هایکو ماس: از شرکت‌های آلمانی در تجارت با ایران حمایت می‌کنیم

0
827

به گفته هایکو ماس، دولت آلمان در تلاش است که هم‌زمان “کانال‌های پرداخت مستقل از آمریکا و صندوق اروپایی ایجاد کند”. وزیر امور خارجه آلمان گفت که این کار ساده‌ای نیست، اما سختی این کار مانع از تلاش‌ها در پیشبرد آن نمی‌شود. هایکو ماس به سخنان امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه در روز دوشنبه اشاره کرد و گفت که آلمان در تلاش‌های خود در این جهت تنها نیست. رئیس جمهوری فرانسه در سخنان خود به لزوم همکاری‌های کشورهای اروپایی در جهت ایجاد یک سیستم تجارت مستقل و نزدیکی اروپا با روسیه سخن گفته بود. به گزارش رویترز، هایکو ماس ضمن انتقاد از تحریم‌های آمریکا علیه ایران، ترکیه و روسیه گفت که تلاش‌های آمریکا برای “تاثیرگذاری بر اقتصاد اروپا”  از طریق اعمال تحریم‌ها “قابل پذیرش نیست”. وزیر امور خارجه آلمان گفت که تحریم‌های آمریکا علیه این کشورها بر شرکت‌های آلمانی نیز تاثیر می‌گذارد. کارشناسان اقتصادی آلمان می‌کوشند که راه‌های مناسبی برای امکان معاملات تجاری شرکت‌های آلمانی با ایران، بدون ارتباط با تحریم‌های آمریکا را بیابند.

هایکو ماس: از شرکت‌های آلمانی در تجارت با ایران حمایت می‌کنیم

دویچه وله ـ 29.08.2018

هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان، گفت که دولت این کشور تلاش می‌کند از فعالیت تجاری شرکت‌های آلمانی با ایران حمایت کند. او بار دیگر بر لزوم ایجاد سیستم مالی مستقل اروپایی در مقابل تحریم‌های آمریکا علیه ایران تاکید کرد.

    
default

وزیر امور خارجه آلمان بار دیگر پشتیبانی خود را از آندسته از شرکت‌های آلمانی اعلام کرد که به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه ایران با خسارت مواجه می‌شوند.

هایکو ماس که روز سه‌شنبه ششم شهریور (۲۸ اوت) در نشست کنفرانس سفیران کشورهای گوناگون در برلین شرکت کرده بود، گفت: «ما از شرکت‌هایی که می‌خواهند به فعالیت خود در ایران ادامه بدهند، تا جایی که بشود و در حد امکانات کشور حمایت خواهیم کرد.»

به کانال دویچه وله فارسی در تلگرام بپیوندید

هایکو ماس گفت که “بیمه صادرات دولتی”، از جمله حمایت‌هایی است که برای شرکت‌های آلمانی فعال در ایران در نظر گرفته شده است.

وزیر امور خارجه آلمان خاطر نشان کرد که اولویت اما با ایجاد کانال‌های مالی مناسب است. او تاکید کرد که دولت آلمان در حال حاضر بار دیگر خواهد کوشید تا مانع از جدا کردن ایران از سوئیفت جهانی و سیستم مالی و تجاری بانک‌ها شود.

سوئیفت (SWIFT) نام اختصاری “جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی” است که در سال ۱۹۷۳ میلادی راه‌اندازی شد. هدف از ایجاد این شبکه جایگزینی روش‌های ارتباطی غیراستاندارد کاغذی یا از طریق تلکس در سطح بین‌المللی با یک روش استاندارد شده جهانی است.

در سال ۱۳۷۱ درخواست ایران برای عضویت در این شبکه پذیرفته شد و بانک مرکزی ایران، به همراه بانک‌های صادرات، ملی، تجارت، ملت و سپه به عضویت این شبکه درآمدند.

به گفته هایکو ماس، دولت آلمان در تلاش است که هم‌زمان “کانال‌های پرداخت مستقل از آمریکا و صندوق اروپایی ایجاد کند”.

وزیر امور خارجه آلمان گفت که این کار ساده‌ای نیست، اما سختی این کار مانع از تلاش‌ها در پیشبرد آن نمی‌شود.

هایکو ماس به سخنان امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه در روز دوشنبه اشاره کرد و گفت که آلمان در تلاش‌های خود در این جهت تنها نیست.

رئیس جمهوری فرانسه در سخنان خود به لزوم همکاری‌های کشورهای اروپایی در جهت ایجاد یک سیستم تجارت مستقل و نزدیکی اروپا با روسیه سخن گفته بود.

به گزارش رویترز، هایکو ماس ضمن انتقاد از تحریم‌های آمریکا علیه ایران، ترکیه و روسیه گفت که تلاش‌های آمریکا برای “تاثیرگذاری بر اقتصاد اروپا”  از طریق اعمال تحریم‌ها “قابل پذیرش نیست”.

وزیر امور خارجه آلمان گفت که تحریم‌های آمریکا علیه این کشورها بر شرکت‌های آلمانی نیز تاثیر می‌گذارد.

کارشناسان اقتصادی آلمان می‌کوشند که راه‌های مناسبی برای امکان معاملات تجاری شرکت‌های آلمانی با ایران، بدون ارتباط با تحریم‌های آمریکا را بیابند.

در محافل نزدیک دولتی آلمان هنوز خبر جدیدی از تلاش برای یافتن راه حل مناسب در دست نیست. به عنوان مثال به موسسات ویژه‌ای فکر می‌شود که بتوانند نقش واسطه را در سیستم تبادل تجاری و پرداخت‌ها ایفا کنند.

مهم‌ترین مشکل در این ارتباط چگونگی فعالیت این بنگاه‌های اقتصادی است. در هفنه‌های گذشته شرکت‌های بزرگ آلمانی مانند دایملر بنز فعالیت تجاری خود با ایران را متوقف کردند و یا آن را کاهش دادند. شرکت راه‌آهن آلمان نیز به بحشی از معاملات خود با ایران پایان داده است.

سال گذشته میلادی حجم مبادلات آلمان و ایران حدود ۳،۴ میلیارد یورو بوده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید