مرکل از آلمانی‌ها خواست در رابطه با کرونا همچنان محتاط باشند

0
1436

مرکل در سخنان روز پنجشنبه خود اظهار داشت که تصمیمات آتی در مورد مرحله جدید و برداشتن محدودیت‌ها با توجه به روند رشد و گسترش ویروس کرونا در آلمان و شمار مبتلایان اتخاذ خواهد شد. در هفته بعد از عید پاک، تا حدود ۱۰ روز دیگر، صدراعظم آلمان با روسای دولت ایالت‌های فدرال دیدار می‌کند تا در مورد چگونگی برخورد آتی با بحران کرونا و برداشتن احتمالی مرحله به مرحله محدودیت‌های اجتماعی تبادل نظر کند. صدراعظم آلمان تاکید کرد که برای اطمینان از عرضه بهتر مواد محافظتی مانند ماسک‌های تنفسی ، دو نهاد در وزارتخانه‌ها ایجاد شده است. او  گفت که هم اکنون یک بخش در وزارت بهداشت و یک بخش در وزارت اقتصاد برای تقویت تولید داخلی کالاهای محافظتی مانند ماسک فعال شده‌اند.  مرکل افزود: «اتحادیه اروپا و آلمان باید در این زمینه به استقلال استراتژیک بیشتری دست یابند.» تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آلمان در حال حاضر نزدیک به ۱۱۱ هزار نفر است. تا کنون بیش از ۲۲۰۰ نفر نیز به دلیل ابتلا به بیماری کووید-۱۹ جان خود را در این کشور از دست داده‌اند.   

مرکل از آلمانی‌ها خواست در رابطه با کرونا همچنان محتاط باشند

دویچه وله ـ 09.04.2020

منحنی افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در آلمان مسطح‌تر شده اما صدراعظم این کشور در آستانه عید پاک از مردم خواست همچنان فاصله‌های اجتماعی را رعایت کنند. مرکل گفت لزومی به مقررات سختگیرانه‌تر نیست اما باید احتیاط کرد.

    
Coronavirus | Deutschland | PK Merkel (Reuters/M. Schreiber)

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان، روز پنجشنبه ۲۱ فروردین (۹ آوریل) در سخنانی خطاب به مردم کشورش از آنان خواست که همچنان مقررات محدود کننده‌ای را که به دلیل شیوع بیماری کووید-۱۹ در این کشور وضع شده است رعایت کنند. او  در برخوردی “بااحتیاط اما خوشبینانه” نسبت به بحران کرونا گفت که هنوز زود است که محدودیت‌های اجتماعی در کشور برچیده شود، اما وضع مقررات سختگیرانه بیشتر نیز ضروری نیست.

صدراعظم آلمان از مردم برای رعایت مقررات محدودکننده سپاسگزاری کرد و در عین حال تاکید کرد که به همین دلیل از شمار مبتلایان جدید به ویروس کرونا کاسته شده است. رئیس دولت آلمان در ادامه وضعیت فعلی را “شکننده” خواند و از مردم  خواست که با رعایت نظم و انضباط روزهای عید پاک را برگزار کنند.

عید پاک بزرگ ترین عید آلمانی‌ها پس از کریسمس است و به طور معمول همراه با دید و بازدید از والدین، خویشاوندان نزدیک و  دوستان برگزار می‌شود. آنگلا مرکل خواسته است که به دلیل شیوع بیماری کووید-۱۹ امسال از این دیدارها صرف نظر شود.

مرکل هشدار داد: «ما در شرایط حاضر نباید احتیاط را کنار بگذاریم و بی‌پروا عمل کنیم.» او با توصیف ساز و کار رفتار غیرمحتاطانه در وضعیت فعلی افزود: «من این را در خودم هم می شناسم: اول کمی امیدوار می‌شویم، سپس اعتماد به نفس پیدا می‌کنیم و  آرام‌تر می‌شویم و بعد کمی بی‌احتیاط عمل می‌کنیم.»

مرکل یادآور شد: «ما باید مدت طولانی با این بیماری مسری زندگی کنیم. رعایت فاصله اجتماعی و به حداقل رساندن برخوردها از سیستم مراقبت‌های بهداشتی ما محافظت می‌کند.»

Deutschland Coronapandemie - leere Autobahn bei Kirchheim unter Teck (picture-alliance/dpa/S. Gollnow)اتوبان‌های خلوت در آلمان دوره کرونا

زمان شروع فعالیت مدارس

مرکل در باره برداشتن مرحله به مرحله محدودیت‌ها، از جمله آغاز به کار مدارس و تحصیل کودکان گفت: «برای شروع فعالیت مدارس باید بسیار مراقب باشیم.» او گوشزد کرد که اگر محدودیت‌ها زودتر از زمان مناسب برداشته شود بسیار دشوار خواهد بود که “احتمالاً مجبور شویم دوباره اقدامات سخت‌تری را در پیش گیریم”. صدراعظم آلمان گفت: «من واقعاً خوشحال می‌شوم اولین کسی باشم که به شما بگویم ما دوباره می‌توانیم شروع کنیم، اما اکنون چنین شرایطی مهیا نیست.»

در آلمان در حال حاضر معلمان هر کلاس با فراهم کردن مواد درسی و قرار دادن آن در صفحات اینترنت ویژه هر مدرسه به محصلان در رده‌های مختلف درس می‌دهند و از خانه پاسخگوی پرسش‌های دانش‌آموزان هستند.

Symbolbild Schule zu Hause in der Corona-Krise (picture-alliance/dpa/U. Perrey)یادگیری درس در خانه

برداشتن مرحله به مرحله محدودیت‌ها

مرکل در سخنان روز پنجشنبه خود اظهار داشت که تصمیمات آتی در مورد مرحله جدید و برداشتن محدودیت‌ها با توجه به روند رشد و گسترش ویروس کرونا در آلمان و شمار مبتلایان اتخاذ خواهد شد. در هفته بعد از عید پاک، تا حدود ۱۰ روز دیگر، صدراعظم آلمان با روسای دولت ایالت‌های فدرال دیدار می‌کند تا در مورد چگونگی برخورد آتی با بحران کرونا و برداشتن احتمالی مرحله به مرحله محدودیت‌های اجتماعی تبادل نظر کند.

صدراعظم آلمان تاکید کرد که برای اطمینان از عرضه بهتر مواد محافظتی مانند ماسک‌های تنفسی ، دو نهاد در وزارتخانه‌ها ایجاد شده است. او  گفت که هم اکنون یک بخش در وزارت بهداشت و یک بخش در وزارت اقتصاد برای تقویت تولید داخلی کالاهای محافظتی مانند ماسک فعال شده‌اند.  مرکل افزود: «اتحادیه اروپا و آلمان باید در این زمینه به استقلال استراتژیک بیشتری دست یابند.»

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آلمان در حال حاضر نزدیک به ۱۱۱ هزار نفر است. تا کنون بیش از ۲۲۰۰ نفر نیز به دلیل ابتلا به بیماری کووید-۱۹ جان خود را در این کشور از دست داده‌اند.

در همین زمینه:

پاسخ ترک

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید