آژانس امنیت هوایی در مورد حمله هوایی به سوریه هشداری ۷۲ ساعته داد

0
482

بر اساس هشداری که آژانس امنیت هوایی اروپا اعلام کرده، ظرف ۷۲ ساعت آینده امکان حمله هوا به زمین و یا پرتاب موشک‌های کروز به سوریه وجود دارد. بر همین مبنا آژانس مزبور از شرکت‌های هواپیمایی خواسته که خلال این مدت در برنامه‌ریزی برای پروازهای خود بر فراز مدیترانه شرقی و منطقه پروازی نیکوزیا (قبرس) این موضوع را در نظر بگیرند. شرکت‌های سازماندهی پرواز در کشورهای آمریکا، بریتانیا، فرانسه و آلمان پیشتر به خطوط هوایی خود در مورد پرواز در محدوده هوایی سوریه هشدار داده و خواسته بودند حتی‌المقدور از پرواز در این منطقه خودداری کنند.  آخرین پروازهای تجاری بر فراز سوریه  ساعت ۱:۱۵ دقیقه بامداد روز چهارشنبه ۱۱ آوریل از سوی شرکت‌های هوایی سوریه و خطوط هوایی مدیترانه لبنان به منظور ردیابی صورت گرفت. بعد از  این ساعت دیگر هیچ پروازی در حریم هوایی سوریه صورت نگرفته است.

آژانس امنیت هوایی در مورد حمله هوایی به سوریه هشداری ۷۲ ساعته داد

دویچه وله ـ 11.04.2018

آژانس امنیت هوایی اروپا روز سه‌شنبه ۱۰ آوریل به شرکت‌های هواپیمایی هشداری ۷۲ ساعته برای پرواز بر فراز مدیترانه شرقی اعلام کرد. این نهاد گفته که در سه روز آینده احتمال حمله هوایی به سوریه وجود دارد.

NATO Luftpatrouille Baltikum F-22 Raptor (Reuters/W. Rattay)

بر اساس هشداری که آژانس امنیت هوایی اروپا اعلام کرده، ظرف ۷۲ ساعت آینده امکان حمله هوا به زمین و یا پرتاب موشک‌های کروز به سوریه وجود دارد.

بر همین مبنا آژانس مزبور از شرکت‌های هواپیمایی خواسته که خلال این مدت در برنامه‌ریزی برای پروازهای خود بر فراز مدیترانه شرقی و منطقه پروازی نیکوزیا (قبرس) این موضوع را در نظر بگیرند.

شرکت‌های سازماندهی پرواز در کشورهای آمریکا، بریتانیا، فرانسه و آلمان پیشتر به خطوط هوایی خود در مورد پرواز در محدوده هوایی سوریه هشدار داده و خواسته بودند حتی‌المقدور از پرواز در این منطقه خودداری کنند.

آخرین پروازهای تجاری بر فراز سوریه  ساعت ۱:۱۵ دقیقه بامداد روز چهارشنبه ۱۱ آوریل از سوی شرکت‌های هوایی سوریه و خطوط هوایی مدیترانه لبنان به منظور ردیابی صورت گرفت. بعد از  این ساعت دیگر هیچ پروازی در حریم هوایی سوریه صورت نگرفته است.

آژانس امنیت هوایی اروپا در بیانیه خود درباره منطقه وسیع‌تری از حریم هوایی اطراف دمشق هشدار داده است.

یک سخنگوی شرکت هواپیمایی لوفت‌هانزای آلمان روز چهارشنبه گفت که این شرکت نیز هشدار پرواز بر فراز مدیترانه شرقی را دریافت کرده و با مقامات مسئول در تماس است.

بیشتر بخوانید: ملاقات محرمانه فرستاده ویژه پوتین با علی شمخانی

شرکت رایان‌ایر و “بریتیش ایرویز” اما گفته‌اند که پروازهایشان به طور عادی جریان دارد و تنها وضعیت را به دقت مورد کنترل قرار می‌دهند. سایر شرکت‌های هواپیمایی بزرگ به این هشدار پاسخ سریعی مبنی بر قطع پروازهایشان نداده‌اند.

هشدار اخیر آژانس امنیت هوایی اروپا بالاترین درجه هشدار هوایی از زمان سقوط هواپیمای پرواز MH17 خطوط مالزی بر فراز اوکراین است. هواپیمای مزبور در اثر پرتاب موشک سقوط کرد و ۲۹۸ سرنشین آن کشته شدند.

هشدار آژانس امنیت هوایی اروپا بر اساس سندی از آژانس امنیت اروپا صادر شده که وظیفه سازماندهی امنیت در این قاره را بر عهده دارد.

پس از حمله شیمیایی روز شنبه (۷ آوریل) به مواضع شورشیان در شهر دوما، آمریکا تهدید کرد که به سوریه حمله هوایی خواهد کرد.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید