بتول سلطانی: تراژدی غم انگیز سرنوشت سازمان مجاهدین خلق

0
2111

از وقتی که سازمان مجاهدین نفراتش را به آلبانی آورده ، موضوع جدا شدن اعضا از سازمان روند ادامه داری بخود گرفته ، و هر از گاهی می شنویم که نفرات جدیدی جدا شده اند . اما از آنجائیکه کشور آلبانی بلحاظ اقتصادی خود درگیر مشکلاتی است،  برای جداشدگان سازمان روزنه ای از امید به زندگی متوسط که حائز کرامت انسانی باشد ، وجود ندارد . اغلب نفرات بناچار دو یا سه نفره و بلکه با تعداد بیشتر ، خانه ای اجاره می کنند و با حداقل های ممکن ، روزگار سپری می کنند. این تابلوی غم انگیز ناخودآگاه ذهن هر انسانی را به سالیان دور و درازی که هر کدام با سوابقی بیست ساله و سی ساله و بلکه بیشتر سوق می دهد . و دچار سوالات متعددی می شود . که راستی چرا مسولین این سازمان هیچگونه اقدامی برای پشتیبانی و فرستادن اعضای سابق خودش به کشورهای بالنسبه بهتر اروپایی نمی کنند ؟!. بهرحال این حداقلی برای احترام نهادن به سنوات گذشته آنهاست . که در سنین کهولت و بازنشستگی ، تنها و بی فرجام رها شده اند .

تراژدی غم انگیز سرنوشت سازمان مجاهدین خلق

بتول سلطانی، زنان ایران ـ 17.06.2019

Albani-Aktion- Aazaye nejaatyafte dat Albani6

تراژدی غم انگیز سرنوشت سازمان مجاهدین خلق

خانم بتول سلطانی، زنان ایران، آلمان ۱۷٫۰۶٫۲۰۱۹

این سخنان رجوی است خطاب به رئیس سازمان امنیت عراق در دفتر کار سپهبد عراقی در بغداد، فیلمی که  از مذاکرات مخفیانه رجوی با رئیس سازمان اطلاعات و امنیت صدام حسین به‌دست آمده است، این فیلم برای استفاده و گروکشی‌های بعدی گرفته شده‌است.

رجوی می گوید:

بین ما و شما، بین ما و عراق، چه دولت و چه حزب بعث و در راس آن آقای رئیس جمهور و مجاهدین‌خلق و ارتش آزادی‌بخش فقط روابط صرف سیاسی نیست. فکر می‌کنم یک برادری کامل است. . . سرنوشت ما و خون‌های ما در هم آمیخته است و این یک تعارف نیست!! برادرانی که از هیچ چیز برای هم دریغ نمی‌کنند

او خطاب به رئیس سازمان امنیت صدام می‌گوید:

« بین ما و شما، بین ما و عراق، چه دولت و چه حزب بعث و در راس آن آقای رئیس جمهور و مجاهدین‌خلق و ارتش آزادی‌بخش فقط روابط صرف سیاسی نیست. فکر می‌کنم یک برادری کامل است. . . سرنوشت ما و خون‌های ما در هم آمیخته است و این یک تعارف نیست!! برادرانی که از هیچ چیز برای هم دریغ نمی‌کنند»

و باز هم می‌گوید:

« هر چیز که علیه شماست بطور طبیعی علیه ماست و بالعکس. امنیت و ضرباتی که می‌خوریم یک چیز است. . . پیشرفت‌هایمان نیز یکی است. . . من در ذهن و قلب خودم نمی‌توانم حساب مصالح و منافع خودمان را از شما جدا کنم. این‌ها دقیقا درهم امیخته است. . . »

مجاهدین تاکنون هیچ عکس العملی در باره این فیلم ها نداشته . به هیچ وجه چنان ملاقات هاو چنان اظهاراتی راتکذیب نکرده اند.آنها برای طفره رفتن ازجواب ، سعی می کنند منشاء پخش فیلم ها را زیر سئوال ببرند.
در آمیختن مجدد خون رجوی اینبار با در آویختن با تندروها وجنگ طلب ترین جناح در آمریکا قطعا آنها را تا سقوط کامل به پرتگاه ایدئولوژیک برده است.

از وقتی که سازمان مجاهدین نفراتش را به آلبانی آورده ، موضوع جدا شدن اعضا از سازمان روند ادامه داری بخود گرفته ، و هر از گاهی می شنویم که نفرات جدیدی جدا شده اند .

اما از آنجائیکه کشور آلبانی بلحاظ اقتصادی خود درگیر مشکلاتی است،  برای جداشدگان سازمان روزنه ای از امید به زندگی متوسط که حائز کرامت انسانی باشد ، وجود ندارد .

اغلب نفرات بناچار دو یا سه نفره و بلکه با تعداد بیشتر ، خانه ای اجاره می کنند و با حداقل های ممکن ، روزگار سپری می کنند.

این تابلوی غم انگیز ناخودآگاه ذهن هر انسانی را به سالیان دور و درازی که هر کدام با سوابقی بیست ساله و سی ساله و بلکه بیشتر سوق می دهد .

و دچار سوالات متعددی می شود . که راستی چرا مسولین این سازمان هیچگونه اقدامی برای پشتیبانی و فرستادن اعضای سابق خودش به کشورهای بالنسبه بهتر اروپایی نمی کنند ؟!. بهرحال این حداقلی برای احترام نهادن به سنوات گذشته آنهاست . که در سنین کهولت و بازنشستگی ، تنها و بی فرجام رها شده اند .

 از طرفی در اذهان اینگونه القا میشود که سازمان برای کرامت انسانی ، حرمت قائل است . هر چه باشد اینها سالیان جوانی و انرژی خود را در این سازمان گذرانده اند . و اینک نیاز به حمایت و پشتیبانی دارند .

 پرداخت وجهی بعنوان کمک ماهیانه با احتساب هزینه های زندگی در آلبانی ، یک زیر مینیمم محسوب می گردد . که چاره درد آنها نیست . اگر چه همین زیر مینیمم ، نفرات را موظف به مراعات چارچوب های سازمان می کند و خلاصه یک شهروند آزاد لحاظ نمی گردد.

اگر دفاع از خلق یک ارزش است ، لامحاله حمایت جدا شدگان یک وظیفه خواهد بود

چون بهرحال اینها هم قطراتی از همین خلق هستند که برای اهداف سازمان از منافعی که شامل دیگران میشد ، چشم پوشی کردند. !

در حالیکه اینجا و آنجا خبر دستگیری تعدادی از آنان به هنگام خروج از مرز یا در کشورهای دیگر ، برای یافتن آرامش و التیام آلامشان ، شنیده می شود .

براستی سیاستی که اینگونه با اعضای سابق خود تنظیم می کند ، چه رهاوردی بشر دوستانه ای برای مردم ایران خواهد داشت ؟!.

بتول سلطانی، آلمان

۰۷٫۰۵٫۲۰۱۹

لینک به منبع

///////////////////////////////////////

آرشیو موضوع : نجات یافتگان در آلبانی، ایران آزادی

موسی دامرودی: ژوئن ۲۰۰۳ و دستگیری مریم عضدانلو ـ رجوی

موسی دامرودی: ژوئن ۲۰۰۳ و دستگیری مریم عضدانلو  ـ رجوی

 باید سئوال کرد کدام آرمان ؟ آرمان سرنگونی ، بقول سران فرقه رجوی با اینکار آنها بدهکاری خود نسبت به مریم و آرمانهای مریم را پرداختند ، در اشرف هم داشتند همین ریل را میرفتند یکی کفت یکنفر خودسوزی جواب ندارد بهتر است که در گروههای 50 نفره اینکار را بکنیم در همین اثنا یکی به …

محمد رزاقی: ترفند کثیف مریم قجر داعشی برای نگه داشتن اعضاء نگون بخت در اسارت …

محمد رزاقی: ترفند کثیف مریم قجر داعشی برای نگه داشتن  اعضاء نگون بخت در اسارت …

مریم قجر و سران فرقه رجوی برای نگهداشتن اعضاء نگون بخت در اسارت ذهنی و جسمی به شیوه و ترفند کثیف دیگری دست زده اند . علاوه بر تهدید جد اشده ها به ترور و زدن اخرین تیر به جدا شده ها و کسانی که بخواهند از فرقه رجوی جد اشوند در نشستهائی که با اعضاء بصورت …

حسن شهباز: از پیوستگی تا جدایی از مجاهدین خلق در آلبانی ـ قسمت دوم

حسن شهباز: از پیوستگی تا جدایی از مجاهدین خلق در آلبانی ـ قسمت دوم

البته این حرف را من از خودم نمیگویم گواه و سند این حرف من همین روانپزشکانى هستند که توسط کمیساریاى عالى پناهندگان سازمان ملل متحد استخدام شده اند و تمام افراد جدا شده از فرقه تحت درمان هستند و هر هفته دو جلسه زیر نظر روانپزشکان دوره روان درمانى خود را میگذرانند به هر حال و برهمین …

جدایی آقای محمد میش مست از فرقه مجاهدین در آلبانی ـ موشک مخملی و …

جدایی آقای محمد میش مست از فرقه مجاهدین در آلبانی ـ  موشک مخملی و …

اما در طول سالیان هر آنچه را که دیدم ،تماما عکس تبلیغاتی بود که قبلا شنیده بودم و بخاطرش به آنها پیوسته بودم. همه دروغها و ناصداقتی ها در زیر پوش مبارزه و سرنگونی مشروع جلوه داده می شد و درعوض ترک آن محیط جهنمی که فرصت هر گونه فکر و تصمیم جدی را از انسان میگرفت نامشروع …

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید