جواد فیروزمند: جنگ مجاهدین با خانواده هایشان بر سر چیست؟

0
464

تراژدی خانواده ها، زمانی بسیار قوت گرفت که مسعود رجوی مستقیما وارد این موضوع شد و با تهیه نوار ویدیویی و کتابی تحت عنوان «خانواده مجاهدین یا مزدوران ارتجاع ؟» که در بهمن ماه ۱۳۸۸ منتشر شده بود، دیدار مجاهدین با خانواده هایشان را خیانت به سازمان عنوان کرده بود. مسعود رجوی در این کتاب و نوار ویدیویی، خانواده های اعضای مجاهدین را مزدوران و سگ های زنجیری در مقابل پادگان اشرف خطاب کرده بود. در این نوار ویدیویی، مسعود رجوی تلاش می کند موضع گیری خود در برابر خانواده های مجاهدین را با فاکت های ایدئولوژیک و استناد به روایاتی از انجیل و قرآن توجیه نموده و افرادی که پذیرای چنین ایده ای نباشند را به مرگ محکوم نماید. تا آنجا که با مزدور و جاسوس قلمداد نمودن خانواده ها و اعضای جداشده، قتل آنان توسط دیگر اعضای مجاهدین را واجب می داند…

جنگ مجاهدین با خانواده هایشان بر سر چیست؟

جواد فیروزمند، آریا ایران – 16.08.2018

لینک به منبع

جنگ مجاهدین با خانواده هایشان بر سر چیست؟

جواد فیروزمند آریا ایران جنگ مجاهدین با خانواده هایشان، حکایتی است که دل هر انسانی را به درد می آورد و با زخم و اندوه همراه می کند.

آهای انسان هایی که تماشاگر این صحنه ها هستید. با شما هستم، با شما که شب و روز میخواهید انسانیت را ترویج کنید و از علاقه و مهر و عشق و عاطفه می گویید.

آهای شماهایی که از حقوق بشر و حقوق از دست رفته انسان ها حرف می زنید. با شما هستم تا بگویم که حقوق بشر فقط در قبرستان ها گم نشده، زندگان را دریابیم و برای احقاق حقوق آنها تلاش کنیم.

برای حقوق بشر پیرزنی تلاش کنیم که با اشک و حسرت بعد از ۲۸ سال رفت دم درب پایگاه مجاهدین تا پسر و دخترش رو ببینه. ولی سنگ و چوب مجاهدین را خورد و دل شکسته تر برگشت.

برای حقوق بشر دختری تلاش کنیم که پدرش رو ۲۰ و اندی سال ندیده بود. رفت دم درب پایگاه مجاهدین ولی دست خالی برگشت.

برای احقاق حقوق بشر این همه اعضای خانواده مجاهدین تلاش کنیم که بعد از ۲۲ سال دوری، رفتند درب خانه مجاهدین را دق و الباب کردند، اما جز سنگ پرانی و فحش و ناسزا از اعضای مجاهدین نشنیدند و ناامید به خانه های خود برگشتند و اکنون پس از گذشت ۳۷ سال هنوز چشم انتظار و چشم براه فرزندانشان هستند.
حقوق بشر را در قبرستان ها جستجو نکنیم و به آنانکه زنده هستند بپردازیم.

موضوع خانواده های مجاهدین یکی از غم انگیز ترین مسائلی است که تا کنون از زوایای متفاوت به آن پرداخته شده، اما دستآورد زیادی بهمراه نداشته است. چرا که هنوز چند هزار خانواده طالب ارتباط یا ملاقات با فرزندانشان در مجاهدین وجود دارند که رهبری سازمان مانع از هر گونه ارتباط آنان شده اند.

پدران، مادران، خواهران و برادرانی که از سال ۱۳۶۰ تا کنون، نتوانسته اند حتی یک ارتباط چند دقیقه ای با فرزندانشان داشته باشند. مهمتر اینکه بسیاری از این خانواده ها حتی از سرنوشت فرزندانشان اطلاع ندارند.

برای بررسی دقیق مسئله خانواده ها، این موضوع را به دو قسمت تاریخی تقسیم می کنیم:
۱.بین سال های ۱۳۶۰ تا ۱۳۸۲ یعنی قبل از سقوط صدام حسین…
۲.پس از سقوط صدام حسین یعنی از سال ۱۳۸۲ تا کنون…

تراژدی خانواده ها، زمانی بسیار قوت گرفت که مسعود رجوی مستقیما وارد این موضوع شد و با تهیه نوار ویدیویی و کتابی تحت عنوان «خانواده مجاهدین یا مزدوران ارتجاع ؟» که در بهمن ماه ۱۳۸۸ منتشر شده بود، دیدار مجاهدین با خانواده هایشان را خیانت به سازمان عنوان کرده بود.

مسعود رجوی در این کتاب و نوار ویدیویی، خانواده های اعضای مجاهدین را مزدوران و سگ های زنجیری در مقابل پادگان اشرف خطاب کرده بود.

در این نوار ویدیویی، مسعود رجوی تلاش می کند موضع گیری خود در برابر خانواده های مجاهدین را با فاکت های ایدئولوژیک و استناد به روایاتی از انجیل و قرآن توجیه نموده و افرادی که پذیرای چنین ایده ای نباشند را به مرگ محکوم نماید. تا آنجا که با مزدور و جاسوس قلمداد نمودن خانواده ها و اعضای جداشده، قتل آنان توسط دیگر اعضای مجاهدین را واجب می داند…

رفتارهای بغایت ضد انسانی مجاهدین با خانواده هایشان از سال ۱۳۶۰ تا کنون، تداوم درس هایی است که مسعود رجوی در بهمن ماه ۱۳۸۸ شمسی تحت عنوان «خانواده مجاهدین یا مزدوران ارتجاع؟» به اعضای خود داد و پیش از آن نیز در سال ۱۳۶۸ تحت عنوان انقلاب ایدئولوژیک تمامی خانواده های مجاهدین را متلاشی نمود. و امروز که مجاهدین به اروپا منتقل شده اند، همه پیوندهای خانوادگی و انسانی را گسسته اند و برده داری تشکیلاتی اعضای انتقال یافته به آلبانی را، بدون ترس از قوانین بین المللی، که در ناسازگاری با جوامع بشری و قوانین کشورهای میزبان می باشد، به شکلی نوین در اروپا تداوم می بخشند.
براستی جرم خانواده هایی که در ۳۷ سال گذشته هیچ رد و نشانی از عزیزانشان ندارند، چیست؟

سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ – ۱۴ اوت ۲۰۱۸
جواد فیروزمند، عضو سابق شورای مرکزی سازمان مجاهدین خلق ایران

———————–

Albania- Tirana-Mohammadi

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید