موانع فرا راه کابینه ی جنگی ترامپ

0
1021

موانع فرا راه کابینه ی جنگی ترامپ

صابر از تبریز (امضاء محفوظ)، ایران اینترلینک، بیست و هشتم مارس ۲۰۱۸:…  با تشکیل کابینه ی جنگی ترامپ ، بعضی ها ودر پیشاپیش همه ، سازمان مجاهدین رجوی خواب های طلائی میبینند و همه چیز را درجهت منافع کثیف وحقیر خود میدانند و وعده های رویایی به معده ی شریف! خود میدهند! یک کار شناس غیر وابسته به حکومت ایران، در رابطه باانتصاب جان بولتون چنین نوشته است : ” بر کسی پوشیده نیست که آقای جان بولتون یک جنگ طلب … 

جان بولتون و مزدور تروریستهای مجاهدین خلق فرقه رجوی National Security: Could Maryam Rajavi (Mojahedin Khalq) blackmail her friends in high places – Rudi Giuliani, John Bolton and Newt Gingrich

علیرضا جعفرزاده مزدور فرقه رجوی مجاهدین خلق وطن فروشیَAlireza Jafarzadeh has already published his suicide bombing note.
Wondering at those Americans who stand under the flag of Mojahedin Khalq (MKO, MEK, NCRI, Rajavi cult) only to LOBBY for the murderers of their servicemen

http://iran-interlink.org

موانع فرا راه کابینه ی  جنگی ترامپ

۰۸/۰۱/۱۳۹۷

با تشکیل کابینه ی جنگی ترامپ ، بعضی ها ودر پیشاپیش همه ، سازمان مجاهدین رجوی خواب های طلائی میبینند و همه چیز را درجهت منافع کثیف وحقیر خود میدانند و وعده های رویایی به معده ی شریف! خود میدهند!

یک کار شناس غیر وابسته به حکومت ایران، در رابطه باانتصاب جان بولتون چنین نوشته است :

” بر کسی پوشیده نیست که آقای جان بولتون یک جنگ طلب تمام عیار است که باور دارد ایالات متحده باید به ایران حمله نظامی کند و در حمله های آمریکا به عراق و افغانستان نقش به سزایی داشته. بدیهی است با انتخاب آقای جان بولتون به عنوان مشاور امنیت ملی آمریکا همزمان با تغییر وزیر امور خارجه و تعیین مایک بمپئو که وی نیز از طرفداران حمله به ایران است این نکته در اذهان تداعی می شود که آقای ترامپ در حال چیدن کابینه جنگ خود در مقابل ایران می باشد. بسیاری از گزارش های خبری مدعی بودند که تغییر وزیر خارجه ایالات متحده با فشار امارات عربی متحده بر علیه آمریکا انجام شده و آقای بولتون هم که همین چند ماه پیش با دریافت مبلغ کلانی از طرف عربستان در جلسه سازمان مجاهدین خلق در فرانسه حاضر شد و بر علیه ایران به سخنرانی پرداخت. امروزه آمریکایی ها وهمپیمانان شان در حال غارت نفت لیبی و عراق هستند و معادن افغانستان را غارت می کنند و همچنین کشورهای عرب حوزه خلیج فارس را وادار می کنند کل پول حاصل از درآمد های نفت را به بهانه های مختلف به خزانه آمریکا و کشــورهای غربی بریزند تنها کشوری که از دست آنها در رفته ایران می باشد “.

با وجود اینکه ، حقایق مهمی دراین اظهار نظر کارشناس مورد بحث مطرح شده ، همه ی مسائل آن نیست که او مطرح میکند.

این مسئله با انتقادهای جدی در داخل آمریکا مواجه شده که به دونمونه ی آن میپردازم :

” جیمی کارتر: انتخاب “بولتون” بزگترین اشتباه تاریخ ترامپ بود- کارتر ۹۳ ساله، انتخاب جان بولتون به عنوان مشاور امنیت ملی رئیس جمهور را “یکی از بدترین اشتباهات” ترامپ خواند.

طبق نوشته ی روزنامه آمریکایی “یو اس ای تودی”، جیمی کارتر، نماینده ۹۳ ساله حزب دموکرات، انتخاب جان بولتون را به سمت مشاور امنیت ملی رئیس جمهور را به عنوان “یکی از بدترین اشتباهات” رئیس جمهور ایالات متحده خواند. کارتر در مصاحبه با این روزنامه،  بولتون را “جنگجو” نامید و انتصاب او را “فاجعه ای برای این کشور” خواند. کارتر در ادامه تصریح کرد: “شاید یکی از بدترین اشتباهاتی که رئیس جمهور ترامپ پس از اتخاذ تدابیر خود انجام داده است: استخدام جان بولتون بود. وی برای مدت طولانی از جنگ با کره شمالی و حتی برای حمله به ایران پشتیبانی می کرد. وی به عنوان یکی از اصلی ترین مسببان حمله به عراق بود”.

و خبر دوم :

” نصحیت بزرگان آمریکا به ترامپ برای حفظ برجام – بیش از ۱۰۰ شخصیت سیاسی و نظامی آمریکا در بیانیه‌ای مشترک خطاب به «دونالد ترامپ» ، خواستار ادامه حضور در برجام شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، نیویورک تایمز، بیانیه روز دوشنبه فهرست مقام های سابق نظامی و نیز سیاستمداران آمریکا با ذکر ۱۰ علت را برای ادامه پایبندی واشنگتن به برجام را عنوان نموده است.

حفظ کانال‌های ارتباطی با ایران، تداوم روابط نزدیک با کشورهای اروپایی، تقویت موضع در مذاکرات با کره شمالی و جلوگیری از بی‌اعتباری سیاسی آمریکا از جمله موارد ذکر شده در این بیانیه است.

در این گزارش آمده است: “خروج از برجام در خدمت هیچ یک از اهداف امنیت ملی نخواهد بود”.

گفتنی است، رئیس جمهوری آمریکا باید تا روز ۲۲ اردیبهشت (۱۲ مه) درباره تمدید لغو تحریم‌های هسته ای آمریکا علیه ایران تصمیم بگیرد.

در ژوئیه سال ۲۰۱۵ میلادی، پنج عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد (متشکل از بریتانیا، چین، فرانسه، روسیه و ایالات متحده آمریکا) به علاوه آلمان به توافقی تاریخی با ایران برای جلوگیری از ساخت سلاح هسته ای دست یافتند. در ازای توقف برنامه هسته ای ایران هم قرار شد بسیاری از تحریمهای وضع شده علیه این کشور برداشته شود. توافقنامه برجام در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما تصویب شد. چهار شرط لازم برای تائید پایبندی ایران به توافقنامه برجام:تهران به صورت شفاف و قابل تصدیق تمامی بخشهای توافق را اجرا کند. ایران تخلف اساسی ای از برجام نداشته باشد. ایران هیچ عمل آشکار و یا پنهانی در جهات پیشرفت ساخت سلاح هسته ای انجام نداده باشد. لغو تحریمها علیه ایران متناسب با اقدامات ایران برای از بین بردن برنامه هسته ای اش و در جهت منافع ملی آمریکا خواهد بود “.

بنابراین کار بدان سادگی پیش نخواهد رفت که باند رجوی میپندارد ویا اقلا برای فریب اسرای خود از آن طوری اش مطرح میکند!.

درایام تعطیلات روزهای اول نوروز ، خبری شنیده شد که رسانه های مسلط جهانی- حافظ منافع یک درصدی های جهان – نگذاشتند که مردم اطلاعی از آن پیدا کنند!

جریان ازاین قرار بوده که آمریکا درمرز سوریه با اردن ، به گروه های تکفیری امکانات گسترده ای فراهم کرده بود که دست به ساخت سلاح های شیمیایی و استفاده ازآن زده وارتش سوریه را متهم به اعمال این جنایت نموده وراه را برای حمله ی نظامی آمریکا به سوریه هموار کنند!!

برابر اطلاعات موجود، حدود ۵۰۰ فروند موشک فوق مدرن آمریکا ، درمدیترانه، دریای سرخ ، خلیج فارس واقیانوس هند مستقر شده بودند که سوریه را درهم کوبیده و حکومت آنجا را سرنگون کنند!

روسیه ازاین تحرکات آمریکا باخبر بوده ورئیس ستاد ارتش این کشور، طی تماس تلفنی با همتای آمریکائی خود، اطلاع خود ازقضیه را به سمع ونظر او رسانده و قصد مقابله به مثل کشورش را بااین اقدام آمریکا باو تفهیم کرده بود!

بدین ترتیب، این اخطار تلفنی ، سبب قطع آزمایشها ، ساخت واستفاده از سلاح شیمیایی وحمله ی آمریکابه سوریه را بی اثر کرده ونشان داد که دنیای تک قطبی تحت زعامت آمریکا دراقتدار سابق اش بسر نمی برد تا هرغلطی که خواست بکند!

مانع  مهم دیگر برسر راه اجرای سیاست های جنگی  دولت پنهان که اینک بنام ترامپ تمام شده ، مخالفت پنتاگون ورئیس ستاد ارتش آمریکا با لغو برجام وحمله ی نظامی به ایران وشاید سوریه است!

دراین مورد یاد آوری این نکته که سران نظامی آمریکا معتقدند بدون تصرف تهران ، سرنگونی حکومت ایران عملی نیست ، لازم بنظر میرسد.

سران واقع بین تر پنتاگون به دولت وکنگره ی جنگ طلب آمریکا گفته اند که اشغال تهران با شرکت ۵۰۰ هزار سرباز آمریکائی میسر است!!

مسئله ای که بسیج این نیرو برای ارتش آمریکا که  تعداد تمامی سربازانش دراین حدود است ، بسیار سخت وحتی غیر ممکن است!!

حضور اینهمه سرباز با مخارج غیر قابل تصور لجستیکی وتلفات زیادی که خواهد داشت ، ممکن است خود امریکا را هم ازپای بیاندازد!!

با وجود تسلیم ترامپ که از قضا بخاطر طرح شعارهای انتخاباتی  مخالف ایده های دولت پنهان ، باعدم حمایت افرادی مانند جان بولتن ازاو منجر شده بود ، ترامپ پیروزی معنی دار وبا شکوه پوتین درانتخابات ریاست جمهوری اخیر روسیه را باو تبریک گفت واین موضوع سبب حملات شدید روزنامه های نیویورک تایمز و واشنگتن پست ( سخنگویان اصلی دولت پنهان ) باو گردیده است!

یعنی با وجود عقب نشینی فلاکت بار ترامپ دربرابر دولت پنهان ، هنوز تضادهای ضد خلقی موجود فیمابین بطور کامل حل نشده و تفسیر علت اقدامات اخیر آمریکا باین سادگی ها نیست که رجوی ها تصور میکنند!

صابر

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید