تارنمای آمریکایی لوبلاگ: مجاهدین به آخر خط رسیده اند

0
1105

مسعود خدابنده’ مدیر برنامه راهبردی خاورمیانه که مدت های طولانی برای ارائه راه حلی صلح آمیز برای انتقال اعضای مجاهدین خلق (منافقین) از عراق به آلبانی تلاش کرد و همسرش ‘آنه خدابنده’ در مطلبی با عنوان آیا مجاهدین خلق (منافقین) به آخر خط رسیده اند؟ افزودند: ارابه تغییر رژیم در ایران توسط جنگجویانی هدایت می شود که متشکل از شخصیت های مختلف جدید و قدیمی است.  کمیساریای عالی سازمان ملل متحد براساس مقرارات بشردوستانه اعضای مجاهدین خلق ( منافقین ) را از عراق به آلبانی منتقل کرد. اما در هنگام ورود به آنها پناهندگی سازمان ملل متحد و مدارک هویت آلبانیایی داده نشد تا آنها اجازه سفر یا کار پیدا کنند. فقدان حق اقامت همچنین به این معنی است که آنها نمی توانند حساب بانکی داشته باشند. آنها هیچگونه اسناد هویتی به جز کاغذ بی ارزشی که به آنها برای پرواز از فرودگاه بین المللی بغداد به تیرانا داده شد، ندارند. مریم رجوی تنها حالت ایده آلی که می تواند برای اعضای گروهش به تصویر بکشد، رسیدن روزی است که در تهران به رژه می پردازند. پس به همین دلیل ادعا می کند افرادش نیازی به پول یا اسناد هویتی ندارند. به همین دلیل رجوی «پیروانش» را محکوم به زندگی در یک اردوگاه بسته که قادر به زندگی مستقل نیستند، کرده و آنها را ابزاری برای رسیدن به اهداف خود قرار داده است. بنابراین مبارزه این گروه تقریبا برباد رفته است.

تارنمای آمریکایی لوبلاگ: مجاهدین خلق به آخر خط رسیده اند

 لوبلاگ ـ مسعود خدابنده ـ 10.03.2019

مسعود خدابنده لوبلاگ: مجاهدین خلق فرقه رجوی به آخر خط رسیده اندآن خدابنده: اشتباه نکنیم. سازمان مجاهدین خلق ایران یک تشکل “آپوزیسیون” نیست (انگلیسی)

لینک به منبع

لینک به متن انگلیسی

تارنمای آمریکایی لوبلاگ : منافقین (مجاهدین خلق، فرقه رجوی) به آخر خط رسیده اند

تهران- ایرنا- تارنمای آمریکایی لوبلاگ در مطلبی با اشاره به اینکه اعضای بسیاری از مجاهدین خلق ( منافقین ) این گروهک را ترک کرده اند، نوشت: آنها نه تنها قادر به پیاده کردن هدف خود یعنی تغییر رژیم ایران نیستند، بلکه حتی نمی توانند به کمک اعضای باقی مانده خود بشتابند.

به گزارش روز شنبه ایرنا، ‘مسعود خدابنده’ مدیر برنامه راهبردی خاورمیانه که مدت های طولانی برای ارائه راه حلی صلح آمیز برای انتقال اعضای مجاهدین خلق (منافقین) از عراق به آلبانی تلاش کرد و همسرش ‘آنه خدابنده’ در مطلبی با عنوان آیا مجاهدین خلق (منافقین) به آخر خط رسیده اند؟ افزودند: ارابه تغییر رژیم در ایران توسط جنگجویانی هدایت می شود که متشکل از شخصیت های مختلف جدید و قدیمی است.

در ادامه مطلب درج شده در این تارنمای خبری تحلیلی می خوانیم: هدایت اصلی این سیاست برعهده کسانی است که ۴۰ سال پیش در پاسخ به انقلاب ایران ایجاد شد. این افراد در طول سال ها تجربیات مختلفی بدست آورده و هدف اصلی آن همواره نابود کردن جمهوری اسلامی ایران و جایگزینی آن با یک دولت طرفدار آمریکایی بوده است.

هدایت کنندگان اصلی ارابه تغییر رژیم ایران مبالغ هنگفتی برای پیشبرد این هدف پرداخت کرده اند. در میان مسافران این ارابه مجاهدین خلق (گروهک منافقین)، که قبلا یک گروه تروریستی شناخته می شد و در حال حاضر به عنوان یک ‘اپوزیسیون دموکرات’ خود را معرفی می کند، ۴۰ سال منتظر هدایت کنندگان اصلی این ارابه مانده اند و رانندگان اصلی ارابه تغییر رژیم ایران یعنی ‘جان بولتون’ مشاور امنیت ملی کاخ سفید و ‘رودی جولیانی’ وکیل مشاور دونالد ترامپ و همچنین تعدادی افراد با نفوذ دیگر هستند که به طور جدی به سمت رویارویی با ایران گام برمی دارند.

اما با افزایش سرعت ماشین مذکور به سوی رویارویی با ایران، وحشت مخالفان دولت ترامپ بیشتر شده و به نظر می رسد مجاهدین خلق ( منافقین ) هم به آخر خطر رسیده اند و این خود می تواند نشانه توقف تمامی روند تغییر رژیم شود.

نخستین نشانه این امر به دست ‘الی کلیفتون’ خبرنگار آمریکایی حوزه پول در سیاست در مورد پرونده پرداخت بزرگ برملا شد؛ زمانی که وی پرده از پرداخت مبلغ ۱۶۵ هزار دلاری به بولتون برای حمایت از مجاهدین خلق (منافقین) به عنوان گروه اپوزیسیون خارج از کشور برداشت، ناگفته نماند بولتون تنها در رابطه با توئیتی که در ‘دفاع از یک گروه فشار ضد ایران علیه ایران هسته ای’ (UANI اتحاد علیه ایران هسته ای) منتشر کرده بود، ۴۰ هزار دلار گرفته بود.

حتی در حالی که دولت ترامپ همراه با بولتون، ‘ بنیامین نتانیاهو’ نخست وزیر رژیم صهیونیستی و ‘ محمد بن سلمان’ ولیعهد عربستان سعودی برای جنگ علیه ایران تلاش می کنند، متوجه شده اند که مجاهدین خلق (منافقین) دیگر برای ترساندن ایران مفید فایده نیست و در واقع، نگاهی به رفتار اخیر مجاهدین (منافقین) در آلبانی (مقر این گروهک) نشان می دهد این گروه شکست خورده با بحران داخلی درگیر است.

گزارش ها از داخل اردوگاه این گروهک در آلبانی نشان می دهد ستیزه جویان مجاهدین خلق (منافقین) هنوز تکنیک های مرگبار برای مبارزه که در زمان صدام حسین در عراق آموزش دیده بودند از جمله بریدن گلو با چاقو، ‘شکستن دست’، ‘در آوردن چشم با انگشت’ و ‘بریدن’ دهان باز’ را تمرین می کنند.

اما آنها همچنان سعی دارند جلوی متلاشی شدن خود را بگیرند؛ از زمان انتقال این گروهک به آلبانی حدود یک هزار عضو این گروه را ترک کرده اند، این گروهک که در زمان جنگ ایران و عراق در جبهه دشمن قرار داشت، حالا در نبود دیکتاتور عراق در ‘تیرانا’ پایتخت آلبانی فعال است.

مجاهدین (منافقین) ادعا می کنند در معرض حمله های رژیم جمهوری اسلامی قرار دارند و ایران قصد نابودی بقیه اعضای گروه را دارد. بنابراین این گروه نه تنها حتی قادر به پیاده کردن هدف خود یعنی تغییر رژیم نیستند، حتی نمی توانند به کمک اعضای باقی مانده خود بشتابند.

مجاهدین (منافقین) در قالب یک شیوه برده داری مدرن فعالیت دارند. حتی اعضائی هم که این گروه را ترک می کنند، فقیر و بیچاره باقی مانده اند؛ زیرا پس از چند دهه خدمات وفادارانه، چیزی جز لباس هایشان برایشان باقی نمانده است. آنها ادعا می کنند که اعضا خدمات خود را ‘داوطلبانه’ ارائه می دهند. اما مقدمه اعلامیه حقوق بشر سازمان ملل می گوید حقوق بشر محروم ناشدنی است ؛ یعنی هر کسی نمی تواند به هر دلیلی آن را رد کند و ‘مریم رجوی’ رهبر مجاهدین ( سرکرده منافقین ) ، مسئول این رفتارها و تصمیم گیری ها است.
کمیساریای عالی سازمان ملل متحد براساس مقرارات بشردوستانه اعضای مجاهدین خلق ( منافقین ) را از عراق به آلبانی منتقل کرد. اما در هنگام ورود به آنها پناهندگی سازمان ملل متحد و مدارک هویت آلبانیایی داده نشد تا آنها اجازه سفر یا کار پیدا کنند. فقدان حق اقامت همچنین به این معنی است که آنها نمی توانند حساب بانکی داشته باشند. آنها هیچگونه اسناد هویتی به جز کاغذ بی ارزشی که به آنها برای پرواز از فرودگاه بین المللی بغداد به تیرانا داده شد، ندارند.

مریم رجوی تنها حالت ایده آلی که می تواند برای اعضای گروهش به تصویر بکشد، رسیدن روزی است که در تهران به رژه می پردازند. پس به همین دلیل ادعا می کند افرادش نیازی به پول یا اسناد هویتی ندارند.

به همین دلیل رجوی «پیروانش» را محکوم به زندگی در یک اردوگاه بسته که قادر به زندگی مستقل نیستند، کرده و آنها را ابزاری برای رسیدن به اهداف خود قرار داده است. بنابراین مبارزه این گروه تقریبا برباد رفته است.

بی شک مجاهدین ( منافقین ) همچنان در حال انجام وظایف تبلیغاتی برای سعودی ها، اسرائیلی ها و آمریکایی ها برای پیشبرد فشار علیه ایران هستند. اما حتی این امر هم روز به روز غیرضروری تر می شود زیرا این سازمان هر روز بیش از پیش به شسکت نزدیک تر می شود.

‘تارنمای لوبلاگ از نام جیم لوب سردبیر این تارنما، روزنامه نگار کهنه کاری که گزارش های تحلیلی از سیاست خارجی واشنگتن در قبال خاورمیانه می نوشت گرفته شده است. این تارنما اولین وبلاگ برای دریافت جایزه ‘آرتور راس’ برای گزارش گیری و تجزیه و تحلیل مستقل از آکادمی دیپلماسی آمریکا در سال ۲۰۱۵ بود. این تارنما در سال ۲۰۰۸ راه اندازی شد و هدفش بیشتر تحلیل سیاست های اتخاذ شده از سوی واشنگتن در قبال تهران بود’.

/////////////////

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید