نصراللهی: آمریکا و سیاست «یک بام و دو هوا»ی تقابل با تروریسم

0
981

تازه این خودت به تنهایی مشکلی نیست که ترامپ نخواهد از دوست و شریک تجاری خودش چشم پوشی کند،چون با روش کاری که دولت فعلی آمریکا در پیش گرفته است میخواهد با گروه های مخالف دولت های کشورهای آسیایی کار را بر دولت های فعلی از جمله ایران،سوریه،فلسطین،افغانستان،عراق،سخت کند،که همانطور که شاهد بودیم عراق و افغانستان را چگونه به تاراج و جنگ زده تبدیل کرد حالا هم با دست پس می زند و با پا پیش می کشد،یکی از حمایتهای آشکار دولتمردان آمریکا جانبداری از سازمان مجاهدین هست سازمانی که خودش آنرا زمانی در لیست سیاه تروریسم گنجانده بود ولی با عوض شدن شرایط به یکباره نظرش عوض شد و سازمانی را که خودش با مدارک و شواهد کتبی باعث و بانی کشته شدن مستشارهای آمریکایی می دانست حالا شدن دوست و حامی دولت آمریکا،در کجای دنیا می شود این همه تناقض را حل کرد،و چگونه میتوان برای این همه چرایی جواب قانعه کننده آورد.

آمریکا و سیاست «یک بام و دو هوا»ی تقابل با تروریسم

علیرضا نصراللهی، یاران ایران ـ 24.11.2018

لینک به منبع

آمریکا و سیاست «یک بام و دو هوا»ی تقابل با تروریسم

نوشته:علیرضا نصرالهی عضو جدا شده از سازمان مجاهدین (فرقه رجوی)

ترامپ با سرپوش گذاشتن بر همه اقدامات تروریستی هم پیمانانش راه را برای آینده تجاری خود باز نگه می دارد،چون اگه الان با همه شواهد قتل روزنامه نگار منتقد عربستانی،آقای جمال خاشقجی ،ولیعهد عربستان را متهم کند،باید همه راه های دوشیدن عربستان را فراموش کند و این یعنی مرگ نفت و دلار، خشونت و افراطی گری را نمی توان محدود به دوره ای خاص و مکانی مشخص دانست اما این که این موج در بخش هایی از آسیا و به ویژه خاورمیانه شدت گرفته به اوایل هزاره سوم می برمی گردد؛ سال های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۳ که به ترتیب افغانستان و عراق مورد تهاجم آمریکا و متحدان غربی این کشور قرار گرفتند.

متعاقب آن، بهار عربی و تشدید درگیری ها در درون کشورهای عرب زبان منطقه به افزایش مداخله بازیگران خارجی سرعت بخشید و مزید بر علت شد تا این که تروریسم به پدیده ای پیچیده و گسترده ای تبدیل شود تا جایی که تقابل با آن با دشواری زیادی همراه باشد.

امروز اما ایالات متحده ایران را بانی و حامی تروریسم معرفی می کند؛ موضوعی که در دو سال گذشته همواره از زبان «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا جاری و ساری بوده است.

ترامپ دیروز (سه شنبه) با انتشار بیانیه ای ایران را بزرگ ترین حامی تروریسم در دنیا معرفی کرد که مسوول جنگ یمن، بی ثبات کردن عراق و حمایت از حکومت «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه، است. ترامپ همچنین نظامیان آمریکایی را در کنار مردم بی گناه جهان قرار داد و گفت: ایرانی ها بسیاری از آمریکایی ها و مردم بی گناه را در سراسر خاورمیانه کشته اند!

ادعاهای ترامپ علیه ایران در حالی مطرح می شود که مردم خاورمیانه، حضور نظامیان غربی و مداخله گری های آنها را در خاک خود، دلیل اصلی تنش ها و درگیری ها می دانند. اقدامات تروریستی که در خاک اروپا و آمریکا نیز اتفاق می افتد و یا پیش از وقوع خنثی می شود؛ در اثر چنین نگرشی است.

آمریکا اینک نه از جایگاه متهم بلکه خود را در جایگاه شاکی می بیند و ایران را حامی تروریسم در جهان معرفی می کند و مهمتر این که در تشریح تروریسم و مسائلی همچون نقض حقوق بشر برای متحدان خود استثنا قائل می شود که نمونه آشکار آن را می توان در ماجرای قتل «جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد سعودی توسط آل سعود مشاهده کرد.
در بیانیه ای که ترامپ دیروز (سه شنبه) منتشر کرد از عربستان به عنوان «شریک ثابت قدم» نام برده شده است که پرونده خاشقجی نیز بر روابط ریاض-واشنگتن تاثیری نخواهد گذاشت. ترامپ در این بیانیه گفته بود که «حتی اگر محمد بن سلمان از طراحی قتل جمال خاشقچی مطلع بوده باشد، باز عربستان متحد اصلی آمریکا باقی ‌می‌ماند.» این در حالی است که مقامات آمریکایی پس از گزارش اخیر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به این نتیجه رسیده اند که قتل خاشقجی به دستور ولیعهد سعودی صورت گرفته است.
به دنبال طرح چنین مواضعی از سوی ترامپ،  «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران در صفحه توئیتر خود بیانیه رئیس جمهوری آمریکا را شرم آور دانست و نوشت: آقای ترامپ به طور عجیب و غریبی اولین پاراگراف بیانیه شرم آورش درباره جنایت های سعودی را اختصاص داده به اینکه ایران را به هر تخلفی که به ذهنش رسیده است متهم بکند.

بسیاری از کارشناسان معتقدند که آمریکا نه تنها چشم خود را روی پرونده قتل روزنامه نگار منتقد سعودی بسته بلکه همواره از سیاست های ریاض در حملات چند ساله به یمن و کشتار مردم بی دفاع این کشور حمایت می کند. البته از متن بیانیه ترامپ، اهمیت توافقات تسلیحاتی با عربستان قابل روئیت است. به گفته ترامپ، «لغو معاملات میلیاردی اسلحه با عربستان اقدامی ابلهانه است که تنها روسیه و چین از آن منفعت می‌ برند.»

ترامپ که در دوره رقابت های انتخاباتی، عربستان را گاو شیرده توصیف می کرد که باید آن را دوشید پس از ورود به کاخ سفید، ریاض را به عنوان اولین مقصد سفر خارجی خود برگزید. رقص شمشیر وی با سران سعودی و توافق تسلیحاتی ۱۱۰میلیارد دلاری در آن زمان انعکاس جهانی یافت. ترامپ در حالی پس از ترور خاشقجی بر تداوم روابط خود به عربستان اصرار دارد که دولت آلمان کلیه مبادلات تسلیحاتی خود با عربستان را متوقف کرده است و حتی سلاح‌ هایی را که قبلا قرارداد آنها بسته شده به عربستان تحویل نخواهد داد.

به باور ناظران، آمریکا چشم خود را روی جنایت های متحدان خود بسته و علیه ایران از حربه تروریسم کمک می گیرد اما مهمترین هدف وی آن است که ایران را به کشوری ضعیف و حتی فروپاشیده تبدیل کند تا متحدان و همپیمانان عبری- عربی خود را در حاشیه امن نگهدارد. از این رو کاخ سفید به بهانه های مختلف تلاش می کند تنگناها و تحریم های ضد ایرانی را افزایش داده و دامنه ارتباطات و تعاملات تهران و جهان را قطع کند.

در همین راستا «برایان هوک» مسئول «گروه ویژه اقدام ایران» در توییتر رسمی وزارت امور خارجه آمریکا که به زبان فارسی انتشار یافت هر نوع همکاری با ایران را مصداق کمک به تروریسم ارزیابی کرد و نوشت «وقتی شرکت‌ ها با رژیم ایران معامله می‌ کنند، آنها احتمالا به تروریسم کمک مالی می کنند– شاید حتی تروریسم در خاک خودشان. تحریم‌ های ما قصد دارند مانع توانایی رژیم در صدور تروریسم شوند. ما نسبت به فرار از تحریم‌ ها هوشیاریم و برای متوقف کردن آنها تردید نمی‌کنیم.»

افزون بر آن، دیروز (سه شنبه ) نیز وزارت خزانه ‌داری آمریکا چند نهاد و فرد ایرانی، روسی و سوری را به بهانه هایی چون انتقال نفت ایران به سوریه و حمایت مالی از حماس و حزب ‌الله لبنان در لیست تحریمی خود قرار داد. کارشناسان بر این باورند یکی از مهمترین هدف های آمریکا از اقدامات تحریمی، بی اثرسازی طرح ساز وکار کانال مالی ویژه موسوم به «اس ‌پی‌ وی» است که برای تقابل با تحریم های این کشور در دستور کار اتحادیه اروپا قرار دارد.

علاوه بر همه سیاست های مبارزه با تروریسم دولت ترامپ همگان شاهد هستند که دولت فعلی آمریکا نه تنها با تروریسم مبارزه نمی کنند بلکه به شکلی با آن همکاری هم می کنند،در این جهان که همه با شعار مبارزه با تروریسم به قدرت می رسند بعد از رسیدن به قدرت فقط به منافع شخصی خودشان فکر میکنند،نه حتی به منافع کشورشان

تازه این خودت به تنهایی مشکلی نیست که ترامپ نخواهد از دوست و شریک تجاری خودش چشم پوشی کند،چون با روش کاری که دولت فعلی آمریکا در پیش گرفته است میخواهد با گروه های مخالف دولت های کشورهای آسیایی کار را بر دولت های فعلی از جمله ایران،سوریه،فلسطین،افغانستان،عراق،سخت کند،که همانطور که شاهد بودیم عراق و افغانستان را چگونه به تاراج و جنگ زده تبدیل کرد

حالا هم با دست پس می زند و با پا پیش می کشد،یکی از حمایتهای آشکار دولتمردان آمریکا جانبداری از سازمان مجاهدین هست سازمانی که خودش آنرا زمانی در لیست سیاه تروریسم گنجانده بود ولی با عوض شدن شرایط به یکباره نظرش عوض شد و سازمانی را که خودش با مدارک و شواهد کتبی باعث و بانی کشته شدن مستشارهای آمریکایی می دانست حالا شدن دوست و حامی دولت آمریکا،در کجای دنیا می شود این همه تناقض را حل کرد،و چگونه میتوان برای این همه چرایی جواب قانعه کننده آورد.

این روش که سیاست فعلی آمریکا در پیش گرفته است برای همین دوره می باشد یعنی سیاستمداران آمریکابا این رویکرد ترامپ را که الف بای سیاست را نمی داند،ریس جمهور کردنند که به همین اشفتگی دامن بزند و بعد از این دوره با انتقاد از دولت قبلی که همین دولت آقای ترامپ می باشد همه چیز را سرجایش برگردانند فقط با این تفاوت که خزانه دولت آمریکا در طی این دوره چهار ساله پرُ شود و همانطور که شاهد هستید درُست همان چیزی که پیش بینی کرده بودن در حال اتفاق هست ولی فقط یک تغییر در ان حاصل نشد آنهم بهم ریختگی ایران به لحاظ سیاسی نه اقتصادی

چیزی که سردمداران فرقه رجوی با همه روشهای مختلف در گوش ترامپ می خوانند،که برای سرنگون کردن دولت فعلی ایران فقط با با روش نظامی و جنگ میتوان آنها را سرنگون کرد،که البته این تئوری از هم پاشیده ذهن خراب آنها می باشد که همواره فقط به نابودی و خرابی فکر میکنند نه به آبادی و آبادانی.

همه کسانی که با این فرقه سر کار دارند به خوبی به این امر آگاه هستند که اگر زمانی به هر دلیلی اینها(فرقه رجوی)به حاکمیت برسند کار بر همه کشورها سخت تر از دولت فعلی ایران خواهد بود ولی اینها (فرقه رجوی)نمی خواهند قبول کنند که بابا اینها ( سیاستمداران جهان )فقط از اینها(فرقه رجوی)استفاده ابزاری دارند و بس نه چیز بیشتری،و کو گوش شنوا.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید