تلاش اروپا برای جلوگیری از جریمه شرکای تجاری ایران

0
914

فرانسه و آلمان می‌گویند که نمی‌گذارند تحریم‌های آمریکا علیه ایران به اقتصادشان ضربه بزند. برونو لومر، وزیر اقتصاد فرانسه گفته که با کشورهای اروپایی نباید مثل دولت‌های وابسته رفتار کرد؛ دولت‌هایی که راه را باز می‌کنند تا آمریکا پلیس اقتصاد جهان باشد. فرانسه از اتحادیه اروپا خواسته تدابیری در نظر بگیرد تا آمریکا نتواند شرکت‌ها را به خاطر تجارت با ایران جریمه کند. وزیر خارجه فرانسه هم پیش‌تر از اعمال تحریم‌های تازه توسط آمریکا علیه ایران انتقاد کرده بود. ایرباس یکی از شرکت‌هایی است که احتمال دارد از تحریم‌های تازه آمریکا زیان ببیند. این شرکت فرانسوی با تهران قرارداد بسته است که ۱۰۰ هواپیمای مسافربری تحویل بدهد.

تلاش اروپا برای جلوگیری از جریمه شرکای تجاری ایران

بی بی سی ـ 11.05.2018

اتحادیه اروپاحق نشر عکسAFP

فرانسه و آلمان می‌گویند که نمی‌گذارند تحریم‌های آمریکا علیه ایران به اقتصادشان ضربه بزند.

برونو لومر، وزیر اقتصاد فرانسه گفته که با کشورهای اروپایی نباید مثل دولت‌های وابسته رفتار کرد؛ دولت‌هایی که راه را باز می‌کنند تا آمریکا پلیس اقتصاد جهان باشد.

فرانسه از اتحادیه اروپا خواسته تدابیری در نظر بگیرد تا آمریکا نتواند شرکت‌ها را به خاطر تجارت با ایران جریمه کند.

وزیر خارجه فرانسه هم پیش‌تر از اعمال تحریم‌های تازه توسط آمریکا علیه ایران انتقاد کرده بود.

ایرباس یکی از شرکت‌هایی است که احتمال دارد از تحریم‌های تازه آمریکا زیان ببیند. این شرکت فرانسوی با تهران قرارداد بسته است که ۱۰۰ هواپیمای مسافربری تحویل بدهد.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان گفته درباره برنامه موشکی ایران و موضوع اسرائیل مسائلی درباره ایران وجود دارد که نگران‌کننده است؛ اما با وجود همه این نگرانی‌ها خروج از توافقی که شورای امنیت به آن رای داده، اشتباه است و اعتماد به نظم بین‌المللی را از بین می‌برد.

وزرای خارجه سه کشور اروپایی در توافق برجام، یعنی فرانسه، بریتانیا و آلمان قرار است سه‌شنبه با وزیر خارجه ایران گفت‌وگو کنند.

هم‌زمان با تلاش اروپا، وزیر خارجه ایران هم به چین، روسیه و مقر اتحادیه اروپا سفر می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران گفته که محمدجواد ظریف در راستای دستور رئیس‌جمهور ایران برای رایزنی و تبادل نظر با اروپا از شنبه شب سفر فشرده‌ خود را آغاز خواهد کرد.

 

 

 

 

 

 

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید