میرباقر صداقی: حمزه رحیمی قربانی و کشته شده زیر شکنجه های مجاهدین خلق

0
507

خاطره کوتاه از وطن پرستی حمزه رحیمی قربانی و کشته شده زیر شکنجه های سال ۷۳ یا ۷۴ مجاهدین خلق ایران

میر باقر صداقی، انجمن وطنم، سوئیس، اول آوریل ۲۰۱۹:… فهمیدند که حمزه رحیمی در ارتش ایران خلبان اف پنج بوده است. در همان کلاسهای تئوری میدانی سئوالات سرتیپ سهیل احمد … از حمزه رحیمی شروع شد که در نیروی هوائی از  چه نوع راکتها و موشکها استفاده میکنید. حمزه از پاسخ امتناع کرد. حسن نظام و نادر دادگر  از فرماندهان آنزمان حمزه را شب هنگام بردند تا حمزه به سئوالات این سرتیپ ستادی عراقی پاسخ بدهد و حمزه رحیمی باز آنجا نیز از پاسخ دادن امتناع میکند. 

MirBagher-Sedaghi- albania

لینک به منبع

خاطره کوتاه از وطن پرستی حمزه رحیمی قربانی و کشته شده زیر شکنجه های سال ۷۳ یا ۷۴ مجاهدین خلق ایران

میر باقر صداقی انجمن وطنم سوئیس  سی ویکم مارس ۲۰۱۹

من حمزه رحیمی را از محور ۲ می شناختم آنموقع محور ۲ شامل سه لشکر بود لشکر ۴۰ لشکر ۶۰ و لشکر ۶۷ فکر میکنم پائیز  سال ۶۸ یا ۶۹ بود که سازمان تعدادی از اسرای جنگی را با فریب آزادی از اسارت از کمپ های اسرا به سازمان آورده بود .

آنموقع اسرای پیوسته خاطرات زیادی از شکنجه های که در کمپهای عراقی دیده بودند را به ما تعریف میکردند.   از جمله این خاطرات تلخ این بود که آنها میگفتند عراقیها به پرسنل نیروی هوائی ایران مخصوصا به خلبانان ایرانی اسیر  در کمپهای اسیران  رحم نمی کردند و به هر ترتیب شده  کاری میکردند تا این خلبانان نقص عضو پیدا کنند .

بعد از جنگ مروارید و کرد کشیهای فراوان محور ما یعنی محور ۲ در جلولا در قرارگاه انزلی مستقر شد ( پادگان اهدائی صدام دیکتاتور عراق به مسعود رجوی بعد از کرد کشیهایش  و نجات صدام حسین از سقوط) .

مدتی بعد به دلیل این خوش خدمتی صدام حسین  مقرّر کرده بود تا   تاکتیک نبرد تانکها را در حد تیپ و لشکر زرهی فکر میکنم به عربی میشود دبابات لواء التکتیکات هیکلیه و معرکه الان دقیقا یادم نیست   به سازمان آموزش بدهند به این ترتیب فرماندهان و سرتیپ های  ستادی  عراقی که البته جزو گارد ریاست جمهوری عراق بودند برای آموزش ما سازماندهی شدند . به محور ۲ فرمانده تیپ ستادی به اسم احمد سهیل… اسم سوم ایشان یادم رفته است افتاده بود شروع این آموزشهای ازتاکتیک واحد تانک بعد دسته و به ترتیب تا  تاکتیک تیپ تانک ادامه داشت از اینرو حضور تمامی نفرات محور ۲ در این کلاسها الزامی بود .

در این مجموعه کلاسهای تئوری و عملی سرتیپ سهیل احمد …. فهمیدند که حمزه رحیمی در ارتش ایران خلبان اف پنج بوده است. در همان کلاسهای تئوری میدانی واقع روی یک تپه تعبیه شده درخارج از  ضلع جنوبی قرارگان انزلی سئوالات سرتیپ سهیل احمد … از حمزه رحیمی شروع شد که شما در نیروی هوائی از  چه نوع راکتها و موشکها استفاده میکنید و در کلاس حمزه از پاسخ دادن امتناع کرد اما این آقایان حسن نظام و نادر دادگر و تنی چند از فرماندهان آنزمان محور ۲ حمزه را شب هنگام  پیش این سرتیپ عراقی برده بودند و او را زیر فشار گذاشته بودند تا حمزه به سئوالات این سرتیپ ستادی عراقی پاسخ بدهد و حمزه رحیمی باز آنجا نیز از پاسخ دادن امتناع میکند تا اینکه محور ۲ قرارگاه انزلی را تخلیه کرد وبه اشرف برگشت و بعد از مدتی در لشکر ۴۰ حمزه رحیمی ناپدید شد من و خیلیها میدانستیم حمزه مسئله دار است و ناپدید شدن حمزه عادی نیست چون نه سازمان اسم اورا جزو بریده ها و جداشده گان  داد و نه جزو شهدا و کم نیستند در سازمان که ناپدید شدند از جمله نوح مجدّم  باید شاهدان همچون غلامرضا شکری بیرون بیایند و جنایات و قتلهای داخل تشکیلات مجاهدین را افشا کنند واقعا نفراتی همچون حمزه رحیمی و نوح مجدّم گمنام کشته شدن و گمنام ماندن .

میر باقر صداقی

————————-

غلامرضا شکری:چرا خروج ممنوع؟ افشای یک قتل درون تشکیلاتی دیگر در سازمان مجاهدین

غلامرضا شکری:چرا خروج ممنوع؟ افشای یک قتل درون تشکیلاتی دیگر در سازمان مجاهدین

یک روز ظهر بود که نقی ارانی یکی از شکنجه گران فرقه مجاهدین خلق  آمد و گفت دیگه تمامه میندازمت زیر زرهی تو داری دروغ میگی که گفتم بنداز زیر تانک. تانکی که برای  باصطلاح آزادی ایران باشه مشکلی نیست اگه زودتر بمیرم بهتره که شروع کرد به فحاشی کردن و کتک زدن و بعد که گذاشت رفت . بعد از مدتی آمد و گفت تو را با یکی رو به رو میکنم که گفتم بکن . خودم میدانستم که این نفر کسی به جز حمزه رحیمی نیست که منو روز بعد بردند پیش حمزه که خیلی داغون بود از شکنجه چشماش رفته بود داخل و سیاه شده بود . به من هم گفتند اگه حرفی بزنی می کشیمت و نباید یک کلام حرف بزنی که حمزه رو آوردند و یک چیزایی میگفت که من تعجب میکردم خواستم حرف بزنم درجا گفتند چیزی نگو .  تمام حرف هایی  که حمزه میگفت تماما تاثیرات شکنجه و مزخرفاتی بود که به زور به او خورانده بودند . سپس من را سریع از پیش او بردند و دیگر آن اخرین دیداری بود که من با حمزه رحیمی داشتم . یک بار که میخواستم در مورد حمزه رحیمی از مسئول تشکیلاتی ام سوال بکنم در جا بهم گفته شد دیگه نباید از کسی که ما رو ترک کرده سوال و صحبتی بکنی. آنها یک جوری موضوع ر ا برای من وانمود می کردند  که گویی از سازمان مجاهدین خارج شده و دنبال زندگی اش رفته است ولی اینجوری نبود ، زمانی که خانواده ها آمدند من فهمیدم که خانواده حمزه رحیمی هم به عراق ـ پادگان اشرف آمده است  و سازمان هم به آنها شماره قبری در کربلا داده اند و گفتند که شهید شده که کسی هم نفهمه چی شده است .ولی خدا هیچگاه دستش بیصدا نیست حتما حق حمزه رحیمی از رجوی پلید و طن فرش را خواهد گرفت. باشد تا در یک دادگاه مردمی تمام  کارهای ضد حقوق بشری  رجوی بر ملا بشود و این فرقه رسوا بیش از گذشته رسوا شود.

چرا خروج ممنوع؟ افشای یک قتل درون تشکیلاتی دیگر در سازمان مجاهدین خلق، زنده یاد حمزه رحیمی

غلامرضا شکری ، تیرانا، سایت نجات یافتگان از مجاهدین خلق در آلبانی ، ایران آزادی ـ 20.03.2019

لینک به منبع

Gholamreza Shekari; Tirana; Der Spiegel

بعداز  اسارت توسط ارتش متجاوز صدام حسین و ورود به اردوگاه های عراق که داستانها داشتم مرا به اردوگاه التاش رمادی بردندند که انجا بعد از این که فریب نفرات سازمان خوردم وارد محل سازمان شدم که با دو نفر اشنا شدم یکی حمزه رحیمی بود و یکی محمد رضا بود که خیلی با حمزه دوست شدم . حمزه حدود 35 تا 40 ساله و گروهبان یکم ژاندارمری بود که توسط ارتش صدام حسین اسیر شده بود. من و او هر روز با هم بودیم بعد از ورودم به سازمان دنبال او میگشتم چون تنها کسی بود که بهش اعتماد داشتم .

در سال ۶۹محمد رضا بعد از انتخاب مریم قجر به عنوان مسئول اول از سازمان رفت من و حمزه ماندیم چون فکر میکردیم سازمان مجاهدین همه چیز مارو فراهم میکند و به آن آرزوهایکه داریم میرسیم ولی زهی خیال باطل . رابطه من و حمزه تا حدی بود که همه میگفتند شما دایی و خواهر زاده هستید که حتی فرماندهان هم همین را میگفتند یادم هست که نادر دادگر در خرداد سال ۶۹ مرا صدا کرد و از من و حمزه سوال کرد که چرا شما دو تا انقدر با هم دوست هستید که گفت واقعا دایی تو است که گفتم نه ، که جریان آشنایی توی زندان ها و ارودوگاه های صدام حسین را گفتم چون آدم صادقی بودم راحت حرفم را زدم که ان زمان من در لشکر ۶۰بودم و حمزه هم در لشگر ۴۰بود که ما در محل میدان گلها مستقر بودیم و همیشه نزدیک هم بودیم تا این که محل لشکر ۶۰اماده شد و ما به ان طرف خیابان ۱۰۰ منتقل شدیم.

بعد از این جابجایی  دیدار من و حمزه کمتر شد ولی هر روز یک بار هم دیگر را میدیم ان هم در محل تعمیرات زرهی که او راننده بی ام پی وان بود و من راننده و تعمرات تانک را انجام میدادم در هر مانوری که او بود حتما من هم بودم که مثل دو تا برادر بودیم . سالیان ما یا جدا از هم بودیم یا این که در یک مقر بودیم ولی خبر از هم دیگر داشتیم هر چند که من و حمزه همیشه دنبال رسیدن به رویاهای خودمون بودیم ولی سازمان مجاهدین همیشه یک سنگی توی مسیر ما می انداخت که حتی میدونستیم مسیری که در برابر ما به دروغ گذاشته شده واقعی نیست و هیچ وقت به به ان زندگی که خودمون میخواستیم نمیرسیم ولی مجبور بودیم بمانیم چون نمیدانستیم سر نوست ما چه خواهد شد.

تا سال ۷۳ کما کان با هم بودیم ولی بعد از آن زندان سازی سال 1373 راه افتاد .من را هم به زندان بردند، شبی که من را به زندان بردند، همان شب هم حمزه رحیمی را هم آورده بودند. او  توی یک اتاق دیگه بود که بعد از یک هفته ما را جابجا کردند که من وارد اتاقی شدم که حمزه رحیمی اونجا بود که بعد از دیدار اولیه با هم خیلی صحبت میکردیم که علت چیست؟ این همه آدم را اینجا اورده اند و هر روز باز جویی و کتک خوردن داریم بعضی ها هم که اصلا میروند و  دیگه نمی آنها را نمی بینیم. جریان چیست و همه ذهن و جسم ما فرسوده شده بود . اونجا حمزه رو بعد از یک ماه از من جدا کردند و دیگر خبری از او نداشتم که من وارد بازجویی شدم با آن شکنجه های جسمی و روحی که روزانه ضعیفتر میشدم که بعد از بازجویی محمود قائم شهر ( محمود مهدوی ) که دید من چیزی ندارم برای گفتن.  نقی ارانی را اوردند که بعد از چند هفته برگشت گفت تو میگویی برای خارج رفتن از ایران خارج شدی ولی یکی هست که میگوید رژیم او را به تو معرفی کرده و با هم توی اردوگاه عراق هماهنگ شدید و او زودتر از تو آمده و دروغهای تو بیرون میزنه که یک روز ظهر بود  که نقی ارانی یکی از شکنجه گران فرقه مجاهدین خلق  آمد و گفت دیگه تمامه میندازمت زیر زرهی تو داری دروغ میگی که گفتم بنداز زیر تانک. تانکی که برای  باصطلاح آزادی ایران باشه مشکلی نیست اگه زودتر بمیرم بهتره که شروع کرد به فحاشی کردن و کتک زدن و بعد که گذاشت رفت . بعد از مدتی آمد و گفت تو را با یکی رو به رو میکنم که گفتم بکن . خودم میدانستم که این نفر کسی به جز حمزه رحیمی نیست که منو روز بعد بردند پیش حمزه که خیلی داغون بود از شکنجه چشماش رفته بود داخل و سیاه شده بود . به من هم گفتند اگه حرفی بزنی می کشیمت و نباید یک کلام حرف بزنی که حمزه رو آوردند و یک چیزایی میگفت که من تعجب میکردم خواستم حرف بزنم درجا گفتند چیزی نگو .

تمام حرف هایی  که حمزه میگفت تماما تاثیرات شکنجه و مزخرفاتی بود که به زور به او خورانده بودند . سپس من را سریع از پیش او بردند و دیگر آن اخرین دیداری بود که من با حمزه رحیمی داشتم . یک بار که میخواستم در مورد حمزه رحیمی از مسئول تشکیلاتی ام سوال بکنم در جا بهم گفته شد دیگه نباید از کسی که ما رو ترک کرده سوال و صحبتی بکنی. آنها یک جوری موضوع ر ا برای من وانمود می کردند  که گویی از سازمان مجاهدین خارج شده و دنبال زندگی اش رفته است ولی اینجوری نبود ، زمانی که خانواده ها آمدند من فهمیدم که خانواده حمزه رحیمی هم به عراق ـ پادگان اشرف آمده است  و سازمان هم به آنها شماره قبری در کربلا داده اند و گفتند که شهید شده که کسی هم نفهمه چی شده است .ولی خدا هیچگاه دستش بیصدا نیست حتما حق حمزه رحیمی از رجوی پلید و طن فرش را خواهد گرفت. باشد تا در یک دادگاه مردمی تمام  کارهای ضد حقوق بشری  رجوی بر ملا بشود و این فرقه رسوا بیش از گذشته رسوا شود.

chera khorouj mamnoo 260-410

__________________

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید