نتایج اولیه انتخابات در ایالت هسن؛ شکست سنگین دو حزب بزرگ آلمان

0
409

مطابق نتایج اولیه انتخابات ایالتی هسن، دو حزب دموکرات مسیحی و سوسیال دموکرات هر کدام به نسبت انتخابات قبلی حدود ۱۱ درصد کمتر رای کسب کرده‌اند. پیروز این انتخابات حزب سبزهاست. برای اولین بار حزب آلترناتیو برای آلمان با پشت سر گذاردن حد نصاب ۵درصدی وارد پارلمان شد. بدین گونه پارلمان ایالت هسن شش‌حزبی شده است. برنده بزرگ این انتخابات حزب سبزهاست که دست‌کم ۸ درصد بیشتر از دوره قبل رای به دست آورده است. حزب راستگرای آلترناتیو برای آلمان نیز تقریبا به همین میزان آرای بیشتری نسبت به پنج سال پیش کسب کرده است. حدود چهار میلیون و ۴۰۰ هزار شهروندان این ایالت مرکزی آلمان به پای صندوق‌های رأی فراخوانده شده بودند. پارلمان ایالت هسن دارای ۱۲۴ کرسی است که ۵۵ نماینده به طور مستقیم و ۵۵ نماینده از طرف لیست احزاب به این مجلس راه می‌یابند. برخی از ناظران معتقدند نتایج این انتخابات که شباهت زیادی با نتایج انتخاباتی در ایالت بایرن دارد، می‌تواند ادامه کار ائتلاف بزرگ در برلین و ادامه صدراعظمی آنگلا مرکل را با چالش روبرو کند.

نتایج اولیه انتخابات در ایالت هسن؛ شکست سنگین دو حزب بزرگ آلمان

دویچه وله ـ 20.10.2018

مطابق نتایج اولیه انتخابات ایالتی هسن، دو حزب دموکرات مسیحی و سوسیال دموکرات هر کدام به نسبت انتخابات قبلی حدود ۱۱ درصد کمتر رای کسب کرده‌اند. پیروز این انتخابات حزب سبزهاست. نگاهی به تازه‌ترین نتایج شمارش آرا.

    
Deutschland - Landtagswahl Hessen - Reaktion Bündnis90/Die Grünen - Tarek Al-Wazir, Priska Hinz, Annalena Baerbock (picture-alliance/dpa/U. Anspach)

مطابق نتایج اولیه انتخابات ایالتی هسن، دو حزب دموکرات مسیحی و سوسیال دموکرات هر کدام به نسبت انتخابات قبلی حدود ۱۱ درصد کمتر رای کسب کرده‌اند. پیروز این انتخابات حزب سبزهاست.

برای اولین بار حزب آلترناتیو برای آلمان با پشت سر گذاردن حد نصاب ۵درصدی وارد پارلمان شد. بدین گونه پارلمان ایالت هسن شش‌حزبی شده است.

برنده بزرگ این انتخابات حزب سبزهاست که دست‌کم ۸ درصد بیشتر از دوره قبل رای به دست آورده است. حزب راستگرای آلترناتیو برای آلمان نیز تقریبا به همین میزان آرای بیشتری نسبت به پنج سال پیش کسب کرده است.

حدود چهار میلیون و ۴۰۰ هزار شهروندان این ایالت مرکزی آلمان به پای صندوق‌های رأی فراخوانده شده بودند.

پارلمان ایالت هسن دارای ۱۲۴ کرسی است که ۵۵ نماینده به طور مستقیم و ۵۵ نماینده از طرف لیست احزاب به این مجلس راه می‌یابند.

برخی از ناظران معتقدند نتایج این انتخابات که شباهت زیادی با نتایج انتخاباتی در ایالت بایرن دارد، می‌تواند ادامه کار ائتلاف بزرگ در برلین و ادامه صدراعظمی آنگلا مرکل را با چالش روبرو کند.

نتایج اولیه شمارش آرا به قرار زیر است:

حزب دمکرات مسیحی آلمان:   ۲۷،۲ درصد (۱۱،۱ درصد کمتر از انتخابات ۲۰۱۳)  ۳۵ کرسی

حزب سوسیال دمکرات آلمان:  ۱۹،۸ درصد (۱۰،۹ درصد کمتر از انتخابات ۲۰۱۳)  ۲۶ کرسی

حزب سبزها:   ۱۹،۶ درصد (۸،۵ درصد بیشتر از انتخابات ۲۰۱۳)  ۲۵ کرسی

حزب چپ‌ها:   ۶،۱ درصد (۰،۹ درصد بیشتر از انتخابات ۲۰۱۳)  ۸ کرسی

حزب دمکرات‌های آزاد (لیبرال‌ها):   ۷،۷ درصد (۲،۷ درصد بیشتر از انتخابات ۲۰۱۳)  ۱۰ کرسی

حزب آلترناتیو برای آلمان:   ۱۳،۲ درصد (۹،۱ درصد بیشتر از انتخابات ۲۰۱۳)  ۱۷ کرسی

Infografik Landtagswahlen Hessen 2018 DE (.)

 

 ——————————
  • تاریخ 28.10.2018

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید