بار دیگر یک زن رهبر حزب دموکرات‌مسیحی آلمان شد

0
539

کنگره حزب دموکرات مسیحی آلمان روز جمعه ۱۶ آذر (۷ دسامبر) در کلان‌شهر هامبورگ برگزار شد. یک زن، آنگرت کرامپ کارنباور، و دو مرد، فریدریش مرتس و ینس اشپان برای رهبری حزب  نامزد شده بودند. در دور اول رای‌گیری ینس اشپان حذف شد. در دور دوم رای‌گیری رقابت میان آنگرت کرامپ کارنباور و  فریدریش مرتس بود. از مجموع ۱۰۰۱ نماینده حاضر در کنگره رای ۹۹۹ نفر سالم و معتبر بود. از این تعداد ۵۲۷ نفر به خانم آنگرت کرامپ کارنباور و ۴۸۲ نفر به فریدریش مرتس رای دادند. به این ترتیب خانم کرامپ کارنباور ۷/ ۵۱ درصد و فریدریش مرتس ۲/ ۴۸ درصد آرای نمایندگان کنگره حزب حاکم دموکرات مسیحی را به دست آوردند. آنگرت کرامپ کارنباور بعد از آنگلا مرکل، دومین زنی است که رهبری حزب دموکرات مسیحی آلمان را به دست می‌گیرد.

بار دیگر یک زن رهبر حزب دموکرات‌مسیحی آلمان شد

07.12.2018 ـ دویچه وله

کنگره حزب دموکرات‌مسیحی آلمان در شهر هامبورگ رهبر جدید این حزب را انتخاب کرد. خانم آنگرت کرامپ کارنباور با ۵۱۷ رای به عنوان جانشین آنگلا مرکل و رهبر جدید حزب دموکرات‌مسیحی آلمان انتخاب شد.

    
Deutschland CDU Bundesparteitag Annegret Kramp-Karrenbauer (picture-alliance/dpa/K. Nietfeld)

کنگره حزب دموکرات مسیحی آلمان روز جمعه ۱۶ آذر (۷ دسامبر) در کلان‌شهر هامبورگ برگزار شد. یک زن، آنگرت کرامپ کارنباور، و دو مرد، فریدریش مرتس و ینس اشپان برای رهبری حزب  نامزد شده بودند. در دور اول رای‌گیری ینس اشپان حذف شد.

در دور دوم رای‌گیری رقابت میان آنگرت کرامپ کارنباور و  فریدریش مرتس بود. از مجموع ۱۰۰۱ نماینده حاضر در کنگره رای ۹۹۹ نفر سالم و معتبر بود. از این تعداد ۵۲۷ نفر به خانم آنگرت کرامپ کارنباور و ۴۸۲ نفر به فریدریش مرتس رای دادند.

به این ترتیب خانم کرامپ کارنباور ۷/ ۵۱ درصد و فریدریش مرتس ۲/ ۴۸ درصد آرای نمایندگان کنگره حزب حاکم دموکرات مسیحی را به دست آوردند.

آنگرت کرامپ کارنباور بعد از آنگلا مرکل، دومین زنی است که رهبری حزب دموکرات مسیحی آلمان را به دست می‌گیرد.

پس از اعلام نتایج رسمی انتخابات رهبری حزب، خانم کارنباور با پذیرفتن نتایج انتخابات، از نمایندگان کنگره و رای آنها تشکر کرد.

فریدریش مرتس نیز در سخنان کوتاهی پیروزی رقیبش را به وی تبریک گفت و از حامیانش خواست با تمام نیرو از خانم کارنباور، رهبر جدید حزب، پشتیبانی کنند. مرتس اعلام آمادگی کرد که همچنان از حزب خود حمایت کند اما گفت برای هیات رهبری جدید حزب نامزد نخواهد شد.

فریدریش مرتس هم‌چنین از اعضای کنگره حزب خواست به ینس اشپان که در دور اول رقابت‌ها برای رهبری حزب حذف شده بود، برای عضویت در هیات رهبری جدید حزب رای دهند.

/////////////

مطلب در ارتباط

آنگریت کرامپ کارنباور به عنوان رهبر جدید حزب دموکرات مسیحی انتخاب شد

آنگریت کرامپ کارنباور به عنوان رهبر جدید حزب حاکم دموکرات مسیحی و جانشین آنگلامرکل، صدراعظم آلمان انتخاب شد. خانم کرامپ کارنباور با اختلاف رای کمی رقیب خود فردریک مرز را که از منتقدان خانم مرکل است، شکست داد.

خانم مرکل برغم کناره گیری از رهبری حزب دموکرات مسیحی تا دور بعدی انتخابات عمومی همچنان در سمت صدراعظمی باقی می ماند.

جانشین مرکل
آنگلا مرکل (سمت راست) - آنگریت کرامپ کارنباور رهبر جدید حزب حاکم دمکرات مسیحی
آنگلا مرکل (سمت راست) – آنگریت کرامپ کارنباور رهبر جدید حزب حاکم دمکرات مسیحیImage caption: آنگلا مرکل (سمت راست) – آنگریت کرامپ کارنباور رهبر جدید حزب حاکم دمکرات مسیحی

 

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید