مکرون هنگام دریافت جایزه کارل: اروپا باید از این هم متحدتر شود

0
947

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، بودجه‌ای واحد و یک وزارت دارایی یگانه را برای اتحادیه اروپا خواستار شد. مکرون که روز پنجشنبه (۱۰ مه) به مناسبت دریافت “جایزه کارل” در شهرداری آخن سخن می‌گفت، خواهان اصلاحاتی فراگیر در اتحادیه اروپا شد تا پیوندهای مالی در منطقه ارز یورو بیش از پیش تحکیم شود. او بار دیگر تأکید کرد که اروپا باید به سوی تشکیل بودجه مشترک و تأسیس وزارت دارایی واحد برود. رئیس جمهور فرانسه گفت کشورهای اروپایی باید در عرصه‌های تجارت و سیاست خارجی متحد و یکدست عمل کنند و به دیگران در اروپا مجال عرض اندام ندهند. انتقاد از ناسیونالیسم مکرون نسبت به گرایش‌های جداسری و ملی‌گرایانه در اروپا هشدار داد و گفت که چنین گرایش‌هایی می‌تواند اروپا را به خصومت و جنگ بکشاند. او تأکید کرد: «اتحاد و یگانگی تنها راهی ست که در برابر ما قرار دارد». آنگلا مرکل، در نطقی صمیمی و دوستانه، به امانوئل مکرون برای دریافت جایزه پراهمیت کارل تبریک گفت و از نقش سازنده‌ی او در تحکیم وحدت درونی اتحادیه اروپا، تقدیر کرد. خانم مرکل گفت که درهمین یک سالی که مکرون ریاست جمهوری فرانسه را به عهده گرفته نشان داده است که واقعا به یگانگی درونی اتحادیه اروپا باور دارد و به اهمیت “نسل جوان” پی برده است. او تأکید کرد که کار نسل جوان است که با قدرت از “هویت اروپایی” دفاع کند.

مکرون هنگام دریافت جایزه کارل: اروپا باید از این هم متحدتر شود

دویچه وله ـ 10.05.2018

رئیس جمهور فرانسه خواستار بودجه‌ای واحد برای منطقه ارزی یورو شد. او گفت اعضای اتحادیه اروپا باید از ناسیونالیسم دوری کنند و با پیوندهای اجتماعی و مالی بیشتری با یکدیگر همبسته شوند. مکرون جایزه کارل را در آخن دریافت کرد.

    
Verleihung Internationaler Karlspreis an Macron (Getty Images/AFP/P. Stollarz)مکرون: «اتحاد و یگانگی تنها راهی ست که در برابر ما قرار دارد».

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، بودجه‌ای واحد و یک وزارت دارایی یگانه را برای اتحادیه اروپا خواستار شد.

مکرون که روز پنجشنبه (۱۰ مه) به مناسبت دریافت “جایزه کارل” در شهرداری آخن سخن می‌گفت، خواهان اصلاحاتی فراگیر در اتحادیه اروپا شد تا پیوندهای مالی در منطقه ارز یورو بیش از پیش تحکیم شود.

او بار دیگر تأکید کرد که اروپا باید به سوی تشکیل بودجه مشترک و تأسیس وزارت دارایی واحد برود.

رئیس جمهور فرانسه گفت کشورهای اروپایی باید در عرصه‌های تجارت و سیاست خارجی متحد و یکدست عمل کنند و به دیگران در اروپا مجال عرض اندام ندهند.

بیشتر بخوانید: سخنرانی مکرون درباره آینده اتحادیه اروپا

انتقاد از ناسیونالیسم

مکرون نسبت به گرایش‌های جداسری و ملی‌گرایانه در اروپا هشدار داد و گفت که چنین گرایش‌هایی می‌تواند اروپا را به خصومت و جنگ بکشاند. او تأکید کرد: «اتحاد و یگانگی تنها راهی ست که در برابر ما قرار دارد».

آنگلا مرکل، در نطقی صمیمی و دوستانه، به امانوئل مکرون برای دریافت جایزه پراهمیت کارل تبریک گفت و از نقش سازنده‌ی او در تحکیم وحدت درونی اتحادیه اروپا، تقدیر کرد.

خانم مرکل گفت که درهمین یک سالی که مکرون ریاست جمهوری فرانسه را به عهده گرفته نشان داده است که واقعا به یگانگی درونی اتحادیه اروپا باور دارد و به اهمیت “نسل جوان” پی برده است. او تأکید کرد که کار نسل جوان است که با قدرت از “هویت اروپایی” دفاع کند.

جایزه بین‌المللی کارل، جایزه سیاسی مهمی است که هر سال از سوی شهر آخن، به کسانی تقدیم می‌شود که کاری شایان در اعتلای اتحاد اروپا و تحکیم دوستی میان ملت‌های اروپایی انجام داده باشند. این جایزه در سال ۲۰۰۸ به آنگلا مرکل اعطا شد.

تا کنون ۶۰ نفر از چهره‌های برجسته اروپا جایزه کارل را دریافت کرده‌اند. فرانسوا میتران، رئیس جمهور اسبق فرانسه در سال ۱۹۸۸ این جایزه را دریافت کرد.

علاوه بر صدراعظم آلمان، فلیپه ششم پادشاه اسپانیا و پترو پوروشنکو، رئیس جمهور اوکراین در میان حاضران در این مراسم بودند.

جایزه کارل به نام کارل کبیر (۷۴۲ – ۸۱۴) نخستین پادشاه بزرگ اروپایی اعطا می‌شود که قصد داشت که در سده‌های میانه از ملت‌های غرب اروپا، ملتی واحد بسازد. شهر آخن مقر اصلی سلطنت او بود.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید