سید اسماعیلی: مریم رجوی و چالش «دختران خیابان انقلاب»، هزار توی فریبکاری …

0
698

مریم رجوی و چالش «دختران خیابان انقلاب»، هزار توی فریبکاری های مجاهدین

Women_Rrights_highjacked_mojahedin_Khalq_Maryam_Rajavi_3سیدحجت سیداسماعیلی، ایران دیدبان، دهم فوریه ۲۰۱۸:… البته قسمت خنده دار قضیه اینجاست مریم رجوی که خود را منادی آزادی زنان نه تنها در ایران بلکه در جهان میداند  در تناقضی آشکار   سعی کرد  در کانال های  تلگرامی وابسته به مجاهدین  سوژه «دختران خیابان انقلاب» را به  «فقیران خیابان انقلاب» تغییر نام دهد  .  از جمله در کانال تلگرامی «بگو نه» … 

لینک به منبع

مریم رجوی و چالش «دختران خیابان انقلاب»

هزار توی فریبکاری های مجاهدین

۱۹ بهمن ۱۳۹۶

ایران دیدبان

دختران انقلاب روسری حجاب مریم رجوی مجاهدین خلق حقوق زنان

مسیح  علی نژاد مدیر صفحه فیسبوکِ فراخوان کشف حجاب بانوان با عنوان «آزادی‌های یواشکی زنان در ایران»، مدتی است موضوعی تحت عنوان «دختر خیابان انقلاب» را تبلیغ میکند.

دختران خیابان انقلاب روایت دختری است در جریان اغتشاشات اخیر در خیابان انقلاب که در اعتراض به نبود آزادی حجاب، روسری خود را از سر برداشت. بدین ترتیب  اصطلاح «دخترخیابان انقلاب» در تعدادی از کانال های تلگرامی مجاهدین و سلطنت طلبان هم بر سر زبانها افتاد و هر روز عکس هایی از دخترانی که در «همبستگی» با این زن، در شهرهای مختلف روسری خود را از سر بر می داشتند در این کانال ها درج میشد.

حتی کار بدانجا رسید که «هیثر نوئرت» سخنگوی وزارت امور خارجه  آمریکا نیز در تاریخ ۱۴/۱۱/۹۶ در بیانیه‌ای البته مداخله‌جویانه از طرح «فراخوان مسیح علی نژاد برای کشف حجاب» حمایت کرد.

علت اینکه مجاهدین  در ابتدای کار از این امر استقبال کردند و حتی مریم رجوی سرکرده این گروه در شورای اروپا در بین چند تن از حامیان سیاسی خود نیز  از  این زنان دفاع کرد، شاید این بود که جبهه جدیدی در راستای اهداف «براندازانه»  این گروه علیه جمهوری اسلامی ایران باز شده است. ولی خیلی زود به این نتیجه رسید که این روند میتواند در عمل بر ضد خواسته های این گروه تبدیل شود. چرا که آنها هم می باید به جز تبلیغات صوری و بی خاصیت، گام های عملی در این  رابطه بردارند که مسلما با ایدئولوژی فرقه ای  این گروه در تضاد است. بنحویکه یکی از کاربران در فیسبوک به مریم رجوی پیشنهاد داد  زمان آن فرا رسیده است که وی دیگر به حمایت های صوری خود از این جریان پایان داده و برای نشان دادن همبستگی واقعی خود از «دختران خیابان انقلاب» لچک خود را در مقابل برج ایفل در پاریس از سر بردارد.

موضع گیری برخی از مسئولین جمهوری اسلامی نیز نقشه مجاهدین را بر آب کرد و این موضوع در عمل بر ضد آرزوهای این گروه تبدیل گردید. در همین رابطه در تاریخ ۱۱بهمن۹۶ آقای علی مطهری نایب رییس مجلس شورای اسلامی در واکنش به حضور برخی زنان بدون حجاب در برخی معابر گفت: هیچ اجباری برای حجاب زنان در جامعه دیده نمی‌شود و بسیاری از آنان با هر وضعی که دوست دارند در جامعه حضور پیدا می‌کنند پس اجباری در کار نیست.

بدین ترتیب جمهوری اسلامی با اشراف کامل به اهداف این حرکت، آن را یک حرکت کودکانه تلقی کرده و وارد بازی مجاهدین و ابداع کنندگان آن نشد و حتی دستگیرشدگان نیز خیلی زود آزاد شدند.

از سوی دیگر حمایت وزارت امور خارجه آمریکا از این حرکت، مسلما برای تشکیلات مجاهدین سنگین بود چرا که باز هم گروه تروریستی مجاهدین با آن همه وطن فروشی به نفع    آمریکا و شرکای منطقه شان و با آن همه تبلیغات گسترده و پیام دادن های واهی از سوی رهبر گور به گور شده باز هم به حاشیه رانده می شدند.

به همین دلیل مجاهدین  تلاش کردند فتیله حمایت از این کار را بتدریج پائین کشیده و خود را از این موضوع دور و حتی این  عمل را به  بی بی سی و منو تو نسبت دهند. به همین دلیل  در چند  روز گذشته سعی کردند ضمن آرام کردن این فضا و کم کردن انعکاس آن در کانال های تلگرامی این گروه، این متن  را  که شبکه BBC و manoto چهار نعل رفتن پشت حمایت از #دختران_خیابان_انقلاب، حواسمون باشه موج براندازی نظام رو به آزادی های یواشکی تغییر ندن..!!!» در تعدادی از کانال های تلگرامی خود انعکاس بدهند.

همچنین یکی از کاربران  مجاهدین به نام Said Azad (سعید آزاد) نیز در صفحه فیسبوکش با درج عکس مسیح علی نژاد با آرم داس و چکش بر پیشنانی اش  نوشت: «میخواهند اولی را با دومی (با اشاره به عکس زیر) جایگزین کنند. تصویر دختر شجاع مشت گره کرده در حال حرکت که نماد اعتراضات اخیر بود باید به فراموشی سپرده شود تا بجای آن الگوی دختری جنسیت زده مستاصل با خواسته هایی سلبی و بی حرکت و ایستا جایگزین شود.»

دختران انقلاب روسری حجاب مریم رجوی مجاهدین خلق حقوق زنان

البته قسمت خنده دار قضیه اینجاست مریم رجوی که خود را منادی آزادی زنان نه تنها در ایران بلکه در جهان میداند  در تناقضی آشکار   سعی کرد  در کانال های  تلگرامی وابسته به مجاهدین  سوژه «دختران خیابان انقلاب» را به  «فقیران خیابان انقلاب» تغییر نام دهد  .  از جمله در کانال تلگرامی «بگو نه» کاریکاتوری که در آن مرد فقیری جامه پاره خود را بر سر چوب هوا کرده بود  را انتشار داد تا بدین ترتیب چالش دختران خیابان انقلاب فروکش کرده و به فراموشی سپرده شود چرا که دیگر برای مجاهدین نفعی ندارد.

بدین ترتیب باید گفت؛  این دوگانگی در حرف و عمل  ،   ناشی از عملکرد ایدئولوژی فرقه ای این گروه است که مریم رجوی  سعی دارد آنرا پنهان کند.  بنابراین  تنها شاخص  و معیار برای سنجش دیدگاههای واقعی مریم رجوی در مورد زنان ، نه تبلیغات کَر کننده که به پشتوانه پولهای کثیفی است که  صورت میگیرد،  بلکه نحوه رفتار وی با زنان محروم داخل تشکیلات مجاهدین طی چهار  دهه گذشته در قرارگاه اشرف و لیبرتی و اکنون در آلبانی است.

البته کار به اینجا خنم نشد. در ادامه مجاهدین  سعی کردند در  تبلیغات ضد حکومتی خود در تعداد دیگری از کانال تلگرامی شان  بیشتر   از عکس زنان با حجاب  استفاده کنند تا زنان بی حجاب.

البته  این نحوه عمل  مجاهدین  مسبوق به سابقه است و  این اصل همیشه در تشکیلات مجاهدین  وجود دارد و آن اینکه   ایجاد هرگونه آرامش و فضای باز در هر زمینه اعم از آزادیهای فردی و اجتماعی بر ضد   آنچه که از نظر مجاهدین «براندازی» خوانده میشود، عمل میکند.   یعنی مجاهدین هرگز از فضای باز سیاسی ، فضای آرام و امنیت پایدار در کشور حمایت نکرده و نمی کنند.

مثال تاریخی اینگونه رفتار های مجاهدین  انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۷۶ و انتخاب آقای  خاتمی در ۱۲ مرداد ۷۶ به ریاست جمهوری با شعار  «توسعه سیاسی و تقویت نهادهای مدنی» بجای رفسنجانی بود،  که شخص رجوی از آن تحت عنوان «فتنه خاتمی» یاد میکرد.

در آن زمان هم رجوی  اعتقاد داشت اگر خاتمی می خواهد آزادی واقعی بدهد باید انتخاب حجاب را برای زنان کشور  آزاد کند.

البته  معنی این حرف این نبود   که  رجوی واقعا بخواهد از این موضوع استقبال کرده  و خوشحال شود نه هرگز.  چرا که  این کار با ایدئولوژی فرقه ای رجوی در تضاد است و گرنه وی باید به این سوال پاسخ دهد پس چرا در داخل تشکیلات مجاهدین آزادی حجاب وجود ندارد ؟ و چرا خیلی از زنان   بر سر همین موضوع کارشان به زندان و شکنجه گاههای رجوی  در قرارگاه اشرف باز  شد  و  چرا تعدادی از زنان  دقیقا بر سر همین موضوع در نشست های تفتیش عقاید قرون وسطایی  و با هجمه زنان «مجاهد» زیر کتک جانشان را از دست دادند.

بدین ترتیب باید گفت هدف مجاهدین تنها یک چیز است؛  ایجاد  این مطالبه  در زنان ایرانی  و سرکوب آنان توسط دولت.   تا با ایجاد یک  فضای خشونت آمیز ، مجاهدین بتوانند  به اهداف براندازانه خود برسند.

در جریان چالش «دختران خیابان انقلاب » نیز خط مجاهدین همین بوده و هست  و گرنه مجاهدین به  دنبال آزادی حجاب به معنای واقعی آن نیستند.  چرا که با ایدئولوژی  این گروه یعنی انقلاب ایدئولوژیک با هفت بند آن و با اصل پایه یی طلاق  و از بین بردن بنیان خانواده  و  نهایتا رسیدن به  آرمان شهر رجوی یعنی اردوگاههای کار برای مردان و زنان و کودکان در تضاد است.

بنابراین موضوع آزادی حجاب که اکنون مغلبه زبان مجاهدین شده است  تنها یک ابزار و وسیله در راستای قدرت طلبی مجاهدین است یعنی همان اندیشه ماکیاولیستی که برای رسیدن به قدرت سیاسی استفاده از هرگونه ابرازی را مجاز می شمارد.

حمایت کانال های تلگرامی مجاهدین از «دختران خیابان انقلاب» در ابتدای چالش:

دختران انقلاب روسری حجاب مریم رجوی مجاهدین خلق حقوق زنان

دختران انقلاب روسری حجاب مریم رجوی مجاهدین خلق حقوق زنان

موضعگیری مجاهدین  علیه «دختران خیابان انقلاب» در تعدادی از کانال های تلگرامی این گروه:

دختران انقلاب روسری حجاب مریم رجوی مجاهدین خلق حقوق زنان

تلاش مجاهدین برای تغییر چالش «دختران خیابان انقلاب» به چالش «فقیران خیابان انقلاب»:

دختران انقلاب روسری حجاب مریم رجوی مجاهدین خلق حقوق زنان

تغییر خط مجاهدین؛ استفاده از عکس زنان با حجاب بجای زنان بی حجاب در تبلیغات ضد حکومتی این گروه، تا چالش «دختران خیابان انقلاب» بتدریج فراموش شود.

دختران انقلاب روسری حجاب مریم رجوی مجاهدین خلق حقوق زنان

دختران انقلاب روسری حجاب مریم رجوی مجاهدین خلق حقوق زنان

سیدحجت سیداسماعیلی

عضو پیشین شورای مرکزی مجاهدین و کارشناس علوم سیاسی

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید