کریم غلامی: عهدنامه های ننگین

0
976

حمایت از تحریم های ظالمانه علیه مردم ایران یک خیانت است زیرا تحریم ها فقط مردم ایران را زیر ضرب و فشار قرار می دهد. این تحریم ها، هیچ تاثیری بر روی روند غنی سازی نگذاشته زیرا دولت ایران هم چنان و با سرعت بیشتری به غنی سازی خود ادامه می دهد. یادم است که بعد از سال 1991 و تحریم هایی که بر علیه عراق اعمال شد، مسعود رجوی مستمر بر علیه این تحریم ها موضع می گرفت و آن را ظالمانه می خواند و مخالف حمله نظامی به عراق بود. حال چطور شده که از تحریم های اقتصادی بر علیه مردم ایران و حتی از حمله نظامی به ایران حمایت می کنند. پاسخ بسیار ساده است. مجاهدین مزدور و خائن هستند. یک روز مزدور عراق و یک روز عربستان و روز دیگر اسرائیل و روزی دیگر مزدور آمریکا. آن ها کسانی هستند که عهدنامه های ننگین با دشمنان مردم ایران بسته اند…

عهدنامه های ننگین

کریم غلامی، ایران فانوس ـ 09.10.2019

عهدنامه های ننگین

کریم غلامی، ایران فانوس، 07.10.2019

در تاریخ ایران ما شاهد عهد نامه های زیادی بودیم که خاک ایران از دست رفته و یا امور ایران به دست بیگانه سپرده شده است. مانند:

عهدنامه فینکنشتاین با فرانسه 1807

عهدنامه مجمل با انگلستان 1809

عهدنامه مفصل با انگلستان 1822

عهدنامه گلستان با روسیه 1813

عهدنامه ترکمنچای با روسیه 1828

معاهده پاریس با انگلستان 1856

قرارداد گلدسمید با انگلستان 1872

پیمان آخال با روسیه 1881

قرارداد 1919 با انگلستان

قرارداد ایران و شوروی 1921 با شوروی

و بسیار دیگر از قراردادهای ننگین.

ما همواره حاکمان قبلی را گذشته از آن که آن ها حاکمان بد بودند و یا خوب، دیکتاتور بودند و یا نه، سرزنش کرده ایم که چرا از منافع ایران دفاع نکرده اند. پس بیایید با هم با ماشین زمان به چند سال آینده سفر کنیم. دولت ایران در مقابل تحریم ها و فشارهای آمریکا کوتاه آمده و قراردادهای آن ها را پذیرفته است. کنترل نفت ایران در دست آمریکا است و از طرفی هم ایران باید خسارت بپردازد و بسیاری دیگر از قراردادها.

آیا ما حاکمان ایران را بخاطر این قراردادها سرزنش نخواهیم کرد، قطعا همین طور خواهد بود.

همه باور دارند که تحریم های ایران کاملا ناعادلانه و ظالمانه است، تنها مردم ایران هستند که از این تحریم ها آسیب می بینند. در این میان، از نظر من مواضع آقای ظریف بهترین از نوع خودش است. همه می دانیم که ایران در مدت زمان قرارداد برجام تنها طرفی بود که به این قرارداد پایبند بود. آمریکا یعنی ترامپ یک جانبه از این قرارداد خارج شد و تحریم ها را به ایران روا داشت و تمام خواسته او باج خواهی و زیاده خواهی از ایران بود. او فکر می کرد که ایران هم یک عربستان دیگر است که تحت هر فشاری به هر باج خواهی آمریکا تن بدهد.

بسیاری از خائنان و وطن فروشانی مثل مجاهدین و سلطنت طلب ها و بسیاری دیگر که نانسی پلوسی را رهبر خود می دانند، بدبخت و درمانده از مبارزه برای دمکراسی و آزادی هستند آویزان سایرین می شوند. هیچ موضع ای خائنانه تر از مواضع مجاهدین نیست. آن ها کسانی هستند که از درد و رنج مردم ایران شادی می کنند. حمایت از تحریم های ظالمانه علیه مردم ایران یک خیانت است زیرا تحریم ها فقط مردم ایران را زیر ضرب و فشار قرار می دهد. این تحریم ها، هیچ تاثیری بر روی روند غنی سازی نگذاشته زیرا دولت ایران هم چنان و با سرعت بیشتری به غنی سازی خود ادامه می دهد. یادم است که بعد از سال 1991 و تحریم هایی که بر علیه عراق اعمال شد، مسعود رجوی مستمر بر علیه این تحریم ها موضع می گرفت و آن را ظالمانه می خواند و مخالف حمله نظامی به عراق بود. حال چطور شده که از تحریم های اقتصادی بر علیه مردم ایران و حتی از حمله نظامی به ایران حمایت می کنند. پاسخ بسیار ساده است. مجاهدین مزدور و خائن هستند. یک روز مزدور عراق و یک روز عربستان و روز دیگر اسرائیل و روزی دیگر مزدور آمریکا. آن ها کسانی هستند که عهدنامه های ننگین با دشمنان مردم ایران بسته اند.

خطاب به کسانی است که در راه مبارزه برای آزادی و دمکراسی „پیر“ و „خسته“ شده اید، بروید به خانه سالمندان و آن جا با پول های باد آورده آخرین روزهای زندگی ننگین خود را سپری کنید و مردم ایران را به حال خود بگذارید. شما بجز خیانت و وطن فروشی کاری دیگری نمی کنید. مبارزات مردم ایران را منحرف و خراب و ناکارآمد می کنید.

ما باید دو موضوع داخل ایران و خارج از ایران را از هم جدا کنیم، در رابطه با موضوعات خارج از ایران یعنی تحریم ها علیه مردم ایران و تهدیدهای حمله نظامی به ایران بهترین راه حمایت از اقدامات آقای ظریف است. زیرا طی این مدت اقدامات و مواضع او تماما به نفع مردم ایران بوده. اقدامات او مانع از حمله نظامی به ایران شد و می توان گفت که تقریبا گزینه نظامی برای مدتی از روی میز برداشته شد. یکی از آخرین مواضع او، این بود که اگر پیشنهاد عادلانه ای که تضمین کننده منافع مردم ایران باشد او حاضر به مذاکره است ولی تا زمانی که باج خواهی باشد و تحریم ها بر علیه مردم ایران برداشته نشود و تضمینی نباشد که طرف های مذاکره کننده زیر تعهدات خود نزنند و بر قرارداد باقی نمانند، مذاکره کردن راه حل مناسب و عادلانه نخواهد بود.

آنچه که مربوط به داخل ایران است مبارزه برای آزادی و دمکراسی و تغییرات دمکراتیک است. خشونت و جنگ طلبی هرگز راه حل نبوده و تاریخ نشان داده که این مسیر چیزی نیست جزء تروریسم که به مبارزه عادلانه مردم ایران آسیب می رساند.

„پایان“

عهدنامه های ننگین

لینک به منبع

————————————-

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید