وزیر دادگستری آمریکا به دروغ گویی در کنگره متهم شد

0
1247

نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان آمریکا ویلیام بار، وزیر دادگستری را به دروغ گویی به کنگره متهم کرده است. یک روز پس از حضور آقای بار در مجلس سنا برای پاسخ گویی به سوال های سناتورها درباره نحوه رسیدگی به تحقیقات بازرس رابرت مولر، خانم پلوسی او را به دروغ گفتن به نمایندگان متهم کرد. خانم پلوسی گفت:‌ “او به کنگره دروغ گفته است. هر کس دیگری که مرتکب این کار می شد،‌ مجرم شناخته می شد.” خانم پلوسی افزود:‌ “هیچ کس بالاتر از قانون نیست.” دموکرات های کنگره همچنین آقای بار را به خاطر خودداری از حضور در کمیته قضایی مجلس نمایندگان و پاسخ به سوال های نمایندگان این مجلس مورد انتقاد قرار داده اند. مجلس نمایندگان بر خلاف سنا در اختیار اکثریت دموکرات است. ویلیام بار پس از آن به کنگره فرخوانده شد که نحوه رسیدگی او به گزارش بازرس مولر درباره احتمال دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مورد سوال قرار گرفت.

وزیر دادگستری آمریکا به ‘دروغ گویی’ متهم شد

بی بی سی ـ 03.05.2019

پلوسی خواستار حضور بار در مجلس نمایندگان شده که در اختیار اکثریت دموکرات هاست.
پلوسی خواستار حضور بار در مجلس نمایندگان شده که در اختیار اکثریت دموکرات هاست.

نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان آمریکا ویلیام بار، وزیر دادگستری را به دروغ گویی به کنگره متهم کرده است.

یک روز پس از حضور آقای بار در مجلس سنا برای پاسخ گویی به سوال های سناتورها درباره نحوه رسیدگی به تحقیقات بازرس رابرت مولر، خانم پلوسی او را به دروغ گفتن به نمایندگان متهم کرد.

خانم پلوسی گفت:‌ “او به کنگره دروغ گفته است. هر کس دیگری که مرتکب این کار می شد،‌ مجرم شناخته می شد.”

خانم پلوسی افزود:‌ “هیچ کس بالاتر از قانون نیست.”

دموکرات های کنگره همچنین آقای بار را به خاطر خودداری از حضور در کمیته قضایی مجلس نمایندگان و پاسخ به سوال های نمایندگان این مجلس مورد انتقاد قرار داده اند.

مجلس نمایندگان بر خلاف سنا در اختیار اکثریت دموکرات است.

ویلیام بار پس از آن به کنگره فرخوانده شد که نحوه رسیدگی او به گزارش بازرس مولر درباره احتمال دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مورد سوال قرار گرفت.

آقای بار در گزارش اولیه خود پس از انتشار گزارش ۴۴۸ صفحه ای آقای مولر، به این جمع بندی رسید که هیچ گونه تبانی میان کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ و دولت روسیه وجود نداشته و شخص رییس جمهوری برای رسیدگی قضایی این پرونده مانع تراشی نکرده است.

آقای بار چهارشنبه در حالی در برابر نمایندگان کمیته قضایی مجلس سنا قرار گرفت که پیش از آن رسانه ها گزارش کردند بازرس مولر از نحوه جمع بندی نهایی وزیر دادگستری از نتیجه تحقیقاتش درباره دخالت روسیه ناراضی است و نارضایتی خود را در نامه ای خطاب به او عنوان کرده است.

اما به گفته خانم پلوسی سخنان آقای بار در مجلس سنا که از ناراضی بودن آقای مولر ابراز بی اطلاعی کرده بود، با وجود چنین نامه ای مغایرت دارد و به همین خاطر او را دروغگو نامیده است.

آقای بار در پاسخ گفته نگرانی آقای مولر از نحوه انعکاس گزارش اولیه او در رسانه ها بود و ربطی به محتوای جمع بندی او نداشت.

سخنگوی وزارت دادگستری آمریکا هم اتهام خانم پلوسی را غیرمسوولانه و کذب عنوان کرده و نمایندگان جمهوری خواه سنا هم خواهان عذرخواهی خانم پلوسی شده اند.

////////////////////

آرشیو موضوع : کشورها

جایگاه زن در اندیشه ایمانوئل کانت

جایگاه زن در اندیشه ایمانوئل کانت

این نظرگاه علمی و اصولی کانت در باب عقلانیت و اخلاقمندی انسان بما هو انسان است؛ وانگهی کانت در جایی دیگر اشاره کرده که جنس زن ظرفیت اصول و قاعده‌باوری را ندارد و آنچه در او است صرفا خوش‌قلبی و رقت‌انگیزی نهفته در وجود او است و او را نیازی نیست که به‌مثابه انسان بما هو …

یکی از رهبران اپوزیسیون ونزوئلا به سفارت اسپانیا پناه برد

یکی از رهبران اپوزیسیون ونزوئلا به سفارت اسپانیا پناه برد

در ویدئویی که روز سه‌شنبه (۱۰ اردیبهشت) انتشار یافت، خوان گوایدو در میان جمعی از سربازان ارتش و در حضور لئوپولدو لوپز از آغاز پایان حکومت نیکلاس مادورو سخن گفته بود. اما اوضاع آن گونه که اپوزیسیون پیش‌بینی کرده بود پیش نرفت و طبق نوشته روزنامه اسپانیایی ال پاییس لوپز به سفارت اسپانیا در کاراکاس پناه برده است. …

هدف سفر غیرمعمول ظریف به آمریکا چه بود؟

یکی از رهبران اپوزیسیون ونزوئلا به سفارت اسپانیا پناه برد

واضح است که ظریف در سفر به آمریکا به دنبال گشودن باب مذاکرات با این کشور است. اما شرایط فعلی در واشنگتن به گونه‌ای است که زمینه‌سازی برای مذاکرات، حتی از خود مذاکرات هم دشوارتر است. به موازات تشدید تحریم‌های نفتی، تقریبا هر روز، مقامات بلندپایه دولت دونالد ترامپ، خصوصا در وزارت خارجه و …

ظهور پوپولیسم ملی گرایانه در جهان !؟

ظهور پوپولیسم ملی گرایانه در جهان !؟

 از این رو، پوپولیست ها همه آنهایی که قدرت را در دست دارند، نامشروع می دانند. از این نظر، شکایت های پوپولیست ها همواره اساسا شخصی و اخلاقی است؛ مشکل آنها همواره این است که دشمنانشان فاسد هستند. از این نظر، پوپولیست ها حقیقتا ضد تشکیلات سازمانی به شمار می روند. اما پوپولیست ها آنهایی که طرفشان را …

جایگاه عراق در رقابت های ایران و عربستان

ظهور پوپولیسم ملی گرایانه در جهان !؟

دولت جدید در بغداد روی خط باریکی بین ایران، قدرتمندترین کارگزار قدرت در عراق، و سرمایه گذاری روی  فرصت های جدید در روابط با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس مانند عربستان سعودی حرکت می کند. حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران اعلام کرده که صادرات ایران به عراق می تواند در سال 2019 از 12 ب

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید