رجوی واربابانش هیچ غلطی نمیتوانند بکنند!

0
417

ازنظر تحلیگران مردمی، چیزی که بیانگر قدرت گیری آمریکا باشد، عوض نشده وتنها شکل برخوردش کم وبیش تغییر یافته ودلیل آنهم عصبانیت قسمتی ازهیئت حاکمه ی آمریکا که ترامپ به سخنگوی آنها تبدیل شده ، ازافلاس تاریخی ای است که سیستم آمریکائی گرفتار آن شده ومشکل که بتواند ازآن عبور کند! سران کشوری که تنها 50 سال پیش نصف ثروت جهان را داشت وحالا این نصف به کمتر ازربع تقلیل یافته ، تلاش خواهند کرد که این عظمت گذشته را بازگردانند وزمانی که میبینند با راه های گذشته نمیتوانند باین مهم نائل آیند ، این سیاست های غلط والبته خطرناک را اتخاذ کرده است !

رجوی واربابانش هیچ غلطی نمیتوانند بکنند!

حمید تبریزی ـ 25.07.2018

Forough Javidan - Sobhani-Firouzmand

رجوی واربابانش هیچ غلطی نمیتوانند بکنند!

یکی از سرمقاله های سایت رسمی باند رجوی ” یک دوراهی با ۲بن‌بست!” نام دارد که دربخشی از آن گفته شده است :

” روحانی روز ۳۱تیر باز آمریکا را تهدید کرد که با دم شیر بازی نکن! حرفی که از یک طرف باعث واکنش تند و سریع رئیس‌جمهور آمریکا شد و از طرف دیگر صدای باند خودش را هم درآورد که آخر در چنین شرایطی این حرفها چیست؟ به‌نظر می‌رسد به‌قول معروف، دوزاری سردمداران رژیم خوب نیفتاده که یک چیزی ورق خورده، سیاست مماشات کنار رفته و در این شرایط جدید دیگر رژیم نمی‌تواند مثل سابق «شلتاق پلتاق» کند …”.

گرچه هم رئیس جمهور وهم قاطبه ی ملت ، از صلح وثبات وداشتن روابط متقابلا سودمند با هر دولتی که متعهد به پیمان شکنی نباشد،  استقبال شایانی میکنند،اما اینطور نیست که دربرابرتوهین ها و پرخاشگری های که اغلب مصرف داخلی داشته ویا در راستای جنگ روانی علیه مردم ایران استفاده میشود ، ساکت نشستن هم کار مناسبی باشد!

ازنظر تحلیگران مردمی، چیزی که بیانگر قدرت گیری آمریکا باشد، عوض نشده وتنها شکل برخوردش کم وبیش تغییر یافته ودلیل آنهم عصبانیت قسمتی ازهیئت حاکمه ی آمریکا که ترامپ به سخنگوی آنها تبدیل شده ، ازافلاس تاریخی ای است که سیستم آمریکائی گرفتار آن شده ومشکل که بتواند ازآن عبور کند!

سران کشوری که تنها 50 سال پیش نصف ثروت جهان را داشت وحالا این نصف به کمتر ازربع تقلیل یافته ، تلاش خواهند کرد که این عظمت گذشته را بازگردانند وزمانی که میبینند با راه های گذشته نمیتوانند باین مهم نائل آیند ، این سیاست های غلط والبته خطرناک را اتخاذ کرده است !

همچنین :

” … یکی از اعضای مجلس با چه ذلتی از ماهیت رابطه رژیم با روسیه یا در واقع ماهیت به‌اصطلاح استراتژی نگاه به شرق صحبت می‌کند. هدایت‌الله خادمی، عضو مجلس ارتجاع، ۲۵تیر گفت:  ” در شرایطی که به ما اجازه نمی‌دهند نفت بفروشیم و کالای مورد نیازمان را وارد کنیم، ممنون روسیه هم هستیم که به ما کالا می‌دهد تا از گرسنگی نمیریم. در حال حاضر وضعیت ما به‌گونه‌یی است که باید بین بد و بدتر یکی را انتخاب کنیم، باید بین این‌که نفت به روسیه بدهیم و در قبال آن مواد روزانه‌مان را تأمین کنیم “.

من از منبع خبر این نماینده ی محترم اطلاعی ندارم ولی میدانم که این پیشنهاد توسط اتحادیه ی اروپا مطرح شده وایران وروسیه هرگز چنین حرفی را نزده اند!

بعضا هم میگویند این عمل مانند عملی است که درمورد عراق انجام دادند و مسئله ی ” نفت درمقابل غذا ” مطرح وعملی شد !

درجواب این سوء برداشت ها باید پرسید که آیا این روسیه است که مارا تحریم کرده و پیشنهاد ” نفت درمقابل غذا ” را داده است؟!

مسلما اینطور نیست و روسیه هرگز به کشوری که مواد غذائی صادر کند ، معروفیت نداشته وحالا هم چنین است!

ونیز:

” راه‌حلی که علی لاریجانی مطرح کرد و گفت راه نجات این است که اختلافات را کنار بگذاریم و به توسعه درونی بپردازیم… لازمه توفیق در این دوره این است که اولاً تحلیل مشترک در کشور وجود داشته باشد و به جای تحلیل‌های سطحی سیاسی و خط‌بازی، به توسعه درونی کشور توجه شود “.

این عین مطلب است و آمریکا راهی جز وحدت و هوشیاری دربرابر ملت ایران قرارنداده است!

مردم ایران هیچ چاره ای جز وحدت در سمت وسوی منافع ملی خود ندارند واگر اینکار را انجام ندهند، روزهای بدتری درانتظار ما خواهد بود!

بنظر میرسد  که آمریکا بعنوان عدو، سبب خیری دراین برهه ازتاریخ ما خواهد شد !

وحدت تحمیلی!

واینکه :

” یعنی این‌که اگر رژیم از همه موانعی هم که گفتیم، به سلامت عبور کند! تازه در اجرای هر برنامه‌‌یی به تضاد و تصادم منافع باند‌ها برخورد می‌کند که خودش را به‌صورت خط‌های متعارض نشان می‌دهد و اجازهٔ پیشبرد هیچ خطی را نمی‌دهد! به این می‌گویند بن‌بست در بن‌بست “.

مردم صبور و دوراندیش ایران، وقتی کارد باستخوان رسیده باشد، بهمراه دلسوزانی دردرون حکومت ودولت ، تحمل این جناح بازی را نخواهند کرد! این یکی را رجوی باید همواره آویزه ی گوش خود قرار دهد!

حمید  تبریزی

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید