هایکو ماس: آلمان در عملیات آمریکا در تنگه هرمز مشارکت نمی‌کند

0
402

ماس روز چهارشنبه ۹ مرداد (۳۱ ژوئیه) در حاشیه سفرش به ورشو گفت: «دولت فدرال آلمان در مأموریت دریایی که ایالات متحده آمریکا طراحی و تصور کرده است، شرکت نخواهند کرد؛ و ما در این زمینه در همفکری کامل با هم‌پیمانان فرانسوی خود هستیم.» وزیر خارجه آلمان افزود: «ما استراتژی فشار حداکثری را اشتباه می‌دانیم و خواهان تشدید بحران نظامی نیستیم و همچون گذشته بر گزینه دیپلماسی تأکید داریم.» هایکو ماس اظهار داشت، با توجه به “وضعیت جدی و خطرناک در خلیج فارس و تنگه هرمز، باید تمام تلاش خود را به خرج دهیم تا مانع از تشدید بحران شویم.» از نظر او “راه‌حل مناقشه تنها از طریق مذاکره حاصل می‌شود و راه‌حل نظامی نمی‌تواند وجود داشته باشد”. دیروز سه‌شنبه ۳۰ ژوئیه اعلام شد که آمریکا رسما از آلمان درخواست کرده است تا از تشکیل یک ائتلاف بین‌المللی برای حفاظت از کشتیرانی آزاد در تنگه هرمز حمایت کند. سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز گفته است که واشنگتن از ۶۰ کشور جهان برای مشارکت در این ائتلاف دعوت کرده است. بریتانیا نیز در این میان پیشنهاد یک مأموریت اروپایی برای تأمین امنیت دریایی در منطقه خلیج فارس را مطرح کرده است. در این میان بوریس جانسون، نخست‌وزیر جدید بریتانیا اعلام کرده است که به یک مأموریت مشترک به رهبری ایالات متحده آمریکا در خلیج فارس علاقمند است. این در حالی است که وزیر خارجه دولت پیشین بریتانیا بر یک مأموریت نظامی به رهبری کشورهای اروپایی تأکید کرده بود.

هایکو ماس: آلمان در عملیات آمریکا در تنگه هرمز مشارکت نمی‌کند

دویچه وله – 01.08.2019

وزیر امور خارجه آلمان یک بار دیگر مخالفت دولت متبوعش با خواست آمریکا مبنی بر مشارکت در مأموریت دریایی برای حفاظت از کشتیرانی در تنگه هرمز را اعلام داشت. آمریکا از ۶۰ کشور خواسته است در این مأموریت نظامی شرکت کنند.

    
Heiko Maas (picture-alliance/dpa/L. Ducret)

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان از حزب سوسیال دموکرات، از سوی دولت متبوعش پیشنهاد آمریکا برای مشارکت آلمان در عملیات دریایی با هدف حفاظت از کشتیرانی تجاری در تنگه هرمز را رد کرد.

ماس روز چهارشنبه ۹ مرداد (۳۱ ژوئیه) در حاشیه سفرش به ورشو گفت: «دولت فدرال آلمان در مأموریت دریایی که ایالات متحده آمریکا طراحی و تصور کرده است، شرکت نخواهند کرد؛ و ما در این زمینه در همفکری کامل با هم‌پیمانان فرانسوی خود هستیم.»

وزیر خارجه آلمان افزود: «ما استراتژی فشار حداکثری را اشتباه می‌دانیم و خواهان تشدید بحران نظامی نیستیم و همچون گذشته بر گزینه دیپلماسی تأکید داریم.»

هایکو ماس اظهار داشت، با توجه به “وضعیت جدی و خطرناک در خلیج فارس و تنگه هرمز، باید تمام تلاش خود را به خرج دهیم تا مانع از تشدید بحران شویم.» از نظر او “راه‌حل مناقشه تنها از طریق مذاکره حاصل می‌شود و راه‌حل نظامی نمی‌تواند وجود داشته باشد”.

دیروز سه‌شنبه ۳۰ ژوئیه اعلام شد که آمریکا رسما از آلمان درخواست کرده است تا از تشکیل یک ائتلاف بین‌المللی برای حفاظت از کشتیرانی آزاد در تنگه هرمز حمایت کند. سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز گفته است که واشنگتن از ۶۰ کشور جهان برای مشارکت در این ائتلاف دعوت کرده است. بریتانیا نیز در این میان پیشنهاد یک مأموریت اروپایی برای تأمین امنیت دریایی در منطقه خلیج فارس را مطرح کرده است.

در این میان بوریس جانسون، نخست‌وزیر جدید بریتانیا اعلام کرده است که به یک مأموریت مشترک به رهبری ایالات متحده آمریکا در خلیج فارس علاقمند است. این در حالی است که وزیر خارجه دولت پیشین بریتانیا بر یک مأموریت نظامی به رهبری کشورهای اروپایی تأکید کرده بود.

در همین زمینه:

—————————

آرشیو موضوع : فروغ جاویدان

نگاهی به غروب استراتژی مجاهدین در عملیات ” فروغ جاویدان “

نگاهی به غروب استراتژی مجاهدین در عملیات ” فروغ جاویدان “

البته به نظر من صدام حسین استفاده خود را از سازمان مجاهدین کرد. این سازمان مجاهدین بود که نتوانست استفاده خود را به خوبی از صدام ببرد. در سال 62 که طارق عزیز با مسعود رجوی ملاقات کرد و توافقاتی که از قبل نیز وجود داشت را علنی کردند، اولین خسارتی که برای سازمان مجاهدین خلق به بار آورد جدایی …

حامد صرافپور: با زخم های “فرهاد” در کوی “قصرشیرین”

نگاهی به غروب استراتژی مجاهدین در عملیات ” فروغ جاویدان “

بیست و هفتم تیرماه 1367، تمامی خواب و خیال های چند ساله مسعود رجوی برای گسترش جنگ و رسیدن به تهران آشفته شد. خبر امضای قرارداد آتش بس و احتمال برقراری صلح با عراق، ضربه مهلکی به “ارتش آزادیبخش ملی” یکساله رجوی بود که 30 خرداد 1366 تأسیس آن اعلان شد، هرچند که در عمل ماهها از …

حسین نژاد: یادی از دجالیهای رجوی در ۳۱ مین سالگرد فریب جاویدانش!

حسین نژاد: یادی از دجالیهای رجوی در ۳۱ مین سالگرد فریب جاویدانش!

قربانعلی حسین نژاد، پیوند رهایی، سی ام ژوئیه 2019:… داشتم به سایت اصلی و رسمی فرقۀ رجوی (سایت “مجاهد”) نگاه می کردم دیدم هنوز هم سی و یک سال بعد از گذشت افتضاح موسوم به “فروغ جاویدان” و ریختن یا تقدیم هزاران جوان ایرانی کشته و معلول و مجروح به کام دشمنشان همان توصیفات “عملیات بزرگ” و “پیروزی” و …

غروب استراتژی مجاهدین در فروغ جاویدان ـ گفتگوی جواد فیروزمند با محمد حسین سبحانی

غروب استراتژی مجاهدین در فروغ جاویدان ـ گفتگوی جواد فیروزمند با محمد حسین سبحانی

این برنامه به تجزیه و تحلیل استراتژی سازمان مجاهدین خلق در عراق صدام حسین، آسیب شناسی مواضع سیاسی-نظامی، جنگ صدام با ایران، خاطرات و بن بست تاریخی مسعود رجوی در عملیات موسوم به فروغ جاویدان اختصاص دارد. عملیاتی که ۳۰ سال پیش در چنین روزهایی گام هایش را برداشت، در سوم مرداد ۱۳۶۷ از نواحی مرزی …

مهدی خوشحال: جنگ فروغ جاویدان، بعد از سی سال

غروب استراتژی مجاهدین در فروغ جاویدان ـ گفتگوی جواد فیروزمند با محمد حسین سبحانی

متن زیر را از کتاب „در دام عنکبوت“ و با تصحیحات اندکی، برداشت کردم. این کتاب در سال 1380 شمسی در آلمان توسط انتشارات نیما و در سال 1381 در هلند به چاپ رسید و به تجارب و خاطراتم در فرقه مجاهدین بر می گردد. از سه پیشگفتار این کتاب، یکی به قلم فرزانه و دلسوخته بزرگ زنده …

 

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید