مجاهدین خلق چه وزنی دارند؟گزیده صحبت های ملیحه محمدی در گفتگو با بی بی سی

0
803

مجاهدین درباره شیوه مبارزه ای که پیش گرفتند ازجنگ چریک شهری مثل تمام گروه ها پاسخ منفی گرفتند .انقلاب از راهی رفت که هیچ یک از جریانات چریکی پیش بینی نکرده بودند . جنگ شهری را که مجاهدین فکر می کردند برنده می شوند . از 30 خرداد 1360 آغازو پایانش بود. جامعه ایران به آن پاسخ مثبت نداد . جامعه ایران از راههایی رفت که دچار انفعال و رکود بود ، دنبال اصلاحات و جنبش سبز رفت. ما درصحنه عمل هیچ تبعیتی وپاسخ مثبتی که مجاهدین مطرح می کنند ما از جانب مردم ایران ندیدیم . حتی تظاهرات دی ماه 1397. دقیقا چون مردم ایران ازمجاهدین یک ذهنیت آذاردهنده ای دارند . مردم ایران با هرفکر سیاسی عمدتاً مخالف مجاهدین می باشند . بالاترین مصیبتی که مردم ایران در 8 سال داشتند ، مصیبت جنگ ایران و عراق بود. مردم ایران همه هستی ذهنی و مادی خود را گذاشتند برای تمام شدن جنگ ، همه خواهان پایان جنگ و برقراری صلح بودند . درست زمانی که آقای خمینی همین فشار را پذیرفت ، من دوست نزدیکی دارم که شروع کرد به پخش شیرینی که برادرش از جبهه می آید ، اما برادرش در حمله مجاهدین به ایران کشته شد. مردم همان زمان که نیاز به صلح داشتند مجاهدین تبلیغ می کرد که چرا ایران قطعنامه را نمی پذیرد ، و بعد نشان داده شد که این تبلیغات مجاهدین همه نقشه بود ، چون چند روزبعد ازپایان جنگ عراق اول مرزها را زد تا مجاهدین به ایران حمله کنند . (همان حمله فروغ جاویدان – مرصاد ) همان موقع سربازان مردم که بدلیل پذیرش قطعنامه ازطرف ایران از حالت  آمادگی خارج شده بودند وبه نوعی درحالت ترخیص بودند، کشته شدند. هم بیش از 1500 تن ازاعضاء مجاهدین خلق کشته شدند ( که آنها هم فرزندان مردم ایران بودند .)

مجاهدین خلق چه وزنی دارند؟

گزیده صحبت های ملیحه محمدی در گفتگو با بی بی سی :

 پیاده کردن وتنظیم از نوارگفتگوی خانم ملیحه محمدی خبرنگار وتحلیل گرمستقل توسط : زهرا سادات میرباقری

 لینک به منبع

Malihe Mohammadi

مجاهدین خلق در ایران چه وزنی دارند؟

مانع کار در رابطه با مجاهدین خلق ، سوء ظن جدی است .

آیا میزان محبوبیت این گروه را می توان تخمین زد ؟

آیا سابقه این سازمان در اذهان مردم ایران به ضراین گروه عمل می کند ؟

آیا جوانان عاصی و بیکارهمان گونه در رابطه با سازمان مجاهدین می اندیشند که نسل های پیشین؟

** ملیحه محمدی روزنامه نگار مستقل و تحلیل گرسیاسی چه می گوید؟

ملیحه محمدی می گوید سازمان مجاهدین خلق نفوذی در میان مردم ایران ندارد وسوء ظن به این گروه درمیان جریانات سیاسی اپوزیسیون هم بی پایه نیست .

ملیحه محمدی : پاسخ به این سوال که :  آیا سازمان مجاهدین خلق توانایی تشکیل حکومت در ایران را دارد یانه ؟ آیا آلترناتیووجایگزین هست یا نه ؟ درگرو این هست که جامعه ایران درشرایط کنونی با توازن قوای سیاسی که وجود دارد ، تجارب سیاسی که تا کنون دارد اساساً این جامعه ایجاب می کند ؟ اجازه می دهد گروهی که عمدتاً درخارج کشور نیرویش و فعالیتش ومرکزیتش هست بیاید به نوعی تاثیر گذاز بشود که رهبری مطالبات دمکراتیک مردم را بعهده بگیرد؟ درشرایطی که می دانیم مردم این بسیارنیاز دارند و اصرار دارند به حضورو شفافیت مسئله ؟ جامعه ایران همه جور تجارب را کرده از چریک شهری تا جنبش اصلاحات و جنبش سبز. ازاینجا باید ببینیم که مجاهدین خلق در رابطه با این عمومیت چه جایگاهی دارند .

سازمانی که از چهل سال ازعمرجمهوری اسلامی فقط دوسال آنرا بامردم ایران هم سرنوشت بودند ، در مسائلی که داشتند ، در جنگ ، در کمبود، در زلزله و تا تمام مشکلاتی که مردم در فراز و فرود خود داشتند .

همپیوند با یک جامعه بخشی از آن از حضور فیزیکی تامین می شود . وبخش دیگری مربوط به رابطه ذهنی که یک گروه می تواند با مردم ایجاد کند . ازچه طریق ؟

ازطریقی که نیازها وضروریات آن جامعه را تشخیص می دهد ، اعلام می کند وازمردم  پاسخ می گیرد.

مجاهدین درباره شیوه مبارزه ای که پیش گرفتند ازجنگ چریک شهری مثل تمام گروه ها پاسخ منفی گرفتند .انقلاب از راهی رفت که هیچ یک از جریانات چریکی پیش بینی نکرده بودند . جنگ شهری را که مجاهدین فکر می کردند برنده می شوند . از 30 خرداد 1360 آغازو پایانش بود. جامعه ایران به آن پاسخ مثبت نداد . جامعه ایران از راههایی رفت که دچار انفعال و رکود بود ، دنبال اصلاحات و جنبش سبز رفت.

ما درصحنه عمل هیچ تبعیتی وپاسخ مثبتی که مجاهدین مطرح می کنند ما از جانب مردم ایران ندیدیم . حتی تظاهرات دی ماه 1397.

دقیقا چون مردم ایران ازمجاهدین یک ذهنیت آذاردهنده ای دارند . مردم ایران با هرفکر سیاسی عمدتاً مخالف مجاهدین می باشند .

بالاترین مصیبتی که مردم ایران در 8 سال داشتند ، مصیبت جنگ ایران و عراق بود. مردم ایران همه هستی ذهنی و مادی خود را گذاشتند برای تمام شدن جنگ ، همه خواهان پایان جنگ و برقراری صلح بودند . درست زمانی که آقای خمینی همین فشار را پذیرفت ، من دوست نزدیکی دارم که شروع کرد به پخش شیرینی که برادرش از جبهه می آید ، اما برادرش در حمله مجاهدین به ایران کشته شد.

مردم همان زمان که نیاز به صلح داشتند مجاهدین تبلیغ می کرد که چرا ایران قطعنامه را نمی پذیرد ، و بعد نشان داده شد که این تبلیغات مجاهدین همه نقشه بود ، چون چند روزبعد ازپایان جنگ عراق اول مرزها را زد تا مجاهدین به ایران حمله کنند . (همان حمله فروغ جاویدان – مرصاد ) همان موقع سربازان مردم که بدلیل پذیرش قطعنامه ازطرف ایران از حالت  آمادگی خارج شده بودند وبه نوعی درحالت ترخیص بودند، کشته شدند. هم بیش از 1500 تن ازاعضاء مجاهدین خلق کشته شدند ( که آنها هم فرزندان مردم ایران بودند .)

دررابطه با اینکه سابقه جوانان ایران نسبت به مجاهدین منفی می باشد یا خیر؟

تظاهرات دی ماه که اوج خشم وبرانگیختگی بخش هایی ازجامعه بود ، آن تظاهرات هدایت شده و سازماندهی شده نبود ، اینجا جایی بود که شعارهایی بنفع رضا شاه داده شده و نمی شود پنهان کرد ، آیا شما یک شعار و یک تابلو در حمایت از مجاهدین خلق دیدید ؟ دیده نشد . علتش اینست که نسل جوان بیش از گذشته روی شفافیت تاکید دارد ، این نسل می خواهد همجا باشد و از همه چیزباخبر باشد .

سازمانی که حتی رهبری اش مخفی است ومعلوم نیست کجا هست ؟!! ( در اینجا مجری بی بی سی مانع ادامه استدلال خانم ملیحه محمدی شد )

سوال: اگه سازمان مجاهدین خلق می خواهد در راس مطالبات دمکراتیک قرار بگیرد ، یکی از این مطالبات دمکراتیک که باید خودش به آن جامعه عمل بپوشاند شفافیت است ، شفافیت در مورد منابع مالی ، وخیلی واضحترشفافیت در مورد رهبری مجاهدین، آقای مسعود رجوی کجاست ، سازمان مجاهدین خلق که اینرا جواب نمی دهد چطوری انتظار دارد اعتماد نسل های جوان را جلب کند؟!!!

در را بطه با مردم ایران ما رفتارهای اجتماعی را می بینیم ، ما شعارها را می بینیم وقتی تو خیابان می آیند چه می گویند ، وقتی یک نفرمی گوید تکرار می کنم ( خاتمی ) یک جمعیت میلیونی می آید ، شما این نشانه ها و واکنشها را کجا بین مردم و مجاهدین دیده اید ؟!!!

( مجری بی بی سی مانع ادامه استدلال های خانم ملیحه محمدی شد )

سوال : به هرحال شعارهایی که در دی ماه داده شد می تواند نظر آن گروه ازمردم معترض باشد ، هیچکس نگفت که شعاری در دفاع از مجاهدین داده است !!!.

شفافیت سیاسی در اینست که به مردم بگوییم راههایی که انتخاب کرده ایم که مردم را به دمکراسی برسانیم چیست ، دوم اینکه مجاهدین خلق یک مسئله بسیارمهمی را ازمردم مخفی نگه داشته است ( مخفی شدن مسعود رجوی ) شما جواب این سوال بزرگ را میگویید نمی دهم . میگویید جواب این سوال بزرگ رانمی دهم . آیا رهبری این سازمان زنده است یا مرده ؟

چه برسر پایگاه اشرف آمد وقتی مسعود رجوی آنجا بود ؟ !!. سازمان مجاهدین یک ساختارحکومتی مثل جمهوری اسلامی دارد. یک رهبری عقیدتی دارد، یک رئیس جمهور دارد ، ولی همه میدانند رهبرذهنی ، مادی وعقیدتی سازمان مجاهدین خلق مسعود رجوی است ، اتفاقا بر اساس پندارهای دهه شصد که سازمان های چریکی بودند ودرخفا بودند هاله ای از قدرت ایجاد می کرد ، ولی امروز دقیقا ً همین نسل جوان می خواهد همه جا حضور داشته باشد .

حتی مردم بر روی این مسئله که بچه های مسئولین ایران کجا هستند یک کمپین توییتری راه انداختند . که به این حد بی منطق شده است . دریک چنین شرایطی ما سازمانی داریم خرج های میلیون دلاری  انجام می دهد  ومدعی است که این را از ایران برایش می فرستند !!!.

سوال : دربحث کمک مالی به این سازمان ومنابع مالی آن : براساس تجارب اجتماعی وکارهای مدنی که در انگلستان انجام دادم وکارهای سیاسی که اینجا انجام دادم وکارتشکیلاتی انجام دادم و تجربه ای که دارم در بابت انتقال پول ازایران که بتوان یک سازمانی را بتواند برنامه های چندین میلیون دلاری را اجراء کند ، این قابل قبول نیست . اگر شما بگویید این سازمان چندین بنگاه سرمایه گذاری دارد که درآمدهای خیلی خوبی دارند من میگفتم احتمال دارد ، پس این شفافیت هم نیست .

بدنبال تظاهرات ونبرد مسلحانه سازمان مجاهدین خلق در 30 خرداد 1360 و خونریزی های بسیاری که شد باعث شد سازمان از وطنش خارج شود وسازمانی که ازکشورش خارج شده است به معنی این نیست قوی ترشده است ، بدین معنی است که سازمان ضعیفترشده است .

دربحث نظرسنجی مردم نسبت به این سازمان : سازمان مجاهدین برای جلساتش دعوت از کسانی چون رودی جولیانی و جان بولتون شخصیت هایی  که طرفدارتحریم های بسیار سخت علیه ایران هستند و مردمی که به هرحال میخواهند بدون خشونت و خونریزی به دمکراسی برسند نظرخوش نسبت به این چهره ها ندارند . همین شخصیت ها در گردهمآیی های این سازمان شرکت می کنند .

من می دانم اکثریت مردم با حاکمیت مشکل دارند ولی  درمورد کشته شده های جنگ ایران و عراق ، مردم به کشته شده ها اهانت نمی کنند همان کشته شده هایی که بخشی از آنها توسط سازمان مجاهدین خلق کشته شدند .

درمورد جان بولتون ، مکین و رودی جولیانی اینها جناح جنگ طلب آمریکا هستند ومردم ایران مردمی اهل اعتدال ومدیا هستند . همانطورکه اطلاع دارید وجدان سیاسی مردم ایران و شرکتشان در سیاست بی نظیراست .

جولیانی و بولتون سالیان سال است تلاش برای حمله نظامی به ایران می کنند. خاطره جنگ ایران و عراق به تاریخ نپیوسته است، هنوز مردم معلولانش ، جانبازانش را دارند . جولیانی  وجان بولتون بارها تاکید برای حمله نظامی به ایران کرداند  .

-سازمان مجاهدین با هیچ گروهی که مخالف جمهوری اسلامی است چه در داخل کشورو چه در خارج همگرایی و گفتگو و تشکیل شورا نمی دهند و همکاری نمی کنند . شورای مجاهدین فقط میخواد تمام گروها تحت سلطه سازمان مجاهدین و شورایش قرار بگیرند و از خود نظرمستقلی نداشته باشند . با گروه های چپ هم به همچنین برخورد می کنند .

_ دررابطه با شورای ملی مقاومت عناصرتشکیل دهنده اصلی آن که خارج شدند مثل آقای متین دفتر، دکتر کریم قصیم ، دکترروحانی و تعداد دیگربعلت اعتراض به سطح بالای استبداد این شورا، ازآن خارج شدند.

_ تمام گروهای ایرانی خارج کشور نسبت به منابع مالی  واستقلال این سازمان بد بین هستند.

_سازمان مجاهدین به هرکنگره ای که دعوت می شوند هیچ نماینده ای نمی فرستند و همانطورکه به هیچ تلویزیون و مدیایی نماینده نمی فرستند .

پیاده کردن وتنظیم از نوارگفتگوی خانم ملیحه محمدی خبرنگار وتحلیل گرمستقل توسط : زهرا سادات میرباقری

سپتامبر 2018

——————————

Mojahedin khalgh az Tehran ta tirana-4-Masoud Rajavi va Mehdi Abrishamchie

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید