ترامپ : هیچگاه عامل روسیه نبودم

0
400

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا گفت که او هیچگاه برای روسیه کار نکرده است. گزارش شده بود که بعد از اخراج رئیس پلیس فدرال آمریکا، این نهاد تحقیقاتی را آغاز کرده بود که هدف آن مشخص شدن این موضوع بود که آیا آقای ترامپ عامل روسیه است. او به خبرنگارانی که در کاخ سفید بودند گفت: «من هیچ‌گاه برای روسیه کار نمی‌کردم.» آقای ترامپ همچنین گزارش دیگری را تکذیب کرده که می‌گوید بعد از دیدار خصوصی با رئیس جمهوری روسیه، آقای ترامپ یادداشت‌های مترجمش را از او گرفته است. تحقیقات اف‌بی‌آی درباره چه بوده؟ روزنامه نیویورک تایمز گزارش کرده که وقتی در ماه مه سال ۲۰۱۷ آقای ترامپ رئیس وقت اف‌بی‌آی را اخراج کرده بود، پلیس فدرال آمریکا مشکوک شده بود که آقای ترامپ ارتباطاتی با روسیه دارد. تحقیقات از آنجا شروع می‌شود اما بعدا که هیئت تحقیق ویژه درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به ریاست رابرت مولر شروع می‌شود این تحقیق به هیئت ویژه سپرده می‌شود.

ترامپ تکذیب کرد: هیچگاه عامل روسیه نبودم

بی بی سی ـ 14.01.2018

رهبران دو کشور در هلسینکی با هم دیداری خصوصی داشتندحق نشر عکسGETTY IMAGES
Image captionرهبران دو کشور در هلسینکی با هم دیداری خصوصی داشتند

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا گفت که او هیچگاه برای روسیه کار نکرده است. گزارش شده بود که بعد از اخراج رئیس پلیس فدرال آمریکا، این نهاد تحقیقاتی را آغاز کرده بود که هدف آن مشخص شدن این موضوع بود که آیا آقای ترامپ عامل روسیه است.

او به خبرنگارانی که در کاخ سفید بودند گفت: «من هیچ‌گاه برای روسیه کار نمی‌کردم.»

آقای ترامپ همچنین گزارش دیگری را تکذیب کرده که می‌گوید بعد از دیدار خصوصی با رئیس جمهوری روسیه، آقای ترامپ یادداشت‌های مترجمش را از او گرفته است.

ترامپ مخفی کردن گفتگوهای خود با پوتین را رد کرده است

تحقیقات اف‌بی‌آی درباره چه بوده؟

روزنامه نیویورک تایمز گزارش کرده که وقتی در ماه مه سال ۲۰۱۷ آقای ترامپ رئیس وقت اف‌بی‌آی را اخراج کرده بود، پلیس فدرال آمریکا مشکوک شده بود که آقای ترامپ ارتباطاتی با روسیه دارد.

تحقیقات از آنجا شروع می‌شود اما بعدا که هیئت تحقیق ویژه درباره دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به ریاست رابرت مولر شروع می‌شود این تحقیق به هیئت ویژه سپرده می‌شود.

یکی از خبرنگاران در روز دوشنبه از رئیس جمهوری آمریکا این سوال را پرسید که آیا او برای روسیه کار می‌کند و آقای ترامپ سرضرب این اتهام را رد کرد و گفت حتی پرسیدن چنین سوالی «مایه ننگ» است. او گفت که چنین اتهامی «دروغ محض» است.

همین سوال را شنبه شب، یکی از مجری‌های شبکه دست راستی فاکس از آقای ترامپ پرسیده بود و او به جای تایید یا تکذیب صرفا از اینکه مخاطب چنین سوالی است گله کرده بود.

آقای ترامپ از روز شنبه به این سو در حساب توییتری خود و در روز دوشنبه در جمع خبرنگاران از تصمیم خود مبنی بر اخراج جیمز کومی، رئیس پیشین اف‌بی‌آی حمایت کرده و هیئت تحقیق را گروهی «پلیس فاسد» خوانده است.

درباره دیدار با پوتین چه می‌دانیم؟

روزنامه واشنگتن پست در گزارشی نوشته که بعد از دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، آقای ترامپ دست‌نوشته‌های مترجمش را از او گرفته و به او فرمان داده درباره صحبت‌هایی که بین دو رهبر رد و بدل شده چیزی درز ندهد.

دیدار مورد نظر در هلسینکی، پایتخت فنلاند انجام شده، دو ماه بعد از اخراج جیمز کومی. آن دیدار حدود یک ساعت به طول انجامید و به جز دو رئیس جمهوری و مترجمانشان هیچ فرد دیگری در آنجا حضور نداشت.

در روز دوشنبه آقای ترامپ گزارش واشنگتن پست را کذب خواند.

به گفته او آن دیدار، بسیار موفق و خوب بوده است.

آقای ترامپ گفت که با رئیس جمهوری روسیه درباره خط لوله نفت بین روسیه و آلمان و همین‌طور مسائل مربوط به اسرائیل صحبت کرده است. او اضافه کرده که دیدارهایی از این دست همیشه برگزار می‌شود و «هیچ چیز مهمی نیست.»

شبکه ای‌بی‌سی آمریکا گزارش کرده که دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان می‌خواهند مترجم‌های آقای ترامپ در دیدارهایش با رئیس جمهوری روسیه را اظهار کنند تا به صورت رسمی در کنگره به سوال‌های نمایندگان پاسخ دهند.

همچنین در روز دوشنبه، هیلاری کلینتون که رقابت بر سر پست ریاست جمهوری را به دونالد ترامپ واگذار کرد، تکه فیلمی از یکی از مناظره‌هایشان را در توییتر منتشر کرد که در آن به آقای ترامپ می‌گوید: «تو عروسک پوتینی»

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید