چرا مریم رجوی در قبال کشتار فلسطینی ها سکوت کرد؟

0
458

چرا مریم رجوی در قبال کشتار فلسطینی ها سکوت کرد؟

maryam_rajavi_palestine_Israel_1محمد علوی، آریا ایران، شانزدهم می ۲۰۱۸:…  مریم رجوی و دیگر سران مجاهدین که برای خون دماغ شدن یکی از اعضای گروه های بنیادگرای سوری چندین اطلاعیه صادر می کردند، این حوادث را نادیده گرفته و هیچ گونه واکنشی نشان ندادند. عدم موضع گیری سران مجاهدین که در چند دهه گذشته داعیه حمایت از فلسطینیان را یدک می کشیدند، یک بار دیگر نشان داد که ملاقات ها و عکس های … 

 

لینک به منبع

چرا مریم رجوی در قبال کشتار فلسطینی ها سکوت کرد؟

مزدور مریم رجوی مجاهدین خلق و خیانت به فلسطینیان

روز گذشته بیش از ۵۸ کشته و ۲۷۰۰ زخمی، حاصل تظاهرات اعتراضی مردم فلسطین در نوار غزه و دیگر نقاط فلسطین علیه گشایش سفارت آمریکا در بیت‌المقدس بود. این کشتار ضد انسانی انتقاد و اعتراض جهانیان را برانگیخت، اما نه مریم رجوی و نه هیچ یک از سران مجاهدین لب به انتقاد و شکایت نگشوده و حتی اخبار این رویداد ضد حقوق بشری را منعکس ننمودند.

انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس که به معنی به رسمیت شناختن این شهر به عنوان پایتخت اسرائیل و نادیده گرفتن حق فلسطینیان برای برپایی پایتخت دولت آینده خود در این شهر و حاکمیت بر شرق آن می باشد، خشم جهانیان را برانگیخت.

سیاستمداران جهان از رویکرد اسرائیل و آمریکا در این رابطه انتقاد کرده و مخالفت خود را آشکار ساختند:

فدریکا موگرینی رئیس سیاسی اتحادیه اروپا از اقدام آمریکا و اسرائیل انتقاد کرد.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه نسبت به خشونت و ناآرامی‌های مرتبط با انتقال سفارت آمریکا به اورشلیم در نوار غزه ابراز نگرانی کرد.

دولت روسیه نیز نسبت به انتقال سفارت آمریکا به اورشلیم ابراز نگرانی کرده است. دمیتری پشکوف، سخنگوی کاخ کرملین به آژانس خبری روسیه گفته است که این کشور نگران تشدید تنش در خاورمیانه است.

رهبر حزب سوسیال دموکرات آلمان، آندره‌آ نالس نیز از انتقال سفارت ایالات متحده آمریکا به اورشلیم انتقاد کرده است و از کشورهای اروپایی خواسته است تا سیاست مشترک خود را در قبال بحران خاورمیانه دنبال کنند.

همچنین سخنگوی دولت آلمان نیز نسبت به موج ناآرامی‌ها در نوار غزه ابراز نگرانی کرد.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل نیز نسبت به پیامدهای ناشی از انتقال سفارت آمریکا به اورشلیم ابراز نگرانی کرد.

کویت نیز در شرایط بحرانی کنونی از شورای امنیت سازمان ملل خواسته است تا هر چه سریع‌تر یک نشست اضطراری برگزار کند.

مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه ضمن انتقاد از سیاست آمریکا مبنی بر انتقال ساختمان سفارت به اورشلیم گفته است که چنین اقدامی می‌تواند باعث تشویق دولت اسرائیل به پیشبرد سیاست‌های خشن خود در قبال فلسطینان تلقی شود. او آمریکا را در افزایش تنش در خاورمیانه مقصر دانسته است.

اردوغان، رئیس جمهور ترکیه نیز در سخنرانی خود در لندن اعلام کرد که آمریکا با این اقدام بخشی از راه‌حل بحران خاورمیانه نیست و بدل به بخشی از مشکل شده است.

رئیس جمهور ترکیه در عین حال گفت که آمریکا با این اقدام خود حقوق بین‌الملل را پایمال کرده و دیگر نمی‌تواند در روند صلح خاورمیانه نقش واسطه و میانجی را ایفا کند.

محمود عباس، رهبر تشکیلات خودگردان فلسطینی نیز از کشته شدن ۵۸ نفر در جریان اعتراضات روز ۱۴ مه ۲۰۱۸ ابراز تاسف کرده و سه روز عزای عمومی اعلام کرده است.

مزدور مریم رجوی مجاهدین خلق و خیانت به فلسطینیان

با همه اینها مریم رجوی و دیگر سران مجاهدین که برای خون دماغ شدن یکی از اعضای گروه های بنیادگرای سوری چندین اطلاعیه صادر می کردند، این حوادث را نادیده گرفته و هیچ گونه واکنشی نشان ندادند.

عدم موضع گیری سران مجاهدین که در چند دهه گذشته داعیه حمایت از فلسطینیان را یدک می کشیدند، یک بار دیگر نشان داد که ملاقات ها و عکس های یادگاری با محمود عباس و سابقا با یاسرعرفات، یا بیانیه های سابقا حمایت آمیز آنان از مردم فلسطین، چقدر غیر واقعی و نمایشی بوده است.

آیا وقت آن نبود که مسعود رجوی از قبر بلند شده، این کشتار وحشیانه را محکوم نموده و با یک پیام کوتاه با مردم فلسطین تجدید پیمان کرده و از حقوق آنان همچون گذشته ها دفاع می نمود؟

محمد علوی – ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۷

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید