ناصر ملک‌مطیعی درگذشت

0
772

ناصر ملک‌مطیعی که در کنار هنرپیشگان دیگری چون فردین و بهروز وثوقی، یکی از فعال‌ترین بازیگران سینمای ایران پیش از انقلاب اسلامی بهمن ۵۷ بود، در چهار دهه گذشته فرصت حضور دوباره در سینمای ایران را پیدا نکرد و به حرفه های دیگری چون مشاور املاک و قنادی پرداخت. او که دانش‌آموخته رشته تربیت‌بدنی از دانش‌سرای عالی تهران بود سابقه کار به عنوان معلم ورزش در مدارس پایتخت را هم داشت.  از آثار معروفی که آقای ملک مطیعی در آنها ایفای نقش کرده می‌توان به قیصر (مسعود کیمیایی)، سه‌قاپ (زکریا هاشمی) و طوقی (علی حاتمی) اشاره کرد. یوسف لطیف پور، روزنامه‌نگار سینمایی در توصیف اهمیت ناصر ملک‌مطیعی برای تاریخ سینمای ایران نوشته: “اگر به دنبال نمونه‌ای باشیم که قرار شود به شکلی تمام و کمال، مصائبی که بر تاریخ سینمای ایران روا داشته شده را نشان بدهد، هیچ‌کس بهتر از ناصر ملک‌مطیعی پیدا نخواهیم کرد. بازیگر و کارگردان محبوب سال‌های ۱۳۳۰ تا اواخر دهه ۱۳۵۰ که بعد از پیروزی انقلاب از فعالیت منع شد، اما برخلاف بعضی ستاره‌های دیگر هرگز ایران را ترک نکرد و به جز یک بازگشت کوچک و کوتاه (“نقش نگار”، ۱۳۹۲) هرگز به سینما بازنگشت.”

ناصر ملک‌مطیعی درگذشت

بی بی سی ـ 27.05.2018

https://www.youtube.com/watch?v=_JoCurbZFos

ناصر ملک‌مطیعی بازیگر قدیمی و سرشناس سینمای ایران درگذشت.

آقای ملک‌مطیعی، ۸۸ ساله، که طی چند روز گذشته به علت مشکلات تنفسی و کلیوی در بیمارستان بستری شده بود، شامگاه چهارم خرداد (۲۵ مه) درگذشت.

جعفر پناهی، کارگردان برجسته ایرانی با انتشار ویدئویی از آقای ملک مطیعی در صفحه اینستاگرام خود به مرگ این هنرمند قدیمی واکنش نشان داده و نوشته: “رفت و به آرزویش که دیده شدن (دوباره) بر پرده سینما بود نرسید”.

ناصر ملک‌مطیعی که در کنار هنرپیشگان دیگری چون فردین و بهروز وثوقی، یکی از فعال‌ترین بازیگران سینمای ایران پیش از انقلاب اسلامی بهمن ۵۷ بود، در چهار دهه گذشته فرصت حضور دوباره در سینمای ایران را پیدا نکرد و به حرفه های دیگری چون مشاور املاک و قنادی پرداخت.

او که دانش‌آموخته رشته تربیت‌بدنی از دانش‌سرای عالی تهران بود سابقه کار به عنوان معلم ورزش در مدارس پایتخت را هم داشت.

از آثار معروفی که آقای ملک مطیعی در آنها ایفای نقش کرده می‌توان به قیصر (مسعود کیمیایی)، سه‌قاپ (زکریا هاشمی) و طوقی (علی حاتمی) اشاره کرد.

یوسف لطیف پور، روزنامه‌نگار سینمایی در توصیف اهمیت ناصر ملک‌مطیعی برای تاریخ سینمای ایران نوشته: “اگر به دنبال نمونه‌ای باشیم که قرار شود به شکلی تمام و کمال، مصائبی که بر تاریخ سینمای ایران روا داشته شده را نشان بدهد، هیچ‌کس بهتر از ناصر ملک‌مطیعی پیدا نخواهیم کرد. بازیگر و کارگردان محبوب سال‌های ۱۳۳۰ تا اواخر دهه ۱۳۵۰ که بعد از پیروزی انقلاب از فعالیت منع شد، اما برخلاف بعضی ستاره‌های دیگر هرگز ایران را ترک نکرد و به جز یک بازگشت کوچک و کوتاه (“نقش نگار”، ۱۳۹۲) هرگز به سینما بازنگشت.”

پرویز پرستویی، بازیگر سرشناس سینمای ایران هم در اینستاگرام به خبر درگذشت ناصر ملک مطیعی واکنش نشان داده و علاوه بر خانواده او به هم بازی قدیمی آقای ملک مطیعی یعنی بهروز وثوقی هم تسلیت گفته و نوشته است: “قیصر داداش فرمونت رفت…”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید