جان بولتون ترکیه را پس از امتناع اردوغان از دیدار با او ترک کرد

0
1116

اردوغان سه‌شنبه به شدت از اظهارات بولتون در دفاع از متحدان کُرد آمریکا در سوریه انتقاد کرد؛ متحدانی که ترکیه آن‌ها را در فهرست «تروریستی» خود قرار داده است. اردوغان در سخنانی در آنکارا، سخنان روز یکشنبه بولتون در اسرائیل را «غیر قابل قبول برای ترکیه» توصیف کرد که به گفته او «نمی‌توانیم در برابر آن کوتاه بیایم». سخنان اردوغان پس از دیدار بولتون با یک مقام بلندپایه در دولت ترکیه ارائه شد. اردوغان گفت: «بولتون مرتکب اشتباه بزرگی شد». بولتون به خبرنگارانی که او را در سفر به اسرائیل همراهی می‌کردند، در این باره گفت: «باید شرایط از جمله تضمین امنیت متحدان کُرد پیش از خروج نیروهای آمریکایی از سوریه تامین شود». دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا ماه گذشته به صورت ناگهانی تصمیم برای خروج نیروهای آمریکایی از سوریه را اعلام کرد. ایالات متحده از یگان‌های مدافع خلق (کُرد) در جنگ علیه داعش حمایت می‌کند. ترکیه یگان‌های مدافع خلق (کُرد) را گروهی تروریستی و مرتبط با حزب کارگران کُردستان می‌داند و از چند هفته پیش تهدید به حمله به مواضع این گروه در شرق فرات می‌کند.

جان بولتون ترکیه را پس از امتناع اردوغان از دیدار با او ترک کرد

John_Bulton.jpg

العربیه – جان بولتون وزیر امور خارجه آمریکا سه‌شنبه ۸ ژانویه، ترکیه را پس از آن ترک کرد که رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهوری این کشور از دیدار با او امتناع کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مذاکرات بولتون در ترکیه به دیدار با ابراهیم کالن سخنگوی ریاست‌جمهوری و دستیاران وزرای امور خارجه و دفاع و همچنین دستیار رئیس دستگاه اطلاعات این کشور محدود شد.

اردوغان سه‌شنبه به شدت از اظهارات بولتون در دفاع از متحدان کُرد آمریکا در سوریه انتقاد کرد؛ متحدانی که ترکیه آن‌ها را در فهرست «تروریستی» خود قرار داده است.

اردوغان در سخنانی در آنکارا، سخنان روز یکشنبه بولتون در اسرائیل را «غیر قابل قبول برای ترکیه» توصیف کرد که به گفته او «نمی‌توانیم در برابر آن کوتاه بیایم».

سخنان اردوغان پس از دیدار بولتون با یک مقام بلندپایه در دولت ترکیه ارائه شد. اردوغان گفت: «بولتون مرتکب اشتباه بزرگی شد».

بولتون به خبرنگارانی که او را در سفر به اسرائیل همراهی می‌کردند، در این باره گفت: «باید شرایط از جمله تضمین امنیت متحدان کُرد پیش از خروج نیروهای آمریکایی از سوریه تامین شود».

دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا ماه گذشته به صورت ناگهانی تصمیم برای خروج نیروهای آمریکایی از سوریه را اعلام کرد.

ایالات متحده از یگان‌های مدافع خلق (کُرد) در جنگ علیه داعش حمایت می‌کند.

ترکیه یگان‌های مدافع خلق (کُرد) را گروهی تروریستی و مرتبط با حزب کارگران کُردستان می‌داند و از چند هفته پیش تهدید به حمله به مواضع این گروه در شرق فرات می‌کند.

////////////////////

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید