تهدید ترامپ به خروج ایالات متحده از سازمان تجارت جهانی

0
854

آمریکا حدود یک هفته پیش (۲۳ اوت / ۱ شهریور) دور دوم افزایش تعرفه‌های گمرکی علیه کالاهای وارداتی از چین را به اجرا درآورد. به گزارش شبکه خبری بلومبرگ ممکن است به زودی جزییات تازه‌ای در ارتباط با دور سوم تعرفه‌های گمرکی آمریکا علیه چین منتشر شود. چین نیز در مقابله با اقدامات گمرکی آمریکا دست به وضع و افزایش تعرفه‌ها علیه کالاهای وارداتی از ایالات متحده زده و مقامات چین نیز گفته‌اند، “هیچ چاره‌دیگری” جز مقابله با مثل در قبال آمریکا ندارند. ترامپ در تازه‌ترین گفت‌وگوی خود با شکبه خبری بلومبرگ همچنین پیشنهاد اتحادیه اروپا در مورد چشم‌پوشی متقابل در قبال تعرفه‌های گمرکی بر خودروهای وارداتی را رد کرد و گفت: «این کافی نیست.» خانم سسیلیا مالم‌استروم، کمیسر تجاری اتحادیه اروپا پیش از آن تصریح کرده بود، این اتحادیه حاضر است تعرفه‌های گمرکی خود بر خودروهای واردتی از آمریکا را به صفر تقلیل دهد، در صورتی که آمریکا نیز دست به همین اقدام بزند. رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه با بلومبرگ با به رفتار مصرف‌کنندگان اروپایی گفت، آنان خودروهای تولیدی در اروپا را می‌خرند و نه خودروهای ساخت آمریکا را. ترامپ و ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا با توجه به اختلافات تجاری میان دو طرف، در ماه ژوئیه سال جاری به توافق رسیده بودند که درصدد رفع محدودیت‌های تجاری و حذف تعرفه‌های گمرکی متقابل برآیند. توافق آنان البته صنایع خودروسازی را شامل نمی‌شد.

تهدید ترامپ به خروج ایالات متحده از سازمان تجارت جهانی

دویچه وله – 31.08.2018

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده تهدید کرد که اگر در رفتار و عملکرد سازمان تجارت جهانی تغییری صورت نگیرد، آمریکا از این سازمان خارج خواهد شد. ترامپ برخورد این سازمان با کشورش را ناعادلانه می‌داند.

    
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکادونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا

رئیس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه (۳۰ اوت / ۸ شهریور) در گفت‌وگو‌یی با شبکه خبری بلومبرگ هشدار داد: «اگر سازمان تجارت جهانی رفتارش را تغییر ندهد، آمریکا از این سازمان خارج خواهد شد.»

ترامپ در ماه ژوئیه سازمان تجارت جهانی را به برخورد و تعاملاتی غیرمنصفانه در قبال آمریکا متهم کرده و گفته بود که ادامه این رفتار پیامدهایی خواهد داشت. او تهدید کرده بود، اگر تغییری روی ندهد، واشنگتن دست به کار خواهد شد.

به کانال دویچه وله فارسی در تلگرام بپیوندید

این در حالی است که هم‌اکنون شکایات متعددی به سازمان تجارت جهانی ارائه شد که در آن‌ها به تعرفه‌های جدید گمرکی آمریکا اعتراض شده است.

سازمان تجارت جهانی، نهادی بین‌المللی است که وظیفه آن تنظیم مناسبات اقتصادی و تجاری میان کشورهای جهان و حل مناقشات بین آن‌ها از طریق قضات است.

دولت آمریکا به‌تازگی مانع گزینش قضات جدید در سازمان تجارت جهانی شد و به این ترتیب در صدور آراء جدید خلل ایجاد کرد. مقر این سازمان در ژنو است.

امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه دوشنبه‌ی این هفته (۲۷ اوت) پیشنهاد کرده بود که سران آمریکا، کشورهای اروپای، چین و ژاپن در ماه نوامبر سال جاری در پاریس گرد هم آیند تا درباره اصلاحات سازمان تجارت جهانی به بحث و رایزنی بنشینند.

Symbolbild zur drohenden Zuspitzung des Handelskrieg s zwischen den Vereinigten Staaten von Amerika

تشدید جنگ تجاری آمریکا و دیگر قدرت‌های اقتصادی

آمریکا حدود یک هفته پیش (۲۳ اوت / ۱ شهریور) دور دوم افزایش تعرفه‌های گمرکی علیه کالاهای وارداتی از چین را به اجرا درآورد. به گزارش شبکه خبری بلومبرگ ممکن است به زودی جزییات تازه‌ای در ارتباط با دور سوم تعرفه‌های گمرکی آمریکا علیه چین منتشر شود.

چین نیز در مقابله با اقدامات گمرکی آمریکا دست به وضع و افزایش تعرفه‌ها علیه کالاهای وارداتی از ایالات متحده زده و مقامات چین نیز گفته‌اند، “هیچ چاره‌دیگری” جز مقابله با مثل در قبال آمریکا ندارند.

ترامپ در تازه‌ترین گفت‌وگوی خود با شکبه خبری بلومبرگ همچنین پیشنهاد اتحادیه اروپا در مورد چشم‌پوشی متقابل در قبال تعرفه‌های گمرکی بر خودروهای وارداتی را رد کرد و گفت: «این کافی نیست.»

خانم سسیلیا مالم‌استروم، کمیسر تجاری اتحادیه اروپا پیش از آن تصریح کرده بود، این اتحادیه حاضر است تعرفه‌های گمرکی خود بر خودروهای واردتی از آمریکا را به صفر تقلیل دهد، در صورتی که آمریکا نیز دست به همین اقدام بزند.

رئیس جمهوری آمریکا در مصاحبه با بلومبرگ با به رفتار مصرف‌کنندگان اروپایی گفت، آنان خودروهای تولیدی در اروپا را می‌خرند و نه خودروهای ساخت آمریکا را.

ترامپ و ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا با توجه به اختلافات تجاری میان دو طرف، در ماه ژوئیه سال جاری به توافق رسیده بودند که درصدد رفع محدودیت‌های تجاری و حذف تعرفه‌های گمرکی متقابل برآیند. توافق آنان البته صنایع خودروسازی را شامل نمی‌شد.

در همین زمینه:

WWW LINKS

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید