مراسم چهارشنبه سوری، فقط یک جشن سنتی است خدایی صفت جان!

0
647

مراسم چهارشنبه سوری، فقط یک جشن سنتی است خدایی صفت جان!

Mehdi_Khodaisefat_MEK_Rajavi_Cult_Terroristصابر از تبریز (امضاء محفوظ)، ایران اینترلینک، یازدهم مارس ۲۰۱۸:… شما چه سودی ازاین مسئله میکنید؟! آیا مثال گرگی نیستید که هوای تاریک را می پسندید وازروشنائی نفرت دارید؟! اگر این حرکات قیام است ، نام تظاهرات ۵میلیونی زنان اسپانیا را که پریروز – بمناسبت روز جهانی زن واعتراض به تداوم سیستم سلطه – تابعیت انجام گرفت- چه میتوان نامید ؟! … 

http://iran-interlink.org

مراسم چهارشنبه سوری، فقط یک جشن سنتی است خدایی صفت جان!

۲۰/۱۲/۱۳۹۶

من فکر میکردم که این مجاهدک های رجوی ، ازسر بیکاری است که برای مراسم چهارشنبه سوری ، بیقراری ای ازنوع بی قراری هایی که کودکان نوجوانان دراین روزها دارند، میکنند!

اما ظاهرا مسئله باید جدی تر باشد- یا رجوی ها وانمود کنند که جدی است-  تا برای توجیه آن آقای مهدی خدایی صفت که ویرایشگر آثار قلمی لمپن منشانه ی  خانم فرشته ی یگانه ی جلاداست ، وارد میدان شده باشد!

او چنین نوشته است :

” ثانیه‌ها اکنون بارور شده‌اند؛ بارور از یک پیام؛ یک پیام حیاتی، تعیین‌کننده و بی‌جایگزین برای ایران و هر ایرانی میهن‌پرست. زنهار اگر فرصت طلایی «چهارشنبه سوری» را جدی نگیریم، قدر نشناسیم و با تمام قوا و با قدم صدق و یقین برای رقم‌زدن سرنوشت رژیم که همان سرنوشت ایران و ایرانی است بپانخیزیم “.

البته برگزاری یک جشن بجا مانده ازنیاکان که بیشتر رفتن سرما را با آتش افروزی ها وابراز شادمانی ها بدرقه میکنند، کار جالبی ممکن است باشد ولی طلایی بودن آن بشدت محل شک وتردید است!

درایام قدیم وبا کمبود وسائل گرم کننده و زجری که مردم ازاین بابت میکشیدند، واقعا هم فرا رسیدن گرمای توانبخش ، نعمت بی همتایی برای مردم بود که البته حالا اینطور نیست وانسان های معاصر ، زمستان چندان سختی را تجربه نمیکنند که مراسم چهارشنبه ، ارزشی برابر ارزشی که نیاکان سرمازده ،کرخت و بیکار شده ی ما از زمستان داشتند ، نمیتواند داشته باشد!

درهرصورت این مراسم یادگاری ازپیشینیان است وازبابت تنوع کوتاه مدتی که به زندگی میدهد ، قدری جالب میتواندباشد.

اما مسئله دراینجاست که آتش افروزی های قدیم ، جنبه های انفجاری نداشت وخطراتی هم که ممکن بود داشته باشد ، درقیاس با وسایل بکار رفته ی امروزی در آتش بازی ها ، قابل چشم پوشی بود و وگذشتگان مابا گفتن :

بازی اشکنک دارد

سر شکستنک دارد

تلخی این  خسارات کم را پذیرا میشدند!

حرفی که البته دراین دوران با وجود وسائل مخرب ومنافع کسانی که اینها را تولید کرده ومی فروشند، نمیتوان به تکرار آن دل خوش بود وفردای چهارشنبه سوری را باوجود هزاران زخمی و کشته های قابل توجه ، تجربه باید کرد!

ضرری که دولت ایران ازاین بلبشو بازی ها میبیند ، پاک کردن خیابانها وتجهیز ادارات آتش نشانی و …، بکاربردن آمبولانس های بیشنمار برای انتقال مجروحین ومصدومین به بیمارستانها و… است که هزینه های این امور از بودجه ی عمومی تامین میشود ودردرجه ی اول به زیان مردم است !!

آقای مهدی خدایی صفت به فلسفه بافی خود چنین ادامه میدهد :

” … عمر انسان فرصتی است که تنها یک بار و آن هم به‌طور محدود در اختیار او قرار می‌گیرد. پس با توجه به لحظه‌های محدود زندگی که هر یک پس از دیگری و به سرعت سپری می‌شوند، باید آنها را غنیمت شمرد و تک‌تک لحظه‌ها و فرصتها را شکار کرد “.

البته علمی تر بود که این نظریه پرداز رجوی میگفت که همواره باید سعی کرد که نبض زمان را دردست گرفت!

دیگر اینکه وضعیت چهارشنبه سوری ها طوری شده که وجه غالب اش ، سقط جنین های حاصل ازترقه های وحشتاناک درکردن، مصدومیت ها ، مرگ ها ، آلودگی هوای مدام آلوده ی شهرهای بزرگ ومخارج هنگفت هستند!

شما ازاین فرصت چه استفاده ای میخواهید ببرید؟!

درادامه :

” قیام‌آفرینان، جوانان انقلابی، پیشتازان جنبش خلق، چهارشنبه ‌سوری امسال همان فرصت نادر، همان دق‌الباب تاریخ و همان موهبت بزرگی است که انتظارش را داشتیم. .. قیام امانت بزرگ خلق است که باید آن را به سرمنزل مقصود یعنی پایین کشیدن این رژیم ددمنش برسانیم… راستی فکرش را بکنید؛ قیامی و هدفی با اوج مشروعیت ملی و بین‌المللی بر بستر تمامی شرایط مساعد و آماده و متکی به بالنده‌ترین نیروی اجتماعی ایران؛ نیروی نوجو، رزم‌آور و آزادیخواه که از قلب شهرهاى رنج‌دیده ایران به هم خواهند پیوست؛ دختران و پسران گرد و دلیری که هیچ پلی جز خشم و نفرت با این رژیم ندارند. ..”.

این روز نادر ۴۰ سال است که اززاویه ی دید شما اتفاق میافتد ونتیجه ای جز هوای غلیظ دود اندود، انسان های مصدوم، کشته هایی که ایام عید خانواده ی مربوطه و وابستگان را به عزا تبدیل میکنند وهزینه هایی که بر جیب تنگ ” خلق قهرمان ” نحمیل میشود ، تکرار میگردد وشما چه سودی ازاین مسئله میکنید؟!

آیا مثال گرگی نیستید که هوای تاریک را می پسندید وازروشنائی نفرت دارید؟!

اگر این حرکات قیام است ، نام تظاهرات ۵میلیونی زنان اسپانیا را که پریروز – بمناسبت روز جهانی زن واعتراض به تداوم سیستم سلطه – تابعیت انجام گرفت- چه میتوان نامید ؟!

چرا گروه خونی شما با این تظاهرات مردمی و قدرتمند ، دمساز نیست؟!

صابر

——————

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید