نامه های قدردانی از موضع گیری سفیر سابق نروژ در تهران در مورد فرقه مجاهدین

0
279

نامه های قدردانی  از موضع گیری سفیر سابق نروژ در تهران در مورد فرقه مجاهدین

آقایان  حسین نژاد، فتاحیان ، صادقی جبلی ، علیرضا نصراللهی

پیوند رهایی و یاران ایران، هفتم ژانویه ۲۰۱۹:… به درستی در این مقاله تاکید کرده اید که “ایرانی ها یک کودتای جدید ایالات متحده و استقرار مجاهدین خلق را به عنوان گزینه ای بدتر از رژیم امروز می بینند”. من به شدت بر این باورم که شما روی نکته حساس و دقیقی انگشت گذاشته اید و با توجه به فعالیت های تروریستی چهل سال گذشتۀ رجوی در ایران، عراق و اروپا،  همچنین به عنوان یک عضوسابق این فرقه … 

Roald-Sturla-Næss-Against-Mojahedin-Khalq-Maryam-Rajavi-terrorism

letters supporting Roald Sturla Næss assesment of MEK in Norwegian media

تشکر آقایان رضا صادقی جبلی و علیرضا نصراللهی از موضع گیری سفیر سابق نروژ در تهران

۱- نامۀ آقای رضا صادقی جبلی از اعضای سابق سازمان مجاهدین به سفیر سابق نروژ در ایران

رضا صادقی جلبی، پیوند رهایی، هفتم ژانویه ۲۰۱۹
لینک به منبع

جناب آقای ” رولد نس” سفیر سابق نروژ در ایران؛

اینجانب رضا جبلی از اعضای سابق سازمان مجاهدین (فرقۀ رجوی) و فعال حقوق بشر درکشور بلژیک هستم.

در تظاهرات خرداد سال ۱۳۶۰ در تهران توسط نیروهای امنیتی رژیم مورد اصابت گلوله قرارگرفتم و چد ماه بعد دستگیر وبه مدت پنج .سال در زندان بودم که حدود دو سال آن را در سلول انفرادی گذراندم

سالها در کشورهای کانادا و آمریکا در سیستم مالی و نیرویی سازمان مجاهدین فعالیت کردم و همچنین سالها در کمپ اشرف در عراق بسر بردم

از آنجاییکه مشترک روزنامۀ «تجارت روز» هستم و مقاله های شما را در رابطه با ایران دنبال میکنم اخیرا یکی از این مقاله های شما در رابطه با سازمان مجاهدین (فرقۀ رجوی)توجهم را بطور ویژه جلب کرد.

شما به درستی در این مقاله تاکید کرده اید که “ایرانی ها یک کودتای جدید ایالات متحده و استقرار مجاهدین خلق را به عنوان گزینه ای بدتر از رژیم امروز می بینند”. من به شدت بر این باورم که شما روی نکته حساس و دقیقی انگشت گذاشته اید و با توجه به فعالیت های تروریستی چهل سال گذشتۀ رجوی در ایران، عراق و اروپا،  همچنین به عنوان یک عضوسابق این فرقه بایستی هشدار و تاکید کنم که حضور این گروه تروریستی، فرقه ای، غیر دموکراتیک و کاملا نامشروع در نروژ نه تنها تهدیدی برای کشور شما بلکه یک تهدید بزرگ برای کل اتحادیه اروپا می باشد.

آقای سفیر عزیز

همانطوریکه جنابعالی تاکید کردید حمایت و جنگیدن فرقه رجوی در کنار صدام حسین در جنگ هشت ساله و همچنین اکنون دریافت کمک های مالی از عربستان سعودی و همکاری نزدیک و تنگاتنگ با دشمنان ایران موجب عدم مشروعیت این فرقه نزد ایرانیان شده است. در ادامه و تایید صحبتهای شما بایستی اضافه کنم که مردم ایران در داخل و خارج کشور این فرقه را بعنوان خائن به کشور دانسته و از آن نفرت دارند.

سازمان مجاهدین (فرقۀ رجوی) یک گروه ضد امپریالیست و ضد سرمایه داری است که در زمان رژیم پهلوی مراکز امریکایی ها از قبیل هتل و خطوط هواپیمایی و شرکت های نفتی  را مورد حمله و بمبگذاری قرار داده و شش نفر از پرسنل امریکایی را در تهران ترور کرده است.

سه عملیات ادارۀ تحقیات فدرال آمریکا اف بی ای تحت عنوان های “پول شرقی” “رویکرد شرقی” و شکار شیر” و دستگیری و تحت تعقیب بودن بسیاری از اعضای این فرقه و نیز گذشتۀ تروریستی آن موجب نشده اند که اشخاصی مانند جان بولتن با دریافت پول از رجوی حمایت نکنند.

جنابعالی به درستی در مقاله تان نوشتید که «خواب و آرزوی جان بولتن برای تغییر دادن رژیم برای بقیه مردم منطقه و بخصوص ایرانیان یک کابوس خواهد بود و حمایت از این فرقه که بشدت مورد تنفر مردم حتی در بین مخالفین حکومت فعلی می باشند می تواند در جهت عکس خواسته خود آقای بولتن عمل کند و رهبری رژیم با استفاده از همین حمایت های دشمنان ایران، مردم خود را پشت پرچم  و در نتیجه حمایت از خود جمع کند».

من به عنوان یک ایرانی و یک عضو سابق سازمان مجاهدین (فرقۀ رجوی) و از طرف بسیاری از اعضای سابق این فرقه می خواهم از شجاعت و موضع شما در برابر یکی از بدترین گروه های تروریستی  زمان حال سپاسگزاری و قدردانی کنم.

با تشکر

رضا جبلی

بلژیک

۲- علیرضا نصراللهی، یاران ایران، هفتم ژانویه ۲۰۱۹:
لینک به منبع

نامه تشکر و قدردانی علیرضا نصرالّهی از سفیر سابق نروژ

انجمن یاران ایران چهارم ژانویه ۲۰۱۹

نوشته علیرضا نصراللهی،عضو جداشده از فرقه رجوی(سازمان مجاهدین)

آقای ” رولد نس”قبل از صحبتی سال میلادی ۲۰۱۹ را خدمت شما و همه اعضای فامیل شما تهنیت و تبریک عرض می کنم

اینجانب علیرضا نصرالّهی عضو سابق فرقه رجوی (سازمان مجاهدین )به این وسیله مراتب سپاس خود را ازتلاش و زحمات ارزشمند و صادقانه جنابعالی درزمینه واقعیتهای این سازمان تروریستی تقدیم می‌دارم.تلاش وهمت والای شما آقای ” رولد نس” باعث پیشرفت و دلگرمی ما میگرد.از درگاه ایزد منان دوام عزت وسلامت،تداوم حضور و تاثیر شما بزرگوار را در افشا این فرقه ضد انسانی مسئلت دارم.امید آنکه بیش از پیش موفق و مؤید باشید.

آقای ” رولد نس”فرقه رجوی (سازمان مجاهدین )بعد سال ۱۳۶۰ به بعد به طور مشحص شروع فاز نظامی،انسانهایی که به دلیل اعتقاد به دولت نو ظهور جمهوری اسلامی و مسایل مذهبی را ترور میکرد،فقط به آن دلیل که خدمتتان عرض کردم.

این سازمان از ریشه خشونت در آن موج میزند،و هیچگاه نمیتواند از این اصول (کشتار و خشونت )دست بردارد و اگه این اتفاق روزی در ، درون این فرقه به سر انجام برسد آن روز میتوان فاتحه ی این فرقه را برای همیشه از صفحه ی تاریخ خواند.

آقای ” رولد نس”من خیلی متاسفم که این فرقه هیچگاه نتوانسته با منتقدین،خودش رابطه خوبی داشته باشد و هرکسی از هر ملیتی به این فرقه تروریستی انتقاد داشته باشد اولین مارکی که بهش میزنند می گویند این فرد اطلاعاتی دولت جمهوری اسلامی است و سریع ببین منتقدین خودشان با رژیم ایران مرزبندی می کنند،در صورتی که اصلا هیچ رابطه ای ببین کسانی که به این فرقه انتقاد دارند و دولت ایران وجود ندارد،ولی متاسفانه به دلیل اینکه این فرقه نمیتواند جواب خیلی از سوالاهای منتقدین خودشان را به واقعیت بدهند مجبور هستند به حاشیه بپردازند.

آقای ” رولد نس” من ضمن تشکر و حمایت از شما به علت این واقع بینی و افشای حقیقتی که خودتان در داخل ایران آن را مشاهده و لمس کرده اید و تشکر از مسئولین روزنامه که این مقالۀ واقع بینانه را منتشر کرده اند،حمایت همه جانبه خودم را نسبت به این کار انسان دوستانه شما،که در این زمانه کمتر کسی پیدا خواهد شد که از روی انسانیت،و حقوق بشر و با اطلاعات کافی و واقعیتهای درون یک فرقه و مذهبی چنین کار بشر دوستانه ای انجام دهد،آقای ” رولد نس”شما جزوه کسانی هستید که با جامعه ی ایران از نزدیک برخورد داشته اید و من اطمینان دارم با تجربه ای که شما از واقعیتهای مردم ایران کسب کرده اید با دنیایی تجربه توانسته اید که به این خوبی ریشه ی تروریستی این فرقه را افشا کنید.

همانطور که خودتان شاهد بودید و هستید از گوشه و کنارهایی از هواداران این فرقه تروریستی برای شما نامه هایی ارسال شده و خواهد شد و این همان حقیقتی هست که خدمتتان عرض کردم،چون شما جزوه کسانی نبودید که بیایید و به خاطر چند صد دلارشرف و آبروی خودتان را به معرض فروش بگذارید حالا همه جور مارک و بد نامی به شما خواهند زد،من و مردم ایران از شما از همین جا معذرت میخواهم ، به دلیل اینکه تعدادی وطنفروش و از خدا بیخبر از روی کینه به شما بی احترامی کرده و می کنند.

آقای ” رولد نس”این سازمان هیچ جایگاه مردمی و رسمی نه در ایران بلکه در هیچ کجای این کره خاکی ندارد،و دولتهای اروپایی و حتی آمریکایی و الان هم مدتهاست که اسراییل و عربستان هم به لیست این اضافه شدند،به خوبی میدانند که این فرقه پوچ است و برای آنها حکم اسب بازنده را دارد،ولی از روی ناچار بودن مجبور هستند سرمایه ملی خودشان را که حق مردمانشان مباشد را خرج این فرقه تروریستی کنند بلکه شاید یک در هزار توانستند با این فرقه فشاری به دولت ایران وارد کنند.

آقای ” رولد نس”من علیرضا نصراللهی به عنوان فردی جداشده از این فرقه خیلی خوشحال می شویم که با درخواست انجمن یاران ایران موافقت کنید و قدم بر چشم ما اعضای جدا شده بگذارید و چند ساعاتی را مهمان ما در پاریس باشید،تا ما بتوانیم از نزدیک ضمن قدردانی از شما از واقعیتهای درونی که با پوست و استخوان لمس کرده ایم را خدمت شما عرض کنیم.

با کمال تشکر از شما

علرضا نصراللهی ۰۴/۰۱/۲۰۱۹

فرانسه،پاریس

/////////////////////////////

موضع گیری نروژ و فرانسه علیه مجاهدین خلق فرقه رجوی تروریسم یک “فرقه سیاسی” مخالف رژیم ایران، که یک کشور در داخل کشور آلبانی خلق کرده است

۱- تشکر و قدردانی حسین نژاد از مقالۀ سفیر سابق نروژ در ایران در روزنامۀ نروژی داگنس نرینگسلیو

قربانعلی حسین نژاد، پیوند رهایی، سوم ژانویه ۲۰۱۹
لینک به منبع

آقای ” رولد نس” سفیر نروژ در ایران بین سالهای ۲۰۰۷ و ۲۰۱۱

با درود و تبریک سال نو ۲۰۱۹ بر شما و مردم نروژ

اینجانب علی حسین نژاد عضو سابق و قدیمی سازمان مجاهدین خلق که به مدت سی سال در بخشهای سیاسی و روابط خارجی این سازمان کار کرده ام مقالۀ مورخه ۲۷ نوامبر ۲۰۱۸ شما در روزنامه کثیرالانتشار نروژی داگنس نرینگسلیو را خواندم که در آن به درستی تأکید کرده اید که سازمان مجاهدین هیچگونه پایگاهی در میان مردم ایران ندارد و شنیدم که شما و روزنامۀ مذکور از طرف آن سازمان به این علت مورد حمله و هجوم تبلیغاتی قرار گرفته است.

من ضمن تشکر و حمایت از شما به علت این واقع بینی و افشای حقیقتی که خودتان در داخل ایران آن را مشاهده و لمس کرده اید و تشکر از مسئولین روزنامه که این مقالۀ واقع بینانه را منتشر کرده اند؛ واقعیتهای زیر را که خودم سالیان دراز در داخل و بیرون تشکیلات این سازمان شاهد آنها بوده ام به اطلاع شما و روزنامۀ مذکور می رسانم:

اینجانب بعد از آنکه دیدم سازمان مجاهدین خلق دیگر یک سازمان سیاسی نیست بلکه به یک فرقۀ مذهبی خاصی تبدیل شده که هیچگونه پایگاه مردمی نه داخل ایران و نه در خارج آن حتی در میان گروههای اپوزیسیون ایرانی ندارد و بلکه عموم ایرانیان از این فرقه متنفرند. اکنون این فرقه هیچ کاری جز تشویق به حمله به ایران و راه انداختن یک جنگ ویرانگر دیگری در منطقه ندارد جنگی بسا بدتر و ویرانگرتر از جنگ پیشین در عراق. و در همین راستا این فرقه در ماههای اخیر با همکاری اسرائیل دست به ساختن سناریوهای تروریستی علیه خود و نسبت دادن آن به رژیم ایران می زند تا زمینه را برای این جنگ و نیز مطرح کردن خودش آماده کند.

رهبری سازمان مذکور با تبدیل شدن آن به یک فرقه که سالها توسط اروپا و آمریکا به عنوان یک فرقۀ تروریستی شناخته شده ملیونها دلار از هدایای نفتی عراق را که دولت صدام حسین به آنها می داد و اینجانب به عنوان مترجم عربی رهبری این سازمان در عراق شاهد آن بودم و اکنون نیز سودهای حاصله از سرمایه گذاریهای کلان آن پولها و کمکهای پولی برخی کشورهای عرب منطقه را بین لابی های خود در غرب برای حمایت و دفاع از اهداف جنگ طلبانۀ اش توزیع می کند هدفی که به هیچوجه مورد حمایت مردم ایران نبوده ونیست. آنها یک فرقۀ خاصی با عقاید و افکار بدعت گذارانه و التقاطی و آمیخته ای از افکار مذهبی اسلامی شیعی و افکار غربی و کمونیستی بویژه استالینیسم می باشند که بکلی پایگاهشان را در میان مردم ایران از دست داده اند.

رهبری سازمان مجاهدین خلق از سال ۱۹۸۹ به همۀ ما دستور داد که همسران خودمان را طلاق دهیم و هر گونه ازدواج و حتی فکر کردن به آن را برای اعضای سازمان با انواع روشهای سرکوبگرانه ممنوع کرده است.

دراین فرقه فکر و اندیشه و روح و جسم نیرو ها در انحصار رهبر قرار گرفته و هر گونه اختیاری از افراد سلب شده است و حتی فکر کردن افراد هم با مغزشویی مستمر و روزانه تحت سیطره و کنترل تشکیلات فرقه قرار می گیرد و فکر کردن جز به رهبر فرقه ممنوع می باشد و انتقاد و اشکال گرفتن از رهبری به عنوان یک جرم شدیدا سرکوب می شود.

تا کنون بیش از هزار تن از اعضا و کادرها و مسئولین سازمان مجاهدین از آن جدا شده اند که بسیاری هم از میان زنان می باشند که برخی نیز اعضای شورای رهبری سازمان بودند که پرده از بسیاری رسوایی های جنسی رهبر سازمان مسعود رجوی همسر مریم رجوی برداشتند. همچنین جدا شدگان سازمان موارد زیادی از زندان و شکنجه و قتل مخالفان رهبری سازمان در قرارگاههای این سازمان در عراق را افشا کرده اند.

همۀ افراد این سازمان از هر گونه تماس و ارتباط با افراد خانواده هایشان محروم و ممنوع هستند و استفاده از هر گونه وسیلۀ ارتباطی اعم از رادیو و کانالهای تلویزیونی و انترنت و موبایل تماما برای اعضای سازمان ممنوع می باشد و تنها در اختیار رهبری و مسئولانی است که مأموریتهای ارتباطی خاص سازمان را دارند.

علاوه بر آن هر یک از ما جداشدگان در داخل تشکیلات این سازمان شاهد موارد زیادی زندان و شکنجه و حتی قتل و سربه نیست کردن اعضای مخالف سیاستهای رهبری آن در قرارگاههای این سازمان در عراق و موارد نقض روزانۀ حقوق بشر توسط رهبران آن بودیم که شرح این فجایع را به تفصیل و مستند و با ذکر اسامی قربانیان و نیز شکنجه گران این فرقه بارها نوشته و منتشر کرده ایم و در اختیار سازمانهای حقوق بشری بین المللی قرار داده ایم.

در زیر موضع رسمی دولت فرانسه در قبال سازمان مجاهدین خلق ایران را که توسط سخنگوی وزارت خارجۀ فرانسه آقای رومن نادال دو سال پیش اعلام شده و بارها بر آن تأکید شده است یادآور می شویم:

 «موضع فرانسه نسبت به سازمان مجاهدین خلق ایران بسیار روشن است. این سازمان به کارهای خشونت آمیز شناخته شده است و در فرانسه سازمان مجاهدین خلق ایران به عنوان سازمانی هیچگونه مشروعیت قانونی ندارد. این سازمان به دلیل ساختار خشونت آمیز خود و نبود مناسبات دموکراتیک در درون آن دارای ویژگیها و عملکردهای فرقه ای می باشد».

من و بسیاری از اعضای جدا شده از این فرقه که هریک به نوعی توانستیم از زندان تشکیلات فرقه ای و سرکوبگر آن نجات پیدا کنیم توسط رهبر این سازمان یعنی مسعود رجوی رسما تهدید به قتل در خیابانهای اروپا شده ایم. او به تمامی افراد خود اعلام نمود به هر صورتی که می توانند و در هر کشوری باشند اعضای جدا شده از این فرقه را که دست به افشای حقایقی می زنند که داخل تشکیلات آن دیده اند به قتل برسانند. پیام او در این مورد در تلویزیون و سایتهای رسمی سازمان مجاهدین (فرقۀ رجوی) پخش و منتشر شده و هنوز در این سایتها موجود می باشد.

موفقیت شما را در خدمت به حقوق بشر و اخلاق و انسانیت و حفظ حرمت و شرافت قلم و روزنامه نگاری آرزومندم.

۲- نامه قدردانی غفور فتاحیان عضو قدیمی جداشده از فرقۀ رجوی از آقای رولد نس سفیر سابق نروژ در ایران به خاطر مقاله بسیار ارزشمندشان در روزنامه داگنس نرینگسلیو

غفورفتاحیان، پیوند رهایی، سوم ژانویه ۲۰۱۸
لینک به منبع

جناب آقای سفیر رولد نس با عرض سلام و احترام و با تبریک سال نو ۲۰۱۹ بر شما و مردم نروژ؛

قبل از هر نکته ای تشکر و قدردانی خودم را از شما به خاطر افشای ماهیت پلید سازمان مجاهدین یا همان فرقه رجوی ابراز می کنم.

آقای سفیر

اینجانب غفور فتاحیان به مدت بیش از بیست سال در قرارگاههای این  سازمان در عراق بطور حرفه ای بودم و در واقع می توانم بگویم که درآنجا همانند یک اسیرزندانی بودم که در آخر هم با هزاران بار تلاش و به جان خریدن مرگ و با کمک نیروهای  آمریکایی مستقر در پادگان اشرف در عراق توانستم فرار کنم و هم اکنون خوشبختانه در کشور فرانسه ساکن می باشم.

آقای سفیر رولد نس

سازمان مجاهدین همان فرقۀ تروریستی و ضد بشری است که توسط مریم قجر و مسعود رجوی با شعار دروغین دموکراسی رهبری می شود که به یقین می توانم بگویم جنایت ضد بشری این سازمان بر علیه اعضای خود و میهن خود را تاریخ ایران به خود ندیده است.

آقای سفیر

آیا می دانید ما تمام اعضای سازمان در داخل کمپ اشرف سابق هیچگونه دسترسی به رادیو و تلفن و انترنت و تلویزیون و حتی کتاب را نداشتیم و در کمپ اشرف سابق در عراق بیش از ۹۹ در صد از ما اعضای سازمان مجاهدین (فرقۀ رجوی) شناختی از موبایل نداشتیم و نمی دانستیم که این وسیله چه کار می کند؟. همین اکنون هم در مقر دیگری که این سازمان در آلبانی به راه انداخته است استفاده از موبایل برای افراد ممنوع است و به صراحت به تمام نفرات گفته می شود که موبایل یعنی وزارت اطلاعات رژیم ایران!!

آقای سفیر

ما در کمپ اشرف بطور متوسط روزانه ۱۸ساعت کار طاقت فرسا می کردیم که اکثر نفرات به علت کم خوابی و مواد غذایی به بیماریهای صعب العلاج مبتلا شدند و در طی روز تمام نفرات با کوچکترین خللی که در کار پیش می آمد شروع به چرت زدن می کردند و حتی این چرت زدن هم باید دور از چشم مسئولین سازمان می بود وگرنه مورد حسابرسی شدید و انواع ناسزاها قرار می گرفت.

در مناسبات درونی سازمان مجاهدین (فرقۀ رجوی) دوست داشتن و فکر کردن به خانه و خانواده و ابراز عواطف خانوادگی و هر گونه ارتباط با افراد خانواده حتی در داخل تشکیلات ممنوع بوده و می باشد و هر فرد باید جزئیات تمام آنچه که در این رابطه به ذهنش آورده بویژه یاد همسر سابق و یا کوچکترین احساس جنسی در ذهن خودش را در نشستی به نام «غسل هفتگی» بخواند و همۀ افراد هم باید در این نشستها شرکت کنند تا با رکیک ترین فحش ها روبرو شود.

آقای سفیر

در پادگان اشرف یک زندان مخوف بود که بعد از ورود نیروهای آمریکایی به کمپ اشرف آن را شبانه با لودر صاف کردند بطوریکه هیچ اثری از آن نماند… در این زندان و محل دیگری در کمپ اشرف به نام محور ۲ سابق در سالهای ۱۹۹۴ و ۱۹۹۵ مسئولین سازمان به دستور مسعود و مریم رجوی بیش از هزار نفر از اعضای ناراضی را که به رجوی و خط مشی او انتقاد داشتند دستگیر و زندانی کردند که من بیشتر زندانیان و زندانبان آنها را می شناسم و شاهد این دستگیریها بودم.

در این زندان دهها نفر سربه نیست و کشته شده اند و یا در اثر شکنجه های وحشیانه و فشارهای جسمی و روحی خودکشی کرده اند که اثری از آنها نیست و از جملۀ آنان جلیل بزرگمهر و حمزه رحیمی و قربانعلی ترابی و و شمس الله گل محمدی و دهها نفر دیگر می باشند.

آقای علی امامی را که بیش از شصت سال سن داشت بقدری شکنجه کردند که توانایی حرف زدن نداشت.

شمس الله گل محمدی را که در اثر شکنجه و زندان از ناحیۀ کمر آسیب دیده بود و توانایی راه رفتن نداشت و با عصا راه می رفت به وسیلۀ سیم برق کشتند و سپس اعلام کردند که وی خودکشی کرده است.

علی رضا طاهرلو به علت شرایط سخت زندان و شدت شکنجه ها  توسط عوامل رجوی در پادگان اشرف، چندین بار در زندان اقدام به خودکشی کرده بود ولی هر بار توسط دوستانش در زندان از مرگ نجات یافته بود و سرانجام در سال ۲۰۱۳ در کمپ اشرف سابق به طرز مشکوکی کشته شد.

دهها و صدها مورد دیگر را با اسامی و مشخصات می دانم ولی اینجا گنجایش شرح آنها نیست و من برای اثبات تمام گفته هایم حاضرم در هر دادگاهی شرکت کنم و شهادت بدهم و هر انچه را که در طی این بیست سال بر سر خودم و سایر دوستانم آوردند بیان کنم و تک به تک گفته ها و نوشته های خود و دوستانم در این سالها را اثبات کنم.

با تشکر

غفور فتاحیان – پاریس – فرانسه

دوم ژانویه ۲۰۱۹

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید