بیش از ۴۰۰ کشته در پی زمین‌لرزه در غرب ایران

0
979

طبق آخرین آمار ستاد بحران استان کرمانشاه شمار کشته‌شدگان از مرز ۴۰۰ نفر گذشته است. خبرگزاری فارس شمار زخمی‌ها را ۳۹۵۰ نفر اعلام کرده است.  آمارها حاکی از آن است که بیشترین کشته‌شدگان از سرپل ذهاب و قصر شیرین بوده‌اند. در استان کرمانشاه سه روز عزای عمومی اعلام شده است. افزون بر بیمارستان سر پل ذهاب که علیرغم خسارات سرگرم رسیدگی به مجروحان است، آماده‌سازی دو بیمارستان صحرایی برای کمک به زخمی‌شدگان زلزله آغاز شده است. سخنگوی ستاد مدیریت بحران همچنین تصریح کرد که ۱۹ فروند بالگرد از اورژانس کشور و سازمان امداد و نجات به مناطق زلزله‌زده اعزام شده‌اند. به گفته‌ی او ۹ استان از جمله ایلام و لرستان آمادگی خود را برای کمک و خدمات‌رسانی اعلام کرده‌اند. حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران نیز که در جریان آخرین تحولات مربوط به زمین‌لرزه قرار دارد، دستورهایی برای مدیریت عملیات کمک‌رسانی و رسیدگی به زلزله‌زدگان صادر کرده است.

بیش از ۴۰۰ کشته در پی زمین‌لرزه در غرب ایران

13.11.2017 ـ دویچه وله

زمین‌لرزه‌ای به شدت ۳ / ۷ ریشتر ناحیه مرزی ایران و عراق را تکان داد. این زمین لرزه حتی در پایتخت‌های دو کشور نیز محسوس بود. طبق آخرین گزارش‌ها دست کم ۴۰۰ نفر بر اثر این زلزله جان خود را از دست داده‌اند.

Iran Erdbeben (Getty Images/AFP/P. Pakizeh)

به گفته‌ی دکتر مهدی زارع، عضو هیات علمی پژوهشگاه بین المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله این زمین‌لرزه شامگاه یکشنبه (۲۱ آبان / ۱۲ نوامبر) دقیقا در ساعت ۲۱ و ۴۸ دقیقه در ۳۰ کیلومتری شمال غرب سرپل ذهاب و ۳۲ کیلومتری جنوب غرب حلبچه به وقوع پیوست. شدت این زلزله هفت و سه دهم ریشتر گزارش شده است.

شمار کشته‌شدگان این زمین‌لرزه لحظه به لحظه افزایش می‌یابد و در این رابطه اطلاعات گوناگونی منتشر شده است.

طبق آخرین آمار ستاد بحران استان کرمانشاه شمار کشته‌شدگان از مرز ۴۰۰ نفر گذشته است. خبرگزاری فارس شمار زخمی‌ها را ۳۹۵۰ نفر اعلام کرده است.

آمارها حاکی از آن است که بیشترین کشته‌شدگان از سرپل ذهاب و قصر شیرین بوده‌اند. در استان کرمانشاه سه روز عزای عمومی اعلام شده است.

افزون بر بیمارستان سر پل ذهاب که علیرغم خسارات سرگرم رسیدگی به مجروحان است، آماده‌سازی دو بیمارستان صحرایی برای کمک به زخمی‌شدگان زلزله آغاز شده است.

سخنگوی ستاد مدیریت بحران همچنین تصریح کرد که ۱۹ فروند بالگرد از اورژانس کشور و سازمان امداد و نجات به مناطق زلزله‌زده اعزام شده‌اند. به گفته‌ی او ۹ استان از جمله ایلام و لرستان آمادگی خود را برای کمک و خدمات‌رسانی اعلام کرده‌اند.

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران نیز که در جریان آخرین تحولات مربوط به زمین‌لرزه قرار دارد، دستورهایی برای مدیریت عملیات کمک‌رسانی و رسیدگی به زلزله‌زدگان صادر کرده است.

زمین‌لرزه‌‌ی شامگاه یکشنبه در عراق نیز خسارات جانی و مالی به جای گذاشته است. خبرگزاری فرانسه به نقل از مقامات عراق نیز گزارش داد که ۶ نفر در استان سلیمانیه کشته و حدود ۱۵۰ نفر نیز بر اثر این زلزله زخمی شده‌اند.

طبق اظهارات شاهدان محلی مردم در استان‌های مرزی مردم در پی بروز زلزله وحشت‌زده به خیابان‌ها ریختند. گفته می‌شود که این زمین‌لرزه برای میلیون‌ها نفر در ایران، عراق و برخی کشورهای منطقه محسوس بوده ‌است.

مطالب مرتبط

Iran Erdbeben

زلزله‌ای شدید در غرب ایران صدها کشته به جا گذاشت 13.11.2017

زمین‌لرزه‌ای به شدت ۳ / ۷ ریشتر استان‌های غرب ایران و برخی مناطق شرقی عراق را تکان داد. شمار کشته‌شدگان و مجروحان در ایران به صدها نفر رسیده است.

Iran Erdbeben Suchmannschaft (Getty Images/AFP/P. Pakizeh)

نگاهی به پرتلفات‌ترین زمین‌لرزه‌های دهه‌های اخیر در ایران 13.11.2017

زمین‌لرزه‌ی ۳/ ۷ ریشتری شامگاه یکشنبه در غرب ایران بار دیگر یادآوری کرد که این کشور روی خط زلزله قرار دارد و هر لحظه ممکن است زمین‌لرزه‌ای مهیب طی تنها چند ثانیه جان هزاران تن را بگیرد.

Iran Erdbeben

بازتاب زمین‌لرزه‌ غرب ایران در رسانه‌ها 13.11.2017

زمین لرزه‌ای که به قدرت ۷.۳ ریشتر مناطق مرزی بین ایران و شمال عراق را تکان داد صدها کشته و هزاران زخمی به جای گذاشته. نگاهی انداخته‌ایم به برخی واکنش‌ها در رسانه‌های داخل ایران و شبکه‌های مجازی به زمین‌لرزه در استان کرمانشاه.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید