• ایران قلم:این همه صدام حسین در “جوار خاک میهن” برایتان بشگن زد، به جایی رسیدید که الان از فرنگ برسید؟    :   " بشکن زدن " که چیزی نیست، اگر ترامپ ، با دست های خودش صدام حسین را از قبر در بیاورد و به همراه ترکی فیصل و جولیانی ...
  • محمد حسین سبحانی: مسعود رجوی در کمای مغزی است    :    حضور مجاهدین خلق در عراق ، چه در اشرف و چه  در لیبرتی ، ظرفی بوده است که توهم اعضا را برای باصطلاح  روشن کردن دوباره موتور ارتش آزادیبخش   دامن ...
  • ایران قلم: سرکار خانم عاصمه جیلانی ! لطفا اشتباه آقای احمد شهید را تکرار نکنید    :   متاسفانه در گذشته آقای احمد شهید از  کانال منابع سازمان مجاهدین تغذیه می شدند، همان های که خود خشونت را تولید می کنند، و خود زندان ، زندانبان و شکنجه گر ...
  • سبحانی: مجاهدین ظرف بی بدیل جغرافیای عراق را جهت استمرار استراتژی خشونت برای همیشه از دست دادند    :   بنابراین جغرافیای عراق ظرف بی بدیلی برای مجاهدین خلق در راستای استمرار استراتژی خشونت و ترور و جنگ مسلحانه بود که مجاهدین خلق با حضور در آلبانی با صدای ...
  • محمد حسین سبحانی:سازمان مجاهدین در “مرداب” یک گام به جلو حرکت کرده است    :   سازمان مجاهدین بعد از سرنگونی صدام حسین باید بها و تاوان سیاسی و تشکیلاتی آغاز مبارزه مسلحانه و خشونت طلبانه را  تمام و کمال می پرداخت، ولی به ...
  • مصاحبه ایران قلم با سبحانی ـ هنوز زخم های خشونت و مبارزه مسلحانه التیام نیافته است    :   البته من قصد نداشتم که شورشیان فارک را با مجاهدین خلق مقایسه کنم، انچه اشاره کردم درس تاریخی است که سازمان مجاهدین می تواند از عمق نفرت و دوری مردم از ...
  • ۱۰۰ فیلم غیرانگلیسی برتر تاریخ سینما ـ ۴ فیلم ایرانی در میان آنان

    همچنین سینمای آسیای شرقی، ۲۵ درصد از فهرست ۱۰۰ فیلم غیرانگلیسی برتر را به خود اختصاص دادند و ژاپن (۱۱ فیلم)، چین (۶ فیلم)، تایوان (۴ فیلم)، هنگ کنگ (۳ فیلم) و کره جنوبی (۴ فیلم) در این فهرست را به خود اختصاص می‌دهند. در نهایت این فیلم «هفت سامورایی» ساخته «آکی‌را کوراساوا» سینماگر نامدار ژاپنی بود که مورد اقبال بیشتر منتقدان سینمایی از سراسر جهان قرار گرفت و عنوان برترین فیلم غیرانگلیسی تاریخ سینما را از آن خود کرد.  سینمای ایران نیز حضور قابل ملاحظه‌ای در این فهرست داشته است و فیلم برنده اسکار «جدایی نادر از سیمین» ساخته اصغر فرهادی رتبه ۲۱ را به خود اختصاص داده است و فیلم‌های «کلوزآپ»، «خانه دوست کجاست» و «طعم گیلاس» از ساخته‌های عباس کیارستمی کارگردان شناخته‌شده سینمای ایران در عرصه بین‌المللی نیز به ترتیب رتبه‌های ۳۹، ۹۴ و ۹۷ را به نام خود ثبت کرده‌اند. 

    ۱۰۰ فیلم غیرانگلیسی برتر تاریخ سینما/ ۴ فیلم ایرانی در فهرست

    ایسنا به نقل از بی بی سی ـ 31.10.2018

    4 فیلم ایرانی

    بی‌بی‌سی با نظرسنجی از بیش از ۲۰۰ منتقد و متخصص سینمایی از سراسر جهان اقدام به معرفی فهرست ۱۰۰ فیلم غیرانگلیسی برتر تاریخ سینما کرده است و سینمای ایران هم در این میان بی‌بهره نمانده است.

    به گزارش ایسنا، در این نظرسنجی ۲۰۹ منتقد و متخصص سینمایی از ۴۳ کشور جهان حضور داشته‌اند و هر یک در ابتدا فهرستی از ۱۰ فیلم خارجی مورد علاقه خود را اعلام کردند و در انتها فیلم‌هایی که بیشترین امتیازها را کسب کردند در رتبه‌های یک تا ۱۰۰ برترین فیلم‌های خارجی تاریخ سینما قرار گرفتند.

    در این فهرست ۱۰۰ فیلم از ۶۷ کارگردان متعلق به ۲۴ کشور و به ۱۹ زبان گوناگون حضور دارند. زبان فرانسوی را می‌توان زبان بین‌المللی سینمای فاخر نامید؛ چرا که در فهرست ۱۰۰ فیلم غیرانگلیسی برتر تاریخ سینما، ۲۷ فیلم با بالاترین رتبه‌ها به زبان فرانسوی هستند و پس از آن ۱۲ فیلم به زبان ماندارین (چینی) و ۱۱ فیلم نیز به زبان ایتالیایی و ژاپنی حضور دارند.

    از دیگر نکات قابل توجه این فهرست، حضور بسیار کمرنگ فیلم‌های ساخته شده توسط کارگردانان زن است و تنها چهار فیلم ساخته زنان در این فهرست حضور دارند و ۹۶ درصد فیلم‌ها ساخته سینماگران مرد است، این در حالی است که ۴۵ درصد از منتقدان شرکت‌کننده در نظرسنجی زن بوده‌اند.

    همچنین سینمای آسیای شرقی، ۲۵ درصد از فهرست ۱۰۰ فیلم غیرانگلیسی برتر را به خود اختصاص دادند و ژاپن (۱۱ فیلم)، چین (۶ فیلم)، تایوان (۴ فیلم)، هنگ کنگ (۳ فیلم) و کره جنوبی (۴ فیلم) در این فهرست را به خود اختصاص می‌دهند.

    در نهایت این فیلم «هفت سامورایی» ساخته «آکی‌را کوراساوا» سینماگر نامدار ژاپنی بود که مورد اقبال بیشتر منتقدان سینمایی از سراسر جهان قرار گرفت و عنوان برترین فیلم غیرانگلیسی تاریخ سینما را از آن خود کرد.

    * سینمای ایران نیز حضور قابل ملاحظه‌ای در این فهرست داشته است و فیلم برنده اسکار «جدایی نادر از سیمین» ساخته اصغر فرهادی رتبه ۲۱ را به خود اختصاص داده است و فیلم‌های «کلوزآپ»، «خانه دوست کجاست» و «طعم گیلاس» از ساخته‌های عباس کیارستمی کارگردان شناخته‌شده سینمای ایران در عرصه بین‌المللی نیز به ترتیب رتبه‌های ۳۹، ۹۴ و ۹۷ را به نام خود ثبت کرده‌اند.

    فهرست کامل ۱۰۰ فیلم‌ غیرانگلیسی برتر تاریخ سینمای جهان در زیر آمده است: 

    ۱. هفت سامورایی؛ آکی‌را کوروساوا (۱۹۵۴)

    ۲. دزدان دوچرخه؛ ویتوریو دسیکا (۱۹۴۸)

    ۳. داستان توکیو؛ یاسوجیرو اوزو (۱۹۵۳)

    ۴. راشامون؛ آکی‌را کوروساوا (۱۹۵۰)

    ۵. قواعد بازی؛ ژان رنوار (۱۹۳۹)

    ۶. پرسونا؛ اینگمار برگمن (۱۹۶۶)

    ۷. هشت و نیم؛ فدریکو فلینی (۱۹۶۳)

    ۸. ۴۰۰ ضربه؛ فرانسوا تروفو (۱۹۵۹)

    ۹. در حال و هوای عشق؛ وونگ کار-وای (۲۰۰۰)

    ۱۰. زندگی شیرین؛ فدریک و فلینی (۱۹۶۰)

    ۱۱. از نفس افتاده؛ ژان لوک گدار (۱۹۶۰)

    ۱۲. «بدرود معشوقه من»؛ چن کایگه (۱۹۹۳)

    ۱۳. ام؛ فریتز لانگ (۱۹۳۱)

    ۱۴. ژان دیلمان، شماره ۲۳ که‌دو کومرس، ۱۰۸۰ بروکسل، شانتال آکرمن (۱۹۷۵)

    ۱۵. پاتر پانچالی؛ ساتیاجیت رای (۱۹۵۵)

    ۱۶. متروپلیس؛ فریتز لانگ (۱۹۲۷)

    ۱۷. آگیره، خشم پروردگار؛ ورنر هرتسوک (۱۹۷۲)

    ۱۸. شهر اندوه، هو شیائو-شین (۱۹۸۹)

    ۱۹. نبرد الجزیره؛ جیلو پونته‌کوروو (۱۹۶۶)

    ۲۰. آینه؛ آندری تارکوفسکی (۱۹۷۴)

    ۲۱. جدایی (اصغر فرهادی، ۲۰۱۱)

    ۲۲. هزارتوی پن؛ گیرمو دل‌تورو؛ (۲۰۰۶)

    ۲۳. مصائب ژاندارک؛ کارل تئودور درایر (۱۹۲۸)

    ۲۴. رزم‌ناو پوتمکین؛ سرگی آیزنشتاین (۱۹۲۵)

    ۲۵. یی یی؛ ادوارد یانگ (۲۰۰۰)

    ۲۶. سینما پارادیزو؛ جوزپه توناتوره (۱۹۸۸)

    ۲۷. روح کندوی عسل (ویکتور اریسه (۱۹۷۳)

    ۲۸. فانی و اسکندر؛ اینگمار برگمن (۱۹۸۲)

    ۲۹. اولدبوی؛ پارک جان-ووک (۲۰۰۳)

    ۳۰. ۳۰. مهر هفتم؛ اینگمار برگمن (۱۹۵۷)

    ۳۱. زندگی دیگران؛ فلوریان هنکل فون دونرسمارک (۲۰۰۶)

    ۳۲. همه چیز درباره مادرم؛ پدرو آلمودوار (۱۹۹۹)

    ۳۳. وقت بازی؛ ژاک تاتی (۱۹۶۷)

    ۳۴. بال‌های اشتیاق (زیر آسمان برلین)؛ ویم وندرس (۱۹۸۷)

    ۳۵. یوزپلنگ؛ لوکینو ویسکونتی (۱۹۶۳)

    ۳۶. توهم بزرگ؛ ژان رنوار (۱۹۳۷)

    ۳۷. شهر اشباح؛ هایائو میازاکی (۲۰۰۱)

    ۳۸. یک روز تابستان روشن؛ ادوارد یانگ (۱۹۹۱)

    ۳۹. کلوزآپ؛ عباس کیارستمی (۱۹۹۰)

    ۴۰. آندری روبلوف؛ آندری تارکوفسکی (۱۹۶۶)

    ۴۱. زندگی کردن؛ ژانگ ییمو (۱۹۹۴)

    ۴۲. شهر خدا؛ فرناندو میرالس، کاتیا لوند (۲۰۰۲)

    ۴۳. کار خوب؛ کلر دنیس (۱۹۹۹)

    ۴۴. کلئو از ۵ تا ۷؛ آنیس واردا (۱۹۶۲)

    ۴۵. ماجرا؛ میکل‌آنجلو آنتونیونی (۱۹۶۰)

    ۴۶. فرزندان بهشت؛ مارسل کارنه (۱۹۴۵)

    ۴۷. ۴ ماه، ۳ هفته و ۲ روز؛ کریستین مونجیو (۲۰۰۷)

    ۴۸. ویریدیانا؛ لوئیس بونوئل (۱۹۶۱)

    ۴۹. استاکر؛ آندری تارکوفسکی (۱۹۷۹)

    ۵۰. آتاتلانت؛ ژان ویگو (۱۹۳۴)

    ۵۱. چترهای شاربروگ؛ ژاک دمی (۱۹۶۴)

    ۵۲. ناگهان بالتازار؛ روبر برسون (۱۹۶۶)

    ۵۳. آخر بهار؛ یاسوجیرو اوزو (۱۹۴۹)

    ۵۴. بخور بنوش مرد زن؛ آنگ لی (۱۹۹۴)

    ۵۵. ژول و جیم؛ فرانسوا تروفو (۱۹۶۲)

    ۵۶. چانگ کینگ اکسپرس؛ وونگ کار-وای (۱۹۹۴)

    ۵۷. سولاریس؛ آندری تارکوفسکی (۱۹۷۲)

    ۵۸. گوشواره‌های مادام… ؛ مکس افولوس (۱۹۵۳)

    ۵۹. بیا و ببین؛ الم کلیموف (۱۹۸۵)

    ۶۰. تحقیر؛ ژان لوک گدار (۱۹۶۳)

    ۶۱. سانشوی مباشر، کنجی میزوگوچی (۱۹۵۴)

    ۶۲. توکی بوکی؛ دیوپ ممبتی (۱۹۷۳)

    ۶۳. بهار در یک شهر کوچک؛ فی مو (۱۹۴۸)

    ۶۴. سه رنگ: آبی؛ کریستوف کیشلوفسکی (۱۹۹۳)

    ۶۵. اردت؛ کارل تئودور درایر (۱۹۵۵)

    ۶۶. ترس روح را می‌خورد؛ راینر وارنر فاسبیندر (۱۹۷۳)

    ۶۷. ملک‌الموت؛ لوئیس بونوئل (۱۹۶۲)

    ۶۸. اوگتسو؛ کنجی میزوگوچی (۱۹۵۳)

    ۶۹. عشق؛ میشائیل هانکه (۲۰۱۲)

    ۷۰. کسوف؛ میکل‌آنجلو آنتونیونی (۱۹۶۲)

    ۷۱. شاد در کنار هم؛ وونگ کار-وای (۱۹۹۷)

    ۷۲. زیستن؛ آکی‌را کوراساوا؛ (۱۹۵۲)

    ۷۳. مردی با یکدوربین فیلمبرداری؛ ژیگا ورتوف (۱۹۲۹)

    ۷۴. پی‌یرو خله؛ ژان لوک گدار (۱۹۶۵)

    ۷۵. زیبای روز، لوئیس بونوئل (۱۹۶۷)

    ۷۶. و مادرت را هم؛ آلفونسو کوارون (۲۰۰۱)

    ۷۷. دنباله‌رو؛ برناردو برتولوچی (۱۹۷۰)

    ۷۸. ببر خیزان، اژدهای پنهان؛(آنگ لی (۲۰۰۰)

    ۷۹. ران؛ آکی‌را کوروساوا (۱۹۸۵)

    ۸۰. فراموش‌شدگان؛ ل.وئیس بونوئل (۱۹۵۰(

    ۸۱. سلین و ژولی قایق‌سواری می‌کنند؛ ژاک ریوت (۱۹۷۴)

    ۸۲. آملی؛ ژان پیر ژونت (۲۰۰۱)

    ۸۳. جاده؛ فدریکو فلینی (۱۹۵۴)

    ۸۴. جذابیت پنهان بورژوازی؛ لوئیس بونوئل (۱۹۷۲)

    ۸۵. اومبرتو دی؛ ویتوریو دسیکا؛ (۱۹۵۲)

    ۸۶. اسکله؛ کریس مارکر (۱۹۶۲)

    ۸۷. شب‌های کابیریا؛ فدریکو فلینی (۱۹۵۷)

    ۸۸. داستان آخرین گل داوودی؛ کنجی میزوگوچی (۱۹۳۹)

    ۸۹. توت فرنگی‌های وحشی؛ اینگمار برگمن (۱۹۵۷)

    ۹۰. هیروشیما عشق من؛ آلن رنه (۱۹۵۹)

    ۹۱. ریفیفی؛ ژول داسن (۱۹۵۵)

    ۹۲. صحنه‌هایی از یک ازدواج؛ اینگمار برگمن (۱۹۷۳)

    ۹۳. فانوس قرمز را برافراز؛ ژانگ ییمو (۱۹۹۱)

    ۹۴. خانه دوست کجاست؟؛ عباس کیارستمی (۱۹۸۷)

    ۹۵. ابرهای شناور؛ میکیو ماروسی (۱۹۵۵)

    ۹۶. شاه؛ کلود لانزمن (۱۹۸۵)

    ۹۷. طعم گیلاس؛ عباس کیارستمی (۱۹۹۷)

    ۹۸. در قلب خورشید؛ ژیانگ ون (۱۹۹۴)

    ۹۹.خاسکتر و الماس (آندری وایدا)

    ۱۰۰. چشم انداز در مه؛ تئو آنجلوپولوس (۱۹۸۸)

    مطالب مرتبط :

    میش مست: بالاترین خطر برای فرقه مجاهدین در آلبانی شعله کشیدن عشق و عاطفه است ـ قسمت ۴

    به هر صورت فرمانده من روز وساعت تماس را به من ابلاغ کرد من که سرازپا نمی شناختم ازخوشحالی تشکرکردم و منتظر زمان تماس ماندم ساعت دو نیم بعدازظهر زمان برقراری تماس من با خانواده ام بود . نیم ساعت زودتر ازآسایشگاه زدم بیرون راستش آن روز ظهر اصلا نتوانستم استراحت کنم. ذهنم به شدت درگیر بود و اساسی تحت فشار بودم با خودم مستمر فکرمیکردم که چگونه ... مطلب کامل

    حامد صرافپور: کانون های شورشی، از میلیشیا تا پیاده نظام امپریالیسم در ایران

    ورود به آلبانی، پایان رویای مسعود برای پرواز دادن سیمرغ رهایی (مریم قجر) از شانه های ارتش آزادیبخش ملی (و ارتش آمریکا) برفراز تهران، و آغاز خیال پردازی زوج رجوی برای تشکیل “هزار اشرف و گردان های رزمی” مجاهد در داخل ایران بود، به این معنا که ارتش آزادیبخش ملی در مسیر تکامل به پایان حیات خود رسیده و از این پس جوانان در داخل ایران گردان های رزمی را تأسیس ... مطلب کامل

    حامد صرافپور: کانون های شورشی، از میلیشیا تا پیاده نظام امپریالیسم در ایران

    اما  میان در سران فرقه تروریستی رجوی از آنجایی که همیشه برای آماده موج سواری و سواستفاده از حرکات اعتراضی مردم هستند اینبار هم همگام با بقایای خاندان پهلوی و ارباب شان آمریکا و متحدین منطقه ای اش نظیر اسرائیل و شیوخ مرتجع عربستان سعودی وارد میدان شده و سعی می کنند مردمی که برای خواسته های معیشتی  دست به تظاهرات آرام زده اند را تشویق به ... مطلب کامل

    حامد صرافپور: کانون های شورشی، از میلیشیا تا پیاده نظام امپریالیسم در ایران

    در این پیام اما بر سیاق قبل، مسعود رجوی خیالی مثال همیشه از تناقض گویی آغاز می کند و از شهر شیراز مرکز جنگ و گریز و انقلاب نوین، یاد می کند و حافظ شیرازی را نیز خشونت طلب می داند و آنچنان روده درازی می کند که به کوروش کبیر نیز می رسد و نان ملی گرایی را در کاسه خود قرار می دهد و خود ... مطلب کامل

    رحمان محمدیان: کودتای خزنده رجوی علیه رقیبان در ۲۶ مهر ۱۳۶۸ ـ انتخاب یا انتصاب؟

    اما رجوی که شهامت اعتراف به اشتباه را نداشت و از طرفی می ترسید که سر این قضیه که باز شود دیگر نمی تواند مثل شاهان عمل و این سازمان و اعضا رااین چنین در چنگ داشته باشد دست به یک شامورتی بازی که در اجرای آن استاد بود زد. باید مریم را در راس امور داشته باشد تا بوسیله او اهداف شومش را به کرسی بنشاند ولی ... مطلب کامل

    رحمان محمدیان: کودتای خزنده رجوی علیه رقیبان در ۲۶ مهر ۱۳۶۸ ـ انتخاب یا انتصاب؟

      این بار خودتان خواستید وجای گله ندارد: هزاران جدا شده، اعضای خانواده ها ، گزارش های نهادهای حقوق بشری و ... درستی این اتهامات را قبول دارند واصلا احتیاج به غور وبررسی بیشتر نیست؟!  آیا طلاق ها که غیر ازمسعود ومریم شامل همه شد، اختیاری بود واگر بود وخوب بود، چرا شامل این دو خونریز وشیاد نشد؟  آیا هرکس ازاعضای شما خواست که مثلا درحد یک زندانی جانی با خانواده اش ملاقات کند، چنین امکانی باو داده میشود؟  چرابه نهادهای قانونی بین المللی ویا حتی حقوق دانان ایرانی جزو اپوزیسیون و ... مطلب کامل

    رحمان محمدیان: کودتای خزنده رجوی علیه رقیبان در ۲۶ مهر ۱۳۶۸ ـ انتخاب یا انتصاب؟

    منصور نظری، ایران اینترلینک، بیست و چهارم نوامبر 2019:… بعضی هایشان شفاف میگویند هدفشان ویران کردن زیرساخت های ایران و تکه پاره کردن آن است و بعضی هایشان نیز که کمی خجالتی هستند آنرا به زبان دیگری بیان میکنند. اگر بخواهیم راجع به تک به تک اینها جویا شویم سر از سرویس های عبری عربی وامریکائی در خواهیم آورد که امروزه آبشخور همه این وحوش است. تخم ... مطلب کامل

    میرزایی: مگر “غسل در صحنه” و توبه در درگاه رجوی در نشست های معزشویی دروغ است؟

    دست یکی از بستگانم را با میل گرد شکستید و آن نفر هم عینک طرف مقابل را از چشمش برداشته وبه عنوان سند هنوز در اختیار دارد و در هر دادگاه میتواند این را اثبات کند. زنی که توان مقابله ازخود را ندارد شما با چماقدارانتان این کار غیر انسانی را انجام دادید . مطالب گفتنی زیادی دارم که شاید به صدها کتاب برسد و خواستم فقط ... مطلب کامل

    میرزایی: مگر “غسل در صحنه” و توبه در درگاه رجوی در نشست های معزشویی دروغ است؟

    در زمانی که درنوک پیکان گزافه گویی قرار داری و تمجید وتحسین را درحد زشت ترین شکل آن بکار برده ای، نفی این کار چیزهایی را ثابت میکند: 1-  مثلا تو مریم را درسطح اولیاء ا... دانسته وفکر میکنی هر تعریف وتمجیدی ازآنها ثواب دارد وقباحتی درکار نیست! 2- درحالی که با آن سن وسال ات ، معنی گزافه گویی وستایش را باید خوب بفهمی ، میخواهی ثابت ... مطلب کامل

    میرزایی: مگر “غسل در صحنه” و توبه در درگاه رجوی در نشست های معزشویی دروغ است؟

     بعد از آن تاریخ صدام حساب خاصی روی رجوی باز کرد و حتی بیشتر از نیروهای خودش به رجوی اعتماد داشت چون چند طرح کودتا را از ارتش کشف و خنثی کرده بود و این اعتماد بیش از حد بود که به رجوی دست باز برای دستگیری و شکنجه صد ها تن از اعضای ناراضی به بهانه چک امنیتی یا رفع ابهام پیدا کرد. تبدیل اشرف به ... مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    سایت ایران قلم از انتشار مطالب و مقالاتی که در آن کلمات توهین آمیز استفاده شده، معذور است.

    مسئولیت مطالب درج شده بر عهده نویسندگان می باشد

    تمام حقوق این سایت برای © 2019 ايران قلم. محفوظ است.
    marmaris escort - marmaris bayan escort - escort marmaris - marmaris escort bayan -