عامل حمله‌ تروریستی استراسبورگ هوادار داعش بود

0
280

شریف شیخات مظنون به آن است که شامگاه سه‌شنبه ۲۰ آذر (۱۱ دسامبر) در بازار کریسمس استراسبورگ به رهگذران تیراندازی و سپس با چاقو به آنان حمله کرده است. در این حادثه چهار تن کشته و ۱۱ تن مجروح شدند. یکی دیگر از قربانیان نیز دچار مرگ مغزی شده است. شریف شیخات پس از سوء‌قصد متواری شد. ۷۰۰ مامور پلیس به تعقیب او پرداختند و دو روز طول کشید تا رد او را بیابند. در جریان دستگیری او در محله‌ی “نوی‌دورف” استراسبورگ شریف شیخات به سوی ماموران پلیس تیراندازی کرد و با تیراندازی متقابل آنان کشته شد. پلیس فرانسه پس از شناسایی عامل این سوء‌قصد، پدر و مادر و دو خواهر شریف شیخات را تحت‌الحفظ قرار داد. این افراد روز شنبه ۲۴ آذر (۱۵ دسامبر) آزاد شدند. به گفته‌ی دادستانی پاریس در حال حاضر نمی‌توان اتهامی را متوجه آنان دانست. پدر شریف گفته که پسرش را آخرین بار سه روز پیش از سوء‌قصد دیده است. اما سه تن دیگر از افراد که جزو نزدیکان شریف شیخات به حساب می‌آیند، هنوز تحت‌الحفظ پلیس هستند و بازجویی از آنان ادامه دارد.

عامل حمله‌ تروریستی استراسبورگ هوادار داعش بود

16.12.2018

چهار تن از افراد خانواده‌ی عامل حمله‌ی تروریستی به بازار کریسمس استراسبورگ که تحت‌الحفظ پلیس بودند، آزاد شدند. پدر این فرد گفته که پسرش هوادار گروه دولت اسلامی (داعش) بوده است.

    
حضور چشمگیر پلیس در بازار کریسمس استراسبورگ پس از حمله‌ی تروریستیحضور چشمگیر پلیس در بازار کریسمس استراسبورگ پس از حمله‌ی تروریستی

شریف شیخات مهاجم احتمالی استراسبورگ به گفته‌ی پدرش هوادار گروه تروریستی داعش بوده است. عبدالکریم شیخات در گفت‌وگویی با فرستنده‌ی تلویزیونی فرانس ۲ اعلام کرد که پسرش اعتقاد داشت داعش “برای امری عادلانه” پیکار می‌کند.

او بارها در بحث با پسرش تلاش کرده چشم او را بر جنایات داعش بگشاید و به پسرش گفته که داعشی‌ها مشتی تبهکارند، اما پسرش گفته که مبارزان داعش قاتل نیستند.

پدر شریف شیخات همچنین گفته که از نقشه‌های پسرش برای سوء‌قصد اطلاعی نداشته است و اگر چیزی در این باره می‌دانست آن را به پلیس اطلاع می‌داد.

گفتنی است که داعش دو روز پیش با صدور بیانیه‌ای در شبکه‌ی اعماق مسئولیت این تیراندازی را برعهده گرفت و اعلام کرد که شیخات به دعوت این گروه اقدام کرده است.

به کانال دویچه وله فارسی در تلگرام بپیوندید

شریف شیخات مظنون به آن است که شامگاه سه‌شنبه ۲۰ آذر (۱۱ دسامبر) در بازار کریسمس استراسبورگ به رهگذران تیراندازی و سپس با چاقو به آنان حمله کرده است. در این حادثه چهار تن کشته و ۱۱ تن مجروح شدند. یکی دیگر از قربانیان نیز دچار مرگ مغزی شده است.

شریف شیخات پس از سوء‌قصد متواری شد. ۷۰۰ مامور پلیس به تعقیب او پرداختند و دو روز طول کشید تا رد او را بیابند. در جریان دستگیری او در محله‌ی “نوی‌دورف” استراسبورگ شریف شیخات به سوی ماموران پلیس تیراندازی کرد و با تیراندازی متقابل آنان کشته شد.

پلیس فرانسه پس از شناسایی عامل این سوء‌قصد، پدر و مادر و دو خواهر شریف شیخات را تحت‌الحفظ قرار داد. این افراد روز شنبه ۲۴ آذر (۱۵ دسامبر) آزاد شدند. به گفته‌ی دادستانی پاریس در حال حاضر نمی‌توان اتهامی را متوجه آنان دانست. پدر شریف گفته که پسرش را آخرین بار سه روز پیش از سوء‌قصد دیده است.

اما سه تن دیگر از افراد که جزو نزدیکان شریف شیخات به حساب می‌آیند، هنوز تحت‌الحفظ پلیس هستند و بازجویی از آنان ادامه دارد.

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید