مکرون: اروپا نباید نقشی فرعی در سیاست جهان داشته باشد

0
734

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه که به آلمان سفر کرده در نطقی آتشین در پارلمان این کشورخواستار اروپایی قوی‌ترو مستقل‌تر برای مقابله با “آشوب‌های” جهانی شده است. آقای مکرون گفت: “اروپا و به ویژه فرانسه و آلمان با همکاری هم وظیفه دارند مانع بروز هرج و مرج در جهان شده و باید جهان را در مسیر صلح هدایت کنند.” به گفته آقای مکرون بسیاری از قدرت‌ها با “حمله به دموکراسی‌های لیبرال و به جان هم انداختن کشورها” سعی دارند تا تلاش اروپا را خنثی کنند. رئیس جمهور فرانسه دراین سخنان خواهان همبستگی بیشتر اروپا با هدف مقابله با چالش‌های آینده شد. آقای مکرون تاکید کرد که اروپا نباید “به بازیچه قدرت‌های بزرگ تبدیل شود، اروپا باید مسئولیت‌های بیشتری را برای امنیت و دفاع از خود بپذیرد. اروپا نباید نقشی فرعی در سیاست جهان داشته باشد.”

مکرون: اروپا نباید نقشی فرعی در سیاست جهان داشته باشد

بی بی سی ـ 18.11.2018

سخنرانی امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در پارلمان آلمانحق نشر عکسGETTY IMAGES
Image captionسخنرانی امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در پارلمان آلمان

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه که به آلمان سفر کرده در نطقی آتشین در پارلمان این کشورخواستار اروپایی قوی‌ترو مستقل‌تر برای مقابله با “آشوب‌های” جهانی شده است.

آقای مکرون گفت: “اروپا و به ویژه فرانسه و آلمان با همکاری هم وظیفه دارند مانع بروز هرج و مرج در جهان شده و باید جهان را در مسیر صلح هدایت کنند.”

به گفته آقای مکرون بسیاری از قدرت‌ها با “حمله به دموکراسی‌های لیبرال و به جان هم انداختن کشورها” سعی دارند تا تلاش اروپا را خنثی کنند.

رئیس جمهور فرانسه دراین سخنان خواهان همبستگی بیشتر اروپا با هدف مقابله با چالش‌های آینده شد.

آقای مکرون تاکید کرد که اروپا نباید “به بازیچه قدرت‌های بزرگ تبدیل شود، اروپا باید مسئولیت‌های بیشتری را برای امنیت و دفاع از خود بپذیرد. اروپا نباید نقشی فرعی در سیاست جهان داشته باشد.”

امانوئل مکرون(راست) در کنار دونالد ترامپحق نشر عکسGETTY IMAGES
Image captionامانوئل مکرون(راست) در کنار دونالد ترامپ

چند روزپیش آقای مکرون در گفت‌وگویی با روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال از ضرورت تشکیل ارتش مستقل اروپا برای کاهش وابستگی این قاره به آمریکا گفت.

آقای مکرون گفت: “ما نمی‌توانیم از اروپایی‌ها حفاظت کنیم مگر این‌که یک ارتش اروپایی واقعی داشته باشیم.”

در این گفت‌وگو امانوئل مکرون آمریکا را هم در گروه کشورهایی قرار داد که فرانسه باید از خودش در مقابل آنها حفاظت کند.

آقای ترامپ اظهارات رئیس جمهور فرانسه را دربارۀ ضرورت ایجاد ارتشی که از اروپا در برابر چین و روسیه و آمریکا دفاع کند، توهین‌آمیز خواند.‏

آقای ترامپ همچنین گفته بود که شاید بهتر باشد اروپایی‌ها نخست سهم مالی خودشان به ناتو را بپردازند. ‏

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید