نامۀ حسین نژاد به استاد جلال گنجه ای زندانی مریم رجوی در فرانسه

0
876

نامۀ حسین نژاد به استاد جلال گنجه ای زندانی مریم رجوی در فرانسه

 پیوند رهایی، هجدهم مارس ۲۰۱۸:… جسته گریخته از دوستانی در ارتباط با اورسوراواز و شورا شنیدم که محدودیتهایی بر شما از سوی فرقۀ رجوی حتی بر دیدارهای نوروزی تان اعمال شده است. پیش از این نیز در دو سال اخیر از عدم شرکتتان در شوهای به اصطلاح مذهبی و اسلامی مریم رجوی و برنامه های تلویزیونی اش برای من و دیگر دوستان جدا شده از فرقۀ رجوی با توجه به شناختی که از تفکر آزاداندیشانۀ شما داشتیم یقین داشتیم که از این فرقه … 

لینک به منبع

نامۀ حسین نژاد به استاد جلال گنجه ای زندانی مریم رجوی در فرانسه

از مترجم به مؤلف کتاب «مرز بین اسلام و بنیادگرایی تروریست» که هم فارسی و هم عربی آن همچون دهها کتاب ترجمۀ اینجانب در داخل سازمان حتی خاطرات زندان! توسط فرقۀ رجوی توقیف و ممنوع الانتشار شده است!!

چرا مریم رجوی کمیسیون ادیان و مذاهب شورایش را عملا و بی سر و صدا همچون دیگر کمیسیونهایی که مسئولینشان جداشده اند منحل کرده است؟

جعل و تقلب در سایت مجاهد با تغییر تاریخ برنامه های استاد گنجه ای در تلویزیون مجاهدین به مناسبت ماه محرم برای وانمود کردن اینکه ایشان همچنان در فرقه حضور دارد!!!

استاد جلال گنجه ای،

با سلام و تبریک سال نوی ایرانی (سال ۹۷)،

از آنجا که در دنیای ارتباطات کنونی هیچ دسترسی انترنتی و حتی پستی و تلفنی به شما و نه به هیچیک از زندانیان فرقۀ رجوی نیست و نمی توان هیچ نامه یا پیامی را مستقیما به شما رساند ناچار شدم نامه به شما را به صورت عمومی و علنی منتشر کنم تا شاید متن آن یا حد اقل پیامی و گوشه ای از آن به شما برسد.

جسته گریخته از دوستانی در ارتباط با اورسوراواز و شورا شنیدم که محدودیتهایی بر شما از سوی فرقۀ رجوی حتی بر دیدارهای نوروزی تان اعمال شده است. پیش از این نیز در دو سال اخیر از عدم شرکتتان در شوهای به اصطلاح مذهبی و اسلامی مریم رجوی و برنامه های تلویزیونی اش برای من و دیگر دوستان جدا شده از فرقۀ رجوی با توجه به شناختی که از تفکر آزاداندیشانۀ شما داشتیم یقین داشتیم که از این فرقه فاصله گرفته اید. ولی از آنجا که مریم رجوی تنها به فکر بازنشدن بیشتر درب فاضلاب دستگاه تشکیلاتی اش است و لا غیر و تمامی دعاویش مبنی بر مبارزه و حفظ اسرار و امنیت و سوء استفادۀ رژیم و… کشکی بیشتر نیست و چنانکه می بینیدن اساسا وجود خارجی ندارد. کدام مبارزه؟ مبارزه ای در کار نیست که هیچ بلکه هر کاری هم کرده و می کنند مستقیما به جیب رژیم می ریزد از جمله الآن که بیش از هزار نفر را در آلبانی در شرایطی بسیار بدتر از زندان اوین در حکم زندانی سیاسی به نمایندگی عملی از رژیم زندانی کرده است.

با شنیدن اعمال محدودیتها علیه شما حتی در همین اروپای آزاد یاد یک صحبت خصوصی تان با من در پایگاه جلال زاده مقر دفتر روابط خارجی سازمان مجاهدین (فرقۀ رجوی) در بغداد در یکی از سالهای دهۀ هفتاد افتادم که تازه به فرانسه رفته و برگشته بودید فرانسه ای که سالیان در آنجا در پایگاههای مشترک و حتی خانۀ مسکونی مشترک با خانواده هایمان بودیم و از همانجا عزیزان من و شما را رجوی به نام «جهاد و مبارزه»! به قربانگاه دژخیم برد که دیگر برنگشتند به علاوۀ دیگر عزیزان من که در عراق بودند و همانجا قربانی شدند. آنجا به من گفتید: خوش به حالتان که اینجا هستید و روی این ایرانیان خارج کشور را نمی بینید که چطوری وقتی ماها را می بینند روی بر می گردانند بطوریکه نمیشه بهشان سلام هم کرد. حق داشتید و درست می گفتید حتی آن موقع که سازمان عملیات داشت می دیدید که دیگر بعد از فروغ و پایان جنگ پایگاهش در میان ایرانیان داخل و خارج را از دست داده بود. لذا بدیهی است که اکنون و با این موقعیت و تبدیل شدن سازمان به یک فرقه توسط شخص رجوی و جداشدن هزاران نفر از آن در طول این سالیان و شکست کامل استراتژیک آن در نتیجۀ سیاستهای رجوی شما بیشتر از هر وقت به انزوای کامل آن آگاهی دارید و در صورت عدم اعمال محدودیت برای ارتباطاتتان به طور حتم با پیرامون خود و در درجۀ اول با ایرانیان و نیروهای فعال اپوزیسیون رابطه برقرار خواهید کرد و طبعا در این صورت مانند آقایان روحانی و دکتر قصیم و آقای یغمایی و بسیاری ما جداشدگان از سازمان تجارب خودتان را از حضور سالیانتان در سازمان مجاهدین و شورا در اختیار جامعۀ اپوزیسیون ایران خواهید گذاشت که طبعا تجارب تلخی است و فرقۀ رجوی را بیش از پیش افشا و رسوا خواهد کرد.

آقا جلال استاد بزرگوار،

بدیهی است که اعمال فشارها و محدودیتهای فرقۀ رجوی علیه شما در فرانسه و اروپای آزاد برخلاف قرارگاههای فرقه در عراق که شاهد حصارهای فیزیکی بودیم به علاوۀ انواع فشارها و توهینها و ناسزاها که حتی به شخصیتی بزرگوار و شریفی مثل شما نیز نثار می کردند و من با ناراحتی شدید در نشستهای قرارگاه بدیع مقر مسعود و مریم رجوی بویژه توسط محمد علی توحیدی شاهد آنها و ناراحتی شدید شما بودم، نمی تواند فیزیکی و پلیسی به معنی واقعی باشد بلکه با توجه به شناخت و تجربه ای که همۀ ما جداشدگان از شگردهای این فرقه طی دهها سال داشته و داریم می دانیم که این فشارها و اعمال محدودیتها تنها و تنها روانی و ذهنی و با فضا سازی و هراس افکنی دروغین و بی پایه از نتیجۀ رها کردن خود و اعلام جدایی و استعفای رسمی و فعالیت سیاسی در جامعۀ ایرانی خارج کشور می باشد. لذا می توانید به راحتی به قول دوست گرامیمان آقای یغمایی این «هفت حصار» و زندان رجوی ساخته در اروپا را در هم بشکنید و با شخصیت و موقعیت وزین علمی و مذهبی که دارید همچون دیگر شخصیتهای سیاسی و مذهبی در عرصۀ فعالیت سیاسی در شرایط کنونی ایران و جنبش مردممان ظاهر شوید.

ببینید چگونه به علت فاصله گرفتن شما از دم و دستگاه فریب و نیرنگ رجوی و بی جانشینی شما در آن کمیسیون ادیان و مذاهب را رجوی عملا و بی سر و صدا همچون کمیسیونهای ملیتها و محیط زیست که مسئولینشان آقایان روحانی و دکتر قصیم استعفا دادند منحل کرده و حتی به صورت شکلی هم نامی از آن کمیسیونها دیده نمی شود برای اینکه خوب می دانید که تماما جز ظاهر و فریب و ویترین چیز دیگری نبوده اند.

اکنون دیگر شخص مریم رجوی همه کاره شده و حتی در گردهمایی به اصطلاح اسلامی و مسلمانان دلاری خودش در ماه رمضان در اورسوراواز تنها به سخنرانی خودش اکتفا کرده و حتی عکسی از شرکت کنندگان هم منتشر نمی کند تا عدم حضور شما در آن معلوم و برجسته نشود و در مسائل و رویدادهای مذهبی در ایران مانند مسألۀ اعتراض دراویش که همیشه شما به عنوان مسئول کمیسیون مذاهب اطلاعیه می دادید شخص مریم رجوی و دبیرخانه اطلاعیه می دهد.

اکنون بسیاری از شخصیتهای سیاسی معروف در عرصۀ ایران با آنکه تخصص شما را در فقه و مذهب ندارند با مطرح شدن موضوع حجاب اجباری در ایران با مصاحبه ها و سخنرانیهای متعدد در رسانه های خارج کشور به اظهار نظر اسلامی و قرآنی می پردازند ولی شما همچنان گمنام و محبوس در زندان مریم رجوی که آزادی از آن طبعا و به راحتی دست خودتان است مانده اید. آیا اگر شما در زندان رژیم در ایران بودید همانند بسیاری از شخصیتهای مذهبی یا سیاسی زندانی بسا بسا بیشتر در صحنۀ مبارزۀ سیاسی و فرهنگی و مذهبی با رژیم مؤثر نبودید؟ مگر خود سازمان مکررا ادعا نمی کند که زندانیان سیاسی از داخل زندانهای اوین و گوهردشت اطلاعیۀ سیاسی در حمایت از آن می دهند؟ یعنی برخلاف زندانیان سیاسی رجوی در آلبانی و اروپا از جمله شخص شما آزادانه به انترنت و تلفن و مراسلات نوین دسترسی دارند؟!!! پس این چه زندانی است که مریم رجوی حتی برای برجسته ترین شخصیتهای سازمان و شورا آن هم در دنیای آزاد ساخته که شخصیتی مثل استاد جلال گنجه ای نمی تواند هیچگونه فعالیت سیاسی و فرهنگی آزاد و مستقل همانند دیگر شخصیتهای ایرانی خارج کشور داشته باشد شخصیتهایی که هر روز و هر هفته در تلویزیونهای آزاد و مستقل فارسی زبان سخنانشان و صدایشان را به گوش ایرانیان داخل و خارج می رسانند.

جستجویی در سایت مجاهد با نام شما زدم دیدم از بین شاید صدها سخنرانی و نوشتۀ شما در مناسبتهای مذهبی فقط سری سخنرانیهای «جهاد و هجرت» شما به مناسبت ماه محرم را باقی گذاشته اند و بقیه را تماما حذف کرده اند که همین سخنرانیها را هم که تا دو سال پیش در تلویزیون مجاهدین پخش می شد با تردستی و فریبکاری و جعل و تقلب در تغییر تاریخهایش در سایت مجاهد سخنرانیهای امسال جا زده اند.

به تصاویر زیر نگاه کنید. در حالیکه قسمتهای هشتم و نهم سخنرانی شما در تلویزیون سازمان در سال ۹۵ بوده تاریخ قسمت هفتم آن را در صفحۀ سایتشان سال ۹۶ نوشته اند تا جدید نشان داده شود!! این هم حتما از معجزات سیده النساء و ام المؤمنین! رجوی است که سال ۹۶ قبل از سال ۶۵ در فلک هستی و چرخش زمین قرار می گیرد!! در حالیکه وقتی با کلیک از سایت به یوتیوب منتقل می شوی می بینی تاریخ همۀ سخنرانیهای شما در تلویزیون سازمان سال ۹۵ می باشد و مطلقا در محرم سال ۹۶ صحبتی نداشته اید ولی رهبری فریبکار فرقه با نیرنگ و دغل و تقلب آشکار و توهین به شعور مردم و حتی اعضای خودش دو قسمت از آن را علیرغم اختلاف در ترتیب آنها سخنرانی امسال جا زده است!! می بینید استاد، مریم رجوی چقدر به حضور شما در دم و دستگاهش نیاز دارد؟! تا انبوهی فریبها و نیرنگها و خیانتها و جنایتهای خود و همسرش را که اکنون دیگر با افشاگریهای انبوهی جداشدگان در عراق و آلبانی معروف خاص و عام ایرانیان و رسوای جهان شده است از جمله زندان و شکنجه و تجاوز و قتل به خیال خود توجیه کند و بپوشاند.

گذشته از این به تعداد مراجعین و بینندگان و شنوندگان صحبتهایتان در یوتیوب نگاه کنید. آیا این حق شما و پژوهشها و سخنرانیهای مذهبی تحقیقی شما است که با آنهمه سوابق و کوشش و درجۀ بالا در علوم مذهبی و تاریخ اسلام است که طی نزدیک دو سال در تمامی آنها به جز یک مورد فقط بین پنجاه تا هفتاد بیننده و شنونده داشته باشید؟!! (که البته در مواردی از سخنرانیهای مریم رجوی بیشتر است!) چرا که رسانه های فرقۀ رجوی هیچ جایگاهی در میان ایرانیان و نیروهای اپوزیسیون ایرانی ندارند و همگان از آنها بیزارند و نتیجه اش تباه شدن زحمات و اندیشه و پژوهش و دانش و تخصص شما شده است. در حالیکه همتایان شما و شخصیتهای بسیار پایین تر از شما که دانش و تخصص شما در علوم مذهبی و تاریخ اسلام را ندارند امروزه وقتی در رسانه های مستقل فارسی زبان صحبت می کنند در عرض یک هفته تعداد بینندگان و شنوندگان آنها در یوتیوب به هزاران و گاه به دهها هزار نفر می رسد.

خیانت و جنایت بزرگتر مریم رجوی سانسور و حذف کتابها و نوشته های شما از سایت مجاهد و جلوگیری از انتشار آنها می باشد. شما در طی بیش از سی سال انبوهی مقالات و سلسله مقالات تحقیقی مذهبی در مبانی و تاریخ اسلام و تشیع نوشته اید که در نشریات سازمان و شورا منتشر شده اند و برخی از آنها نیز به صورت کتاب تدوین شدند ولی هیچ کس برخلاف آثار دیگر نویسندگان و مؤلفین نمی تواند به آنها در بازار کتاب و انتشاراتی ها خارج کشور یا حتی در سایتهای خود مجاهدین یا شورا دست پیدا کند زیرا تمامی آنها تنها به علت اینکه خواسته اید استقلال خودتان را حفظ کنید و از وابستگی به دستگاه و تشکیلات فرقۀ رجوی فاصله گرفته اید سانسور و توقیف و ممنوع الانتشار شده اند. از جملۀ آنها سلسله مقالات شما در چهل شماره در نشریات قدیم مجاهد بود با عنوان «مرز بین اسلام و بنیادگرایی تروریست» که اینجانب در سال ۸۷ در قرارگاه اشرف مجاهدین در عراق ابتدا متن فارسی همۀ مقالات را به صورت کتاب مدون جهت انتشار آماده کردم و سپس اقدام به ترجمۀ کامل آن به زبان عربی جهت استفادۀ عراقیان و جهان عرب بویژه روشنفکران و اندیشمندان و روحانیون عرب کردم که نزدیک به یک سال با همۀ انبوهی کارهای دیگر ترجمه که داشتم طول کشید و حتی وقتی در بیمارستان اشرف بستری بودم با بردن کامپیوترم به بیمارستان از ادامۀ ترجمۀ آن که به علت سنگینی متنش بسیار هم دقت و وقت و انرژی گذاری می خواست دریغ نکردم و با نهایت دقت و وسواس برای انتقال محتوای آن به زبان و فرهنگ عربی کار کردم تا اینکه به صورت یک کتاب پرحجم در آمد ولی تنها برای توزیع بین عراقیان لابی خودشان حدود صد نسخه از آن چاپ کردند که من یک نسخه از آن را از طریق آقای سید المحدثین که از فرانسه به آنجا آمده بود و می خواست برگردد برای شما فرستادم که به دستتان رسید و نامۀ تشکر و تقدیر برایم نوشتید که در اشرف به دستم رسید. آیا این زندانی کردن کتاب و تألیف و ترجمه به علاوۀ زندانی کردن مؤلف نیست؟ آیا این سزاوار آن کتاب و تحقیق ارزشمند شما می باشد که اگر فردی مستقل مثل دیگر نویسندگان و پژوهشگران و خارج از تشکیلات این فرقه در آن سالیان می بودید تا حالا فارسی و عربی آن دهها بار توسط ناشران تجدید چاپ شده بود؟ رهبری فرقۀ رجوی فارسی و عربی کتاب را حتی از سایتهای خودش هم حذف کرد که هیچ علتی جز فاصله گرفتن شما از این فرقه و جداشدن و بیرون آمدن کامل من از آن و افشاگریهای من در مورد این فرقه ندارد.

در عوض چنانکه در تصویر زیر می بینید کتابهای لابیهای عرب و خارجی خودشان و هر چه تعلق خاص موضوعی به مریم رجوی و نیز علیه مخالفانشان از جمله جداشدگان دارد همچنان در سایت عربی شان در دسترس هستند.

(پایان)

***