تنهایی ترامپ در مقابل ایران، آیا نئوکان های خودی، او را به گوشه ی رینگ برده اند؟

0
402

بر اساس گزارش رویترز، دولت ترامپ در حال بی ثبات سازی ایران است و هدف از اتخاذ سیاست فشار « تحریک ناآرامی ها در ایران» می باشد. گروه اقدام ایران به احتمال زیاد درصدد تشدید اقدامات برای تحریک ناآرامی های ایران است ولی این امر بیشتر منجر به تنش با اتحادیه اروپا خواهد شد که بی ثباتی ایران را تهدید جدی برای امنیت ملی خود می داند. ایجاد گروه اقدام ایران توسط نومحافظه کاران در دولت ترامپ، با وجود پیشنهاد ترامپ برای مذاکره، عمدا آمریکا را به جنگ با ایران نزدیک تر می کند. ترامپ در گذشته نشان داده که کاملا قادر است تا مشاوران و مقاماتی که با او مخالف هستند را برکنار کند ، اما در مورد مسئله ایران تاکید بر محور دیپلماسی نه تنها باعث جدایی مقامات و اعضای ارشد حلقه داخلی او می شود بلکه دوستی وی با نخست وزیر اسرائیل و پادشاه عربستان سعودی را به هم می زند. در واقع نئوکان های کاخ سفید و حامیان خارجی جنگ با ایران درصددند تا ترامپ را به گوشه ی رینگ ببرند و نگذارید از جایش تکان بخورد. گروه اقدام ایران به نظر می رسد که تنها درصدد دستیابی به این هدف است.

لوبلاگ: آیا در ماجرای ایران، ترامپ تنهاست و نئوکان های خودی، او را به گوشه ی رینگ برده اند؟

21.08.2018

اعلام تشکیل «گروه اقدام ایران» در کاخ سفید توسط مایک پمپئو وزیر امور خارجه – تقریبا مصادف با سالگرد کودتای سازمان سیا علیه محمد مصدق نخست وزیر منتخب ایران در سال 1953م ، با مجتوای به اندازه معمول کوتاه و اتهامات و مطالبات زیاد، هنوز ممکن است به دلیل شکاف فزاینده حلقه داخلی دولت ترامپ در مورد سیاست آمریکا نسبت به ایران کاملا قابل توجه باشد.
 Rajavi-Bolton 3
آیا ترامپ در ماجرای ایران، از سوی نئوکان هایی که گرد او حلقه زده اند، محاصره شده؟

لوبلاگ نوشت: اعلام تشکیل «گروه اقدام ایران» در کاخ سفید توسط مایک پمپئو وزیر امور خارجه – تقریبا مصادف با سالگرد کودتای سازمان سیا علیه محمد مصدق نخست وزیر منتخب ایران در سال 1953م ، با مجتوای به اندازه معمول کوتاه و اتهامات و مطالبات زیاد، هنوز ممکن است به دلیل شکاف فزاینده حلقه داخلی دولت ترامپ در مورد سیاست آمریکا نسبت به ایران کاملا قابل توجه باشد.

به گزارش «انتخاب»؛ در ادامه این مقاله آمده است: در ماه گذشته زمانی که پرزیدنت دونالد ترامپ از تمایل دیدار خود با رهبران ایران « هر زمانی که آن ها بخواهند بدون پیش شرط حاضر به ملاقات است» سخن گفت ، موجب غافلگیری جنگ طلبان ضد ایران شد. در این راستا جامعه اطلاعاتی اسرائیل به عنوان حامیان بزرگ رویکرد تهاجمی علیه ایران به دلیل هراس از این که ترامپ استراتژی فشار را رها کند و در عوض درصدد اصلاح روابط با تهران باشد ، « برای دو روز سیاست سکوت را اتخاذ کردند.»

دونالد ترامپ با توجه به علاقه او برای حضور در نشست ها و تمایلش به دیده شدن به عنوان یک توافق ساز، احتمالا می خواهد که با مقامات ایران دیدار کند. به نظر می رسد که وی در طرفداری از محور دیپلماسی در مقابل ایران تنها باشد و در اینجا قطعا او از سوی جان بولتون، مایک پمپئو و برایان هوک که بیشتر از مذاکرات به عنوان ابزار فشار استفاده می کنند تا پیشنهاد صادقانه، مورد حمایت قرار نمی گیرد. این گروه از نومحافظه کاران قبلا پیشنهاد ترامپ را برای گفتگو بدون پیش شرط با ایران را رد کرده اند. در واقع یکی از اهداف ایجاد گروه اقدم ایران، غیرممکن ساختن شرایط برای تعقیب دیپلماسی توسط ترامپ در مقابل ایران است.

حامیان رویکرد تقابلی علیه ایران مانند بنیاد دفاع از دموکراسی که بر تشدید سیاست فشار تاکید می کردند، با رئیس جمهوری روبرو شدند که به سمت مذاکره چرخش پیدا کرد. این مسئله در واقع در دوران باراک اوباما در سال 2013 م اتفاق افتاد و این زمینه جنگ لفظی تند بین بنیاد دفاع از دموکراسی و مقامات دولت اوباما را فراهم کرد. اگر چه در گذشته دولت اوباما در اعمال تحریم علیه ایران با بنیاد دفاع از دموکراسی همکاری نزدیکی داشت ، اما پس از چرخش وی به سمت دیپلماسی، بنیاد دفاع از دموکراسی از حمایت وی دست کشید. آن ها همچنین در مورد مسئله کره شمالی هم احساس ناامیدی مشابه ایران پیدا کردند ، درست زمانی که ترامپ به جای تهدید به حمله هسته ای ، به صورت ناگهانی به مذاکره با کیم جونگ اون پرداخت.

بر اساس گزارش رویترز، دولت ترامپ در حال بی ثبات سازی ایران است و هدف از اتخاذ سیاست فشار « تحریک ناآرامی ها در ایران» می باشد. گروه اقدام ایران به احتمال زیاد درصدد تشدید اقدامات برای تحریک ناآرامی های ایران است ولی این امر بیشتر منجر به تنش با اتحادیه اروپا خواهد شد که بی ثباتی ایران را تهدید جدی برای امنیت ملی خود می داند.

ایجاد گروه اقدام ایران توسط نومحافظه کاران در دولت ترامپ، با وجود پیشنهاد ترامپ برای مذاکره، عمدا آمریکا را به جنگ با ایران نزدیک تر می کند. ترامپ در گذشته نشان داده که کاملا قادر است تا مشاوران و مقاماتی که با او مخالف هستند را برکنار کند ، اما در مورد مسئله ایران تاکید بر محور دیپلماسی نه تنها باعث جدایی مقامات و اعضای ارشد حلقه داخلی او می شود بلکه دوستی وی با نخست وزیر اسرائیل و پادشاه عربستان سعودی را به هم می زند.

در واقع نئوکان های کاخ سفید و حامیان خارجی جنگ با ایران درصددند تا ترامپ را به گوشه ی رینگ ببرند و نگذارید از جایش تکان بخورد. گروه اقدام ایران به نظر می رسد که تنها درصدد دستیابی به این هدف است.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید