ترامپ: ظاهرا از ستاد انتخاباتی من جاسوسی شده است

0
663

طبق این اسناد ۴۱۲ صفحه‌ای، دولت آمریکا از دادگاه “نظارت اطلاعات خارجی” درخواست کرده بود تا به صورت مخفیانه کارتر پیج را زیر نظر بگیرد و دادگاه هم این درخواست را تأیید کرده بود. دادگاه “نظارت اطلاعات خارجی” این اسناد را مطابق با قانون “دسترسی آزاد به اطلاعات” در اختیار همگان گذاشت. طبق این اسناد، “اف‌بی‌آی” بر این نظر بوده که کارتر پیج “در همکاری با دولت روسیه خبرچینی” می‌کرده است. دونالد ترامپ در توییتر به‌طعنه به دیده‌بان قضایی آمریکا برای “موفقیت‌ در به‌دست آوردن مدارک کارتر پیج” تبریک گفت و نوشت که انتشار این اسناد “با تردید کمی ثابت کرد که دستگاه قضایی و اف‌بی‌آی دادگاه را گمراه کرده‌اند.”

ترامپ: ظاهرا از ستاد انتخاباتی من جاسوسی شده است

23.07.2018 ـ دویچه وله

در پی افشای اسنادی در مورد ستاد انتخاباتی رئیس‌جمهور آمریکا از سوی پلیس فدرال آمریکا، دونالد ترامپ اعلام کرد، به نظر می‌رسد که ستاد تبلیغاتی او “به طور غیر قانونی مورد جاسوسی” قرار گرفته است.

    
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز یکشنبه ۲۲ ژوئیه (۳۱ تیر) در صفحه کاربری خود در توییتر به افشای اسناد و مدارک همکاری احتمالی کارتر پیج، مشاور سیاست خارجی ستاد انتخاباتی خود در سال ۲۰۱۶ از سوی پلیس فدرال آمریکا “اف‌بی‌آی” واکنش نشان داد.

به گزارش رویترز، او نوشت، بیش‌تر و بیش‌تر به نظر می‌‌رسد که ستاد انتخاباتی‌اش برای “منافع سیاسی” هیلاری کلینتون، رقیب انتخاباتی ‌دمکراتش و کمیته ملی حزب دمکرات (DNC) مورد “جاسوسی غیر قانونی” قرار گرفته است.

Donald J. Trump

@realDonaldTrump

Looking more & more like the Trump Campaign for President was illegally being spied upon (surveillance) for the political gain of Crooked Hillary Clinton and the DNC. Ask her how that worked out – she did better with Crazy Bernie. Republicans must get tough now. An illegal Scam!

ترامپ در توییتر اسنادی که در مورد همکاری احتمالی کارتر پیج با روسیه منتشر شده را “مضحک” خواند و “اف‌بی‌‌آی” را به “کلاهبرداری” متهم کرد. او همچنین جمهوری‌خواهان هم‌حزب خود را به اتخاذ موضعی سخت‌گیرانه ترغیب کرد.

“اف‌بی‌آی” روز شنبه ۲۱ ژوئیه (۳۰ تیر) اسناد مربوط به تحقیقات و شنود مکالمات کارتر پیج در رابطه با پرونده “دخالت روسیه” در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا را منتشر کرد.

به کانال دویچه وله فارسی در تلگرام بپیوندید

طبق این اسناد ۴۱۲ صفحه‌ای، دولت آمریکا از دادگاه “نظارت اطلاعات خارجی” درخواست کرده بود تا به صورت مخفیانه کارتر پیج را زیر نظر بگیرد و دادگاه هم این درخواست را تأیید کرده بود.

دادگاه “نظارت اطلاعات خارجی” این اسناد را مطابق با قانون “دسترسی آزاد به اطلاعات” در اختیار همگان گذاشت. طبق این اسناد، “اف‌بی‌آی” بر این نظر بوده که کارتر پیج “در همکاری با دولت روسیه خبرچینی” می‌کرده است.

دونالد ترامپ در توییتر به‌طعنه به دیده‌بان قضایی آمریکا برای “موفقیت‌ در به‌دست آوردن مدارک کارتر پیج” تبریک گفت و نوشت که انتشار این اسناد “با تردید کمی ثابت کرد که دستگاه قضایی و اف‌بی‌آی دادگاه را گمراه کرده‌اند.”

Donald J. Trump

@realDonaldTrump

Congratulations to @JudicialWatch and @TomFitton on being successful in getting the Carter Page FISA documents. As usual they are ridiculously heavily redacted but confirm with little doubt that the Department of “Justice” and FBI misled the courts. Witch Hunt Rigged, a Scam!

اسناد منتشرشده نشان می‌دهد که “اف‌بی‌‌آی” یک ماه پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به دنبال مجوز برای زیر نظر گرفتن کارتر پیج بود، زیرا تصور می‌کرد که پیج از سوی دولت روسیه به خدمت گرفته شده تا بر نتایج انتخابات تأثیر بگذارد.

کارتر پیج این اتهام‌ها را رد کرده و تا کنون هیچ اتهام رسمی علیه او مطرح نشده است.

طبق این اسناد، “اف‌بی‌آی” معتقد بود که تلاش‌های دولت روسیه با کارتر پیج و شاید چند تن دیگر در ستاد انتخاباتی ترامپ هماهنگ شده بود. طبق این اسناد، پیج “روابطی با مقام‌های دولت روسیه، از جمله افسران اطلاعاتی روس” برقرار کرده بود.

قانونگذاران جمهوری‌خواه ادعا کرده‌اند که “اف‌بی‌آی” وقتی در اکتبر ۲۰۱۶ کمی بعد از خروج کارتر پیج از ستاد تبلیغاتی حکم به زیر نظر گرفتن او داده “اشتباهی بزرگ” انجام داده است.

هفته گذشته وزارت دادگستری آمریکا علیه ۱۲ افسر اطلاعاتی روسیه اعلام جرم کرد. اتهام ‌آن‌ها حمله سایبری به شبکه رایانه‌ای دمکرات‌ها برای تأثیر بر نتیجه انتخابات ۲۰۱۶ است.

در فوریه سال جاری نیز ۱۳ شهروند و سه شرکت روسی به توطئه برای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا متهم شدند.

————–

آرشیو موضوع : اجتماعی، فرهنگی، سیاسی

ادامه حیات در سایه حضور ترور؛ نگاهی به فیلم “باز شده”

ادامه حیات در سایه حضور ترور؛ نگاهی به فیلم “باز شده”

فیلم نامه و باز هم فیلم نامه سرآغاز مشکلات و کاستی های اثر است. موضوع حمله میکروبی در لندن، آن هم به وسیله C.I.A و بعد هم متهم کردن جامعه مسلمانان به این حمله به عنوان پلات اصلی داستان به قدری بد در داستان اثر چیدمان یافته است که در نهایت نمی توان منطقی داستانی را در چنین …

ارتش آلمان شهروندان اتحادیه اروپا را به خدمت می‌گیرد

ارتش آلمان شهروندان اتحادیه اروپا را به خدمت می‌گیرد

سخنگوی وزرات دفاع آلمان روز شنبه (۲۱ ژوئیه/ ۳۰ تیر) در برلین به خبرگزاری آلمان گفت «نیروهای مسلح آلمان گسترش پیدا خواهند کرد، از این رو ما به نیروهای توانمند و واجد شرایط نیاز داریم. بنابراین همه گزینه‌های ممکن را بررسی می‌کنیم.» سخنگوی وزارت دفاع آلمان تاکید کرد: «گزینه به خدمت گرفتن شهروندان دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا، …

سیمای دو همسایه؛ جنگ با اقتصاد ایران و عراق چه کرد؟

سیمای دو همسایه؛ جنگ با اقتصاد ایران و عراق چه کرد؟

همزمان دو طرف زیرساخت‌های صادرات نفت یکدیگر را هم هدف گرفتند. عراق به دلیل مرز آبی کوچکش با خلیج فارس آسیب‌پذیرتر از ایران بود و در همان اوایل جنگ صادرات نفتش از راه دریا متوقف شد. عراق در طول جنگ با استفاده از خط لوله، و کامیون نفت صادر کرد. ایران به دلیل وسعت مرزهای آبی‌اش تا پایان …

ایران و عراق در جنگ چه مناطقی از خاک یکدیگر را اشغال کردند؟

سیمای دو همسایه؛ جنگ با اقتصاد ایران و عراق چه کرد؟

پس از آغاز حمله زمینی گسترده عراق به مرزهای ایران با ۱۲ لشکر و ۱۰ تیپ مستقل در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹، عراق در یک دوره حدودا دوماهه موفق شد شهرهای قصرشیرین، نفت شهر، سومار، مهران، موسیان، سوسنگرد، هویزه و خرمشهر را تصرف کند، آبادان را به محاصره درآورد و اهواز، دزفول، شوش و اندیمشک را به خطر اندازد …

 

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید