دادستانی کل آلمان: “همسران داعشی” را تحت نظر داریم

0
1198

به نظر دادستان کل آلمان بایستی درباره این پرسش حقوقی بحث شود. او براین باور است که یک زن وقتی داوطلبانه به عضویت یک گروه تروریستی خارجی در آمده، مرتکب جرم شده، مگر آن که مجبور به این کار شده باشد. منظور دادستانی آلمان، آن تعداد زنانی است که به مناطق تحت قلمرو داعش رفته و به همسری جنگجویان این گروه درآمده و از آنها صاحب فرزندانی شده‌اند و با ایدئولوژی آنان فرزندان خود را تربیت کرده‌اند. دادستان کل آلمان می‌گوید، این زنان عضو گروه تروریستی محسوب می‌شوند زیرا گروه را از درون تقویت کرده‌اند. او در عین حال یادآوری می‌کند که دیوان عالی کشور باید در این زمینه اعلام نظر کند.  به گفته دادستان کل آلمان، در حال حاضر مقامات این کشور از وضعیت ۱۰ زن کسب اطلاع کرده‌اند که از آلمان به سوریه و عراق رفته‌اند و اکنون در عراق، شمال سوریه و یا در ترکیه زندانی هستند. چند روز پیش، یک آلمانی مراکشی‌الاصل در عراق به جرم عضویت در گروه داعش به اعدام محکوم شد. در مجموع از تعداد ۱۰۰۰ نفری که از آلمان به مناطق تحت قلمرو داعش رفته بودند، حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر کشته شده و۳۰۰ نفر از آنان برگشته‌اند. از بقیه این افراد، یعنی حدود ۶۰۰ نفر هیچ اطلاعی در دست نیست.

دادستانی کل آلمان: “همسران داعشی” را تحت نظر داریم

دویچه وله ـ 27.10.2018

بحث حقوقی در آلمان بر سر زنانی که به سوریه و عراق رفته و به همسری اعضای داعش درآمده‌اند آغاز شده است. دادستانی کل آلمان معتقد است که این افراد مجرمند ولی یادآور می‌شود که این پرسش حقوقی را باید دیوان عالی کشور روشن کند.

Deutschland Generalbundesanwalt Peter Frank (picture-alliance/dpa/R. Wittek)

پتر فرانک، دادستان کل آلمان قصد دارد درباره‌ آن عده از زنانی که به مناطق تحت سیطره گروه دولت اسلامی (داعش) رفته و از این جریان تروریستی پشتیبانی کرده‌اند، تحقیق کند. او می‌گوید: «تفاوتی وجود ندارد که یک مرد و یا یک زن، مسلحانه برای گروه تروریستی داعش و یا یک گروه تروریستی دیگر جنگیده‌‌ باشد.»

به کانال دویچه وله فارسی در تلگرام بپیوندید

به نظر دادستان کل آلمان بایستی درباره این پرسش حقوقی بحث شود. او براین باور است که یک زن وقتی داوطلبانه به عضویت یک گروه تروریستی خارجی در آمده، مرتکب جرم شده، مگر آن که مجبور به این کار شده باشد.

منظور دادستانی آلمان، آن تعداد زنانی است که به مناطق تحت قلمرو داعش رفته و به همسری جنگجویان این گروه درآمده و از آنها صاحب فرزندانی شده‌اند و با ایدئولوژی آنان فرزندان خود را تربیت کرده‌اند.

دادستان کل آلمان می‌گوید، این زنان عضو گروه تروریستی محسوب می‌شوند زیرا گروه را از درون تقویت کرده‌اند. او در عین حال یادآوری می‌کند که دیوان عالی کشور باید در این زمینه اعلام نظر کند.

به گفته دادستان کل آلمان، در حال حاضر مقامات این کشور از وضعیت ۱۰ زن کسب اطلاع کرده‌اند که از آلمان به سوریه و عراق رفته‌اند و اکنون در عراق، شمال سوریه و یا در ترکیه زندانی هستند.

بیشتر بخوانید: یک زن آلمانی عضو داعش در عراق به اعدام محکوم شد

چند روز پیش، یک آلمانی مراکشی‌الاصل در عراق به جرم عضویت در گروه داعش به اعدام محکوم شد.

در مجموع از تعداد ۱۰۰۰ نفری که از آلمان به مناطق تحت قلمرو داعش رفته بودند، حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر کشته شده و۳۰۰ نفر از آنان برگشته‌اند. از بقیه این افراد، یعنی حدود ۶۰۰ نفر هیچ اطلاعی در دست نیست.

در همین زمینه:

WWW LINKS

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید