• ایران قلم:این همه صدام حسین در “جوار خاک میهن” برایتان بشگن زد، به جایی رسیدید که الان از فرنگ برسید؟    :   " بشکن زدن " که چیزی نیست، اگر ترامپ ، با دست های خودش صدام حسین را از قبر در بیاورد و به همراه ترکی فیصل و جولیانی ...
  • محمد حسین سبحانی: مسعود رجوی در کمای مغزی است    :    حضور مجاهدین خلق در عراق ، چه در اشرف و چه  در لیبرتی ، ظرفی بوده است که توهم اعضا را برای باصطلاح  روشن کردن دوباره موتور ارتش آزادیبخش   دامن ...
  • ایران قلم: سرکار خانم عاصمه جیلانی ! لطفا اشتباه آقای احمد شهید را تکرار نکنید    :   متاسفانه در گذشته آقای احمد شهید از  کانال منابع سازمان مجاهدین تغذیه می شدند، همان های که خود خشونت را تولید می کنند، و خود زندان ، زندانبان و شکنجه گر ...
  • سبحانی: مجاهدین ظرف بی بدیل جغرافیای عراق را جهت استمرار استراتژی خشونت برای همیشه از دست دادند    :   بنابراین جغرافیای عراق ظرف بی بدیلی برای مجاهدین خلق در راستای استمرار استراتژی خشونت و ترور و جنگ مسلحانه بود که مجاهدین خلق با حضور در آلبانی با صدای ...
  • محمد حسین سبحانی:سازمان مجاهدین در “مرداب” یک گام به جلو حرکت کرده است    :   سازمان مجاهدین بعد از سرنگونی صدام حسین باید بها و تاوان سیاسی و تشکیلاتی آغاز مبارزه مسلحانه و خشونت طلبانه را  تمام و کمال می پرداخت، ولی به ...
  • مصاحبه ایران قلم با سبحانی ـ هنوز زخم های خشونت و مبارزه مسلحانه التیام نیافته است    :   البته من قصد نداشتم که شورشیان فارک را با مجاهدین خلق مقایسه کنم، انچه اشاره کردم درس تاریخی است که سازمان مجاهدین می تواند از عمق نفرت و دوری مردم از ...
  • قرن ۱۹؛ جدال علم و فلسفه و خرافات

    سرانجام فلسفه در میانه قرن 19، روانشناسی و جامعه شناسی تجربی را از دست داد، آنچه باقی ماند چیزی نمیتوانست باشد غیر از ” تئوری علمی، فلسفه تاریخ، و علم اخلاق”، و هرچه فلسفه به اصطلاح “علمی” تر میشد، کمتر میدانست چه بگوید! . جیمز آنرا فیزیولوژی، و ماخ آنرا فیزیک میخواستند. سئوال میشد آیا دانشمندان علوم تجربی، فیلسوفان واقعی هستند؟ و از طریق مشاهدات شخصی، رمانتیکها، شوپنهاور و کیرکگارد، پایه “فلسفه زندگی” و فلسفه اگزیستنسیالیستی را بنا نهادند. موضع آنان، سعادت شخصی و کشف معنی زندگی بود؛ یعنی چیزی که تجربه گرایان از آن اطلاعی نداشتند، چون میگفتند معنی زندگی را نمیتوان پیدا کرد بلکه باید به آن داده شود. جریان مخالف، از طرف نیچه طرح شد، که بیرحمانه به نقد فرهنگ غرب،دین مسیحیت و فلسفه عقل گرایانه پرداخت. مشهورترین نمایندگان”فلسفه زندگی” به دلیل رفاه خانوادگی و مالکیت بر ارث پدری، خود مشکل شغلی و مالی و مادی در هستی اجتماعی نداشتند از …

         قرن 19؛ جدال علم و فلسفه و خرافات

    طرح ترور خدا در ایستگاه تاکسیرانان ایرانی. 

    آرام بختیاری ـ 04.03.2019

    ما هرگز و دیگربار” مسیر اتوپی به علم” را باز نخواهیم گشت، چون به بن بست و شکست خواهیم رسید، و دست آوردهای علم و صنعت، ما را تا روز قیامت، همراهی و تعقیب خواهند نمود! . 

    “داوید پرشت” ، فیلسوف جوان آلمانی، هر روز در ایستگاه تاکسیرانی پرسپولیس در شهر کلن آلمان سوار یک تاکسی، با راننده ای ایرانی میشود تا به دانشگاه یا به فرودگاه شهربرود. او اخیرا در یک مصاحبه تلویزیونی نقل کرد که تاکنون میان خارجی ها اینقدر افراد باسواد، تحصیکرده، علاقمند به فلسفه و سیاست ندیده است؛ مانند ایرانیانی که غالبا پناهنده میباشند و دارای مدارج بالای تحصیلی هستند و اکنون به اجبار، در غرب راننده تاکسی شده اند.” داوید برشت”  با یکی از این رانندگان تاکسی ایرانی، سرگذشت فلسفه غرب در قرن 19 را چنین نقل میکند.- 

    در جدل و نبرد علم با فلسفه در این قرن، دانشمندان علوم تجربی و مدعیان “علم فلسفه” کوشیدند برای مبارزه با خرافات دینی، خدای مسیحی را پاکسازی یا تعقیب و دستگیر و حبس یا ترور نمایند. نیچه از مرگ خدا میگفت. مارکس دین را اپیوم زحمتکشان نام نهاد. فروید از علت و نماد ترسهای عمیق و ناشناخته، سخن گفت. 

    داستان نبرد علم و فلسفه در قرن 19 شبیه داستان پلیسی جنایی ایده ها است. در این قرن، علم و فلسفه دچار تحول گردید. بر اثر صنعتی شدن اروپا، جامعه بورژوایی و شهری بوجود آمد. فیلسوفان ایده آلیستی دچار تزلزل و اغتشاش فکری شدند و باور بر این بود که  در جهانی که خدا و نظم طبیعی در آن انکار شود، یک سیستم کامل فکری پیرامون جهان و جامعه میسر میشود. 

    در این قرن دانشمندان علوم تجربی در برابر فیلسوفان، تنها مدعی کشف حقیقت و معنی هستی و زندگی شدند. متفکرانی مانند کنت، میل، اسپنسر، ماخ،و پیرسیه، سعی کردند تا فلسفه را از نظر روش و متد به سطح رقابت با فیزیک و بیولوژی برسانند، در حالیکه آنان با اعتراض فیلسوفانی مانند شوپنهاور، کیرکگارد، و نیچه روبرو شدند، چون گروه دوم میگفتند، فلسفه، علم نیست، بلکه یک موضع و راهنما در زندگی است. آشنایی با فلسفه قرن 19 میخواست راهنمایی برای ورود به مدرنیته و تجدد در قرن 20 شود. 

    اگر قرن 18 قرن فیزیک بود،قرن 19 قرن بیولوژی شد؛ گرچه با شورش و کودتای “هژدهم برومر لوئی بناپارت” شروع گردید. اگر در سال 1800 میلادی، عمرجهان را با تکیه بر ادعاهای مذهبی، فقط چند هزارسال گمان میزدند، درقرن 19 این گمان و یقین به چند میلیارد سال رسید. حمعیت اروپا دراین فاصله بیش از دوبرابر شد و از 200 میلیون به 450 میلیون رسید. 

    با تکیه بر نظرات کنت و مارکس سئوال میشد که آیا قوانین طبیعی شامل قوائد تاریخ فرهنگ هم میشوند؟ فلسفه قرن 19 فلسفه بعد از خدا نام گرفت چون دیگر خدا در سیستم های فکری جایی نیافت و خدای دکارت، اسپینوزا، لایبنیتس، لاک، کانت، هگل، و کیرکگارد، نه معمار جهان بودند و نه یک سیستم الهی داشتند، فقط به خدای شخصی و ذهنی تبدیل شده بودند. حقیقت دیگر از بالای ممبر کلیسا اشاعه نمی یافت بلکه از طریق مطبوعات و سیم تلگراف. انجیل دیگر کلام آسمانی خدا نبود بلکه ادبیات و داستانهای کوتاه نادانی و جهالت، یا پروژه و سبدی برای آرزوها، یا قصه های هزار و یکشب، یا بقول فروید،غرائز ناشناخته و مخفی . 

    اعلان مرگ خدا همزمان شد با زوال متافیزیک پیشین. معجزات علم و تکنیک و رشد اقتصادی، بیش از روشنگری و فلسفه، موجب آته ایسم گردید. سئوال میشد جوامع و اهدافش را میتوان بدون خدا توضیح داد، ولی اخلاق درست و نظم ایده آل اجتماعی جهانی را نیز؟ . صنعت با تولیدات معجزه آسای خود جای خرافات، جادو، و ایمان را گرفت. 

    در این قرن گروهی مانند اسپنسر، و اقتصاددانان انگلیسی فقط جنبه های مثبت سرمایه داری را میدیدند، گروهی دیگر مانند گودوین، سن سیمون، فوریه، مارکس و انگلس، عبور و غلبه بر سرمایه داری را آرزو میکردند. در فضای روشنگری، به فرهنگ بجای طبیعت اهمیت داده میشد و بجای فلسفه، جامعه شناسی مسئول پاسخ به سئوال “چه ؟” و رشته روانشناسی مسئول پاسخ به پرسش “چرا ؟ ” گردید. جامعه شناسانی مانند زیمل، دورکهایم، و وبر از بالا به جامعه مینگریستند. روانشناسانی مانند فروید، جیمز، کاروس، بنکه، هربارت، و وندت در عمق روان به جستجو پرداختند. 

    در قرن 19 بازار ایسمهایی مانند ناسیونالیسم، لیبرالیسم، راسیسم، کمونیسم، سوسیالیسم و کنزرواتیسم داغ شد، و زمانیکه انسان سیاسی فلسفی در پاسخ به پاره ای پرسشها احساس ناتوانی نمود، غالب این ایسم ها تبدیل به ایدئولوژی شدند. آنتونی تراسی، ایدئولوژی را علم واحد و متحد درک تصورات قوای حسی تعریف نمود، که به خشم و تنفر و ترس، جنبه ی قانونی میداد. سرانجام هر کدام از این جهانبینی ها، بقول نیچه، به دینامیت جنگ و شورش و انقلاب و ناآرامی در قرن 20 تبدیل شد. 

    روش جدید در فلسفه زمان، روش استقرایی یعنی حرکت از جزء به کل بود. کنت، استوارت میل، و ارنست ماخ، مکتب پوزیویتیسم را  دنبال نمودند، درحالیکه متافیزیک فلسفی رو به زوال میرفت. فلسفه باید در لباس علوم انسانی و علوم اجتماعی؛ به سبک علوم تجربی، فعال میشد. پوزیویتیست ها میخواستند تجربه گرا یعنی حسابدار دقیق واقعیت شوند. در امریکا پراگماتیست ها  و منطق گرایانی مانند” چارلز پیرسه” ظاهر شدند. شعار زمان شده بود ” فلسفه موجب حساسیت نیروی درک انسان میشود”، و مانند تکنیک به نیازهای انسان پاسخ خواهد داد، خوشبینی و امیدی که کنت، میل، اسپنسر، و عملگرایان امریکایی وعده داده بودند، عظیم و نامتناهی بود. 

    سرانجام فلسفه در میانه قرن 19، روانشناسی و جامعه شناسی تجربی را از دست داد، آنچه باقی ماند چیزی نمیتوانست باشد غیر از ” تئوری علمی، فلسفه تاریخ، و علم اخلاق”، و هرچه فلسفه به اصطلاح “علمی” تر میشد، کمتر میدانست چه بگوید! . جیمز آنرا فیزیولوژی، و ماخ آنرا فیزیک میخواستند. سئوال میشد آیا دانشمندان علوم تجربی، فیلسوفان واقعی هستند؟ و از طریق مشاهدات شخصی، رمانتیکها، شوپنهاور و کیرکگارد، پایه “فلسفه زندگی” و فلسفه اگزیستنسیالیستی را بنا نهادند. موضع آنان، سعادت شخصی و کشف معنی زندگی بود؛ یعنی چیزی که تجربه گرایان از آن اطلاعی نداشتند، چون میگفتند معنی زندگی را نمیتوان پیدا کرد بلکه باید به آن داده شود. جریان مخالف، از طرف نیچه طرح شد، که بیرحمانه به نقد فرهنگ غرب،دین مسیحیت و فلسفه عقل گرایانه پرداخت. 

    مشهورترین نمایندگان”فلسفه زندگی” به دلیل رفاه خانوادگی و مالکیت بر ارث پدری، خود مشکل شغلی و مالی و مادی در هستی اجتماعی نداشتند از جمله کیرکگارد و شوپنهاور، یا مانند نیچه که بچه آخوند بود و از میانه سالی بدلیل بیماری حقوق بازنشستگی میگرفت؛ گرچه غالبا در مسافرخانه های ارزان قیمت ایتالیای کوهستانی زندگی نمود. بر این اساس، سوسیالیستها مدعی شدند که غالب اینها غم و رنج و فقر را شخصا تجربه نکرده اند و این ناگواریها برایشان چون کالای لوکس فقط برای ژست بود. شعار “خود باش !”، در این رابطه مطرح شد یعنی انتخاب و فرم زندگی را باید شخصا گرفت و متکی به خود بود. 

    قرن 19 تنها تضاد میان دانشمندان و فیلسوفان اگزیسیتنسیالیستی، یا میان روانشناسی و منطق نبود، بلکه مبارزه میان جویندگان “معنی و هدف” زندگی اشرافی استتیک در مقابل انتخاب و تعیین زندگی خود بود. نیچه از موضعی اشرافی داروینیستی، به تحقیر کارگران و کار میپرداخت. در پایان قرن، فلسفه عقلگرایی روشنگری و حامی حقوق جهانی بشر، به فرهنگ پوپولیستی عوام تبدیل شد. لیبرالها در این مورد از فاشیسم و استالینیسم و اسلامیست ها نام میبرند. جامعه شناسان مشهوری مانند ماکس وبر، و زیمل همچون بورژوازی فرهنگی، ایزوله و طرد شدند. خوشبینی به پیشرفت وجنبش کارگری و جنبش سوسیال دمکراسی با اینوجود رشد میکرد. بدبینی و یاس فرهنگی جامعه شناسان بورژوایی نیز افزایش می یافت. اندیشمندانی مانند زیمل به “فلسفه زندگی” پناه بردند و سرانجام در آغاز قرن 20 مرگ فلسفه فرا رسید، در حالیکه از طرف نئوکانتی ها، جهان عینی، ذهنی میشد و خرد گریزها رشد میکردند، حقیقت دیگر راه نجات را نشان نمیداد بلکه فقط مفیدبودن مادی آن برای بورژوازی و فلسفه انگلوساکسنی و امریکایی مهم بود. 

    غیر از مارکسیستها، به ادعای علمی بودن فلسفه کسی باور نداشت. امید به اخلاق عقلگرا با شکست روبرو شد. اینها مقدمات راه نجات در حمایت از شروع جنگ حهانی اول شد ،و متفکرانی مانند وبر، زیمل، ناتروپ، نئوکانتی ها، و هواداران” فلسفه زندگی ” ، برای شرکت در جنگ جهانی اول تبلیغ نمودند. 

                       —————————————————————- 

    منتقدین آنارشیسم شورشگر

    منتقدین آنارشیسم شورشگر

      واژه و مفهوم “سرمایه داری” در میانه قرن 19 میلادی وارد محافل روشنفکری شد. بعدها اصطلاح “دولت دمکرات” جای خود را “به دولت سرمایه” داد. سرمایه داری امروزی، کاپیتالیسم انحصاری گلوبال است که صاحبان و مدیران حقوقی و حقیقی آن محافل تراستها، کنسرنها، گروههای کوچک، یا افراد هستند. در قرن 20 اندیشه های پرودن بشکل” پرودن گرایی” تاثیر …

    آنارشیسم،- یاد داشتهای پائیزی از راه دور

    منتقدین آنارشیسم شورشگر

    مارکس در سال 1870 باکونین را یک”توطئه گر خطرناک و یک مامور تزاری” نامیده بود و سرانجام وی را به اتهام رویزیونیستی و انحراف، از انترناسیونال اول اخراج نمود. “هرتسن” در باره باکونین گفته است او انقلاب را به یک پرسش شور انگیز در زندگی نمود. باکونین مدعی بود که مارکسیستها برای آزادی تودههای شاغل، اول میخواهند …

    فیلسوف اصلاحگرای مسیحی؛ رقیب هگل.

    فیلسوف اصلاحگرای مسیحی؛ رقیب هگل.

     فیلسوف اصلاحگرای مسیحی؛ رقیب هگل در کنار احساس و تجربه دینی اندیشه شلایرماخر، یک جهانبینی قرار داشت چون دین از این طریق معنی و طعمی یافت برای تصور بی نهایت و عالم بی انتها. او به اهمیت مهم احساس برای اخلاق و اعتماد دینی ایمانی، پی برد و از این طریق به اصلاح تک …

    سازمان دولت؛ و نظرات چپ، لیبرال،مذهبی

    سازمان دولت؛ و نظرات چپ، لیبرال،مذهبی

    ژان بودین فرانسوی(1596-1529م)2، یک  تئوریسین دولت مطلقه بود و میگفت نطفه دولت در جامعه، خانواده است. او نظریه پرداز دولت در قرون 17 و 18 میلادی در اروپا شد و خلاف ماکیاولی میگفت حاکم دولت مطلقه باید وابسته به قانون طبیعی یا گوش بفرمان خدا باشد.  هوگو گروتیوس(1645-1583م)1، نیز یکی از نظریه …

    نگاهی به فیلم سینمایی “یک جنگ خصوصی”

    نگاهی به فیلم سینمایی “یک جنگ خصوصی”

    آرش عادل نویسنده ایرانی اثر، پیش از آن که سعی داشته باشد یک ملودرام بیوگرافی در حال هوای جنگی را با محوریت زندگی ماری کالوین، خبرنگار آمریکایی به نمایش بگذارد، سعی دارد با یک سو گیری سیاسی، داستانی را خلق کند که از دل آن یک پروپاگاندا با دیدگاه خود را شکل دهد؛ اما پروپاگاندایی که عادل …

    مکتب شکاکی، از زوال برده داری تا بحران سرمایه داری

    مکتب شکاکی، از زوال برده داری تا بحران سرمایه داری

     مورخان چپ مدعی هستند که شکاکی یونانی، مکتبی بود ذهنی، ایده آلیستی، نسبی، و ادامه فلسفه آگنوستیکی و لاادری، و یا اصلی متدیک که به اصول نظری شناخت تماما شک دارد، و عینی بودن حقیقت را انکار میکند و به شناخت جهان و به اثبات عینی اصول اخلاقی بی باور است.  در تاریخ سیر اندیشه …

    از فلسفه غرب به حافظ و مولانا

    از فلسفه غرب به حافظ و مولانا

    من در آغاز از طریق آموزه‌های افلاطون با مفهوم فلسفه آشنا شدم. درک اندیشه‌های این اندیشمند یونانی به ما اجازه می‌دهد تا حدی اندیشه‌های همه اندیشمندان دیگر جهان از جمله متفکران اسلامی را نیز بفهمیم. به باور من اسلام در مقایسه با آموزه‌های شرقی دیگر مانند هندوگرایی یا آیین کنفوسیوس، طرز فکری بس نزدیک‌تر به فکر و فلسفه …

    نگاهی به کتاب ” بمب‌های آزادیبخش آمریکا “

    نگاهی به کتاب ” بمب‌های آزادیبخش آمریکا “

    در کتاب “بمب های آزادیبخش امریکا” بر سیاست های منفعت طلبانه امریکا در تمامی زمینه های اقتصادی و اجتماعی و سیاسی تمرکز می شود و به طور ویژه سیاست های امریکا برای تسلط بر منابع انرژی جهان یعنی نفت بر ملا شده و مورد واکاوی قرار می گیرد.  هر سه نفر در این کتاب مستقیم و غیرمستقیم امریکا را …

    فلسفه چه میگوید،چه میخواهد،چه میتواند ؟

    نگاهی به کتاب ” بمب‌های آزادیبخش آمریکا “

    تقسیم فلسفه به نظری و عملی از زمان کانت مطرح شد. در این مورد ادعا شد که تنها عمل فلسفه،نظریه پردازی آنست. مهمترین لنتقادی که امروزه به فلسفه میشود اینست که تئوری هایش قابل عمل نیستند. در مرکز فلسفه عملی، امروزه علم اخلاق یا اتیک قرار دارد که خلاف کتب عامیانه و شبه علمی،”هنر زندگی کردن” نیست بلکه …

    دالایی لاما، قدیمی ترین تبعیدی فعال سیاسی

    دالایی لاما، قدیمی ترین تبعیدی فعال سیاسی

    قرنهاست که متفکران و فیلسوفان، ادیان را مانعی مهم برای روشنگری میدانند. میان عقل و ایمان باید یک دیالوگ برقرار گردد. صلح جهانی بدون صلح میان ادیان غیرممکن استت. قرن 21 میلادی باید قرن دیالوگ و صلح شود. اکثر اختلافات را میتوان از طریق دیالوگ صادقانه حل نمود. جنگ و خشونت خلاف اخلاق و خردگرایی است. قرن …

     

     

    مطالب مرتبط :

    شمخانی آمریکا را به جلوگیری از اعطای وام به ایران متهم کرد

    درروز16ابان سال66ازهمدان خارج وبه سمت سازمان مجاهدین خلق ایران به رهبری مسعود رجوی حرکت کردم بعد هشت روزپیاده روی درکوهها وارد ترکیه شده وبه سازمان پیوستم شوروشوق ووصل مجدد تمام وجودم راگرفته بود ودردنیای خودم دراسمانها پروازوفکرمیکردم به همه چیز خود رسیدم ؛ شب اول دراستانبول مرا صدا کرده وگفتند یک اکیپ 18نفره میرویدبه عراق که مسولیت این اکیپ با تو است گفتم قبول گفتند ولی شرط ... مطلب کامل

    شمخانی آمریکا را به جلوگیری از اعطای وام به ایران متهم کرد

    برخی منابع خبری خارجی و رسانه‌های داخلی روز یک‌شنبه ۱۷ فروردین (پنجم آوریل) گزارش داده‌اند که نام ایران در فهرست ده‌ها کشور دریافت‌کننده کمک‌های اضطراری بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا وجود ندارد. صندوق بین‌المللی پول اعلام آمادگی کرده بود ۵۰ میلیارد دلار به عنوان کمک اضطراری برای مقابله با شیوع کرونا در اختیار کشورهای عضو قرار دهد. عبدالناصر همتی، رئیس کل ... مطلب کامل

    شمخانی آمریکا را به جلوگیری از اعطای وام به ایران متهم کرد

     گویا نه می داند ویروس چیست و نه واگیری ویروس بطور خاص ویروس کرونا که یکی از ویژگیها و تفاوت با ویروسهای دیگر را طبق گفته همه متخصصین سرعت زیاد واگیر و پخش ان را می گویند ولی در ان پیام منتسب  به رجوی نوشته شده است> حمله کنید ؛ انبار ها را مصادره کنید ؛ خامنه ای فورآ 100 میلیارد بدهد ! حقوق کارگران را با این پول بدهید ! بیمارستان ها را از کنترل سپاه خارج کنید و ... که همه این ادعا ها سفسطه ای بیش نیست چون همه متخصصان خارجی و یا ایرانی تاکید دارند با ماندن در خانه ودوری از تجمعات و حتا دیدارهای خانوادگی مانع گسترش ویروس شویدولی این بی مغز در این شرایط فرمان میدهد که تضاهرات کنید بریزید به خیابانها و چهارشنبه سوری آتش به پا کنیدو........ اما رجوی مغز پوسیده که جان ملت ایران برایش مهم نسیت ، که گویا در نفهمی  گوی سبقت را ربوده است  که اقدام به نوشتن این نوع پیام در این موقعیت می کنند . به سران فرقه بطور خاص به مریم قجر و شوهرش  پلیدش باید گفت: اگر راست می گوئید. چرا خودتان اردوگاه اشرف ۳ را قرنطینه و از ترس ممنوع تردد کرده اید ولی برای مردم ایران روزه میخوانید. ایا مرگ حق است برای  همسایه نه برای سران فرقه ؟ ! ویروس کرونا و چرندیات بی مغزهای فرقه رجوی تیرانا ، موسی دامرودی ، سایت نجات یافتگان از مجاهدین خلق در آلبانی ـ ایران آزادی ـ 28.03.2020 نزدیک به 3 ماه در صدر اخبار دنیا پخش شدن ویروس کرونا از ووهان چین و یکماه هم گذشته آغشته شدن هموطنانمان در ایران و وجود ویروس کرونا در بیش از 150 کشور می گذرد . چینی ها با قرنطینه کردن ... مطلب کامل

    شمخانی آمریکا را به جلوگیری از اعطای وام به ایران متهم کرد

    در  صورتیکه آمار جهانی اعلام شده مبتلایان ویروس کرونا در ایران، امروز پنجشنبه ۷ فروردين ۱۳۹۹ برابر با ۲۶ مارس ۲۰۲۰ به تعداد مبتلا = ۲۷۰۱۷ ، فوت شده = ۲۰۷۷ و بهبود یافتگان = ۹۶۲۵ نفر می باشد. اما آماری که روز چهارشنبه ششم فروردین ۱۳۹۹ از طرف مجاهدین اعلام شده ۱۱۵۰۰ نفر فوت شده می باشد. که با آن آمار اولیه رهبران سازمان یعنی ۲۵۰ ... مطلب کامل

    شمخانی آمریکا را به جلوگیری از اعطای وام به ایران متهم کرد

    در پیام اخیر این جانی خائن در بحث کرونا و به دنبال اغتشاش و برهم زدن اسودگی مردم است و پیام پشت پیام که بیاید خیابانها و نیروهای انتظامی و غیره را کنار بزنید و رژیم را سرنگون بکنید این رهبر چقدر احمق است ک با وجود این که وضعیت مردم بجان امده را می بیند ولی به دنبال قدرت و خون خواری خودش است. در حال حاضر در یک ... مطلب کامل

    سرنوشت انقلاب ۱۳۵۷راتوازن قوا تعیین کرد. قسمت پایانی

    مجاهدین ضد خلق اگر عناصر خود سر را تقویت نکردند، کاری انجام نداده وهمیشه بمثابه مانعی دربرابر تلطیف اوضاع سیاسی عمل کردند واین مسئله را با نگاه به لیست ترور هایی که انجام  دادند یا ترور های سرویس های خصوصی امریکا، بقایای ساواک و ...میکرد را بعهده گرفتند، با وضوح بیشتری نمایان است. اگر بفرض حکومت ایران تمام کارهایش بد باشد  ، تضعیف قابل توجه داعش وجلوگیری از ... مطلب کامل

    جواد فیروزمند:درگذشت مهدی تقوایی و نقشی که میتوانست ایفا کند

    تقریبا نه خود و نه هیچ یک از اعضای خانواده اش روی خوشی در جنگ سرنوشت ندیدند. و متأثر از اینکه طی ۲۸ سال جدایی خاموش از سازمان و آرمان های گذشته، سینه سوزان و درهم شکسته اش را بگشاید، لب بجنباند و سازمان مطبوعش را با آنهمه بلایای درون تشکیلاتی که برسرش ، خانواده اش و مهمتر از همه در مسیر مبارزه اش آمده ... مطلب کامل

    چرا آمار قربانیان کرونا در آلمان پایین است؟

     راز پایین بودن آمار قربانیان کرونا در آلمان فرارو  ـ 29.03.2020 آمار و ارقام مبتلایان و مرگ ومیر‌های ناشی از کروناویروس جدید حاکی از آن است که اروپا در حال تبدیل شدن به کانون اصلی شیوع این ویروس همه گیر است. ایتالیا و اسپانیا به تنهایی حدود ۱۶۰۰۰ مرگ و میر ناشی از کرونا را به ثبت رسانده اند ... مطلب کامل

    چرا آمار قربانیان کرونا در آلمان پایین است؟

      مگر افراد برده شما هستند که باید چنین به آنان امر و نهی و حتی درخصوصی ترین امورشان تابع شما باشند؟  ثانیا بر فرض که تو درست بگویی آیا کاری و شرافتی و عمل خیری و باقی الصالحاتی بیشتر از اینکه فردی با یک زن بی پناهی زندگی مشترک بخواهد داشته باشد؟ یک زندگی مشترک ایجاد کند ... مطلب کامل

    فلسفه میان” بهشت سوسیالیسم” و “فلسفه زندگی”

    فیلسوف دیگری بنام لوتس (1881-1871م) در آن زمان میگفت برای ورود به شناخت جهان راههای گوناگونی وجود دارد؛ درک و شناخت انسان از جهان میتواند، علمی، استتیک، مذهبی، اقتصادی و یا سیاسی باشد و برای هر کدام از این راهها، زمانی افرادی از گوشه ای برای پاداش این حقیقت جهانی،دست تکان خواهند داد. در ادامه بحث تعریف و وظایف رشته فلسفه، متفکر آشنایی بنام ویلهلم دیلتای(1911-1833) کوشید تا ار ... مطلب کامل

    نوشتن دیدگاه

    شما میتوانید از تصاویر مخصوص خود در قسمت نظرات استفاده نمایید برای اینکار از وب سایت آواتارکمک بگیرید .

    سایت ایران قلم از انتشار مطالب و مقالاتی که در آن کلمات توهین آمیز استفاده شده، معذور است.

    مسئولیت مطالب درج شده بر عهده نویسندگان می باشد

    تمام حقوق این سایت برای © 2020 ايران قلم. محفوظ است.
    marmaris escort - marmaris bayan escort - escort marmaris - marmaris escort bayan -