آنانی که دل در گرو جان بولتون و جنگ داشتند

0
833

برای جان بولتون، سیاستمدار دست راستی آمریکایی، این روزها نقطه اوج یک عمر فعالیت سیاسی است؛ او نه فقط در مرکز توجه رسانه‌های جهان است، بلکه در مقایسه با گذشته طولانی حضورش در قدرت، از همیشه بیشتر به این توانایی دست یافته تا بر سیاست‌های مهم کشورش اثر بگذارد بولتون از ۹ آوریل سال گذشته میلادی (۱۳ ماه پیش) به سمت کلیدی “مشاور امنیت ملی آمریکا” در کابینه پرتلاطم دونالد ترامپ برگزیده شد تا در کاخ سفیدی که با سرعتی زیاد با تغییر و جابه‌جایی روبه‌رو بوده، چشم و گوش رئیس‌جمهور آمریکا در سیاست خارجی و امنیت ملی باشد. مشاور امنیت ملی در ساختار سیاسی آمریکا پست مهمی است که علاوه بر مشاوره به رئیس‌جمهور برای تعیین خط مشی سیاست خارجی و امنیت ملی، وظیفه هماهنگی بین ارگان‌های مختلف برای پیشبرد سیاست خارجی مورد نظر رئیس‌جمهور را برعهده دارد.

آنانی که دل در گرو جان بولتون و اجنبی داشتند و سخنان مکرون ما شاهد پایان هژمونی غرب بر جهان هستیم.

میر باقر صداقی ، سایت وطنم، 18.09.2019

Massoud Rajavi Zende ast ya morde

آنانی که دل در گرو جان بولتون و اجنبی داشتند و سخنان مکرون ما شاهد پایان هژمونی غرب بر جهان هستیم.

وقتی جان بولتون داشت به کاخ سفید راه میافت اپوزسیون خارج کشور خائن و برانداز مخصوصا مجاهدین خلق در توهم اینگونه تحلیل میکردند اینهمه وحشت ولایت از بولتون ! چرا؟؟.   اما واقعا ایران از روی کار آمدن نفراتی چون بولتون و متیس نگران بود !

اینهمه وحشت ولایت از بولتون ! چرا؟؟

به نقل از سی.بی.اس

رسانه های آمریکایی عصر چهارشنبه گزارش دادند که «اچ.آر مک‌مستر» مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا در شرف خروج از کاخ سفید است ,احتمال دارد «جان بولتون» نماینده پیشین این کشور در سازمان ملل متحد که به مواضع تند ضدایرانی شهرت دارد، جایگزین وی شود .
به تازگی گزارشی از دیدار محرمانه «دونالد ترامپ» با بولتون منتشر شده که احتمال برکناری مک مستر از سمت مشاور امنیت ملی کاخ سفید و انتصاب بولتون به این سمت را قوت بخشیده است

لازم به یادآوری‌ست که خبرگزاری سپاه پاسداران (فارس) ۱۱ دیماه نسبت به حمایت جان بولتون از مجاهدین و قیام مردم ایران سوز و گداز کرد و نالید.
جان بولتون از حامیان اصلی (مجاهدین) در آمریکا، از تخریبگران و عاملان ناآرامی‌ها در ایران حمایت کرد

خبرگزاری حکومتی تسنیم هم ۱۲تیرماه، نسبت به سخنرانی جان بولتون در گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس، با حضور رئیس‌جمهور مریم رجوی،‌ عمامه بر زمین کوبید و نوشت
جان بولتون نماینده اسبق آمریکا در سازمان ملل متحد در نشست (مجاهدین) گفت

آنچه ما در ایالات متحده به‌سمت آن حرکت می‌کنیم بایستی تشخیص این باشد که (رژیم ایران) به چهل سالگی خود نخواهد رسید

یا در جائی دیگر از بی بی سی  فارسی که در سیاه نمائی از ایران و حمایت از خائنین ید طولائی دارد  میخوانیم

برای جان بولتون، سیاستمدار دست راستی آمریکایی، این روزها نقطه اوج یک عمر فعالیت سیاسی است؛ او نه فقط در مرکز توجه رسانه‌های جهان است، بلکه در مقایسه با گذشته طولانی حضورش در قدرت، از همیشه بیشتر به این توانایی دست یافته تا بر سیاست‌های مهم کشورش اثر بگذارد

بولتون از ۹ آوریل سال گذشته میلادی (۱۳ ماه پیش) به سمت کلیدی “مشاور امنیت ملی آمریکا” در کابینه پرتلاطم دونالد ترامپ برگزیده شد تا در کاخ سفیدی که با سرعتی زیاد با تغییر و جابه‌جایی روبه‌رو بوده، چشم و گوش رئیس‌جمهور آمریکا در سیاست خارجی و امنیت ملی باشد. مشاور امنیت ملی در ساختار سیاسی آمریکا پست مهمی است که علاوه بر مشاوره به رئیس‌جمهور برای تعیین خط مشی سیاست خارجی و امنیت ملی، وظیفه هماهنگی بین ارگان‌های مختلف برای پیشبرد سیاست خارجی مورد نظر رئیس‌جمهور را برعهده دارد.

جان بولتون بعد از اچ آر مک‌مستر، سومین مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ است. او با سابقه طولانی‌اش در سیاست خارجی آمریکا، نظرات خبرسازش درباره سازمان‌های بین‌المللی، و علاقه وافرش به قدرت نظامی، بیش از یک مشاور امنیت ملی معمولی در چشم رسانه‌هاست. بولتون به ویژه درباره ایران، مواضع بسیاری اتخاذ کرده و به شکل کم‌سابقه‌ای، عالی‌ترین مقام‌های ایرانی از جمله شخص رهبر جمهوری اسلامی، نام او را بارها به زبان آورده‌اند.

حضور فوق‌العاده بولتون در صدر خبرهای رسانه‌های جهان، یا تکرار نامش توسط مقام‌های ایران تصادفی نیست. تاکنون هیچ یک از کسانی که در چند دهه اخیر در مقام مشاور امنیت ملی کاخ سفید بودند، چنین در میان ایرانیان به شهرت سیاسی و رسانه‌ای نرسیده. بولتون علاوه بر ویژگی‌های ظاهری خاص، اعتقادات متفاوتی نیز دارد که حتی برخی از نزدیکترین متحدانش در میان محافظه‌کاران آمریکایی، گاهی از او دوری می‌کنند

رئوس سخنان مکرون به شرح زیر است:

ما شاهد پایان هژمونی غرب بر جهان هستیم. غربی‌ها مرتکب اشتباهاتی شده‌اند. برخی تصمیمات و اقدامات غلط از سوی ایالات متحده اتخاذ شد. امروزه واقعیات ژئوپلتیک تغییر کرده است. امروزه با ظهور قدرت‌های جدیدی روبرو هستیم که آن‌ها را دستکم گرفته بودیم. در وهله اول چین و سپس روسیه در سال‌های اخیر راهبردهای موفق‌تری از ما داشته‌اند. به چین، هند و روسیه بنگرید که انگیزه‌های سیاسی به مراتب قدرتمندتری از اروپایی‌ها دارند. آن‌ها با فلسفه، منطق و تصوراتی عمل می‌کنند که ما از دست داده‌ایم و این امر ما را نیز دستخوش تحول می‌کند. اقتصاد بازار با بحرانی بی‌سابقه روبرو شده است.

سخنان امروز مکرون یادآور مباحثی است که از سپتامبر  ۲۰۱۳/ شهریور ۱۳۹۲، در پی تحولات جنگ داخلی سوریه و بروز علائم جدی شکست پروژه عظیم بالکانیزاسیون خاورمیانه که سوریه نقطه آغازین آن بود، مطرح شد.

حال با رفتن جان  بولتون خبرنگاران می‌گویند اوضاع دفتر مشاور امنیت ملی در کاخ سفید بغرنج است و بولتون سعی دارد نسخه اخراج توئیتری خود را کم رنگ جلوه دهد.

باید باور کرد دیگر دوران آن گذشته که آمریکا بتواند تنها با خبر  فرستادن ناوگان کشوری را ساقط کند و با رفتن جان بولتون باز زیر پای رجوی و فرقه اش برای بالا رفتن از دیوار سرنگونی خالی میشود

میر باقر صداقی  پانزده سپتامبر 2019

آنانی که دل در گرو جان بولتون و اجنبی داشتند

لینک به منبع

—————————-

 

چرا فرانسه بر خلاف گذشته، به مریم رجوی اجازه نمی دهد در پاریس باشد!؟

چرا مریم رجوی و سازمان مجاهدین در مورد قتل محمد رضا کلاهی در هلند سکوت کرده است؟

اهداف گردهمایی سالانه مریم رجوی با لابی های آمریکایی در آلبانی – Mojahedin Khalgh – Maryam Rajavi

 

آیا آمریکا وارد جنگ با ایران خواهد شد ؟ آمریکا می خواهد اما نمی تواند

سبحانی: “صادرات حقوق بشر” از جاده “تحریم و جنگ” با سوخت رسانی اسرائیل، سعودی و فرقه مجاهدین

 

محمد سیدی کاشانی و مسعودرجوی

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید