حامیان رجوی در جدیدترین لیست تروریستی دولت عراق

0
404

حامیان رجوی در جدیدترین لیست تروریستی دولت عراق

Iraqi_Supporters_Mojahedin_Khalq_MKO_MEK_Terrorism_3آریا ایران، هفتم فوریه ۲۰۱۸:…  در این لیست علاوه بر نام رَغَد دختر صدام حسین، تعدادی از حامیان عراقی، سازمان مجاهدین خلق و رجوی نیز به چشم می خورند. عبدالله الجبوری و صالح المطلک دو تن از حامیان سازمان تروریستی مجاهدین خلق در عراق بودند که به خانه مریم رجوی در اورسوراواز فرانسه نیز رفت و آمد داشتند و اسامی آنها در کنار … 

لینک به منبع

حامیان رجوی در جدیدترین لیست تروریستی دولت عراق

دولت عراق اسامی ۶۰ تن از مشهورترین تروریست‌های القاعده، داعش و حزب بعث را منتشر کرد.

حامیان مریم رجوی مجاهدین خلق در لیست تروریستی عراق

بنابه گزارش خبرگزاری فرانسه، دولت عراق برای نخستین بار فهرستی را منتشر کرد که در آن اسامی ۶۰ تن از مشهورترین افراد مرتبط با دو گروه‌ تروریستی ‌داعش، القاعده، همچنین حزب بعث عراق اعلام شده است. با انتشار این لیست، دولت عراق به دنبال بازداشت و دادگاهی نمودن آنان می باشد و از پلیس بین الملل نیز درخواست نموده است که در بازداشت آنان همکاری لازم را بعمل بیاورند.

در نسخه‌ای از فهرست اسامی منتشر شده از سوی دستگاه‌های اطلاعاتی عراقی که در اختیار خبرگزاری فرانسه قرار گرفته است، نام رَغَد دختر صدام حسین، رییس‌جمهوری سرنگون‌شده عراق درج شده است. رغد، پس از حمله آمریکا به عراق و سرنگونی رژیم بعث، در اردن ساکن شد.

حامیان مریم رجوی مجاهدین خلق در لیست تروریستی عراق

در این لیست علاوه بر نام رَغَد دختر صدام حسین، تعدادی از حامیان عراقی، سازمان مجاهدین خلق و رجوی نیز به چشم می خورند. عبدالله الجبوری و صالح المطلک دو تن از حامیان سازمان تروریستی مجاهدین خلق در عراق بودند که به خانه مریم رجوی در اورسوراواز فرانسه نیز رفت و آمد داشتند و اسامی آنها در کنار تعدادی از برجسته ترین تروریست های گروه داعش ثبت گردیده تا بازداشت و محاکمه گردند.

همچنین، اسامی ۲۸ تن از اعضا گروه دولت اسلامی (داعش)، ۱۲ تن از گروه القاعده و ۲۰ تن از اعضای حزب بعث عراق به همراه تصاویر آنان در این فهرست منتشر شده است.

در این فهرست، علاوه بر انتشار اسامی و تصاویر این افراد، نقش و سِمَت آنان در این گروه‌های تروریستی و جرائمی را که مرتکب شدند، اعلام شده است.

حامیان مریم رجوی مجاهدین خلق در لیست تروریستی عراق

تمامی این افراد دارای ملیت عراقی هستند، تنها “مَعَن بَشور” که دارای ملیت عراقی نبوده و از اتباع لبنان است. “معن بشور” از اعضای حزب بعث است که دارای روابط دیرینه با رژیم سابق بعث عراق بود. او به انتقال تروریست‌ها از عراق به لبنان متهم است.

نام ابوبکر البغدادی رهبر گروه تروریستی داعش در این فهرست منتشر نشده است اما یکی از مقام‌های عالی‌رتبه دستگاه‌های اطلاعاتی عراق حاضر نشد به خبرگزاری فرانسه درباره دلیل آن توضیح دهد.

این مقام ارشد دستگاه‌های امنیتی عراق، با بیان اینکه این نخستین بار است که فهرستی مشتمل بر اسامی مشهورترین تروریست‌هایی که از سوی دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی در تعقیب هستند منتشر می‌شود، متذکر شد: اسامی افراد دیگری هم در آینده منتشر خواهد شد.

افرادی که اسامی آنان در فهرست دستگاه‌های اطلاعاتی عراقی درج شده است، از جهادگرایانی هستند که به قتل، عملیات انفجاری، حمله به نیروهای امنیتی و ارسال کمک‌های مالی و تسلیحاتی به شبه‌نظامیان گروه داعش متهم شده‌اند.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید