آریا ایران : تلاش مذبوحانه مجاهدین برای پاک کردن گذشته

0
914

تلویزیون «vizionplus» آلبانی در روز ۲۶ نوامبر ۲۰۱۸ یک فیلم مستند با عنوان «آخرین مجاهدین» در برنامه «Real Story» از اردوگاه مجاهدین در حومه تیرانا پخش نمود که توسط سوکول بالا مدیر شبکه تهیه شده بود. این فیلم مستند که از ابتدا تا انتها، نمایشی و سفارشی بودن آن مشخص است، با عنوان حماسی «آخرین مجاهدین، داستان واقعی ۳۰۰۰ تن از مجاهدین در مانز» تلاش میکند چهره ای ترحم انگیز از یک سازمان تروریست ارائه دهد، تا شهروندان آلبانی را به مدارا با آنان دعوت نماید. این شبکه تلویزیونی که با یک اکیپ کامل مدیر خود را برای تهیه این مستند همراه ساخته، رابطه بسیار نزدیکی از خود با مجاهدین نشان می دهد. طوریکه بی طرفی آن از همان جملات اول گزارش زیر سئوال می رود. در ابتدای این مستند آمده است:«مستند آخرین مجاهدین برای اولین بار در برنامه تلویزیونی داستان واقعی به مخاطبان معرفی می گردد. سکول بالا، مدیر شبکه برای تهیه یک مستند به اردوگاه مجاهدین ایرانی در شهری مرموز میان تیرانا و دورس معرفی می شود.

تلاش مذبوحانه مجاهدین برای پاک کردن گذشته

جواد فیروزمند ـ آریا ایران ـ 02.12.2018

لینک به منبع

تلویزیون «vizionplus» آلبانی در روز ۲۶ نوامبر ۲۰۱۸ یک فیلم مستند با عنوان «آخرین مجاهدین» در برنامه «Real Story» از اردوگاه مجاهدین در حومه تیرانا پخش نمود که توسط سوکول بالا مدیر شبکه تهیه شده بود.

این فیلم مستند که از ابتدا تا انتها، نمایشی و سفارشی بودن آن مشخص است، با عنوان حماسی «آخرین مجاهدین، داستان واقعی ۳۰۰۰ تن از مجاهدین در مانز» تلاش میکند چهره ای ترحم انگیز از یک سازمان تروریست ارائه دهد، تا شهروندان آلبانی را به مدارا با آنان دعوت نماید.

این شبکه تلویزیونی که با یک اکیپ کامل مدیر خود را برای تهیه این مستند همراه ساخته، رابطه بسیار نزدیکی از خود با مجاهدین نشان می دهد. طوریکه بی طرفی آن از همان جملات اول گزارش زیر سئوال می رود.

در ابتدای این مستند آمده است:

«مستند آخرین مجاهدین برای اولین بار در برنامه تلویزیونی داستان واقعی به مخاطبان معرفی می گردد. سکول بالا، مدیر شبکه برای تهیه یک مستند به اردوگاه مجاهدین ایرانی در شهری مرموز میان تیرانا و دورس معرفی می شود.

سکول بالا، در این مستند توجهات را به زندگی جدید ۳۰۰۰ تن از مجاهدین در مانز جلب می کند. در خلال تهیه این گزارش، مجاهدین یک داستان واقعی از اهداف شان می گویند، که برای هموطنانشان مبارزه می کنند تا کشورشان را آزاد نمایند.»

کسی که از ابتدا تا انتها همراه گزارشگر می باشد، حسن نایب آقا است که بعنوان فرمانده قرارگاه معرفی شده است.

او به گزارشگر می گوید؛ رسانه های خارجی در تلاش هستند تا جامعه خود را فریب بدهند.

اما اشاره نمی کند که کدام رسانه و چگونه فریبکاری ای؟

نایب آقا نمی گوید که قبل و بعد از ۱۹۷۹ چه اتفاقاتی در ایران افتاد، نقش مجاهدین و مسعود رجوی چه بود و چگونه طی ۳ سال، جامعه را به التهاب کشیده و دست به اسلحه، ترور و بمب گذاری بردند. این غرش مسلسل ها، بمب گذاری ها و ترورهای خیابانی توسط اعضای سازمان مجاهدین بود که جامعه ایران را به آشوب کشیده و امنیتی کردند.

او نمی گوید که کدام رسانه های خارجی جامعه خود را فریب می دهند و علیه مجاهدین دروغ می گویند؟ که حاصل این مدل دروغگویی های رسانه ای فشار مختلف علیه مجاهدین تولید کرده و آنان را با دولت آلبانی به دشمنی و درگیری وادار می نماید.

واقعیت این است که شبکه ۴ انگلستان که در تلاش بود از اردوگاه مجاهدین گزارش مستند تهیه نماید، با پذیرایی چرب و نرم مجاهدین روبرو گردیده و مانند رفتارهای همیشگی مجاهدین با فحش و کتک و اقدام به شکستن دوربین مواجه شده و به مقامات آلبانیایی به عنوان تروریست معرفی می گردد.

گزیدگی رهبران مجاهدین از این خبرنگار مستقل که از زبان حسن نایب آقا در تلویزیون یک شبکه آلبانیایی زبان بر شکایت گشوده، خود نشانگر حقایقی است که مجاهدین آنرا دروغ و توطئه علیه مجاهدین می نامند.

شبکه vizionplus در اثنای گزارش خود می گوید که؛ مجاهدین خلق در صحبت هایشان می گویند که مردم آلبانی مورد احترام و قابل قدردانی هستند چرا که آنها قلب بزرگی دارند.

اما سکول بالا، مدیر شبکه می پرسد که؛ سازمان مجاهدین خلق در آلبانی چه می کند و آیا اردوگاه آموزشی برای جنگ علیه ایران دایر نموده است؟

حسن نایب آقا مسئول اردوگاه در پاسخ تاکید می کند که آنها در این اردوگاه جنگجویان را آموزش نمی دهند.

او می گوید؛

مجاهدین خلق روشنفکران جامعه ایران هستند. مبارزه ما این است که با روش های روشنفکری و افشاگرانه در برابر رژیم ایران مقاومت کنیم. سابقا ما دراردگاه اشرف یک مقاومت دشوار در برابر رژیم ایران داشته ایم.

ما در آلبانی نمی خواهیم یک اردوگاه هنرهای رزمی داشته باشیم.

ما در اینجا تمرین می کنیم تا افرادی درست، نرمال و طبیعی باشیم و مقاومت از طریق تلاش برای …

به گفته وی، اهمیت مجاهدین در این است که رزمنده آزادی باشد.

این گفته های فریبکارانه که با یک برنامه نمایشی و از پیش طراحی شده در شبکه آلبانیایی پخش گردید، خارج از اینکه مدیر شبکه چقدر پول از مجاهدین دریافت کرده، نمایشگر درماندگی مجاهدین از حقایقی است که توسط شبکه های مستقل و آزاد درباره آنان گزارش و پخش می گردد.

وگرنه مجاهدین کجا و روشنفکری کجا؟ ارتش آزادیبخش مریم و مسعود رجوی با 40 سال خیانت، ترور، بمب گذاری و جنایت علیه مردم کجا، و روش های روشنفکری و مقاومت از طریق روشنفکری کجا؟

هدف مجاهدین مانند همیشه دروغ جلوه دادن اخباری است که تا کنون از آنان توسط منابع مستقل و بین المللی گزارش شده است. تاریخی سیاه و خونین که با طلای خالصی که در جیب شبکه های وابسته و مزدبگیر ریخته می شود، پاک نخواهد شد. گذشته تاریک و سیاه مجاهدین نه از خاطره ها خواهد رفت و نه می توان آن را فراموش نمود. این سیاهی انبار شده با هیچ چراغی به سپیدی تبدیل نخواهد گردید.

جواد فیروزمند

آریا ایران – شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۷ – ۱ دسامبر ۲۰۱۸

///////////////////////////////

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید