جواد فیروزمند: سازمان مجاهدین خلق، اپوزیسیون یا ستون پنجم و تروریست؟

0
824

سازمان مجاهدین خلق، اپوزیسیون یا ستون پنجم و تروریست؟

جواد فیروزمند، آریا ایران، دوازدهم آوریل ۲۰۱۸:… صرف اینکه یک گروه برانداز و طالب جنگ مسلحانه برای دگرگونی در حاکمیت باشد، الزاما به معنی اپوزیسیون و جایگزین مناسب و قابل اعتماد برای مردم نیست. چرا که ما در کشورهایی مانند افغانستان، عراق و سوریه دیده ایم که گروه های برانداز اساسا با جنگ مسلحانه سازگاری داشته و از تئوری تروریزم پیروی می کنند. مانند القاعده و طالبان … 

لینک به منبع

سازمان مجاهدین خلق، اپوزیسیون یا ستون پنجم و تروریست؟

بحث امروز ما درباره اپوزیسیون، تروریزم و سازمان مجاهدین خلق ایران است. سازمانی که سالیان متمادی، مدعی است که یک گروه اپوزیسیون خارج کشوری است و به دنبال تغییر و دگرگونی در ایران است….

در سیاست بین الملل به گروه یا مجموعه افرادی که با نظام سیاسی حاکم مخالف باشد، اپوزیسیون می گویند. مثل احزاب یا دولت های در سایه کشورهایی مانند فرانسه، انگلستان، آلمان، ایتالیا یا …آنها با اینکه مخالف دولت هستند اما با اصل سیستم حکومتی مخالف نیستند بلکه با اتکا به پشتوانه مردمی و پایگاهی که در بین مردم دارند به دنبال ارائه سیاستی همه جانبه و بهتر از دولت حاکم می باشند….

با این تعریف ملاحظه می کنیم که این موضوع شامل حال مجاهدین نمی شود. بلکه آنها را می توان تحت عنوان کسانی نام برد که برانداز هستند و در بهترین تعریف می توان گفت که گروهی برانداز می باشند، که علاوه بر مخالفت خونین و مسلحانه با حکومت سر سازگاری با هیچ یک از دیگر نیروهای مخالف حکومت ندارند.

صرف اینکه یک گروه برانداز و طالب جنگ مسلحانه برای دگرگونی در حاکمیت باشد، الزاما به معنی اپوزیسیون و جایگزین مناسب و قابل اعتماد برای مردم نیست. چرا که ما در کشورهایی مانند افغانستان، عراق و سوریه دیده ایم که گروه های برانداز اساسا با جنگ مسلحانه سازگاری داشته و از تئوری تروریزم پیروی می کنند.

مانند القاعده و طالبان در افغانستان، داعش در عراق و سوریه،…

وحشت افکنی در جهان ما قدمت طولانی داشته و دولت های خشونت گرا در کشورهای مختلف، انجمن ها و گروه ها و سازمانهای سیاسی-نظامی فعال در جوامع بشری، افراطیون مذهبی و یا حتی ملی گرایان جهت دست یابی به اهداف سیاسی و اجتماعی خود، از عمل ترور بهره جسته اند.

بنابراین تروریسم بعنوان یک راه و روش سیاسی-اجتماعی-مذهبی و ملی، دکترینی برای ایجاد خشونت های بی حد و مرز، و وحشت افکنی در جوامع بشری می باشد. چرا که گروه های حامی این ایده وعمل کننده به آن برای دست یابی به اهداف مذهبی و ایدئولوژیک، و قدرت مداری سیاسی، و همینطور برای بدست گرفتن کنترل زندگی و امور یک گروه، جامعه یا حکومت در یک کشور دست به اعمال تروریستی می زنند.

به همین دلیل شاهدیم که گروه های سیاسی-نظامی زیادی تحت عنوان مبارزه در کشورهای مختلف جهان شکل می گیرند تا ظاهرا از مردم و منافع ملی یا مذهبی مردم دفاع کنند. و اتفاقا همین گروه‌های ظاهرا مبارز هستند که از هر وسیله ای برای رسیدن به اهداف سیاسی خود استفاده می کنند و جامعه جهانی را به دنیایی از وحشت فرو می برند. مانند حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ که سلفی های القاعده و وابسته به عربستان سعودی با رهبری بن لادن شهر نیویورک آمریکا را با حمله هواپیمارباها به برج های دوقلو و همینطور ساختمان پنتاگون به آتش کشیدند و جهان را در غم و اندوه هراس آلود فرو بردند….

گروه هایی که با دستاویز قرار دادن مذهب و ایدئولوژی، کارهای مشابه و یکسانی انجام می دهند. مثل بمب گذاری ها، ترور ها، عملیات انتحاری، آدم ربایی، هواپیما ربایی، تجاوز به حریم شخصی، سرکوب دیگران، زندان و شکنجه و … الی آخر.

بنابر این در سازمان مجاهدین خلق با پدیده ای تحت عنوان اپوزیسیون مواجه نیستیم بلکه رفتار و اعمالی که تا کنون از آنان در ۵۲ سال گذشته سر زده همان چیزهایی است که امروزه داعش در عراق، سوریه و سایر کشورهای اروپایی و حتی ایران انجام داده است….

-بررسی اصول هفت گانه عضویت در سازمان مجاهدین خلق…

-بررسی عملیات های نظامی سازمان مجاهدین خلق از سال ۱۳۵۰ تا شرایط کنونی…

-عملیات های انتحاری مجاهدین خلق در ایران….

-ترور صیاد شیرازی توسط واحد های عملیاتی سازمان مجاهدین خلق…

و دیگر مطالب

جواد فیروزمند، عضو سابق شورای مرکزی سازمان مجاهدین خلق

سه‌شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۷ – ۱۰ آوریل ۲۰۱۸

———————

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید