میرباقر صداقی: رو سیاهی ذغال در کنفرانس ورشو برای فرقه رجوی ماند

0
745

رو سیاهی ذغال در کنفرانس  ورشو برای فرقه رجوی ماند 

میر باقر صداقی، سایت وطنم، سوئیس، هفدهم فوریه ۲۰۱۹:… در این میان فرقه رجوی پاچه ور مالیده تعدادی از افراد سالمند را با هزینه های بالا دوان  دوان به ورشور فرستاد  تا شاید  به زعم خود از این کیسه برای خود نمدی ببافد و رئیس جمهور مادام العمر خود را به عنوان اپوزسیون جا بزند.  اما اختلاف نظر کشورها  با آمریکا سر مسئله امنیت خاورمیانه باعث شده تعداد کشورهای شرکت کننده در این نشست ضد ایرانی تنها به۶۰ کشور برسد. 

Rajavi-Kodam Ruspi siyasi rajavi ra demokrat moarefi mikonad

لینک به منبع

رو سیاهی ذغال در ورشو برای فرقه رجوی ماند

انجمن وطنم  میر باقر صداقی سوئیس هفدهم فوریه ۲۰۱۹

نشست ورشو عملا با تحریم کشورهای جهان روبرو شد تنها ۶۰ کشور در این نشست حضور داشتند و هر کدام از کشورها شرکت کننده در این نشست ضد ایرانی تنها به دنبال منافع خود بودند مخصوصا عدم حضور کشورهای اتحادیه اروپا در سطح وزیران خارجه و فرستادن کارمندان رده پائین به این نشست این نشست ضد ایرانی را  به زباله دان تاریخ فرستاد .  در این میان فرقه رجوی پاچه ور مالیده تعدادی از افراد سالمند را با هزینه های بالا دوان  دوان به ورشور فرستاد  تا شاید  به زعم خود از این کیسه برای خود نمدی ببافد و رئیس جمهور مادام العمر خود را به عنوان اپوزسیون جا بزند.  اما اختلاف نظر کشورها  با آمریکا سر مسئله امنیت خاورمیانه باعث شده تعداد کشورهای شرکت کننده در این نشست ضد ایرانی تنها به۶۰ کشور برسد . تنها قمپز در رفته   از این نشست مربوط به ویدیوی منتشر شده از یک بخش غیرعلنی نشست ورشو حاکی است که نمایندگان سه کشور عربستان، امارات و بحرین، در حضور بینامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل از این کشور دفاع کرده‌اند و در مقابل ایران را بزرگترین تهدید منطقه خوانده‌اند.

اگرچه قرار بود موضوع اصلی کنفرانس صلح و امنیت خاورمیانه ‘ایران’ باشد، اما اختلافات عمیق میان برخی کشورهای اروپایی و دولت آمریکا بر موضوع اصلی تحریم های اقتصادی علیه ایران موجب شد تا کشورهایی چون آلمان و فرانسه در سطح بسیار نازلی در این کنفرانس شرکت کنند.

وزیر خارجه انگلیس نیز اعلام کرد که فقط برای یک مدت بسیار کوتاه و محدود در این کنفرانس شرکت می کند و ترکیه هم  به عنوان یکی از مهم ترین اعضای سازمان آتلانتیک شمالی (ناتو) ، نه تنها نماینده ای به این کنفرانس اعزام نکرد، بلکه اعلام کرد تنها از طریق سفارتش در ورشو رویدادهای این کنفرانس را پیگیری می کند.

در این میان عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین، کویت، عمان و رژیم صهیونیستی در بالاترین سطح از مقامات کشوری از جمله در سطح نخست وزیر و وزیر خارجه در این کنفرانس شرکت کردند

همه این گروه ها منافع خودشان را در این کنفرانس پیگیری میکردند و مشارکتشان در این کنفرانس به منزله آن نبود  که حاضرند یک ساختار مشترک و فعالی را علیه ایران پی ریزی کنند .

اندیشکده آمریکایی استراتفور به دنبال پایان نشست دو روزه ورشو در گزارشی تاکید کرد که واشنگتن یک بار دیگر در رسید به اهداف ضد ایرانی خود ناکام ماند .  و نشست ورشو هیچ پیشرفتی برای آمریکا درباره ایران نداشت .

استراتفور نوشت: «نشست دو روزه به رهبری آمریکا در ورشو درباره امنیت خاورمیانه ۱۴ فوریه پایان یافت. در این گردهمایی مقام‌های ۶۰ کشور فرصتی برای صحبت درباره استراتژی‌های تقویت امنیت خاورمیانه داشتند  وهمچنین فرصتی برای رایزنی‌هایی درباره وعده آمریکا برای رونمایی از طرح صلح اسرائیل-فلسطین بعد از انتخابات نهم آوریل اسرائیل ایجاد کرده بود اما فقط یک سوم از کشورهای شرکت‌کننده، وزرای خارجه خودشان را به نشست فرستادند».

اندیشکده آمریکایی درباره دلیل حضور نیافتن وزرای خارجه اکثر کشورهای جهان در نشست ورشو نوشت: این ناشی از  واقعیتی بود که آمریکا این نشست را تبدیل به یک اجلاس ضد ایرانی کرده بود.

طبق گزارش این اندیشکده آمریکایی، نشست ورشو به جای برجسته کردن همگرایی و اتفاق نظر در مسائل مربوط به امنیت خاورمیانه، تاکیدی بر واگرایی و اختلاف نظر بود. از همه قابل ملاحظه‌تر اینکه، استدلال‌های آمریکا درباره لزوم اتخاذ مواضع سرسختانه علیه ایران در همراه کردن بسیاری از مقام‌های اروپایی با این مواضع بار دیگر شکست خورده است.

اندکی پس از دیدار نخست وزیر اسرائیل و وزیر خارجه آمریکا در حاشیه نشست امنیتی ورشو، مایک پنس معاون اول رئیس جمهوری آمریکا در سخنانی از کشورهای اروپایی خواست که از توافق هسته‌ای با ایران(برجام) خارج شوند. او همچنین ایجاد کانال مالی اروپا با ایران را اقدامی برای نقض تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی دانست. یک روز پس از آن که مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا، خواهان خروج اروپا از توافق هسته‌ای با ایران شد، فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، بر پایبندی این اتحادیه به برجام تاکید کرد. خانم موگرینی در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت حفظ توافق هسته‌ای با ایران “مساله‌ای امنیتی است”.

هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان هم در همین کنفرانس تعهد قدرت‌های اروپایی به توافق هسته‌‌ای را تکرار کرد و گفت: “ما ایرانی بدون سلاح هسته‌ای می‌خواهیم چرا که فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده آن را در منطقه می‌بینیم.” او افزود بدون برجام “منطقه امن‌تر نخواهد بود و اتفاقا به رویارویی آشکار نزدیکتر خواهد شد.”

رهبران اروپایی پیش از این هم بارها گفته‌اند که توافق هسته‌ای را برای دور نگه داشتن ایران از سلاح هسته‌ای مفید می‌دانند و برای ترغیب ایران به ماندن در توافق، به رغم خروج آمریکا از آن، ساز و کار مالی جدیدی ایجاد کرده‌اند که امکان مبادلات مالی با ایران را فراهم کنند.

میر باقر صداقی

————————

محمد حسین سبحانی:نگاه مجاهدین خلق به کنفرانس ضد ایرانی ورشو، سراب یا واقعیت؟

محمد حسین سبحانی:نگاه مجاهدین خلق به کنفرانس ضد ایرانی ورشو، سراب یا واقعیت؟

 بعضی از کارشناسان ملاقات پمپئو با مسیح علی نژاد را پاسخی روشن و صریح از جانب دولت ترامپ به فرقه مجاهدین خلق و مریم رجوی دانسته اند. به جز واقعه ذکر شده ، افتضاح اول مریم رجوی تظاهرات جمعه گذشته، 19 بهمن 1397 ،  افراد اجاره ای این فرقه در پاریس بوده است که همه دیدند و حتی توانستند تعداد آدم های شرکت کننده در آن را بشمارند. خود مجاهدین با دروغ های نجومی مدعی هستند چند هزار نفر بوده اند ـ معلوم نیست پس آن صد هزار نفر!!؟ شرکت کننده اجاره ای ویلپنت در سال گذشته کجا بودند!؟ به نظر می رسد برپایی سفرهای توریستی در زمستان سخت است !! ـ ولی واقعیت های صحنه در میدان ” دانفر روشرو” نشان داده است که چند صد نفر بیشتر نبوده اند و هیچ انعکاس قابل توجهی را هم در رسانه های مهم نداشته است. البته بخشی از شعار اصلی سازمان مجاهدین هم  به شعار ” نه آخوند نه قزاق ” اختصاص داشته که بروشنی علیه رضا پهلوی بوده است. این خود مقوله مهمی هست ولی به بحث اصلی برگردیم. اما افتضاح دوم مریم رجوی و فرقه مجاهدین  امروز ، 12 فوریه 2019 برابر با 23 بهمن 1397 ، اعلام  شده است. فرقه مجاهدین قرار است  که فردا در مقابل محل برگزاری این کنفرانس در ورشو در لهستان تظاهرات خواهند کرد تا آمریکا آنها را به عنوان آلترناتیو جمهوری اسلامی برسمیت بشناسد که روشن است فرقه مجاهدین خلق در این سراب اسیر و دست و پا می زنند. نکته جالب در فیلم تبلیغاتی فرقه مجاهدین برای گردهمایی مقابل محل کنفرانس ورشو در لهستان آمده است که باید نیروهای نظامی و امنیتی جمهوری اسلامی از عراق ، سوریه ، افغانستان ، یمن اخراج شوند. معلوم نیست این تبلیغ سازمان مجاهدین در ستایش از قدرت جمهوری اسلامی است یا در تایید انزوای این حکومت؟ اما اگر بخواهیم نگاهی گذرا به اهداف برگزاری کنفرانس ضد ایرانی ورشو در لهستان داشته باشیم ، باید اشاره کرد که …

نگاه فرقه مجاهدین خلق به کنفرانس ضد ایرانی ورشو در لهستان ، سراب یا واقعیت؟

محمد حسین سبحانی ـ 12.02.2018

Sobhani-Seyyedi Kashani-Rajavi

قرار است فردا 24 بهمن 1397 برابر با  سیزده فوریه 2019  یک کنفرانس ضد ایرانی تحت مدیریت جنگ طلبان در ورشو لهستان برگزار گردد.  بررسی و دلایل برپایی این کنفرانس ضد ایرانی در  ” گفتگوی جواد فیروزمند با محمد حسین سبحانی،فرقه مجاهدین خلق و کنفرانس ضد ایرانی ورشو در لهستان “ بطور مشروح به آن پرداخته شده است که می توانید فیلم آن را مشاهده کنید.

اما همانطور که از فرقه مجاهدین خلق بر می آید، برای عقب نماندن از ماجرا از  چند هفته قبل وظیفه تبلیغاتی و جنگ رسانه ای این کنفرانس  را بر عهده خود گذاشته است و  در همین راستا به دروغ در زندان اشرف 3 در آلبانی تبلیغ می کند که  برگزاری این کنفرانس در کشور لهستان از سوی  آمریکا  به سرنگونی رژیم جمهوری اسلامی منجر خواهد شد تا به به اعضای اسیر در آلبانی انگیزه ادامه مسیر را بدهد . همچنین دروغ هایی  نیز به نقل از مریم رجوی دن کیشوت برای مهم و بزرگ جلوه دادن نقش فرقه مجاهدین در شکل دادن این کنفرانس ضد ایرانی در لهستان در درون تشکیلات در آلبانی پخش کرده اند، این در حالی است که هر هفته یکی از اعضای منتقد این فرقه از تشکیلات پوشالی مجاهدین جدا می شوند .

اما آن چنان پرونده فرقه مجاهدین، خونین، ننگین و آلوده است که حتی پمپئو هم با سفارش بولتون جنگ طلب جرئت نمی کند از این فرقه سخنی بگوید و در حالیکه مریم رجوی منتظر بوده  که آمریکا در آستانه برگزاری کنفرانس ضد ایرانی ورشو پاداش وی را بدهد، پمپئو به ملاقات مسیح علی نژاد رفته است و معلوم نیست تکلیف رئیس جمهور مقاومت یعنی مریم رجوی چه می شود؟ بعضی از کارشناسان ملاقات پمپئو با مسیح علی نژاد را پاسخی روشن و صریح از جانب دولت ترامپ به فرقه مجاهدین خلق و مریم رجوی دانسته اند.

به جز واقعه ذکر شده ، افتضاح اول مریم رجوی تظاهرات جمعه گذشته، 19 بهمن 1397 ،  با شرکت افراد اجاره ای این فرقه در پاریس بوده است که همه دیدند و حتی توانستند تعداد آدم های شرکت کننده در آن را بشمارند. خود مجاهدین با دروغ های نجومی مدعی هستند حداکثر چند هزار نفر بوده اند ـ معلوم نیست پس آن صد هزار نفر!!؟ شرکت کننده اجاره ای ویلپنت در سال گذشتهکجا بودند!؟ به نظر می رسد برپایی سفرهای توریستی در زمستان سخت است !! ـ ولی واقعیت های صحنه در میدان ” دانفر روشرو” نشان داده است که چند صد نفر بیشتر نبوده اند و هیچ انعکاس قابل توجهی را هم در رسانه های مهم نداشته است. البته بخشی از شعار اصلی سازمان مجاهدین هم  به شعار ” نه آخوند نه قزاق ” اختصاص داشته که بروشنی علیه رضا پهلوی بوده است. این خود مقوله مهمی هست که باید بیشتر به آن توجه کرد ولی فعلا به بحث اصلی برگردیم.

اما افتضاح دوم مریم رجوی و فرقه مجاهدین  امروز ، 12 فوریه 2019 برابر با 23 بهمن 1397 ، اعلام  شده است. فرقه مجاهدین قرار است  که فردا در مقابل محل برگزاری این کنفرانس در ورشو در لهستان تظاهرات خواهند کرد تا آمریکا آنها را به عنوان آلترناتیو جمهوری اسلامی برسمیت بشناسد که روشن است فرقه مجاهدین خلق در این سراب اسیر و دست و پا می زنند.

نکته جالب در فیلم تبلیغاتی فرقه مجاهدین برای گردهمایی مقابل محل کنفرانس ورشو در لهستان این است که گفته می شود باید نیروهای نظامی و امنیتی جمهوری اسلامی از عراق ، سوریه ، افغانستان ، یمن اخراج شوند. معلوم نیست این تبلیغ سازمان مجاهدین در ستایش از قدرت جمهوری اسلامی است یا در تایید انزوای این حکومت؟

اما اگر بخواهیم نگاهی گذرا به اهداف دولت آمریکا برای برگزاری کنفرانس ضد ایرانی ورشو در لهستان داشته باشیم ، باید اشاره کرد که اتفاقا برگزاری این کنفرانس شاخص مهمی هست که نشان می دهد که سیاست ” تحریم و جنگ ” در دولت ترامپ به نتایجی که پیش بینی کرده بودند، نرسیده است و به همین دلیل دنبال موج سازی و تقویت و یارگیری جدید برای این بازی هستند.

اما جنگ طلبان دولت ترامپ دو هدف را از برگزاری کنفرانس ضد ایرانی ورشو در لهستان دنبال می کنند:

اول : هدف اول برای برگزاری این کنفرانس ضد ایرانی، نه سرنگونی جمهوری اسلامی ، بلکه این است که رهبران کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و اسرائیل  را در زیر یک سقف جمع کنند ، و در حالیکه  آمریکا خودش می خواهد از سوریه خارج شود، به بهانه ترس و وحشت  از جمهوری اسلامی ناتوی عربی را تشکیل بدهد تا از گاو شیرده عربستان بیشتر شیر دوشیده شود. چرا که آقای بولتون ، ترامپ و پمپئو بهتر از هر کسی می دانند که امکان سرنگونی جمهوری اسلامی با روش ” تحریم و جنگ ” وجود ندارد.

دوم : برپایی یک جنگ روانی و تبلیغاتی و گذاشتن سرپوش برای پاسخ نگرفتن از به قول خودشان ” بزرگترین تحریم های تاریخ علیه یک کشور “ .

اما هدفی را که فرقه مجاهدین در جنگ رسانه ای که اشاره شد، تبلیغ می کند ، مشابه سازی نتایج برگزاری کنفرانس ضد انسانی ورشو لهستان با کنفرانس گوادلوپ در سال 1356 می باشد. در حالیکه اساسا متوجه نیست ( یا هست و خودش را به ندانستن می زند ) که شرایط سیاسی و بین المللی حدود 40 سال قبل و هنگام برگزاری کنفرانس گوادولوپ با شرایط کنونی فرق می کند بطور مثال:

1 ـ کنفرانس گوادولوپ در دوران جنگ سرد و با شرکت رهبران 4 کشور فرانسه ، آلمان ، بریتانیا و آمریکا برگزار شد و اساسا در راستای مخالفت با شوروی و چین بود . فرضا موافقت با رای مردم ایران برای برکناری شاه هم از نتایج این کنفرانس بوده باشد، اما هر چه بود این مورد توافق همه رهبران 4 کشور مهم غرب بوده است. اما کنفرانس ضد ایرانی لهستان توسط آمریکا، آن هم بخشی اقلیت از سیاستمداران آن کشور ، برگزار می شود و مهمترین شرکت کنندگان آن وزرای خارجه عربستان و اسرائیل و چند کشور عربی و کوچک دیگر خواهد بود ، اتحادیه اروپا، شوروی، چین و اکثریت کشورهای جهان با آن مخالف هستند.

2 ـ در آن مقطع و برگزاری کنفرانس گوادلوپ انبوه مردمی وجود داشتند که علیه رژیم شاه فعالیت و تظاهرات می کردند، و فردی بود که رهبری این مردم را به عنوان اپوزیسیون رژیم شاه برعهده داشت و او هم آیت الله خمینی بود. الان اپوزیسیون کدام است ؟ رهبری آن با کیست؟ با مسعود رجوی ؟ با رضا پهلوی ؟ با فرشگرد؟ با مسیح علی نژاد؟ با گروه های چپ ؟ با حزب سکولار دمکرات ؟ با حزب مشروطه ؟ و یا ده ها گروهی  که جمع همه آنها از چند ده نفر هم تجاوز نمی کند. واقعا کدام اپوزیسیون؟ اپوزیسیونی که هنوز می ترسد عملکرد فرقه مجاهدین خلق که مملو از مزدوری ، جاسوسی ، نقض حقوق بشر، عملیات های تروریستی و ترویج کیش شخصیت و  فرقه گرایی بوده است، نقد کند، چگونه می خواهد آلترناتیو جمهوری اسلامی باشد؟ ” اپوزیسیون ” دروغینی که در حال سبقت گرفتن از یکدیگر برای ” چلپی شدن ” هستند؟  طبعا اپوزیسیون واقعی مرز مشخصی با این اپوزیسیون دروغین دارد، اپوزیسیون واقعی کسانی هستند که از  خط ” تحریم و جنگ ” حمایت نمی کنند، نه کسانی که برای چلپی شدن و پول گرفتن در حال سبقت از یکدیگر هستند.

3 ـ  در شرایط کنونی به نظر می رسد نزدیک شدن هر ایرانی به اهداف برگزارکنندگان این کنفرانس ضد ایرانی در ورشو لهستان ، مشارکت در خط ” خشونت ، تحریم و جنگ ” می باشد . اما مگر در زمان کنفرانس گوادولوپ ـ  با فرض بر اینکه رهبران این کنفرانس به رفتن شاه رضایت داده بوده  اند ـ مردم در یک سو و حکومت شاه در سوی دیگر در این وضعیت قرار داشتند؟

4 ـ رژیم شاه یک حکومت وابسته به غرب بود، طبعا مخالفت کشورهای غربی در کنفرانس گوادولوپ می توانسته به عنوان یک کاتالیزور و کمک کننده برای سرنگونی شاه عمل کند، اما روشن است که بار اصلی بر روی دوش مردم بود، نبود؟ اکنون  چی ؟ آیا جمهوری اسلامی وابسته به آمریکا ، عربستان یا اسرائیل است که مخالفت این کشورها کمک کننده برای سرنگونی آن باشد؟ یا فرقه مجاهدین خلق نزد مردم ایران چه مزیتی نسبت به جمهوری اسلامی دارد؟ پس روشن است که کنفرانس ضد ایرانی ورشو در لهستان  برعکس عمل خواهد کرد و مردم ( چه مخالف و چه موافق ) و حکومت اسلامی را مقابل نیروی خارجی متحد می کند؟

در پایان این نوشته لازم است تاکید کنم که مردم ایران بسیار هوشیار تر از آن هستند که اسیر نقشه راه  جنگ طلبان بین المللی و چلپی های محلی شوند، فرقه رجوی نیز حقیرتر از آن است که در این مسیر بتواند ساکنین خانه سالمندان در آلبانی را به عنوان رزمندگان یک ارتش به دیگران غالب کند تا به قول خودشان میخ آلترناتیو را در 13 فوریه 2019 مقابل سالن برگزاری  کنفرانس ضد ایرانی ورشو  بر زمین بکوبند. کنفرانس ضد ایرانی وروشو در لهستان سرابی بیش برای فرقه مجاهدین خلق نخواهد بود.

///////////////////////

USA-Rahbare Oposition

ایران قلم: ” رهبر اپوزیسیون ” به جای ملاقات با مریم رجوی با مسیح علی نژاد ملاقات کرد

……………………………………………….

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید