آمانو: نابودی احتمالی برجام خسران بزرگی خواهد بود

0
834

آقای آمانو روز دوشنبه، ۱۴ اسفند (۵ مارس)، در جلسه شورای حکام آژانس گفت: “برجام دستاورد چشمگیری برای نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای بوده و اگر برجام شکست بخورد، این به معنی خسران بزرگی برای فرایندهای بازرسی و تایید و چندجانبه‌گرایی خواهد بود.” مدیرکل آژانس بار دیگر تاکید کرده است که ایران به تعهدات خود در چارچوب توافق هسته‌ای پایبند بوده است. با وجود پایبندی ایران به تعهداتش، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، توافق هسته‌ای را “توافقی بد” خوانده و تهدید کرده است که اگر مواردی درباره فعالیت‌های موشکی و محدودیت‌های هسته‌ای دائمی برای ایران به توافق اضافه نشود، آمریکا از آن خارج خواهد شد. در مقابل مقام‌های ایرانی می‌گویند آمریکا توافق هسته‌ای را نقض می‌کند. آنها همچنین می‌گویند برجام توافقی مشخصا هسته‌ای بوده و نمی‌توان آن را به مسایل دیگر گره زد. محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران، تهدید کرده است که ممکن است ایران گفت‌وگوهای دوجانبه با اروپا را قطع کند.

آمانو: نابودی احتمالی برجام خسران بزرگی خواهد بود

بی بی سی ـ 05.03.2018

آمانوحق نشر عکسEPA
Image captionآقای آمانو پیش از این بارها پایبندی ایران به توافق را تایید کرده است

یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس‌ بین‌المللی انرژی اتمی، هشدار داده است که اگر توافق هسته‌ای قدرت‌های جهانی با ایران از هم بپاشد، “خسران بزرگی” به نظام بین‌المللی کنترل فعالیت‌های هسته‌ای وارد خواهد شد.

آقای آمانو روز دوشنبه، ۱۴ اسفند (۵ مارس)، در جلسه شورای حکام آژانس گفت: “برجام دستاورد چشمگیری برای نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای بوده و اگر برجام شکست بخورد، این به معنی خسران بزرگی برای فرایندهای بازرسی و تایید و چندجانبه‌گرایی خواهد بود.”

مدیرکل آژانس بار دیگر تاکید کرده است که ایران به تعهدات خود در چارچوب توافق هسته‌ای پایبند بوده است.

با وجود پایبندی ایران به تعهداتش، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، توافق هسته‌ای را “توافقی بد” خوانده و تهدید کرده است که اگر مواردی درباره فعالیت‌های موشکی و محدودیت‌های هسته‌ای دائمی برای ایران به توافق اضافه نشود، آمریکا از آن خارج خواهد شد.

در مقابل مقام‌های ایرانی می‌گویند آمریکا توافق هسته‌ای را نقض می‌کند. آنها همچنین می‌گویند برجام توافقی مشخصا هسته‌ای بوده و نمی‌توان آن را به مسایل دیگر گره زد. محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران، تهدید کرده است که ممکن است ایران گفت‌وگوهای دوجانبه با اروپا را قطع کند.

یوکیا آمانو در جلسه امروز آژانس گفته است که ایران به همه تعهدات خود پایبند بوده است و بازرسان آژانس به همه اماکن و تاسیسات لازم دسترسی داشته‌اند.

ظریف و لودریانحق نشر عکسAFP
Image captionاین اولین سفر وزیر خارجه طرف اروپایی به تهران پس از ضرب الاجل ترامپ درباره برجام است

ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه، روز دوشنبه به ایران سفر کرده است تا درباره توافق هسته‌ای و همچنین اختلاف نظر درباره برنامه موشکی ایران و سیاست‌های منطقه‌ای با مقام‌های ایرانی مذاکره کند.

ملاقات با حسن روحانی، رئیس جمهور، محمدجواد ظریف، وزیر خارجه و علی شمخانی، دبیر شواری امنیت ملی ایران، از برنامه‌های آقای لودریان است.

فرانسه به نسبت دیگر قدرت‌های اروپایی موضع سرسختانه‌تری درباره برنامه موشکی ایران داشته است.

 

 

/////////////////////////////////////

آرشیو موضوع : اجتماعی، فرهنگی، سیاسی

آلمان قهرمان صادرات جهان شد

آلمان قهرمان صادرات جهان شد

افزایش صادرات آلمان به ویژه در حوزه کشورهای اروپایی بیشتر از نقاط دیگر بوده و در مقایسه با سال پیش این میزان ۹/۱ درصد بوده است. اما صادرات به کشورهای اتحادیه اروپا ۸/۴  درصد و به سایر کشورهای جهان نیز ۸/۴ درصد رشد داشته است. تولید کنندگان کالاهای سرمایه‌ای از قبیل ماشین آلات، تجهیزات و وسایل نقلیه از …

خاطرات نجات‌یافتگان از کره شمالی – در بهشت خاندان کیم چه می‌گذرد؟

خاطرات نجات‌یافتگان از کره شمالی  – در بهشت خاندان کیم چه می‌گذرد؟

 اما این خاطرات همان‌طور که اشاره شد از پشت دریچه اردوگاه‌های کار اجباری بود و برای تصویر فضای کلی از مردم عادی کره شمالی کافی نبود. تصویری که انتشار خاطرات کسانی که خارج از اردوگاه‌ها از درون شهرها جانشان را به خطر می‌انداختند تا از مرز بگذرند و به کره جنوبی برسند، ترسیم کرد. در این میان خاطرات …

واژه‌های رایج در بحث‌های مربوط به پناهجویی و مهاجرت در آلمان

واژه‌های رایج در بحث‌های مربوط به پناهجویی و مهاجرت در آلمان

در قانون اساسی آلمان می‌خوانیم: «کسانی که تحت پیگرد سیاسی باشند، از حق پناهندگی برخوردارند.» کسی “تحت پیگرد سیاسی” شمرده می‌شود که حکومت‌ کشوری که در آن زندگی می‌کند به خاطر باور و نظر سیاسی‌اش چنان او را از شرکت فعال در کنش‌های اجتماعی محروم کند که به کرامت انسانی‌‌اش لطمه جدی وارد آید. به این ترتیب شرایط …

 

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید