محمد کرمی: چرا فرقه رجوی را در آلبانی تبعید کردند

0
813

چرا فرقه رجوی را در آلبانی تبعید کردند !!؟؟

محمد کرمی، وبلاگ عیاران، پاریس، بیست و دوم دسامبر ۲۰۱۷:… در تاریخ ۱۵ اوریل که سناتور جان مکین به مریم قجر عضدانلو ملاقات داشت ، دستور داده که فرقه به هیچ عنوان اجازه ندارند در مسائل سیاسی البانی دخالت کنند مانند عراق .با اپوزسیون واحزاب سیاسی البانی و اجازه ندارند…در ۱۲ اوت شنبه ۲۱ مرداد ماه یک هیئت از سنای امریکا با نام هیئت حقیقت یاب به تیرانا امد … 

تیرانا آلبانی مجاهدین خلق فرقه رجوی تروریسم فساد قاچاقبرده داری مدرن در آلبانی باعث فاصله گرفتن اروپا از این کشور شده است

لینک به منبع

چرا فرقه رجوی را در آلبانی تبعید کردند !!؟؟ (متن مصاحبه با مردم تی وی) قسمت دوم

https://youtu.be/LKHnQ9IAJ_k

از دقیقه ۵۰ به بعد مصاحبه مربوط به من می باشد که از گفتاری به نوشتاری تبدیل شده است .

– پروسه فعالیت های فرقه در البانی

از زمانی که تشکیلات فرقه در البانی مستقر شد به دنبال شکاف های موجود در دولت البانی بود تا با اپوزسیون و مخالفین دولت بخواهد خط خودش را پیش ببرد در واقع فکر می کردند که البانی هم عراق است و صاحب انچنانی ندارد و می توانند در تمامی امور این کشور دخالت کننند . به نوعی اب را گل الود کنند و به سود خود بهره ببرند .البته تشکیلات این فرقه می خواست از تجربه عراق بهترین استفاده را بکند . این تشکل در عراق تحت عنوان و پوش سمینار یا مهمانی مخالفین دولت عراق را جمع میکرد در قرارگاه سابق اشرف و خط و خطوط و امکانات چاپ و نشر در اختیار مخالفین قرار داده بودند ده ها تشکل جعلی درست کرده بودند . حتی کار به جائی رسانده بودند که گروه های از انها را در داخل کمپ اشرف اموزش نظامی و اقدامات تروریستی یاد می دادند .
خودم چندین تن از این تروریست های که تولید کرده بودند را می شناختم که در همان اوایل به اسم مهندس و مکانیک ژنراتور به قرارگاه میاوردند .چند بعد در توی درگیری ها کشته شدند .
سرکرده این ارگان که کار های نفوذ و اختشاش در عراق را پیکری و پیش می برد معصومه ملک محمدی و معاون وی عباس داوری ( رحمان ) بود یک دو جین از زنان مردان فرمانده که از مسولین بالا بودند به اینکار اختصاص داده بودند .

در البانی همین بازی را شروع کرده بودند با نخست وزیر سابق یعنی سالی بریشا که به اصطلاح اپوزسیون دولت بود . ( سالی بریشا از اعضای سابق حزب کمونیست است که بعدا حزب دموکراتیک را تشکیل داد و در سال ۲۰۰۵ به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد و بعد هم به عنوان نخست وزیر بود ) همچنین با شخصیت های سیاسی از حزب دموکراتیک به عنوان لابی های فرقه خود را به پول فروختند . در این رابطه فرقه رجوی تیم های اجتماعی مختلفی تشکیل داده بودند که فرماندهی این بخشی که درست شده بود با معصومه ملک محمدی و مهدی ابریشم چی بود. باتیم های که تشکیل داده بودند مدتی بود که داشتند روی موضع انتخابات کار میکردند که به هر شکل ممکن در انتخابات اختلال کنند. در واقع خواسته شان این بود که انتخابات زودرس برگزار کنند.این کودتای سیاسی بود که میخواستند با اپوزسیون راه بیندازند . اپوزسیون کودتای سیاسی راه می انداختند که انتخابات زودرس برگزار شود……اعتصاب و …بستن خیابان …. در این رابطه تعدای ماشین ون سیاه هم کرایه کرده بودند .اپوزسیون هفت ماه بود که پارلمان را بلوکه کرده بود.در همین رابطه قرار بود تظاهرات بزرگی روز شنبه ۱۵اوریل برگزار کنند و به سوی مجلس حرکت کنند.و دولت را ساقط کنند دولت البانی یعنی اقای ادی راما نخست وزیر هم شرایط و مسائلی که اپوزسیون به همراهی فرقه رجوی داشتند دنبال می کردند و شرایط حساس کشور را به امریکا گزارش می داد . ازانجائی که دولت البانی دست نشانده امریکا است واین دولت امریکا ست که مشخص می کند چه کسی باید در راس قدرت باشد . وقتی متوجه شدند که دولت را اپوزسیون می خواهد ساقط کند وشرایط سیاسی کشور البانی بحرانی شده است با توجه به فراخوان تظاهرات بزرگ ۱۵ اوریل . دولت امریکا در ۱۳ اوریل سناتور جان مکین را به البانی فرستاد . سناتور مکین در ملاقات های که با سران اپوزسیون البانی و دولت داشت و اختلافات را برسی کرد . فقط پذیرفتند که ریئس جمهور البانی که یک نقش تشریفاتی است تعویض شود ،یعنی اقای بوجار بیشانی برود و به جای وی ایلیر متا انتخاب شد.

در ملاقاتی که اقای جان مکین با سران اپوزسیون داشت تیز عنوان میکند که دولت به هیچ عنوان تغیر نخواهد کرد و حزب دموکراتیک هم می تواند توی دولت کار کنند . از سوئی هم گوش سالی بریشا را گرفتند که پایش را از گلیمش بیشتر دراز نکند . تمامی اشوب ها و اختلافات سیاسی را با دولت کنار بگذارد . با فرقه رجوی رابطه ای نداشته باشد از ۱۵ اوریل به این سو دیگر خبری از این اپوزسیون نیست . فتنه این طور خاموش کردند . رهبری حزب را هم ازدست داد الان یاشا رهبر حزب است

در تاریخ ۱۵ اوریل که سناتور جان مکین به مریم قجر عضدانلو ملاقات داشت ، دستور داده که فرقه به هیچ عنوان اجازه ندارند در مسائل سیاسی البانی دخالت کنند مانند عراق .با اپوزسیون واحزاب سیاسی البانی و اجازه ندارند رابطه داشته باشند یا با که چهرهای سیاسی البانی را به عنوان لابی بخرند ….

درهمان زمان دولت البانی بر سر حضور تشکیلات فرقه رجوی در البانی شکایت های زیادی نزد سناتور جان مکین کرد .از جمله دخالت در امور داخلی و خریدن نفرات لابی ، کارهای خلاف و دزدی های که کرده بودند که تا الان ۵-۶ مورد به زندان افتادن نفرات فرقه منجر شده است. در مناطقی که پایگاه داشتند مردم منطقه بخاطر عمل کرد های این فرقه از دستشان ناراضی هستند مثلا در منطثه کاشار که پایگاه مفید قرار داشت خیابانی سالیان ساکنان ان استفاده می کردند تشکیلات فرقه امده بود درب بزرگی نصب کرده بود که بتواند رفت و امد نفرات را کنترل کند که با اعتراض شدید مردم مواجه چند روز بعد مجبور شدند درب را بکنند .در دولت البانی مطرح شده بود که این تشکیلات برای یک یا دو سال تا انتقال به کشور ثالث قرار بود در البانی مستقر باشند. خواستار انتقال این نفرات شده بودند. از انجائی دولت البانی پیگری مسله انتقال این فرقه بود.علی رغم اینکه دست وپایش را تا حدود زیادی جمع کرده بود سه ماه( ۱) بعد یعنی در ۱۲ اوت شنبه ۲۱ مرداد ماه یک هیئت از سنای امریکا با نام هیئت حقیقت یاب به تیرانا امد که در این رابطه با دولت البانی وارد گفتگوهای شد در رابطه با وضعیت اعضای فرقه ونفرات جدا شده ومشگلاتی که ایجاد کردند و خلاف های قانونی که نفرات فرقه انجام دادند…..

سپس این هیئت با مریم قجر عضدانلو ملاقت طولانی داشتند . تمام فعالیت های که در این پروسه بر علیه دولت البانی با اپوزسیون داشتند را کامل بیان کردند و نظر دولت البانی مبنی بر اینکه دولت البانی شدیدا خواهان این است که تمام افراد فرقه از البانی برده شوند . شهروندان البانی در تیرانا با حضور این افراد احساس امنیت نمی کنند .چون شناختی نسبی نصبت به این سازمان پیدا کرده اند و همین طور عمل کردهای منفی که از این افراد دیده شده است .

…ادامه دارد

محمد کرمی yoanyoldash@yahoo.com

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید