ایران قلم : دم خروس بیرون زد ـ نتانیاهو با مریم رجوی

0
1542

دم خروس بیرون زد ـ نتانیاهو و مریم رجوی

در حالیکه تلاش می شد به توصیه مسعود رجوی و مریم رجوی روابط سازمان مجاهدین خلق با سرویس اطلاعاتی موساد و دولت اسرائیل مخفی بماند ، نتانیاهو بعد از افتضاح مریم رجوی در ویلپنت پاریس خودش مستقیم به صحنه آمد و خواستار موضع گیری شدیدتر اروپا در قبال ایران شد. این درخواست نتانیاهو از اتحادیه اروپا در حالی است که شب گذشته پارلمان اروپا با ۵۷۳ رای موافق در برابر ۹۳ رای مخالف مجوز همکاری بانک سرمایه گذاری اروپا -EIB- با ایران را تصویب کرده است.  همچنین لازم است به آقای نتانیاهو یادآوری کرد که درست است که  سازمان مجاهدین در مزدوری برای کشورهای بیگانه سابقه ای طولانی دارد و از این نظر صاحب تجربه و قابل اتکا هستند، اما بداند مجاهدین خلق حداقل های توان و پایگاه سیاسی ، اجتماعی در داخل ایران را ندارند . بنابراین بهتر است همان توصیه مسعود رجوی و مریم رجوی را بکار بندد و دیگر وارد حمایت علنی از فرقه مجاهدین نشود و بیش از این خود و این فرقه را رسواتر نکند.

05.07.2018 ـ ایران قلم

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

متن کامل خبر به نقل از رادیو فردا

در پی واقعه پاریس نتانیاهو خواستار موضع‌گیری شدیدتر اروپا در قبال ایران شد

رادیو فردا

نخست‌وزیر اسرائیل، در پی بازداشت یک دیپلمات ایرانی، در جریان تحقیقات مربوط به «توطئه حمله به همایش شورای ملی مقاومت» در حومه پاریس، خواستار موضع‌گیری شدیدتر اروپا علیه تهران شد.

بینامین نتانیاهو ۱۳ تیر ماه در یک سخنرانی در شمال اسرائیل گفته است «تصادفی نبود که این حمله [به همایش شورای ملی مقاومت] متوقف شد».

او افزوده است «من از رهبران اروپا می‌خواهم: از حمایت مالی از یک رژیم تروریستی، که از عملیات تروریستی در سرزمین شما حمایت مالی می‌کند، دست بکشید. به سیاست کوتاه آمدن و ضعف در قبال ایران پایان دهید».

اشاره نخست‌وزیر اسرائیل به وقایعی‌ست که پیرامون همایش «شورای ملی مقاومت» و نهاد مرتبط با آن یعنی «سازمان مجاهدین خلق ایران»، نهم تیرماه در حومه پاریس، شکل گرفت. در این همایش مریم رجوی، رهبر این گروهِ مخالف جمهوری اسلامی، رودی جولیانی، شهردار پیشین نیویورک و از مشاوران حقوقی دونالد ترامپ، بیل ریچاردسون، نماینده اسبق آمریکا در سازمان ملل، و شماری دیگر از چهره‌ها و مقام‌های پیشین غربی سخنرانی کردند.

چندی بعد یک زوج ایرانی‌تبار به ظن «توطئه برای حمله و بمب‌گذاری» در آن بازداشت شدند. پس از آن دادستانی فدرال بلژیک در بیانیه‌ای اعلام کرد یک دیپلمات ایرانی در آلمان نیز به اتهام ارتباط با این زوج دستگیر شده‌است. دیپلمات بازداشت‌شده در سفارت ایران در اتریش کار می‌کند.

این رخدادها در آستانه سفر حسن روحانی به سوئیس و اتریش، و دیدارهای او با مقام‌های اروپایی، در جهت گرفتن تضمین‌ برای حفظ توافق اتمی، به‌وقوع پیوسته‌است. ترامپ که از مخالفان سرسخت توافق اتمی بود، در اردیبهشت ماه دولت خود را از آن خارج کرد. نتانیاهو نیز از مخالفان برجام است. مریم رجوی نیز تهران را متهم به «سوءاستفاده از برجام» کرده‌است. کشورهای اروپایی، چین و روسیه، دیگر طرف‌های مذاکرات با ایران، از برجام حمایت کرده و می‌گویند به جلوگیری از گسترش جنگ‌افزار هسته‌ای کمک می‌کند.

آقای نتانیاهو در جریان سخنرانی روز ۱۳ تیر ماه خود، با اشاره به سفر آقای روحانی به اروپا، می‌گوید این توطئه در همان زمانی خنثی شده که رئیس‌جمهوری ایران برای دستیابی به تضمین‌های مربوط به توافق اتمی به اروپا رفته و «نمونه‌ای از ریاکاری بدون حد و مرز ایران» است.

او افزوده است «به شما می‌گویم این تلاش‌ها نتیجه‌ای نخواهد داد… حتی وقتی ایران یک حمله تروریستی در خاک فرانسه در اروپا را طرح‌ریزی می‌کند. اتفاقی نبود که این طرح خنثی شد».

ایران از طرف دیگر می‌گوید این رخدادها «سنارویی» برای تخریب رابطه ایران و اروپا است. سخنگوی وزارت خارجه ایران گفته این پرونده یادآور خودسوزی اعضای سازمان مجاهدین خلق هنگام دستگیری مریم رجوی در پاریس است.

روز چهارشنبه صدراعظم اتریش از رئیس‌جمهوری ایران خواست برای «شفافیت کامل» در مورد اتهام‌ وارد شده به دیپلمات ایرانی، با دولت اتریش همکاری کند. شورای ملی مقاومت خواستار بسته شدن سفارتخانه‌های ایران در کشورهای اروپایی شده است.

هدر نائورت، سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده، ۱۲ تیر ماه گفته بود آمریکا از نزدیک گزارش‌های مربوط به ماجرا را زیر نظر دارد.

—————————————–

مطالب  در ارتباط

خودزنی و خودشیرینی، پس از شکست در ویلپنت پاریس

ایران فانوس، 04.07.2018

لینک به منبع

روز دوشنبه یازدهم تیرماه برابر با دوم ماه یولی که هنوز گرد و خاک و سر و صدای نمایش سالیانه مجاهدین خلق در ویلپنت پاریس، نخوابیده و رسانه ها از زوایای مختلف به آن نپرداخته بودند که این روز خبر دیگری در ارتباط با موضوع مجاهدین خلق، در رسانه ها منعکس شد و خبر ویلپنت پاریس را تحت الشعاع خود قرار داد.

این خبر، بنا به گزارش رویترز، حاکی از دستگیری یک دیپلمات ایرانی ساکن در سفارت اتریش و همچنین یک زوج ایرانی از کشور بلژیک است. در این رابطه، دادستانی بلژیک روز دوشنبه اعلام کرد که دو ایرانی‌تبار به ظن طرح‌ریزی برای حمله به همایش شورای ملی مقاومت در پاریس، بازداشت شده‌اند. این همایش روز شنبه نهم تیر، در حومه پاریس برقرار بود. هر دو مظنون روز شنبه به دست مأموران پلیس بلژیک بازداشت شده‌اند و از آنان ۵۰۰ گرم ماده منفجره دست‌ساز کشف شده است. همچنین یک دستگاه انفجاری در خودوری این دو مظنون پیدا شده است.

خبرگزاری فرانسه نیز در گزارشی در همین ارتباط، از این دو مظنون با نام‌های «امیر سعدونی 38 ساله» و «نسیم نعامی 33 ساله» نام برده که هر دو تابعیت بلژیک دارند.

همچنین، در همین روز حسن روحانی رییس جمهور ایران، وارد کشور سوییس شد و قرار است روز چهارشنبه وارد کشور اتریش شود. در همین رابطه و پس از شنیدن خبر فوق، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی در پیامی توئیتری، دستگیری دیپلمات ایرانی در آلمان را „یک عملیات پلید برای دادن نشانی غلط“ خواند. او آمادگی جمهوری اسلامی برای شفاف‌سازی در این زمینه را اعلام کرد.

مطابق اطلاعاتی که کانون سیاسی / فرهنگی ایران فانوس، به دست آورده و طی روزهای اخیر نمایشات و تحرکات مجاهدین خلق را رصد کرده به این واقعیت دست یافته که نمایش ویلپنت پاریس مجاهدین خلق با ارزیابیهایی که آنان امسال داشتند با شکست و کسادی مواجه بوده و آنان همزمان جهت لاپوشانی افتضاح ویلپنت پاریس، سرپوش نهادن بر مرگ مشکوک یکی از قربانیان فرقه به نام مالک شراعی که سر و صدای زیادی به پا کرد و ایضاً تحریک اتحادیه اروپا به سفر حسن روحانی به اروپا، نمایش مضحک و عملیاتی دیگری را به راه انداخته اند تا به زعم خود با یک تیر سه نشان را هدف قرار دهند.

واقعیت این است که اگر جمهوری اسلامی می خواست علیه نمایش مجاهدین خلق که قریب به اتفاق حضار غیر ایرانی بودند، اقدام نماید، حداقل در اروپا چنین کاری را نمی کرد آن هم زمانی که اروپا بر سر برجام و معاملات اقتصادی با ایران، با آمریکا درگیر است همچنین، زمانی که رییس جمهور ایران نیز در اروپا به سر می برد. اگر جمهوری اسلامی بر فرض محال از نمایشات و نمایش امسال مجاهدین خلق بی اطلاع بود و می خواست به آنان ضربه بزند، چرا زمانی را انتحاب می کرد که زمان و مکان به نفع موقعیت اش نیست و شرایط داخلی و خارجی به نفع اش نیست و اگر  فرضاً می خواست به آنان ضربه بزند آن هم زمانی که نیروهای داعش روز روشن وارد اروپا شده و عملیات نظامی موفق انجام می دهند، طبعاً این کار از عهده جمهوری اسلامی نیر بر می آمد و لازم به عملیات ناکام و شکست خورده، نبود. جدا از این، اگر جمهوری اسلامی خواهان ضربه نظامی و مطرح کردن مجاهدین خلق بود، بهتر این بود این کار را در عراق زمانی که سه هزار تن از اعضای مجاهدین در آنجا به سر می بردند انجام می داد و جملگی نفرات مجاهدین را با اتوبوس به تهران می برد و نمایش قدرت می داد نه این که در چنین شرایط حساس به عملیاتی شکست خورده و به سود مجاهدین خلق، اقدام نماید و قدرت آنان و ضعف خود را بر همگان آشکار نماید!

همان گونه که توضیح داده شد، کانون سیاسی – فرهنگی ایران فانوس، به اسناد و مدارکی دست یافته است که ثابت می کند سناریوی پلیسی فوق، ساخته و پرداخته اذهان بیمار سران مجاهدین خلق جهت سرپوش گذاشتن بر نمایش ویلپنت پاریس، مرگ مشکوک یکی از قربانیان و درگیر کردن جمهوری اسلامی با اتحادیه اروپا است و لذا جا دارد تا جامعه ایرانی و جهانی با توطئه های خودزنی مجاهدین خلق، آشنا شده و فریب فرافکنی مضحک آنان را که بعضاً نزد اربابان شان ناچار به خودشیرینی هستند را نخورند.

برخلاف اسنادی که رسانه های اروپایی در مورد مظنونین عملیات علیه مجاهدین خلق، آورده و آنان را به جمهوری اسلامی نسبت داده اند، امیر سعدونی و همسرش نسیم نعامی که رسانه ها به آنان اشاره کرده اند، جزو اعضای فعال مجاهدین خلق در اروپا هستند که جزئی از پازل سناریوی پلیسی می باشند.

با این وصف، کانون سیاسی/ فرهنگی ایران فانوس، هر گونه خشونت و اقدام خشونت آمیز را از جانب هر کسی محکوم کرده و نیک می دانیم که خشونت و خشونت کور در اروپا علیه قربانیان فرقه رجوی، جانمایه و  کار مرسوم و معمول فرقه تروریستی در راستای ابراز وجود و روحیه دادن به نیروهای زهوار در رفته است و در این رابطه اسناد و شهود فراوان وجود دارد.

/////////////////////////////////

جواد فیروزمند: زوج متهم به بمب گذاری یا هوادار و عضو فعال مجاهدین در بلژیک!؟

جواد فیروزمند: زوج متهم به بمب گذاری یا هوادار و عضو فعال مجاهدین در بلژیک!؟
مجاهدین در یکی از اطلاعیه هایشان که به امضای شورای ملی مقاومت و کمیسیون امنیت و ضد تروریسم آن شورا رسیده، از عضویت متهمان بمب گذاری در سازمان مجاهدین پرده برداشته اما آن را بطور رسمی در حد هوادار تقلیل داده اند. بنابه گفته مجاهدین: «زن و شوهری که در یک مرسدس بنز در شهر آنتورپ بلژیک دستگیر شده اند امیر سعدونی (۳۸ساله) و نسیم نعامی (۳۴ساله) بودند که خود را هوادار مجاهدین جا زده بودند. آنها تابعیت بلژیکی داشتند.»۱.بنابه اعترافنامه شورای ملی مقاومت، این زن و شوهر ایرانی که تابعیت بلژیکی داشته و گویا از ۹ سال پیش تا کنون از عناصر فعال مجاهدین در بلژیک و اروپا بوده اند، اکنون بعد از این همه مدت چگونه اعلام می شود که آنان خود را بعنوان هوادار مجاهدین جا زده اند؟۲.چه رابطه ای بین رهبران سازمان مجاهدین و این زوج وابسته به سازمان در بلژیک و اروپا وجود داشته است؟

۳.آیا همانگونه که شورای مجاهدین اعلام نموده، این زوج متهم به بمب گذاری در ویلپنت پاریس، طی ۹ سال گذشته با مجاهدین خدمات متقابل نسبت به هم داشته اند؟ این خدمات شامل چه مواردی بوده است؟…

سئوالات بسیار زیادی در این رابطه از مجاهدین خلق وجود دارد که جای طرح و موشکافی دارد. اما متاسفانه آنها در اولین قدم تلاش نموده اند روابط خود با این زوج مجاهد را مخفی نگه داشته و اشاره ای به آن ننمایند.

زوج متهم به بمب گذاری یا هوادار و عضو فعال مجاهدین در بلژیک!؟

چرا مجاهدین رابطه خود با زوج بمب گذار را مخفی می کنند؟

جواد فیرومند ـ 04.07.2018

برخلاف سال های گذشته، مراسم ۳۰ ژوئن امسال مجاهدین و مریم رجوی در ویلپنت از رونق بسیار کمتری برخوردار بود. جز حضور فعال فرصت طلبان و جنگ طلبان آمریکایی که همه تعارفات سیاسی را کنار گذارده و علنا از بمباران و تحریم مردم ایران حمایت می کنند، تا بزعم خود حکومت را سرنگون نموده و مجاهدین را جایگزین نمایند.

روزنامه انگلیسی گاردین در اینباره نوشته است: رودی جولیانی وکیل دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا، بیل ریچاردسون سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل، استفان هارپر نخست وزیر سابق کانادا و نیوت گینگریچ رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا در همایش مجاهدین شرکت داشتند. همایشی که حدود ۴۰۰۰ نفر شرکت کننده داشت و بسیاری از آنان پناهجویان و جوانان اهل اروپای شرقی بودند که در ازای سفر آخر هفته به پاریس، با اتوبوس به این نشست منتقل شده بودند.

همایشی که سیاستمداران سابق کشورهای غربی با دریافت مبالغ هنگفت برای حمایت از مجاهدین در کنار مریم رجوی سخنرانی می‌کنند.

گردشگران خارجی در مراسم مجاهدین
گردشگران خارجی در مراسم مجاهدین

روزنامه گاردین همچنین به حجم زیاد حضور توریست های اروپای شرقی و پناهندگان سوری اشاره نموده و در مصاحبه با تعدادی از آنان عنوان نموده است که بخشی از توریست ها و پناهندگان از طریق فیسبوک با آگهی مجاهدین آشنا شده و در ازای سفر مجانی به پاریس از گردهم آیی مجاهدین سردرآورده اند!

خواب خوش گردشگران خارجی در جلسه مریم رجوی
خواب خوش گردشگران خارجی در جلسه مریم رجوی

در همین رابطه شبکه خبری ان. بی. سی آمریکا نیز چند وقت پیش در یک گزارش اختصاصی به روابط میان مجاهدین و سیاستمداران آمریکایی پرداخته بود. این شبکه خبری گزارش کرده بود: مجاهدین خلق هزاران دلار به سیاستمداران آمریکایی می‌پردازد تا آنها در مراسم‌ سالانه مجاهدین در پاریس سخنرانی کنند.

این شبکه خبری در ادامه گفته بود: رودی جولیانی و جان بولتون با دریافت پول برای مجاهدین کار می کنند. جان بولتون تاکنون بیش از ۱۸۰ هزار دلار از مجاهدین  پول دریافت کرده و در ازای آن، برای مجاهدین تبلیغ کرده است. رودی جولیانی نیز با اینکه می پذیرد از مجاهدین پول های کلانی دریافت کرده، اما یادش نمی آید که برای هر سخنرانی چه میزان از آنان پول گرفته است.

در کنار همه این روشنگری ها، عدم حضور شخصیت های مستقل و گروه های سیاسی ایرانی در جلسه مریم رجوی نشان از دست چین بودن آن دارد. نمایشی که با تحریم مردم و گروه های سیاسی ایرانی همراه بوده و نفرت عمومی ایرانیان از سازمان مجاهدین را نشان می دهد. گروهی که سابقا بدلیل ترورها، بمب گذاری ها و عملیاتی های انتحاری در لیست تروریستی بین المللی بوده و اعضای منتقد خود را در زندان ها و شکنجه گاه های درون سازمانی سربه نیست یا سرکوب نموده است.

برخورد قهرآمیز سازمان مجاهدین با شاهزاده رضا پهلوی نیز از نمونه هایی است که طی هفته گذشته رخ داد و یک بار دیگر نشان داد که این سازمان همچنان به خشونت و ترور اخلاقی معتقد بوده و کوچکترین نقد در فضای سیاسی ایران را بر نمی تابد. از اعضای جداشده و منتقد تا برخورد خشونت آمیز با نظریات آقای رضا پهلوی که مستقیما توسط رهبری سازمان صورت می گیرد، نشان از دروغگویی مجاهدین درباره دموکراسی و مردم ایران است.

نمایش مجاهدین در پاریس که از طرف همه گروه های سیاسی-اجتماعی ایران تحریم شده بود، با ده ها میلیون دلار هزینه اقبال وگشایشی در کار مجاهدین نداشت. سخنرانان و میهمانان مریم رجوی پول خود را گرفتند و رفتند و جز فیلم و عکس چیز دیگری برای مجاهدین باقی نماند. این شکست سیاسی-اجتماعی بزرگ در حالی رقم خورد که آنان تلاش کردند اعتراضات داخل ایران را به خود نسبت داده و از آنان به عنوان کانون های شورشی مجاهدین در شهرهای ایران یاد نمایند. کانون هایی که غالبا دست ساز وزارت اطلاعات ایران بوده و با هدایت آنان در برخی نقاط دورافتاده شهرهای ایران برای مجاهدین فیلم و عکس تهیه می کنند. فیلم ها و تصاویری که مجاهدین آنها را در رسانه های خود منتشر می نمایند تا عنوان نمایند که در ایران حضور دارند و مستقیما روی مردم و حرکات اعتراضی داخل ایران تاثیر گذار هستند. غافل از اینکه مردم در برخی حرکات اعتراضی از رضا شاه فقید یاد کردند، اما نسبت به رجوی و سازمان مجاهدین نفرت عمومی خود را به نمایش گذاردند. خاطر نشان باید کرد که هیچ وقت، حتی از اعتراضات خیابانی سال ۱۳۸۸ تا کنون حتی یک شعار به نفع مجاهدین، مریم رجوی و مسعود رجوی در میان مردم و حرکات اعتراضی شان مشاهده نشده است!

مجاهدین که پیشاپیش از تنفر عمومی ایرانیان نسبت به خود آگاه می باشند، همزمان با نمایش ویلپنت، نیازمند وقوع حادثه امنیتی و جیمزباندی بودند تا با سرپوش نهادن بر شکست بزرگ خود، توجهات رسانه ها وارگان های غربی را به سوی خود متمرکز سازند. و البته با این روش تا حدودی نیز موفق شدند.

پلیس بلژیک در حال بازرسی خودرو مشکوک
پلیس بلژیک در حال بازرسی خودرو مشکوک

بنابه گزارش خبرگزاری رویترز اواخر روز شنبه ۳۰ ژوئن ۲۰۱۸ برابر با نهم تیرماه ۱۳۷۹، پلیس و دادستانی بلژیک اعلام کردند که یک زوج بلژیکی-ایرانی را به ظن تلاش برای بمب‌گذاری در همایش سالیانه سازمان مجاهدین خلق، در بروکسل دستگیر کرده اند.

بنابه گفته دادستانی بلژیک، این دو نفر روز شنبه و در حالی که ۵۰۰ گرم ماده منفجره استون پروکسید و چاشنی انفجاری در خودروی خود داشتند، از سوی پلیس بازداشت شده اند.

تمامی رسانه های اروپایی و آمریکایی و حتی رسانه های فارسی زبان تا امروز که ۳ روز از واقعه می گذرد هیچ کدام نام کامل افراد دستگیر شده را منتشر ننمودند. اما در اطلاعیه ای که همان روز همزمان توسط شورای مجاهدین منتشر گردید، اسامی کامل دستگیر شدگان عنوان شده است. امری که بر مشکوک بودن موضوع دلالت دارد.

دلیل اصلی تر بر مشکوک بودن این سناریو فعالیت دیرینه زوج متهم در سازمان مجاهدین خلق ایران است.

مجاهدین در یکی از اطلاعیه هایشان که به امضای شورای ملی مقاومت و کمیسیون امنیت و ضد تروریسم آن شورا رسیده، از عضویت متهمان بمب گذاری در سازمان مجاهدین پرده برداشته اما آن را بطور رسمی در حد هوادار تقلیل داده اند. بنابه گفته مجاهدین: «زن و شوهری که در یک مرسدس بنز در شهر آنتورپ بلژیک دستگیر شده اند امیر سعدونی (۳۸ساله) و نسیم نعامی (۳۴ساله) بودند که خود را هوادار مجاهدین جا زده بودند. آنها تابعیت بلژیکی داشتند.»

۱.بنابه اعترافنامه شورای ملی مقاومت، این زن و شوهر ایرانی که تابعیت بلژیکی داشته و گویا از ۹ سال پیش تا کنون از عناصر فعال مجاهدین در بلژیک و اروپا بوده اند، اکنون بعد از این همه مدت چگونه اعلام می شود که آنان خود را بعنوان هوادار مجاهدین جا زده اند؟

۲.چه رابطه ای بین رهبران سازمان مجاهدین و این زوج وابسته به سازمان در بلژیک و اروپا وجود داشته است؟

۳.آیا همانگونه که شورای مجاهدین اعلام نموده، این زوج متهم به بمب گذاری در ویلپنت پاریس، طی ۹ سال گذشته با مجاهدین خدمات متقابل نسبت به هم داشته اند؟ این خدمات شامل چه مواردی بوده است؟…

سئوالات بسیار زیادی در این رابطه از مجاهدین خلق وجود دارد که جای طرح و موشکافی دارد. اما متاسفانه آنها در اولین قدم تلاش نموده اند روابط خود با این زوج مجاهد را مخفی نگه داشته و اشاره ای به آن ننمایند.

مجاهدین از روز اول این حادثه متهمان را از نزدیک می شناختند و اسامی این زوج را در اطلاعیه رسمی شورای ملی مقاومت منتشر نموده اند. اما در همان اطلاعیه هیچگونه اشاره ای به رابطه این زوج متهم با خود ننموده اند. حال چه شده است که مجاهدین پس از ۳ روز می گویند آن زوج متهم «… خود را هوادار مجاهدین جا زده بودند. آنها تابعیت بلژیکی داشتند.»

اینها مواردی است که باعث می شود روایت مجاهدین از این سناریو باورپذیر نباشد. گرچه در آینده با تلاش ارگان های بلژیکی، فرانسوی و آلمانی همه چیز روشن خواهد شد.

از چپ دستگیری مریم رجوی و محمود ائمی با نام مستعار محسن عباسی درمیدان بیرحکیم پاریس و هنگام کمک به خودسوزی های مجاهدین
از چپ دستگیری مریم رجوی و محمود ائمی با نام مستعار محسن عباسی درمیدان بیرحکیم پاریس و هنگام کمک به خودسوزی های مجاهدین
محمد وکیلی فر با نام تشکیلاتی نادر ثانی که از آلمان به فرانسه آمد و در بیرحکیم خود را به آتش کشید.
محمد وکیلی فر با نام تشکیلاتی نادر ثانی که از آلمان به فرانسه آمد و در بیرحکیم خود را به آتش کشید.

با شناختی که نگارنده بعنوان عضو سابق شورای مرکزی از مجاهدین دارد، یک مورد در ۲۰ قلم خودسوزی اعضای سازمان در فرانسه و دیگر کشورها، مسئولیت هیچ یک از آنان را در ماجرای ۱۷ ژوئن سال ۲۰۰۳ نپذیرفت و اعلام کرد که اینها افراد خودجوشی بودند که علیه رژیم ایران فعالیت می کردند. در صورتیکه اغلب آنان از اعضای برجسته سازمان مجاهدین خلق بودند و با دستور تشکیلاتی رهبران خود را به آتش کشیده بودند. سازمان پیشاپیش افراد بازمانده از خودسوزی های ۱۷ ژوئن را توجیح نموده بود که اگر دستگیر شدند یا به دادگاه فراخوانده شدند، عضویت خود در سازمان را انکار نمایند! اینگونه موارد در تاریخ مجاهدین فراوان هستند.

مصطفی محمدی و دخترش سمیه محمدی
مصطفی محمدی و دخترش سمیه محمدی

نمونه خودسوزی آقای مصطفی محمدی پدر سمیه محمدی که در ژوئن سال ۲۰۰۳ خود را برای آزادی مریم رجوی از زندان فرانسه به آتش کشید، گویای پشت پرده بسیاری از اسرار ناگفته درون سازمانی است. مصطفی محمدی که به دنبال آزادی دختر خود سمیه از اردوگاه مجاهدین در آلبانی تلاش می نماید، بعدها اعتراف نمود که بنابه دستور تشکیلاتی مجاهدین خودسوزی کرده است!

برای آنانکه شناخت واقعی از سازمان مجاهدین خلق ندارند، پرونده سازمان بسیار تاریک و مبهم می نماید. اما برای ما که در سازمان مجاهدین خلق همه عمر و سرمایه خود را در طبق اخلاص تقدیم رهبران مجاهدین نمودیم، زندانی و شکنجه شده و ما را تا سر حد مرگ و حذف پیش برده اند، باور کردن رفتارها و سناریوهای این سازمان ساده نیست.

نمونه اینگونه موارد منتسب کردن همه اعضای جداشده از مجاهدین و منتقد به وزارت اطلاعات ایران است. در صورتیکه به باور نگارنده این خود سازمان مجاهدین خلق است که در بسیاری موارد با عناصری از حکومت ایران و وزارت اطلاعات زد و بند و بده بستان دارد.

محمد حسین سبحانی، عضو سابق شورای مرکزی مجاهدین که در زندان ابوغریب زندانی شد و به ایران مسترد گردید
محمد حسین سبحانی، عضو سابق شورای مرکزی مجاهدین که در زندان ابوغریب زندانی شد و به ایران مسترد گردید

فراموش نباید کرد که این همان سازمان است که طی سال های ۷۹ تا ۱۳۸۰ شمسی بیش از ۱۵۰ تن از اعضای ناراضی خود را پس از زندان و شکنجه در قرارگاه های مجاهدین در عراق، تحویل نیروهای امنیتی صدام حسین داد تا پس از مدتی بالاجبار به ایران مسترد شوند. در صورتیکه اکثریت قریب به اتفاق آن افراد بین ۱۵ تا ۲۰ سال شبانه روز با همه تهدیداتی که جانشان را نشانه رفته بود در خدمت مجاهدین بودند و همه چیزشان را فدای رهبری سازمان کرده بودند.

تعدادی از شکنجه گران و زندانبانان من در زندان پادگان اشرف: از سمت راست بالا، مهدی ابریشمچی، مهوش سپهری. پایین از سمت راست، حسن عزتی، بهرام جنت سرایی، محمد صادق سادات دربندی و حسن نظام الملکی
تعدادی از شکنجه گران و زندانبانان من در زندان پادگان اشرف: از سمت راست بالا، مهدی ابریشمچی، مهوش سپهری. پایین از سمت راست، حسن عزتی، بهرام جنت سرایی، محمد صادق سادات دربندی و حسن نظام الملکی

فراموش نباید کرد که رهبری سازمان، اعضای منتقد و ناراضی خود را همچون نگارنده که نزدیک به ۳۰ سال از عمر خود را بین مجاهدین سپری نموده، به دلیل جدایی خواهی زندانی و شکنجه نموده و در بازار شام خود در مقابل دیدگان حیرت زده نزدیک به ۴۰۰۰ مجاهد حکم اعدام صادر نمود. مهدی ابریشمچی که خود مستقیما قاتل و شکنجه گر زبردست مجاهدین نیز می باشد، با رگبار لگدهایش استخوان سینه ام را شکست و همراه با حسن نظام الملکی و مهوش سپهری که به نمایندگی از مسعود رجوی شکنجه می نمود، تلاش نمودند چشم هایم را با خودکاری که در آن فرو می کردند کور نمایند. مهدی ابریشمچی همان ایام به مسعود رجوی گزارش کرده بود که برادر مسعود می خواستم چشم های فیروزمند را کور کنم تا دیگر چیزی نبیند تا بر خلاف میل سازمان و علیه شما حرف بزند!

این ها نمونه هایی انگشت شمار از دموکراسی و گشایش مدنی در سازمان و رهبران سازمان مجاهدین است که پیش از این اتفاق افتاده و هر روز در گوشه های تنگ و تاریک این سازمان و دور از چشم جامعه جهانی بوقوع می پیوندد و در نهایت نیز چون استدلال پذیر نیستند و نمیخواهند به ۴۰ سال جنگ و جنایت خاتمه دهند، یکشبه افراد ۳۰ ساله خود را به وزارت اطلاعات ایران منسوب می کنند در صورتیکه بطور واقعی این خود آنان هستند که با رژیم رابطه داشته و در بزنگاه های تاریخ مشغول داد و ستد و نامه نگاری می باشند.-نگاه کنید به روابط پنهانی مسعود رجوی و نامه نگاری های آشکار او به سران حکومت!

دشمنی آشکار مجاهدین و حاکمان ایران بر کسی پوشیده نیست، همانگونه که روابط پنهان آنان نیز تا کنون در مواردی سرباز کرده و نمایان شده است. در تاریخ ۴۰ ساله حیات مجاهدین پس از انقلاب ایران هر دو تا آنجا که ممکن بوده تلاش کرده اند از یکدیگر سود جویند. اما در شرایطی که فضای تحریم های دونالد ترامپ علیه ایران شدت گرفته و حسن روحانی را برای زنده نگه داشتن برجام به سوئیس و برخی کشورهای اروپایی فرستاده، وقوع همزمان چنین حادثه ای قطعا به نفع رژیم ایران نیست. کاسه ای زیر نیم کاسه است و از این نظر جای شک وتردید بسیار دارد.

گرچه عناصری تندرو از رژیم حاکم بر ایران در گذشته اقدام به حذف برخی فعالان و مخالفان خود در داخل و خارج ایران نموده، اما این مسئله دلیل بر اجرای یک عمل کور تروریستی که در شرایط وخیم بین المللی نتیجه ای جز شکست نداشته و تماما به نفع مجاهدین و جناح های تندرو در آمریکا است، نمی باشد. تا اینجا که مشخص شده طبق اطلاعیه رسمی شورای ملی مقاومت، زوج متهم از سال ها پیش در بلژیک با سازمان مجاهدین ارتباط داشته و برای مجاهدین فعالیت کرده اند و در این رابطه  باید منتظر نتیجه اقدامات دولت بلژیک و اعلام نهایی وقایع این پرونده بود تا هر گونه شک و تردید از اذهان عمومی را بزداید.

کندوکاو در شبکه های اجتماعی حکایات دیگری را با ما در میان می گذارد. درهمین رابطه فرامرز دادرس که تا چندی پیش در فرانسه با سازمان مجاهدین خلق ارتباط و همکاری داشته در صفحه فیسبوک خود اقدام به انتشار تصاویری از امیر سعدونی و مهدی ابریشمچی نموده است که برای اولین بار مشاهده می شود. او در توضیح این تصاویر نوشته است:
عامل متهم شده به انجام عملیات تروریستی علیه مجاهدین در فرانسه، امیر سعدونی ، رفیق مهدی ابریشمچی از آب در آمد.
امیر سعدونی از اعضای فعال فرقه رجوی بوده است.
عملیات تروریستی توطئه خود فرقه رجوی بود تا پس از شکست نمایش در فرانسه خود را مهم جلوه دهد.
فرقه رجوی می خواست با این ترفند آمریکا را وادار به واکنش نماید و بگوید جان سخنرانان آمریکایی و خارجی در خطر بوده است.

تصاویری از مهدی ابریشمچی و امیر سعدونی از صفحه فیس بوک فرامرز دادرس

امیر سعدونی متهم به بمبگذاری و مهدی ابرشمچی مرد شماره 2 سازمان مجاهدین خلق ایران
امیر سعدونی متهم به بمبگذاری و مهدی ابرشمچی مرد شماره 2 سازمان مجاهدین خلق ایران
امیر سعدونی به همراه دیگر اعضای مجاهدین در تظاهرات علیه رژیم ایران
امیر سعدونی به همراه دیگر اعضای مجاهدین در تظاهرات علیه رژیم ایران

هر گونه اخبار جدید در این رابطه، ذیل این مطلب منتشر خواهد گردید.

من جواد فیروزمند، عضو سابق شورای مرکزی سازمان مجاهدین خلق، درمخالفت با خشونت گرایی و هر مدل از تروریسم، هر گونه عمل تروریستی علیه یا به نفع این سازمان را از طرف هر شخص یا ارگانی باشد بشدت محکوم می نمایم. از نظر من سازمان مجاهدین با مسعود رجوی یا بدون او سالیان درازی است که بر علیه منافع مردم ایران حرکت می نماید و در این رابطه یا خارج از آن هیچ گونه ارتباط و جایگاهی در بین مردم و گروه های سیاسی ایران ندارد. به امید روشن شدن هر چه زودتر حقایق.

سه‌شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۷برابر با سوم ژوئیه ۲۰۱۸

جواد فیروزمند

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید