از پاریس تا برلین؛ پیاده‌روی هزار کیلومتری فیلمساز آلمانی به نفع کودکان پناهجو

0
1103

این فیلمساز آلمانی حدود شش هفته پیش تصمیم گرفت با پای پیاده مسیر پاریس تا برلین را طی کند؛ ایده‌ای که می‌گوید در ابتدا حتی برخی با تمسخر به آن واکنش نشان می‌دادند. این بار اما تصمیم عملی شد. ریشترز از ۲۵ آبان‌ماه از پایتخت فرانسه به راه افتاده و پس از ۲۸ توقف در ۲۸ شهر در برابر دروازه براندنبورگ در برلین سفر خود را به پایان خواهد برد. هدف از این کارزار که او آن را به تنهایی پیش می‌برد، جلب توجه سیاستمداران اروپایی به موضوع کودکان بدون والدین در اردوگاه‌های پناهجویی در یونان است. تنها همراه همیشگی او فولکس واگنی قدیمی است که راننده‌ای داوطلب در بخش‌های مختلف سفر آن را پشت سر این فیلمساز می‌راند. بدنه این فولکس واگن که به دست هنرمندان گرافیتی در فرانسه نقاشی شده، محل امضای کسانی است که از این کارزار حمایت می‌کنند. این خودرو در پایان به سود کودکان پناهجو به فروش گذاشته خواهد شد.

از پاریس تا برلین؛ پیاده‌روی هزار کیلومتری فیلمساز آلمانی به نفع کودکان پناهجو

دویچه وله ـ 16.11.2018

Deutschland-5

گرگوری ریشترز کارزاری برای جلب توجه سیاستمداران اروپایی به موضوع کودکان پناهجو به راه انداخته است. تنها همراه او فولکس واگنی قدیمی است که در پایان سفر به سود این کودکان به مزایده گذاشته می‌شود. با این کارزار آشنا شوید.گرگوری ریشترز از سال ۲۰۱۵ که بحث بر سر موضوع پناهجویان در اروپا بالا گرفت و در پی تحولات کاله فرانسه (محل تجمع پناهجویان در نزدیکی مرز فرانسه-بریتانیا که به جنگل مشهور بود) تصمیم گرفت در حمایت از پناهجویان وارد عمل شود؛ تصمیمی که به دلایل مختلف عملی نشد. او پس از تحولات ماه‌های اخیر در شهر کمنیتس در شرق آلمان و حمله راست‌های افراطی به پناهجویان و خارجی‌ها انگیزه‌ای تازه برای حمایت از پناهجویان یافت.

این فیلمساز آلمانی حدود شش هفته پیش تصمیم گرفت با پای پیاده مسیر پاریس تا برلین را طی کند؛ ایده‌ای که می‌گوید در ابتدا حتی برخی با تمسخر به آن واکنش نشان می‌دادند. این بار اما تصمیم عملی شد. ریشترز از ۲۵ آبان‌ماه از پایتخت فرانسه به راه افتاده و پس از ۲۸ توقف در ۲۸ شهر در برابر دروازه براندنبورگ در برلین سفر خود را به پایان خواهد برد. هدف از این کارزار که او آن را به تنهایی پیش می‌برد، جلب توجه سیاستمداران اروپایی به موضوع کودکان بدون والدین در اردوگاه‌های پناهجویی در یونان است.

تنها همراه همیشگی او فولکس واگنی قدیمی است که راننده‌ای داوطلب در بخش‌های مختلف سفر آن را پشت سر این فیلمساز می‌راند. بدنه این فولکس واگن که به دست هنرمندان گرافیتی در فرانسه نقاشی شده، محل امضای کسانی است که از این کارزار حمایت می‌کنند. این خودرو در پایان به سود کودکان پناهجو به فروش گذاشته خواهد شد.

گرگوری ریشترز امیدوار است بتواند – در بهترین حالت تا کریسمس امسال – هزار کودک را از این اردوگاه‌ها خارج کند و در کشورهای اروپایی پناه دهد.

 

————————

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید