جواد فیروزمند: جناب رجوی، ضیافتی در کار نیست، خر داغ می کنند!

0
1194
در همین رابطه وزیر خارجه آمریکا مایک پمپئو نیزدچار اشتباه محاسبه شد. او برای دفاع از اقدام تروریستی دولت آمریکا، جشن و شادی یک گروه تروریستی مسبوق به سابقه در خارج از مرزهای ایران را بحساب جشن و شادی مردم ایران جا زد. موضوعی که نشان میدهد سیاست خارجی آمریکا چقدر دور از واقعیت های جامعه ایران بوده و خواسته های نامشروع یک فرقه تروریستی را به حساب مردم ایران می گذارد.آیا وزیر خارجه آمریکا نمیداند که مردم ایران هر چقدر با حکومت ایران مشکل داشته یا مخالف آن باشند، یا دنبال تغییر و تحول دموکراتیک باشند، از فرقه تروریستی رجوی اجتناب نموده و با تمام وجود از آنان متنفر هستند؟ این موضوع نشان می دهد که سیاست خارجی آمریکا، نزدیکان یا مشاوران دونالد ترامپ در قبال جامعه ایران، آلوده به افکار جاه طلبانه و ایدئولوژی تروریستی سازمان موسوم به مجاهدین خلق ایران می باشند. سازمانی که در ۴۰ سال گذشته با ایجاد چرخه خشونت و ترور مانع تحول آرام و دموکراتیک در جامعه ایران بوده و هیچ جایگاهی در بین مردم ایران ندارد!

جناب رجوی، ضیافتی در کار نیست، خر داغ می کنند!

جواد فیروزمند ـ آریا ایران ـ 06.01.2020

Jawad Firoozmand

روز جمعه سوم ژانویه ۲۰۲۰ برابر با ۱۳ دی ۱۳۹۸ ، ارتش آمریکا بنا به دستور دونالد ترامپ، سردار قاسم سلیمانی و همراهان او را در سفری رسمی به عراق، در فرودگاه بغداد ترور کردند.

سفری که گویا برای رفع تنش بین آمریکا و شبه نظامیان عراقی پس از حمله به سفارت آمریکا در بغداد صورت گرفته بود.

این اولین اقدام نظامی مسقیم آمریکا علیه یک مقام رسمی ایرانی در عراق و منطقه بود. اقدامی که خارج از هر گونه تحلیل مثبت یا منفی، موافق یا مخالف حکومت ایران، از نظر قوانین بین المللی یک اقدام تروریستی دولتی محسوب می گردد که می تواند آغاز گر گسترش جنگ و درگیری در منطقه پرتشنج خاورمیانه باشد.

جدا از چرایی ها یا علل این اقدام غیر مستند و بدون مدرک مستدل، که دونالد ترامپ و مایک پمپئو گفته اند؛ “این حمله برای پیشگیری از جنگ بوده و آنان خواهان درگیری مستقیم و آغاز جنگ با ایران نیستند”، تناقضات فراوانی در اتخاذ این عمل با سیاست های اعلام شده ایالات متحده آمریکا در قبال ایران داشته است.

چرا که حداقل در ۲ سال گذشته سیاست آمریکا در منطقه پرهیز از رویارویی مستقیم با ایران بوده و تحریم ها یا فشار های بین المللی را آنطور که آنها ترسیم کرده اند برای کشاندن ایران به میز مذاکره بوده نه جنگ یا سرنگونی حکومت ایران.

اما روندی که پس از ترور قاسم سلیمانی در بغداد شروع شد امروز صلح و آرامش در منطقه را بیش از هر زمانی مورد تهدید قرار داده است. این اقدام تروریستی مغایر با تمام حرف و حدیث ها و بعبارتی مغایر با استراتژی آمریکا در  قبال حکومت ایران می باشد. روندی که می تواند با انتقام گیری از طرف ایران، هر دو طرف را وارد جنگی مستقیم و بدون بازگشت بنماید. جنگی که می تواند درب مذاکره و گفتگو را برای همیشه بسته و میلیون ها کشته و مجروح بر جای بگذارد. میلیون ها ایرانی را آواره نموده و همچون افغانستان، عراق، سوریه، یمن، … ساختار های بنیادی ایران را بطور کامل نابود و با خاک یکسان نماید.

جنگی که می تواند تمام خاورمیانه را با شعله های خاموشی ناپذیر در نوردیده و موجب رشد وگسترش هر چه بیشتر تروریسم در جهان گردد. بیش از هر زمانی از آمریکایی ها کشته و مجروح بگیرد و تاثیرات بسیار منفی آن اروپا و آفریقا را نیز درنوردد.

عدم استقبال اروپا و کشورهای تاثیر گذار آن از اقدام آمریکا در ترور قاسم سلیمانی، بیانگر عدم اجماع جهانی با سیاست های دونالد ترامپ می باشد. فرانسه، انگلستان، روسیه، چین و حتی آلمان ضمن مخالفت با اقدامات اینچنینی، طرفین را به خویشتنداری دعوت کردند. چرا که بخوبی می دانند آتش چنین جنگی منافع آنان را نیز بخطر انداخته و بنیان های اقتصادی-اجتماعی اروپا را بیش از هر زمانی تضعیف خواهد نمود. سیل آوارگان، پناهجویان و حتی بخشی از مجروحین جنگی از عواقبی است که کشورهای اروپایی را بیش از هر زمانی تحت فشار قرار خواهد داد.

برای هر مخالف حکومت ایران یا موافق آن باید دعوت نمود که ضمن مخالفت با اقدامات تروریستی، جنگ و هر گونه درگیری و تنش در منطقه، طرفین به تعقل، منطق و گفتگو دعوت شوند تا بتوان صلح و گفتگو را در منطقه گسترش داد و از هر گونه بی خردی و جنگ اجتناب نمود.

دونالد ترامپ که خود در دوران مبارزات انتخابات ریاست جمهوری و همزمان در مرحله استیضاح است، مرتکب اشتباه بزرگ و استراتژیک شده و مردم آمریکا را متضرر نمود. دونالد ترامپ با این اقدام تروریستی بیش از هر زمانی حکومت ایران را یکپارچه نموده و به آن مشروعیت بین المللی دفاع از خود بخشید. درب مذاکره و گفتگو را بست و هر گونه تحول آرام و دموکراتیک در جامعه ایران را سلب نمود.

چرا که نمی توان از یک طرف علاقه مند به گفتگو و مذاکره بود و از طرف دیگر تحریم های کمرشکن وضع نموده، لیست تروریستی ساخت و بدون پایبندی به قوانین بین المللی و اجماع جهانی اقدام به ترور دولتی در روز روشن نمود. چرا که مد کردن چنین رویه ای، می تواند عالمگیر شده و هر گروه یا کشوری را با الگوبرداری از آن به مسیر تلافی یا اقدام خودسرانه بیاندازد. ترور و جنگ به هر شکلی و به هر دلیلی از طرف هر کسی که باشد محکوم است!

در همین رابطه وزیر خارجه آمریکا مایک پمپئو نیزدچار اشتباه محاسبه شد. او برای دفاع از اقدام تروریستی دولت آمریکا، جشن و شادی یک گروه تروریستی مسبوق به سابقه در خارج از مرزهای ایران را بحساب جشن و شادی مردم ایران جا زد. موضوعی که نشان میدهد سیاست خارجی آمریکا چقدر دور از واقعیت های جامعه ایران بوده و خواسته های نامشروع یک فرقه تروریستی را به حساب مردم ایران می گذارد.

آیا وزیر خارجه آمریکا نمیداند که مردم ایران هر چقدر با حکومت ایران مشکل داشته یا مخالف آن باشند، یا دنبال تغییر و تحول دموکراتیک باشند، از فرقه تروریستی رجوی اجتناب نموده و با تمام وجود از آنان متنفر هستند؟ این موضوع نشان می دهد که سیاست خارجی آمریکا، نزدیکان یا مشاوران دونالد ترامپ در قبال جامعه ایران، آلوده به افکار جاه طلبانه و ایدئولوژی تروریستی سازمان موسوم به مجاهدین خلق ایران می باشند. سازمانی که در ۴۰ سال گذشته با ایجاد چرخه خشونت و ترور مانع تحول آرام و دموکراتیک در جامعه ایران بوده و هیچ جایگاهی در بین مردم ایران ندارد!

تروریسم دولتی دونالد ترامپ و ترور قاسم سلیمانی در بغداد، به تروریست های بین المللی که روزگاری در ایران به ترور آمریکایی ها مشغول بوده و به آن افتخار می کردند و بیش از ۲۰ سال در کنار صدام حسین علیه مردم کشورشان می جنگیدند و به بهانه جنگ با حکومت ایران به اقدامات تروریستی داعش در عراق مشروعیت می بخشیدند، شهامت اظهار وجود داد و رجوی را از قبر و سوراخی که سالیان گذشته در آن پنهان شده بود بیرون کشید. این یکی از تاثیرات اقدام دونالد ترامپ علیه صلح و آرامش برای مردم ایران و آغازگر حیات خفیف و خائنانه مجدد رهبر یک گروه تروریستی ایرانی در جامعه جهانی است. اما به مرحوم مسعود رجوی باید گفت که این ضیافت نیست، خر داغ می کنند!

آریا ایران – جواد فیروزمند – شنبه ۴ ژانویه ۲۰۲۰ – ۱۴ دی ۱۳۹۸

لینک به منبع

/////////////////////////////////////////////////////

 

 

 

 

 

 

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید