اردوگاه آموزشی تروریستی مجاهدین خلق در آلبانی کل منطقه بالکان را …

0
770

اردوگاه آموزشی تروریستی مجاهدین خلق در آلبانی کل منطقه بالکان را تحت الشعاع قرار می دهد 

Anne Khodabandeh (Singleton) 2016آن خدابنده (سینگلتون)، بالکان پست، دهم ژانویه ۲۰۱۸:… مجاهدین خلق به رهبری مریم رجوی از فرانسه، اعضا را در پشت درهای بسته در شرایط برده داری نوین نگاه می دارد که نه کمیساریای عالی ملل متحد برای پناهندگان UNHCR و نه سازمان بین المللی ملل متحد برای مهاجرت UN-IOM به نظر می رسد که قادر یا مایل به برخورد با آن باشند. قابل ملاحظه است … 

ISIS_MEK_Maryam_Rajavi_Tirana_Albania_TerrorismWill Prime Minister Edi Rama host ISIS terrorists in Albania?

ISIS ISIL Mojahedin Khalq Rajavi cult FlaqsMojahedin Khalq, Rajavi cult, Saddam’s Private Army, were trained by Mossad to assassinate Iranian scientists 

لینک به متن اصلی (انگلیسی)

اردوگاه آموزشی تروریستی مجاهدین خلق در آلبانی کل منطقه بالکان را تحت الشعاع قرار می دهد.

بالکان پست

۸ ژانویه ۲۰۱۸

http://www.balkanspost.com/article/409/mek-regime-change-albania-training-terrorist-iran

مریم رجوی سیاستمداران آلبانیایی را آماده می کند

ساکنان تیرانا بی شک از شنیدن این خبر که اعضای مجاهدین خلق تروریست از پایتخت خارج می شوند و به اردوگاه محصور Manëz, Durres در چند کیلومتری تیرانا می روند استقبال می کنند. شهروندان از بابت رفتار عجیب و ضد اجتماعی اعضای این گروه آزرده خاطر بوده و سبک زندگی آنان برایشان معما شده است.

بهرحال، آنان ممکن است وقتی حدسیات وارد عمل می شود خیلی خوشنود نباشند. یعنی رسیدن بیوه ها و فرزندان جنگجویان داعشی کشته شده، برای اشغال بلوک های آپارتمانی آنان و محوطه دانشگاهی که اخیرا توسط مجاهدین خلق تخلیه گردیده است.

هر گونه امکانی وجود دارد که چنین اتفاقی نیفتد. توافقنامه بین دولت ادی راما و دولت اوباما در سال ۲۰۱۳ برای آوردن مجاهدین خلق بسته شد که شامل بوجود آوردن نهادی برای بازپروری آنان می شد که اطمینان حاصل گردد که ۳۰۰۰ جنگجوی مجاهد خلق در سلامت و امنیت برای استقرار به جامعه عادی بازگردانده شوند.

چنین چیزی اتفاق نیفتاد. در نتیجه هیچ کمک مالی آمریکایی به این نهاد برای بازپروری اعضای داعش که قرار است بیایند داده نشد. در عوض، مجاهدین خلق کنترل خود بر روی اعضا را بیشتر کردند و علاوه بر آن موفق شدند تا سیاستمداران، مقامات و سران مافیا در آلبانی را آماده نمایند تا با آنان همکاری نموده و از آنان حمایت کنند. آخرین حرکت به یک پایگاه جدید بخشی از استراتژی عمومی بقای مجاهدین خلق است – حفظ کردن اعضا و ارتقای برند مجاهدین خلق به عنوان سردمدار تغییر رژیم در ایران. ساخت این پایگاه ابتدا زمانی برملا شد که یک خبرنگار محقق به نام Gjergji Thanasi انتقال سیمان که مدارک وارداتی و مالیاتی آن مشخص نبود را فاش ساخت. تحقیقات بعدی روشن ساخت که طرح هایی برای ساخت اردوگاه آموزشی تروریستی در منطقه Manëz در جریان است. اردوگاه یک میدان تیر سلاح های سبک، پوشش زرهی بتن مسلح، دیوارهایی به بلندی سه و نیم متر با برج های نگهبانی برای کنترل ورود و خروج دارد. دروازه ورودی توسط پرسنل مجاهدین خلق حفاظت می شود. مقامات آلبانی هیچ اتوریته ای بر داخل اردوگاه ندارند. این در واقعیت یک استقرار غیرقانونی است.

اردوگاه جدید آموزشی تروریستی مجاهدین خلق “اشرف سه”، آلبانی

مجاهدین خلق به رهبری مریم رجوی از فرانسه، اعضا را در پشت درهای بسته در شرایط برده داری نوین نگاه می دارد که نه کمیساریای عالی ملل متحد برای پناهندگان UNHCR و نه سازمان بین المللی ملل متحد برای مهاجرت UN-IOM به نظر می رسد که قادر یا مایل به برخورد با آن باشند. قابل ملاحظه است که این اردوگاه “اشرف سه” نامگذاری شده است که یادآور پادگان نظامی اصلی مجاهدین خلق در عراق می باشد که توسط صدام حسین برای کمک در جنگ علیه ایران (از ۱۹۸۰ تا ۱۹۸۸) به رجوی اهدا شد. اردوگاه جدید همچنین از جانب حامیان مجاهدین خلق اهدا گردیده است.

با این حمایت ها، مجاهدین خلق احساس امنیت کافی در آلبانی می کنند تا فعالیت های خشونت آمیز متعدد خود را هدایت نموده و به پیش ببرند. دو مورد در تیرانا و یک مورد در پارلمان اروپا اخیرا اتفاق افتاده است. ولی وقایع داخل ایران است که بیشترین نگرانی را بوجود می آورد.

حالا که اعتراض و آشوب در ایران آرام شده است، برخی حقایق برملا شده که نشان میدهد این میتواند عواقبی در کل منطقه بالکان هم داشته باشد. آنچه که تحت عنوان اعتراضات طبقه کارگر به دلیل سختی های اقتصادی و فساد در دولت شروع شد با دخالت فعالانی که خشونت را به میان کشیدند به سرعت سیاسی گردید. مقامات امنیتی صدها نفر از معترضین را دستگیر کردند که متهم به شرکت در اعمال خشونت آمیز بودند. اغلب آنها تا امروز آزاد شده اند ولی تحقیقات همچنان ادامه دارد. این تحقیقات به دقت به دخالت نیروهای خارجی پشت پرده این خشونت ها نگاه خواهد کرد. وضعیت امور در اجلاس ۵ ژانویه شورای امنیت ملل متحد مورد بررسی قرار گرفت که در آن به دولت ایزوله ترامپ از جانب دیگر اعضا در خصوص دخالت در امور داخلی ایران اخطار داده شد.

ژنرال محمد علی جعفری فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام نمود که تعدادی از افراد درگیر در خشونت ها توسط مجاهدین خلق تروریست آموزش دیده بودند. سرویس اطلاعاتی ایران در استان لرستان در غرب کشور همچنین گفت که چهار عضو یک هسته تروریستی مرتبط با مجاهدین خلق را در شهر بجنورد دستگیر کرده است. طبق اخبار ایران، سرویس های اطلاعاتی یک شبکه از فعالان سازمان یافته از افغانستان و همچنین اربیل در کردستان عراق را کشف و متلاشی نمودند. این شبکه ماه ها برای شروع عملیات خشونت آمیز در اوایل سال ۲۰۱۸ را طراحی و آماده سازی می کرد. به نظر می رسد که اعتراض خودجوش طبقه کارگر علیه گرانی و فساد موجب شد تا شبکه مربوطه زودتر از طرح و برنامه اش به وسط معرکه بپرد.

اگر طرح مربوطه این بود که سرویس های امنیتی ایران را برای سرکوب اعتراضات تحریک کند تا فورا در رسانه های غربی به عنوان نقض حقوق بشر جنجال شود، این اتفاق نیفتاد. در عوض نظام، حامیان خود را در تعداد انبوه برای تظاهرات به میدان آورد. ولی از همه این ها گذشته، وقتی اعتراضات به خشونت کشیده شد، مردم عادی به خانه بازگشتند. آنها نمی خواستند هیچ نقشی در تغییر رژیم ساختگی بازی کنند.

Protests in Iran turned violent

اعتراضات در ایران به خشونت کشیده شد

کشف دخالت مجاهدین خلق جای تعجب نداشت. این گروه دهه ها، زمانی که در عراق صدام حسین مستقر بود، یک ابزار مورد استفاده حامیان ضد ایرانی تغییر رژیم بوده است. در یک مصاحبه با Sputnik صربستان، یک تحلیلگر سیاسی به نام Aleksandar Paviç هشدار داد که “ترامپ همراه با اسرائیل، یک نقشه روشن دارند که امروزه در آلبانی فعال گردیده است. سازمان سیا و سرویس های اسرائیلی سربازانی برای فرستادن به جنگ در ایران برای سرنگون کردن رژیم آماده می نمایند”.

اگر چه مجاهدین خلق دفاتر لابی گری در تقریبا هر پایتخت اروپایی دارند، تنها یک اردوگاه آموزشی تروریستی دارند که آن هم در آلبانی قرار دارد – اشرف سه. این اردوگاه ممکن است بی خطر به نظر برسد و ممکن است به دور از چشم مردم عادی باشد. ولی آلبانی و به صورت وسیعتر منطقه بالکان – یک نوع خط مقدم جبهه جنگ بین روسیه و آمریکا – بهای بالایی برای مهمانداری این گروه خواهد پرداخت.

مجاهدین خلق نه تنها خواهان تغییر خشونت آمیز رژیم در ایران از داخل آلبانی هستند، بلکه فعالانه عوامل تروریستی را برای گسیل به این مأموریت آموزش می دهند. این بدان معناست که ایران، یک متحد روسیه، حالا یک منافع مستقیم در منطقه دارد. آلبانی حالا می تواند به عنوان یک کشور خط مقدم جبهه جنگ علیه تروریسم تلقی گردد.

در این زمان، جای تعجب نیست که اتحادیه اروپا آلبانی را به عنوان یک همسایه دوست به حساب نمی آورد بلکه به عنوان یک تهدید درست پشت درهای خود می بیند. هیچ شانسی برای آلبانی برای پیوستن به اتحادیه اروپا تا زمانی که میزبان گروه تروریست مجاهدین خلق است وجود ندارد.

گره کور کشورهای بالکان که آمریکا، روسیه، و اتحادیه اروپا قادر به باز کردن آن نبوده اند، اگر این کشورها یک هدف مشترک برای خلاص شدن از حساسیت های منطقه یافته و به شکل گروهی کار کنند که هیچ یک از این نوع منافع را دنبال نمی کند، بهتر باز خواهد شد. هیچ کس نمی خواهد این منطقه توسط شمشیر ایرانی بریده شود.

آن خدابنده
ANNE KHODABANDEH

آن خدابنده، یک متخصص در فعالیت های ضد تروریستی و یک فعال با سابقه در حوزه بازپروری افراطیون است. او مقالات و کتب متعددی در خصوص این موضوع همراه با همسرش که اصالتا ایرانی می باشد نوشته است.

(پایان)

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید