فروشنده و رگ خواب، برندگان اصلی نوزدهمین جشن خانه سینما

0
558

لیلا حاتمی برای بازی در فیلم «رگ خواب» و «شهاب حسینی» برای فیلم «فروشنده» جوایز بهترین بازیگر نقش اول زن و مرد را دریافت کردند. همچنین فرید سجادی حسینی به عنوان بهترین بازیگر مکمل مرد از پروژه «فروشنده» شناخته شد و پانته‌آ پناهی‌ها برای فیلم «لاک قرمز» جایزه بهترین بازیگر مکمل زن را دریافت کرد. این دوره از جشن خانه سینما به ریاست هارون یشایایی تهیه قدیمی سینما، آنطور که تورج منصوری دبیر انجمن عالی هنرها و فنون سینمایی جشن خانه سینما اعلام کرد، میزبان بیش از ۳ هزار نفر بود ولی برگزاری مراسم در زمین ورزشی باشگاه پیام، مشکلات فنی پخش صدا، دیر آمدن مجری به دلیل داشتن اجرای تئاتر حواشی در پی داشت. همایون اسعدیان رئیس هیئت مدیره خانه سینما نیز در سخنانی برگزاری این جشن را با موانعی همراه دانست و گفت: «موانع بسیاری بر سر راه این جشن است و افسوس که بسیاری مواقع این موانع از تنگ‌نظری‌های همکاران خودمان است.» اسعدیان همچنین از محمدرضا شجریان یاد کرد و گفت: «همیشه این گله هست چرا از هنرمندان در زمان حیات تجلیل نمی‌شود امشب می‌خواهم آرزوی سلامتی برای محمدرضا شجریان کنم.» باران کوثری که با پدرش جهانگیر کوثری برای اهدای تندیس بهترین فیلم کوتاه به روی صحنه آمده بود؛ پیش از اهدای این جایزه بهمن و بهرام ارگ برای فیلم «حیوان»، گفت: «وقتی گفتند مراسم در استادیوم برگزار می شود من ترسیدم! گفتم باز هم خانم‌ها را راه نمی‌دهند و سینماگران خارجی فقط می‌توانند حضور پیدا کنند.»

فروشنده و رگ خواب، برندگان اصلی نوزدهمین جشن خانه سینما

بی بی سی ـ 13.09.2017

حاتمیحق نشر عکسILNA
Image captionلیلا حاتمی برای بازی در فیلم «رگ خواب» جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن و مرد را دریافت کرد

در حالی که اصغر فرهادی مشغول فیلمبرداری فیلم تازه‌اش در اسپانیاست، فیلم‌سینمایی «فروشنده» با کسب هفت جایزه بیشترین جوایز نوزدهمین جشن خانه سینما را به دست آورد.

نوزدهمین جشن خانه سینما شامگاه گذشته ۳۱ شهریورماه؛ همزمان با روز ملی سینما با اهدای بیشترین جوایز به دو فیلم «فروشنده» و «رگ خواب» برگزار شد. «رگ خواب» ساخته حمید نعمت‌الله پنج تندیس خانه سینما را از آن خود کرد.

از سوی دیگر، فیلم‌های سینمایی مورد توجه در سی‌و‌پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر از جمله ماجرای نیمروز، ویلایی‌ها، تابستان داغ و بدون تاریخ، بدون امضا دست خالی از جشن خانه سینما رفتند.

اصغر فرهادی درحالی جوایز بزرگ بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه را از خانه سینما دریافت کرد که برای فیلمبرداری فیلم جدیدش «همه می‌دانند» در اسپانیا بسر می‌برد.

او در پیامی تصویری ضمن ابراز تأسف از عدم حضورش در این مراسم خرسندی از کسب جوایزی از جشن خانه سینما گفت که باعث خوشحالی است که «فروشنده» جوایزی را از جشن خانه سینما گرفته و این برایم خیلی باارزش است. از بین همه فستیوال‌هایی که رفته‌ام، بیشترین جایزه را از جشن خانه سینما گرفتم و این برایم یک معنی خاصی دارد. از همه تشکر می‌کنم و آرزو می‌کنم این رقابت بیشتر باعث همدلی و نزدیکی بچه‌های سینما باشد تا موجب دوری آنها از همدیگر.»

جوایز فنی این دوره از جشن خانه سینما به تازه‌ترین فیلم حمید نعمت‌الله تعلق گرفت؛ چنان که جایزه بهترین فیلمبرداری به فرشاد محمدی، بهترین صداگذاری و صدابرداری به بهمن و بابک اردلان و بهترین جلوه‌های ویژه بصری به سینا قویدل رسید.

لیلا حاتمی برای بازی در فیلم «رگ خواب» و «شهاب حسینی» برای فیلم «فروشنده» جوایز بهترین بازیگر نقش اول زن و مرد را دریافت کردند. همچنین فرید سجادی حسینی به عنوان بهترین بازیگر مکمل مرد از پروژه «فروشنده» شناخته شد و پانته‌آ پناهی‌ها برای فیلم «لاک قرمز» جایزه بهترین بازیگر مکمل زن را دریافت کرد.

این دوره از جشن خانه سینما به ریاست هارون یشایایی تهیه قدیمی سینما، آنطور که تورج منصوری دبیر انجمن عالی هنرها و فنون سینمایی جشن خانه سینما اعلام کرد، میزبان بیش از ۳ هزار نفر بود ولی برگزاری مراسم در زمین ورزشی باشگاه پیام، مشکلات فنی پخش صدا، دیر آمدن مجری به دلیل داشتن اجرای تئاتر حواشی در پی داشت.

همایون اسعدیان رئیس هیئت مدیره خانه سینما نیز در سخنانی برگزاری این جشن را با موانعی همراه دانست و گفت: «موانع بسیاری بر سر راه این جشن است و افسوس که بسیاری مواقع این موانع از تنگ‌نظری‌های همکاران خودمان است.»

اسعدیان همچنین از محمدرضا شجریان یاد کرد و گفت: «همیشه این گله هست چرا از هنرمندان در زمان حیات تجلیل نمی‌شود امشب می‌خواهم آرزوی سلامتی برای محمدرضا شجریان کنم.»

باران کوثری که با پدرش جهانگیر کوثری برای اهدای تندیس بهترین فیلم کوتاه به روی صحنه آمده بود؛ پیش از اهدای این جایزه بهمن و بهرام ارگ برای فیلم «حیوان»، گفت: «وقتی گفتند مراسم در استادیوم برگزار می شود من ترسیدم! گفتم باز هم خانم‌ها را راه نمی‌دهند و سینماگران خارجی فقط می‌توانند حضور پیدا کنند.»

فرهادیحق نشر عکسILNA
Image captionفرهادی در پیامی تصویری ضمن ابراز تأسف از عدم حضورش در این مراسم خرسندی از کسب جوایزی از جشن خانه سینما گفت که باعث خوشحالی است که «فروشنده» جوایزی را از جشن خانه سینما گرفته و این برایم خیلی باارزش است

کارن همایونفر نیز پس از دریافت جایزه بهترین موسیقی متن برای فیلم «اروند»،گفت: «با دریافت این جایزه رکورددار دریافت جایزه بهترین موسیقی متن در جشن خانه سینما شدم؛ اینجا زمین فوتبال است و احساس رونالدو و مسی را دارم.»

فرشته طائرپور تهیه‌کننده سینما اما مشکلات فنی مراسم را حاصل کارشکنی در برگزاری این مراسم دانست و گفت: «می‌بینید که بخش زیادی از صندلی‌ها خالیست زیرا کارت‌های مراسم دیشب چاپ شد. همه این امکانات که می‌بینید از نظر فنی و سن کمتر از ۲۴ ساعت برای تهیه آنها زمان داشتیم. همه می‌فهمند که چه زحمتی کشیده شده که نوزدهمین جشن مثل همه سال‌ها آبرومند برگزار شود. با همه کارشکنی‌ها این جشن برگزار شد تا ثابت کنیم ما معماران رویاها و آرزوهای مردم هستیم.»

فاطمه معتمدآریا نیز که با ایرج طهماسب برای اهدای جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد روی صحنه آمده بودگفت: «امیدوارم مسئولان سینما با اهالی سینما همدل باشند. اینکه برخی بازیگران از کار ممنوع می‌شوند چیزی است که باید با همراهی و همدلی در خانه سینما رفع شود.»

در این مراسم همچنین از وحید جلیلوند برای کسب موفقیت در فستیوال فیلم ونیز قدردانی شد. او گفت: «این جوایزی که در سینمای ایران گرفته می‌شود حاصل زحمت گذشتگانی است که وقتی جایزه‌ای می‌گرفتند امکان عبور از در اصلی فرودگاه را نداشتند. خدا رحمت کند عباس کیارستمی و سهراب شهید ثالث را، خداوند عمر طولانی به جعفر پناهی، رخشان بنی اعتماد و اصغر فرهادی بدهد و امیدوارم شاگردی کردن را هیچ وقت فراموش نکنم.»

دو جایزه تندیس بهترین طراحی صحنه و بهترین تدوین نیز برای فیلم «فروشنده» به کیوان مقدم و هایده صفی‌یاری رسید. عباس بلوندی برای فیلم «یتیم‌خانه ایران» تندیس بهترین طراحی لباس و عبدالله اسکندری و مهرداد میرکیایی برای فیلم «لانتوری» تندیس بهترین چهره‌پردازی را دریافت کردند.

فیلم «ویلایی‌ها» در نوزدهمین‌ جشن خانه سینما تندیس بهترین جلوه‌های ویژه میدانی را برای ایمان کریمیان به ارمغان آورد.

تندیس شایستگی بهترین فیلم مستند این دوره از جشن خانه سینما به مهدی قنواتی و بهترین فیلم انیمیشن به فرنوش عابدی(پیشخدمت) رسید.

خانه سینماحق نشر عکسILNA
Image captionمحمد مهدی حیدریان، رییس سازمان سینمایی نفر دوم از سمت راست در جشن خانه سینما
معنمد آریاحق نشر عکسFARS
Image captionفاطمه معتمد آریا در آیین بزرگداشت نوزدهمین جشن خانه سینما
حلیلوندحق نشر عکسILNA
Image captionوحید جلیلوند کارگردان بدون تاریخ، بدون امضا در این مراسم درباره جوایز خارجی سینمای ایران گفت: این جوایزی که در سینمای ایران گرفته می‌شود حاصل زحمت گذشتگانی است که وقتی جایزه‌ای می‌گرفتند امکان عبور از در اصلی فرودگاه را نداشتند
امین حیاییحق نشر عکسILNA
Image captionامین حیایی و محمد سریر در جشن خانه سینما

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید