ترامپ مدعی شد: روسیه دلیلی برای دخالت در انتخابات آمریکا ندارد

0
945

آقای ترامپ در پی دیدار دو ساعته خود با ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه، در تضاد کامل با گزارش‌ سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی آمریکا گفت “دلیل برای دخالت روسیه در انتخابات آمریکا وجود نداشته است.” آقای ترامپ گفت دخالت مسکو در انتخابات آمریکا را باور نمی‌کند. آقای ترامپ در جواب خبرنگاران گفت رییس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سی آی ای به او گفته است که روسیه در انتخابات آمریکا دخالت کرده است اما “او دلیلی برای باور این حرف نمی بیند.”

ترامپ: روسیه دلیلی برای دخالت در انتخابات آمریکا ندارد

دویچه وله ـ 17.07.2018

اجلاس هلسینکی میان رهبران آمریکا و روسیهحق نشر عکسEPA
Image captionگفتگوهای دو رهبر تنها با حضور دو مترجم انجام شد.

دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا، از روسیه در برابر ادعاهای دخالت این کشور در انتخابات آمریکا دفاع کرد.

آقای ترامپ در پی دیدار دو ساعته خود با ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه، در تضاد کامل با گزارش‌ سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی آمریکا گفت “دلیل برای دخالت روسیه در انتخابات آمریکا وجود نداشته است.”

آقای ترامپ گفت دخالت مسکو در انتخابات آمریکا را باور نمی‌کند.

آقای ترامپ در جواب خبرنگاران گفت رییس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سی آی ای به او گفته است که روسیه در انتخابات آمریکا دخالت کرده است اما “او دلیلی برای باور این حرف نمی بیند.”

  • ترامپ دیدار با پوتین را ‘شروعی خوب’ توصیف کرد
  • دیدار ترامپ-پوتین برغم اعلام جرم آمریکا علیه افسران روسیه برگزار می‌شود
  • آیا پوتین در ملاقاتش با ترامپ ایران را خواهد فروخت؟
  • علیه ١٢ روس برای هک در انتخابات آمریکا اعلام جرم شد
  • شروع تحقیقات جنایی با مرگ یکی از مسموم شدگان با نوویچوک

رییس جمهوری آمریکا افزود آقای پوتین نیز این موضوع را در دیدار دو رهبر “قویا تکذیب کرده است”.

آقای ترامپ تحقیقات درباره دخالت روسیه در انتخابات آمریکا را “فاجعه”ای خواند که باعث فاصله افتادن میان دو کشور شده است. وی گفت هیچ همدستی در کار نبوده است و او هیلاری کلینتون را در رقابتی سالم شکست داده است.

در همین حال ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه تایید کرد در انتخابات سال ۲۰۱۶ خواهان پیروزی آقای ترامپ بوده چرا که او وعده “بهبود روابط روسیه و آمریکا را داده بوده است.”

رهبر روسیه گفت درباره اتهام دخالت روسیه در انتخابات آمریکا با آقای ترامپ صحبت کرده و تاکید کرده است که کشورش به هیچ وجه در امور داخلی آمریکا یا هیچ کشور دیگری دخالت نمی‌کند.

وی افزود به آمریکا پیشنهاد داده که برای مقابله با تهدیدات سایبری کارگروه‌های مشترکی بین دوکشور تشکیل شود.

سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده‌اند که دولت روسیه عامل اصلی کارزار سایبری و رسانه‌ای بوده است که با هدف ضربه زدن به هیلاری کلینتون رقیب انتخاباتی آقای ترامپ، به انتشار اخبار دروغ و حملات سایبری از جمله هک کردن حساب حزب دموکرات دست زده است.

“رقیب خوب”

رییس جمهوری آمریکا گفت ولادیمیر پوتین را رقیب آمریکا در زمینه صادرات گاز می‌داند. اما گفت که او یک “رقیب خوب” است.

آقای ترامپ گفت اختلاف نظرها میان دو کشور آشکار است و اکنون به بدترین حالت خود رسیده است اما “از چهار ساعت پیش” که دو رهبر مذاکره را آغاز کردند وضع تغییر کرده است.

آقای پوتین نیز گفت هر دو قدرت می‌توانند برای تنظیم بازار همکاری کنند و افزود هیچ کدام از دو رهبر مایل به افزایش قیمت انرژی نیستند.

“پیام ضعف”

پال رایان رییس مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای تند به صحبت‌های رییس جمهوری این کشور واکنش نشان داده است.

در این بیانیه آمده است: “رییس جمهوری آمریکا باید متوجه باشد که روسیه متحد ما نیست.”

آقای رایان در این بیانیه آورده است: “هیچ معیاری نیست که بتوان براساس آن روسیه را که کماکان با ارزش‌ها و آرمان‌های اساسی ما خصومت دارد هم‌تراز آمریکا دانست و در “دخالت روسیه در انتخابات آمریکا تردیدی وجود ندارد.”

در این بیانیه آمده است: “آمریکا باید تمرکز خود را بر مسئول دانستن روسیه و پایان دادن به حملات خصمانه آن به دموکراسی متمرکز کند.”

سناتور جان مک کین، از سناتورهای ارشد جمهوری‌خواه در واکنش به گفته‌های آقای ترامپ نحوه حضور او در کنفرانس خبری هلسینکی را “فضاحت‌بار” خواند و گفت: “پیش از این هیچ رییس جمهوری آمریکا خود را تا این حد حقیرانه در برابر یک رهبر مستبد خفیف نکرده بود.”

لینزی گراهام، سناتور ارشد آمریکایی و عضو کمیته نیروهای مسلح سنا در حساب توییتری خود نوشت صحبت‌های رییس جمهوری آمریکا “نشانه ضعف این کشور در برابر روسیه تفسیر خواهد شد و افزود آقای ترامپ “فرصت را برای هشدار دادن به روسیه و مسئول دانستنش بابت دخالت در انتخابات آمریکا از دست داده است.”

جف فلیک، سناتور جمهوری‌خواه از ایالت آریزونا نیز رویکرد آقای ترامپ در قبال روسیه را “شرم‌آور” خواند.

جان برنن رییس سابق سی‌آی‌ای، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا نیز در حساب توییتری‌اش آقای ترامپ را به خیانت به آمریکا متهم کرد و نوشت: نه تنها حرف‌های ترامپ احمقانه‌است، بلکه اساسا بازیچه دست پوتین هم هست. جمهوری‌خواه‌هان وطن‌پرست! کجایید؟”

 

 

 

 

 

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید