انتقاد شدید سیاستمداران آمریکا به اظهارات ترامپ در باره پوتین

0
668

رئیس‌جمهوری آمریکا در مورد تضاد گفته‌های خود با نتایج تحقیقات سیا که این دخالت را تأیید کرده است، گفت که او حرف‌های رئیس سیا را باور نمی‌کند. پل رایان گفته است: «رئیس‌جمهوری باید خیلی خوشحال باشد که روسیه متحد ما نیست.» او افزود: «روسیه دشمن ارزش‌ها و آرمان‌های ما باقی خواهد ماند.» چاک شومر، رئیس فراکسیون دموکرات‌های سنای آمریکا، کنفرانس مطبوعاتی ترامپ را “نمایشی شرم‌آور” خواند. شومر که از شخصیت‌های سرشناس دموکرات‌هاست، افزود که سفر اروپایی ترامپ و کنفرانس مطبوعاتی او با پوتین، در مجموع مخالفان آمریکا را تقویت کرده است. این سناتور دموکرات از شهر نیویورک گفت، خیلی “بی‌فکری، خطرناک و ضعیف” بود که ترامپ حرف پوتین را بر زبان خود جاری کند که روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ ریاست‌جمهوری آمریکا دخالت نداشته است. ننسی پلوسی، از دیگر رهبران حزب دموکرات، ترامپ را متهم به “ضعف در برابر پوتین” کرد. او افزود، این امر “ثابت می‌کند که روس‌ها اطلاعات ضربه‌‌زننده‌ای علیه او در دست دارند”. جان مک‌کین، سناتور جمهوریخواه، کنفرانس مطبوعاتی ترامپ را “یکی از زیان‌بارترین اجراهایی می‌داند که او از یک رئیس‌‌جمهوری به یاد دارد”. او این ملاقات را یک “خطای تراژیک” نامید و گفت که انگار ترامپ و پوتین از یک سناریو بیرون آمده بودند. سناتور باب کورکر، رئیس کمیته سیاست خارجی سنا، گفت که این ملاقات میان سران دو کشور “روز خوبی برای کشور ما نبود؛ این روز، روز بسیار خوبی برای پرزیدنت پوتین بود”.

انتقاد شدید سیاستمداران آمریکا به اظهارات ترامپ درباره پوتین

دویچه وله ـ 17.07.2018

سیاستمداران آمریکا از رفتار ترامپ در برابر پوتین برآشفته‌اند و از اینکه ترامپ ادعای پوتین را تکرار کرده و گفته “روسیه دلیلی ندارد در انتخابات آمریکا دخالت کند”. ترامپ به ضعف و تلویحا به خیانت متهم شده است.

    
پل رایان، سخنگوی جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان آمریکاپل رایان، سخنگوی جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان آمریکا

پل رایان، سخنگوی جمهوریخواهان در مجلس نمایندگان آمریکا، در واکنش به اظهارات ترامپ گفت، تردیدی نیست که روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا دخالت کرده و هنوز هم به تلاش‌های خود در مورد تضعیف دموکراسیدر ایالات متحده ادامه می‌دهد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، پس از نخستین دور گفت‌وگو با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در هلسینکی گفته بود: روسیه دلیلی برای دخالت در انتخابات آمریکا ندارد.

به کانال دویچه وله فارسی در تلگرام بپیوندید

رئیس‌جمهوری آمریکا در مورد تضاد گفته‌های خود با نتایج تحقیقات سیا که این دخالت را تأیید کرده است، گفت که او حرف‌های رئیس سیا را باور نمی‌کند.

پل رایان گفته است: «رئیس‌جمهوری باید خیلی خوشحال باشد که روسیه متحد ما نیست.» او افزود: «روسیه دشمن ارزش‌ها و آرمان‌های ما باقی خواهد ماند.»

چاک شومر، رئیس فراکسیون دموکرات‌های سنای آمریکا، کنفرانس مطبوعاتی ترامپ را “نمایشی شرم‌آور” خواند.

شومر که از شخصیت‌های سرشناس دموکرات‌هاست، افزود که سفر اروپایی ترامپ و کنفرانس مطبوعاتی او با پوتین، در مجموع مخالفان آمریکا را تقویت کرده است.

این سناتور دموکرات از شهر نیویورک گفت، خیلی “بی‌فکری، خطرناک و ضعیف” بود که ترامپ حرف پوتین را بر زبان خود جاری کند که روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ ریاست‌جمهوری آمریکا دخالت نداشته است.

ننسی پلوسی، از دیگر رهبران حزب دموکرات، ترامپ را متهم به “ضعف در برابر پوتین” کرد. او افزود، این امر “ثابت می‌کند که روس‌ها اطلاعات ضربه‌‌زننده‌ای علیه او در دست دارند”.

جان مک‌کین، سناتور جمهوریخواه، کنفرانس مطبوعاتی ترامپ را “یکی از زیان‌بارترین اجراهایی می‌داند که او از یک رئیس‌‌جمهوری به یاد دارد”.

او این ملاقات را یک “خطای تراژیک” نامید و گفت که انگار ترامپ و پوتین از یک سناریو بیرون آمده بودند.

سناتور باب کورکر، رئیس کمیته سیاست خارجی سنا، گفت که این ملاقات میان سران دو کشور “روز خوبی برای کشور ما نبود؛ این روز، روز بسیار خوبی برای پرزیدنت پوتین بود”.

کورکر ابراز تأسف کرد که ترامپ نتایج تحقیقات سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا در مورد دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا را به کل انکار کرده است.

بسیاری از سناتورها در شبکه اجتماعی توییتر رویکرد ترامپ در قبال پوتین را شدیدا به باد انتقاد گرفته‌اند؛ تا جایی که جان برنن، رئیس پیشین سازمان سیا، رفتار ترامپ را فرای جنایت خوانده و گفته ‌است که برخورد او “چیزی کمتر از خیانت نبود”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید