کنفرانس جهانی روز زن در پارلمان اروپا و تجربیات تلخ زنان جداشده از فرقه مجاهدین

0
645

 اعضای شرکت کننده خواستار بررسی و تحقیق در مورد وضعیت افراد مستقر در پایگاههای آنها و فرستادن بیش از پیش خبرنگار و هیئت تحقیقی به آلبانی و اورسورواز و گفتگوی مستقل با افراد ناراضی شدند. در این ملاقاتها اعضای شرکت کننده خواستار حمایت از از اعضای بی پناه و غالبا بیمار که از فرقه جدا می شوند توسط سازمان حقوق بشر شدند… خانم بتول سلطانی جدا کردن دو فرزند شش ماهه و دو ساله اش توسط رجوی در سال ۹۱ میلادی و فرستادن یکی از آندو به هلند و دیگری به سوئد را برای نمایندگان تشریح کرد. همچنین خانم سلطانی در مورد نقص حقوق مادر و فرزند و نقض حقوق بشر در فرقۀ رجوی برای نمایندگان کمیسیون حقوق بشر پارلمانهای عضو اتحادیه اروپا سخن گفت. خانم حمیرا محمدنژاد  در رابطه با فشارهای روحی و روانی که در این فرقه متحمل شده بود صحبت کرد و گفت این فرقه وی را در سن چهارده سالگی به کمپ اشرف در عراق فرستاد و طی سالها به هیچ وجه اجازۀ تماس با پدر و مادر خود را نداشته است. وی افزود: فرقۀ تبهکار رجوی تعداد زیادی از کودکان را بین سالهای ۱۹۹۷ -۱۹۹۹ از کشورهای اروپایی به عراق قاچاق کرده بود که بعنوان سرباز در کمپ مجبور به بیگاری بودند.همچنین خانم معینی از سالها اسارت خود در کمپ اشرف بدون کمترین امکان ارتباط با خانواده خود و نشست های شستشوی مغزی و طلاق های اجباری و نقض ابتدایی ترین حقوق زنان برای تعدادی از اعضای پارلمان اروپا به تفصیل سخن گفت.

زنان ایران ـ 09.03.2019

لینک به منبع

زنان ذوب شده در رهبر

فعالیتهای انجمن زنان خانمها بتول سلطانی، حمیرا محمد نژاد و خانم زهرا معینی به مناسبت هشتم مارس ۲۰۱۹

شرکت انجمن زنان و نماینده کانون آوا

در کنفرانس بزرگ جهانی روز زن در پارلمان اروپا و ملاقات با نمایندگان و پارلمانترها

زنان ایران، آلمان ۰۸٫۰۳٫۲۰۱۹

روزهای هفتم و هشتم مارس ۲۰۱۹ کنفرانس بین المللی روز زن با شرکت هیئت هایی از مجالس تمامی کشورهای عضو اتحادیه اروپا  در پارلمان اروپا در بروکسل برگزار شد.
در این کنفرانس تعداد زیادی از نمایندگان پارلمان اروپا در رابطه با روز زن سخنرانی کردنند.
سخنرانان کنفرانس عبارت بودند از:

Vilija Blinkeviciute, رئیس کمیته برابری زنان
Dimitrios Papadimoulis, نماینده پارلمان اروپا
H.E. Kolinda Grabar-Kitarovic, رئیس جمهور کرواسی
Vera Jourova, رئیس کمیسیون عدالت
Agnieszka Kozlowska-Rajewicz, نماینده پارلمان اروپا
Agelika Milnar, نماینده پارلمان اروپا
Iratxe Garcia Perez, نماینده پارلمان اروپا
Karima Delli, نماینده پارلمان اروپا
Joao Pimenta Lopes, معاون پارلمان اروپا
Federica Mogherini, نماینده ارشد روابط خارجی اتحادیه اروپا

زنان ایران کانون آوا پارلمان اروپا روز زن 2019-1

انجمن زنان شامل خانم ها بتول سلطانی، حمیرا محمدنژاد و زهرا معینی از انجمن زنان و آقای  رضا جبلی نماینده کانون آوا در این کنفرانس شرکت کردند.

انجمن زنان بطور فعال قبل و بعد از کنفرانس با تعداد زیادی از نمایندگان پارلمان اروپا و همچنین نمایندگان پارلمانهای کشورهای عضو اتحادیۀ اروپا علیه نقض فاحش حقوق بشر توسط فرقه رجوی و مشخصا مسعود و مریم رجوی با اسناد و مدارک غیرقابل انکار افشاگری کردند.

خانم بتول سلطانی جدا کردن دو فرزند شش ماهه و دو ساله اش توسط رجوی در سال ۹۱ میلادی و فرستادن یکی از آندو به هلند و دیگری به سوئد را برای نمایندگان تشریح کرد. همچنین خانم سلطانی در مورد نقص حقوق مادر و فرزند و نقض حقوق بشر در فرقۀ رجوی برای نمایندگان کمیسیون حقوق بشر پارلمانهای عضو اتحادیه اروپا سخن گفت.

خانم حمیرا محمدنژاد  در رابطه با فشارهای روحی و روانی که در این فرقه متحمل شده بود صحبت کرد و گفت این فرقه وی را در سن چهارده سالگی به کمپ اشرف در عراق فرستاد و طی سالها به هیچ وجه اجازۀ تماس با پدر و مادر خود را نداشته است.

وی افزود: فرقۀ تبهکار رجوی تعداد زیادی از کودکان را بین سالهای ۱۹۹۷ -۱۹۹۹ از کشورهای اروپایی به عراق قاچاق کرده بود که بعنوان سرباز در کمپ مجبور به بیگاری بودند.

همچنین خانم معینی از سالها اسارت خود در کمپ اشرف بدون کمترین امکان ارتباط با خانواده خود و نشست های شستشوی مغزی و طلاق های اجباری و نقض ابتدایی ترین حقوق زنان برای تعدادی از اعضای پارلمان اروپا به تفصیل سخن گفت.

نماینده کانون آوا اقای رضا جبلی بعد از کنفرانس طی صحبتهای جداگانه با تعدادی از نمایندگان و شرکت کنندگان در کنفرانس در مورد شکنجه و کشتن تعدادی از اعضای ناراضی فرقه در کمپ اشرف توسط رجوی با استناد به مدارک مستند افشاگری کرد و نسبت به فعالیتها و دخالت های مخرب رجوی برای تاثیرگذاری بر انتخابات آیندۀ پارلمان اروپا از جمله با دادن کمکهای مالی به گروههای دست راستی و نژادپرست و جدایی طلب از جمله کمک هشتصد هزار یوریی فرقه به یک گروه دست راستی اسپانیایی هشدار داد و این دخالت های غیرقانونی یک فرقه تروریستی که تا سال ۲۰۱۲ در لیست سیاه بود را برای اروپا و پارلمان اروپا خجالت اور دانست و هشدار داد که این عمل مجرمانه مطمئنا راه را برای دخالت های آیندۀ بقیه گروههای تروریستی باز خواهد کرد.

آخرین سخنران این کنفرانس برای جمع بندی بحثهای کنفرانس خانم فدریکا موگرینی نمایندۀ ارشد روابط خارجی و امنیت اتحادیۀ اروپا و معاون رئیس کمسیون اروپا بود.

نجات یافتگان مجاهدین خلق فرقه رجوی روز زن پارلمان اروپا

بعد از سخنرانی خانم موگرینی خانم ها محمد نژاد، سلطانی و معینی از ایشان تشکر کردند.

همچنین اقای رضا جبلی شجاعت و ایستادگی خانم موگرینی برای حفظ برجام را که در شرایط بد اقتصادی کنونی به نفع مردم ایران خواهد بود مورد ستایش قرار داد.

در این گردهمائی اقدام ضد آزادی فرقه رجوی برای مقابله با اظهارات خبرنگار روزنامه اشپیگل و اقدامات فرقه گرایانه برای جلوگیری از درج اخبار و موارد نقض حقوق بشر در فرقه رجوی مفصلا تشریح شد.

همچنین نقض مستمر حقوق بشر در فرقه رجوی و پایگاههای آنها عدم دسترسی به مطبوعات و امکان ارتباط خانواده ها و دوستان با اعضا و ساکنان فرقه رجوی محکوم شد.

اعضای شرکت کننده خواستار بررسی و تحقیق در مورد وضعیت افراد مستقر در پایگاههای آنها و فرستادن بیش از پیش خبرنگار و هیئت تحقیقی به آلبانی و اورسورواز و گفتگوی مستقل با افراد ناراضی شدند.

در این ملاقاتها اعضای شرکت کننده خواستار حمایت از از اعضای بی پناه و غالبا بیمار که از فرقه جدا می شوند توسط سازمان حقوق بشر شدند و در این رابطه ایمیلهای متعددی که حاکی از وضعیت نابسامان درمانی و معیشتی این جداشدگان از فرقه و فشارهائی که فرقه بعد از جدائی بر روی آنها می آورد تا آنها دست به افشاگری نزنند به زبانهای انگلیسی ترجمه و به نمایندگان تحویل داده شد.

نمایندگان ضمن ابراز همدردی این اعمال ضد انسانی فرقۀ رجوی را محکوم  کردند.

هیئت تحریه انجمن زنان، آلمان، ۰۸٫۰۳٫۲۰۱۹

///////////////////////////////

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید